Tefal FV3970

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FV3970 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

k********@g******** 29-10-2022

In ons geval geen aanrader

Geschreven voor: Tefal FV3970

Strijkbout in maart 2019 gekocht als vervanger voor een Philips welke totaal niet beviel, gleed niet prettig, leek wel stroef.
Zijn met 2 mensen, hoogstens ca. één wasmandje om te strijken per week.
Af en toe ontkalken.
Heeft het tot voor kort prima gedaan, snel warm, stoomde prima, maar een aantal maanden geleden begon het geduvel, water begon eruit te spuiten en te lopen, ook als hij rechtop stond daarbij begon thermostaat lampje snel te knipperen.
Je moest er zo opletten dat de stoom niet op je handen kwam, (of erger, in je gezicht) levensgevaarlijk.
Contact opgenomen met Tefal, waar je niet veel wijzer van werd, ze zeggen het probleem niet te kennen, wat mij sterk lijkt omdat je het ook bij andere modellen leest nu ik er naar opzoek was.
Ik kon hem wel opsturen en laten onderzoeken, maar die kosten waren dan al duurder dan een zelfde nieuwe kopen, dat ga je natuurlijk niet doen.
Je mag ook van zo'n bout verwachten dat hij wat langer mee gaat dan 3 jaar, als hij zo weinig is gebruikt.
Dan verwacht je dat het misschien onder coulance zou worden opgelost, niet dus. Nu maar weer een Philips gekocht, in het verleden ook eens pech mee gehad, werd niet heet genoeg, maar kreeg toen zonder morren een nieuwe.
Kortom, zolang de Tefal het goed deed, geen klagen, maar na de garantie begon het gedoe.

SanderD 18-08-2018

Mooi strijkijzer voor een goede prijs.

Geschreven voor: Tefal FV3970

Als beginnende strijker, stijk ik voornamelijk overhemden, polo's en t-shirts. Het strijkijzer is makkelijk te hanteren en heeft niet te veel instemogelijkheden. Gelukkig word ik voor mijn onervarenheid niet gestraft, met extra kreukels die er niet uit te strijken zijn ,en heb ik een vloek en een zucht weer nette overhemden. Een aanrader!!

Pluspunten

• Snel warm
  • Makkelijk te hanteren

Louisa 15-08-2018

Super goed strijkresultaat

Geschreven voor: Tefal FV3970

De Tefal FV3970 is een stoomstrijkijzer die mij echt verbaast heeft. Ik heb een tijdje met een dure stoomgenerator gewerkt, maar deze doet het wel zo goed en dat voor heel wat minder geld. Grote opening om het water in te vullen, dus geen geknoei. Supergladde zool die moeiteloos over de stof heen glijdt. Voor extra sterke kreukels zijn de extra stoomstoot of de sproeiknop voor extra water handig. Helaas kan ik hem niet op het rekje van de strijkplank zetten want dat is van onderen open en dan blijft hij stomen. Maar door de grote brede achterkant kan hij gemakkelijk en stabiel op zijn kant gezet worden. Hij laat geen vervelende druppels achter op het strijkgoed ook niet bij lage temperatuur. Gezien de prijs een absolute aanrader!

Pluspunten

• Gladde zool
  • Krachtige stoom
  • Brede achterkant

Minpunten

• Geen waterbekertje

Gerard Jean 13-08-2018

Prettig strijkijzer wat doet wat het moet doen

Geschreven voor: Tefal FV3970

Het eerste wat mij opviel is het ontbreken van het waterbekertje, voor het vullen van het apparaat. Dat betekent toch voor het strijken en/of tijdens het strijken de stekker er uit en bijvullen onder de kraan. De onderkant van het apparaat ziet er goed uit, met veel punten waardoor de stoom op de kleding komt. Ten opzichte van mijn sterk verouderde Tefal strijkijzer een absolute pre want dit maakt het strijken makkelijker en sneller. Het apparaat is verder prima, geen spannende functies of futuristische mogelijkheden, gewoon een prettig strijkijzer.

Pluspunten

• Prettige grip
  • Goede stoomuitvoer

Minpunten

• Geen waterbekertje
  • Afkoelen duurt lang

Sandrecht 05-08-2018

Goed strijkijzer makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Tefal FV3970

Een aantal weken geleden heb ik de Tefal easygliss fv3970 ontvangen om te testen. Momenteel hebben wij een goedkoop strijkijzer dat wel aan vervanging toe is. De Tefal easygliss wordt razendsnel warm, zodat er niet lang gewacht hoeft te worden om te beginnen met strijken. Hij is gemakkelijk in gebruik en glijd gemakkelijk over de kleding heen. Wat jammer is is dat er geen vulbeker bij het strijkijzer zit, waardoor hij onder de kraan gevuld moet worden. Anders dan dit heb ik geen negatieve dingen te zeggen over dit strijkijzer. Hij doet wat hij moet doen en is gemakkelijk in gebruik. Zelf maak ik niet veel gebruik van de extra functies zoals de stoom boost, omdat ik vooral snel en gemakkelijk wil strijken. Het is echter wel zo, dat op het moment dat je deze functie wil gebruiken hij zonder te veel moeite te gebruiken is.

