Philips GC5037

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC5037 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

V_ronie 14-12-2017

Zwaar

Wat een mooi apparaat!
Alleen erg zwaar. Te zwaar vind ik om even snel de was weg te strijken.

Pluspunten

• Mooi
  • Strijkt glas

Minpunten

• Te zwaar

Sharon1975 11-12-2017

Top strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC5037

Mooi apparaat! Heel eerlijk heb ik altijd een vrij simple strijkbout gehad en vond strijken dan ook niet echt leuk. Heb nu echt ervaren hoe het is als je een goed strijkijzer gebruikt! Wauw! Werd er helemaal blij van! Het ging zo makkelijk! Zwaar apparaat maar je kan het veilig op de plank laten staan zonder dat het aanbrandt. Hij herkent zelf wat voor stof het is dus pakt zelf de juiste temperatuur en hoeveelheid stoom. De kreukels vlogen eruit!

Pluspunten

• Automatische herkenning stof
  • Maakt geen brandgaten
  • Gaat vanzelf uit
  • Zwaar dus strijkt makkelijk

Marjolein75 10-12-2017

Strijken wordt bijna een feestje!

Geschreven voor: Philips GC5037

Strijken wordt bijna een feestje!

Bijna, want strijken is natuurlijk niet het leukste klusje. Maar met dit strijkijzer is het absoluut een stuk aangenamer! Bij het eerste gebruik vond ik het toch best spannend of de automatische temperatuurregeling écht zou werken. Je wilt tenslotte niet dat je kledingstukken aan je strijkijzer blijven plakken...... Gelukkig werkt dit écht perfect! Ook de IQ-functie werkt fijn: altijd de juiste hoeveelheid stoom. De Max-functie is erg prettig voor de zwaardere strijkkklussen zoals stug katoen. Alles wordt moeiteloos glad gestreken, heerlijk! Al met al een fantastisch strijkijzer! Niet goedkoop maar zijn geld dubbel en dwars waard!

Cellie 06-12-2017

Blij mee!

Geschreven voor: Philips GC5037

Ik ben er erg blij, niet goedkoop, best zwaar maar strijkt fantastisch! Ik en nog steeds geen fan van strijken maar dit apparaat heeft het allemaal net wat aangenamer gemaakt :)

Pluspunten

• Snel warm

Minpunten

• Ietsjes zwaar

mvdk 06-12-2017

Alles in 1 keer glad

Geschreven voor: Philips GC5037

Ik heb de strijkijzer nu bijna een maand in gebruik. Wat mij direct opviel bij het uitpakken is dat het apparaat vrij groot en zwaar is. Hetgeen ik juist als een positief ervaar. Tijdens het strijken blijkt dit ook wel. Je hoeft geen druk uit te oefenen op het apparaat om in 1 beweging over de kleding alles netjes glad te krijgen. Ook de intelligente stoomfunctie is fantastisch. Het apparaat heeft zelf door hoeveel stoom het moet geven om een perfect resultaat te krijgen.

Kort om: Ik ben helemaal te vrede. Ik ben nog nooit zo snel door een volle mand met strijk heen gegaan.

Een echte aanrader voor degene die liever iets leukers doet.

Pluspunten

• Groot oppervlak
  • snel op temperatuur
  • Perfect resultaat

bettyboop585 06-12-2017

perfect strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC5037

de thermostaat regeling werkt perfect op alle stoffen, ook de afgegeven stoom hoeveelheid is zeker goed te noemen, alle stoffen worden moeiteloos glad gestreken en als mooie bijkomstigheid schakelt het apparaat zelf uit wanneer het bepaalde tijd niet word gebruikt. het ontkalksysteem is enorm eenvoudig uit te voeren.

Pluspunten

• automatische afstelling thermostaat
  • automatisch aanpassen stoomhoeveelheid
  • goed ontkalking systeem
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• snoer zit toch in de weg
  • snoer opbergen op toestel is ongemakkelijk

JohanTD 06-12-2017

Wel zwaar, maar doet zijn werk goed!

Geschreven voor: Philips GC5037

Wel zwaar, maar zeer makkelijk in gebruik. Misschien minder belangrijk, maar hij ziet er ook mooi uit. Werkt perfect!

Pluspunten

• Easy to use

Minpunten

• Aan de zware kant

A02 06-12-2017

Fijne stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips GC5037

Zeer fijne stoomstrijkijzer. Doet zijn werk goed. Ik vlieg door mijn wasgoed heen. Wat ik fijn vindt aan deze strijkijzer is dat je het niet hoeft in te stellen voor gebruik qua stof. Je kan het gebruiken op alle stoffen. Het past zoch vanzelf aan. Ook stopt het automatisch als je stopt met strijken. Het verbrand je strijkijzerplank en je wasgoed daardoor niet. Heel slim apparaat dus.

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk op te bergen
  • Stoomt vanzelf
  • Instellingen voor stof niet nodig

Minpunten

• Bijvullen tijdens gebruik niet mogelijk

Sandy 30-11-2017

Fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC5037

Mijn eerste indruk van het strijkijzer was dat het er erg mooi uitziet. Ik vind het ijzer wel wat groot en zwaar. Ik vind het ook wel ideaal dat je niet op de temperatuur hoeft te letten. Dat regelt dit apparaat zelf. De hoeveelheid stoom kun je zelf bepalen. Een constante krachtige stoomhoeveelheid of juist iets minder. Er zit ook een functie op dat je wasgoed hygienisch gestoomd wordt. (Ideaal voor theedoeken en babykleding). Het snoer is lekker lang.
Ik vind het ijzer de prijs zeker waard!

Pluspunten

• Zelf geen temperatuur instellen
  • Lang snoer

Marcia Munro 28-11-2017

Krachtig en snel

Geschreven voor: Philips GC5037

Het is een prachtige strijkijzer,gebruikvriendelijk door de automatische functies,temperatuur past zichzelf aan ieder stof,stoom word geregeld door de smart functie.
Ik strijk nu veel sneller en moeiteloos ,strijken is nu veel leuker geworden!

Pluspunten

• Krachtige stoomstoot
  • Automatische temperatuur regeling

Mariska1986 27-11-2017

Mooi Design

Geschreven voor: Philips GC5037

Van de week me strijkijzer opgehaald om te proberen.. heb hem gelijk getest..!! Hij is wel groter en zwaarder dan ik had verwacht, maar dat is omdat de tank in het strijkijzer zit ipv los maar daarmee is hij wel makkelijker op te bergen. Ik moest even zoeken op welke stand ik hem moest zetten. Er zijn iets van 4 standen ( IQ, MAX, IONIC en zonder stoom) il vond stand IQ het fijnst, dan krijg je de meeste stoom. Ik vind het jammer dat hij een stoomboost geeft als je op het knopje drukt en niet door blijft stomen maar ik moet zeggen hij strijkt verder prima. De watertank moest ik halverwege me strijk bijvullen ( doordat de tank in het strijkijzer zit is deze natuurlijk niet groot). En ik kreeg wel last van me rug tijdens het strijken omdat hij toch best wel zwaar is. Maar je gaat wel soepel over alles heen zonder de temperatuur in te moeten stellen en strijkt mooi kreukvrij.!!

Pluspunten

• Mooi Design
  • Compact makkelijk op te bergen

Minpunten

• Zwaar door Watertank in het strijkijzer

AlieuitUtrecht 25-11-2017

Azur Elite - Weer een echte Philips

Geschreven voor: Philips GC5037

Na een aantal mindere Philips reviews ben ik erg te spreken over dit strijkijzer. Ik had aardig wat strijkgoed gespaard om vandaag even lekker te testen. De eerste indruk was direct positief, mooi design (zelfs de zool is mooi) en het voelde direct solide aan, misschien zelfs iets zwaar, zeker nadat ik de watertank had gevuld. Ik heb de de strijkbout op de IQ stand gelaten. Je moet wel even wennen, een stoom als je ook niets doet, maar eenmaal aan het strijken gaat het prefect. Alleen na stilstand een klein stukje strijken (boordje of iets dergelijks) is wat lastiger, dan merkt hij niet goed dat je weer wilt strijken. Dus dan eerst gewoon een groter stuk en dan stoomt hij weer perfect. Het water was na een tijdje op dus moest ik weer opnieuw bijvullen, dat gaat iets minder makkelijk dan bij onze oude Philips, het gat zit op dezelfde plaats, maar lijkt iets smaller. Een pluspunt is het oog aan het snoer om het makkelijker uit het stopcontact te trekken.

Pluspunten

• design
  • IQ functie
  • snoer en stekker

Minpunten

• iets gewichtig
  • opening watertank iets kleiner dan oude strijkbout
  • vanuit 0-status IQ functie weer opstarten

Virrr 24-11-2017
  • Product gekregen

Strijkt nog net niet zelf

Geschreven voor: Philips GC5037

Super mooi en fijn strijkijzer. Je strijkt de ergste kreukels met een lach. Hij doet het nog net niet vanzelf maar dat scheelt niet veel. Tevens een goede workout voor je biceps. Hij is namelijk wel wat zwaar.

• Krachtige stoom
  • Alles gaat automatisch

Minpunten

• Zwaar

Carrinthe 09-11-2017

Goed, mooi en zwaar.

Geschreven voor: Philips GC5037

Ik heb heb voor dit model gekozen vanwege een combinatie van een aantal features die mij aanspreken.

Pluspunten

• Levert veel stoom met extra krachtige stoomstoot
  • Geen temperatuur instellen
  • Kalk opvang bakje. (Moet nog blijken of het werkt)
Carrinthe 09-11-2017

Ik was aan mijn review aan het invullen maar plotseling was hij geplaatst. Hierbij nogmaals maar nu compleet.

pluspunten:
- Veel stoom standaard en extra krachtige stoomstoot. Standaard stoom gelijk aan de stoomstoot van mijn vorige Tefal strijkijzer.
- Geen temperatuurinstelling nodig, temperatuur altijd goed.
- Kalkopvangbakje (moet nog blijken of dit werkt)
- Zool duidelijk gladder de dan Tefal die ik hiervoor had
- Verschroeid kleding niet wanneer je strijkijzer vergeet
- Zet zichzelf uit wanner je strijkijzer vergeet
- Mooi Design
- Strijkt tot nu toe alles probleemloos glad

Nadelen:
- Zwaar, zonder meer het zwaarste strijkijzer dat ik ooit gehad heb
- Hoeveel water nog resteert niet goed zichtbaar.
- Niet duidelijk waar ik de IONIC stand voor moet gebruiken
- Door de hoge stoomproductie vaak water navullen

Al met al een goede aankoop waar ik vooralsnog zeer tevreden over ben.