Pluspunten

• Snel warm
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Geen vulbeker

Donna 03-08-2018

Tefal easygliss

Geschreven voor: Tefal FV3970

Ik wou geen fortuin uitgeven aan het meest irritante klusje in het huishouden en ben daarom voor deze stoomstrijkijzer gegaan. Ik heb er zeker geen spijt van. Het strijk oppervlak is zo glad dat er overal met een gemak overheen ‘glisst’. Ik heb het idee dan ook veel sneller klaar te zijn dan gewoonlijk. De bout ligt goed in de hand. Prima apparaat en voor die prijs al helemaal.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Strijkresultaat
  • Prijs

Minpunten

• Beetje kort snoer

Lisa500 01-08-2018

Erg tevreden

Geschreven voor: Tefal FV3970

Je bent snel klaar met stijken. Makkelijk in gebruik. Mooie kleur en kwaliteit is goed. Zou hem jullie echt aanraden

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel klaar

Kimberly de Jager (Kimmetje) 01-08-2018

Studentenstrijkijzer

Geschreven voor: Tefal FV3970

Voor een relatief zeer lage prijs heb je een uitstekende stoomstrijkijzer. Ideaal voor studenten. Ligt lekker in de hand en doet bijzonder goed zijn werk.
Ik ben zeer tevreden en met mij mijn kamergenoten ook. We lopen er weer keurig bij met gestreken kleding en dat voor een belachelijk lage prijs als ik deze vergelijk met andere stoomstrijkijzers. Tefal is een bewezen merk en stelt ons niet teleur!

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Stoomfunctie

M.A. van Dalfsen 01-08-2018

Goede prijs-kwaliteit verhouding!

Geschreven voor: Tefal FV3970

Strijkijzer Tefal Easygliss FV3970 Ik was toe aan een nieuw strijkijzer en vond het daarom heel fijn om een nieuw Tefal strijkijzer te kunnen testen. Over mijn oude Tefal was ik immers heel tevreden. Daarom was ik dus blij dat ik uitgekozen was om de Tefal Easygliss FV3970 te mogen testen. Bij het uitpakken van de doos valt mij meteen op dat er geen bekertje bij zit (zoals bij mijn oude Tefal, waarmee je het water in het strijkijzer giet). Ik had ook gehoopt dat de nieuwe strijkijzers misschien een langer snoer aan het apparaat hadden zitten, maar dat was helaas niet het geval. Ik blijf mijn verlengsnoer moeten gebruiken. De onderkant (waar de stoom uit komt) ziet er innovatief uit. Het apparaat heeft ook veel meer stoomgaatjes dan mijn oude Tefal. Heel fijn is het om te ontdekken dat wanneer je het strijkijzer op z’n kant zet dit veel gemakkelijker gaat omdat dit een groot oppervlak is waardoor het strijkijzer stabiel op de strijkplank blijft staan als je even pauzeert. De nieuwe AIRGLIDE, glijdt inderdaad perfect over alle verschillende soorten materiaal. Het strijken gaat daardoor snel en gemakkelijk en wordt opeens een prettig klusje i.p.v. iets om tegenop te zien. Je kunt de stoom uit en aan zetten, doseren meer of minder stoom was geen optie helaas. Je kunt een turboknop gebruiken voor een extra stoot stoom. Ik heb daar het voordeel niet van gevonden. Het strijkijzer gaat automatisch uit na 8 minuten, dat vind ik een prettige gedachte. Het duurde wel erg lang voor het apparaat helemaal was afgekoeld. Bij het opruimen van het apparaat had ik kennelijk niet alle water verwijderd wat resulteerde in een natte strijkplank, maar heeft alles met mijn eigen gebruik te maken uiteraard. Een prettig strijkijzer dat ik zeker zou overwegen om te kopen.

Pluspunten

• Stabiel
  • Slaat na 8 min automatisch af
  • Strijkt als een zonnetje

Minpunten

• Snoer had voor mij iets langer gemogen
  • Het afkoelen vond ik erg lang duren

Richard 30-07-2018

Stabiel strijkijzer

Geschreven voor: Tefal FV3970

Ik ben toe aan een nieuw strijkijzer. Ik had de mogelijkheid om deze strijkbout te testen. Mijn ervaring met dit strijkijzer is positief. Prima strijkresultaat. Stabiel in de hand. Prima prijs voor een goede kwaliteit.

Pluspunten

• Stabiel
  • Goed strijkresultaat
  • Makkelijk
  • Veilig door auto-off

Minpunten

• Stroef snoer