Philips ClearTouch Essence 2000 W MyEssence geurdopje kledingstomer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips ClearTouch Essence 2000 W MyEssence geurdopje kledingstomer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

J 31-08-2017

Ik heb hem aangeschaft omdat ik dacht dat het mijn strijkijzer kon vervangen. Dat was een illusie, maar voor snelle en makkelijke stoffen doet hij prima zijn werk. Hanger had er van mij persoonlijk wel bij mogen zitten (aangezien deze variant duurder is dan de andere waar wél een hanger bij geleverd wordt). Overhemden glad stomen lukt niet (is ook best onhandig om die glad te trekken, zelfs mét handschoen) en de parfum ruik je niets van. Werkt absoluut niet. Ik had dus net zo goed de goedkopere versie kunnen nemen. Jammer dat er geen Stylemat bij geleverd wordt.

Pluspunten

• Werkt goed op 'makkelijke' stoffen
  • Hoogte
  • Ruimte die hij in beslag neemt is minimaal

Minpunten

• Parfum ruik je niet op kleding
  • Overhemden stomen gaat niet
  • Geen styleMat, geen hanger inbegrepen
  • Handvat wordt best warm

Tryouter 13-06-2017

ClearTouch maakt het makkelijk zelf kleding te stomen

De ClearTouch is zeer eenvoudig middels enkele handelingen elkaar gezet en klaar voor gebruik. Vanwege het slanke design kan je hem gewoon laten staan en als dressboy gebruiken.
Het is met de eerste kledingstukken even wennen als je nooit eerder zelf gestoomd hebt, maar je hebt het snel onder de knie. Het apparaat stoomt goed. Pantalons en colberts zijn snel opgefrist. Overhemden moet je strijken om kreukvrij te krijgen.
Je hebt de mogelijkheid om je eigen parfum toe te voegen aan de caps. Echter is het advies een substantie/geurtje toe te voegen die minder snel vervliegt, maar geen idee waar je die koopt.
Een hanger om de meegeleverde accessoires (bijv. de beschermende handschoen) 'in op te bergen' ontbreekt en zou handig zijn.
Overall een prima apparaat. Tevreden gebruiker.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • snel kleding gestoomd
  • met eigen parfum stomen

Miranda83 09-06-2017

Super product!

Wat een fijn product is dit. Makkelijk in gebruik, snel warm en werkt makkelijk en fijn. Tevens is het een mooi klein design, die je gemakkelijk weg zet. Ik krijg de pakken van me man er mooi en fris mee en strijken is nog nooit zo leuk geweest.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel warm
  • Ideaal voor synthetische stoffen

Minpunten

• Stoom word erg heet

Kim 08-06-2017

Mooi extraatje in strijkland

De doos
De doos is mooi vorm gegeven. Bij het openen is direct een korte gebruikshandleiding te zien. Het apparaat is snel en makkelijk in elkaar te zetten. Dit maakt dat ik direct enthousiast was.
Het gebruik
Het apparaat is simpel te bedienen en snel warm wat het makkelijk maakt om hem even aan te zetten. Omdat er geen strijkplank nodig is, is het snel en makkelijk te gebruiken.
De geurdopjes zijn snel en makkelijk te verwisselen en maken het opfrissen van kleding in verschillende geuren daarmee erg makkelijk.
Het apparaat is simpel te bedienen met een aan/uit knop en een draaiknop om het waterreservoir te ontgrendelen. De vuldop van het waterreservoir zit aan de onderzijde.
Na het gebruik is het apparaat in te klappen, maar nog steeds vrij log. Hierdoor is het niet makkelijk op te bergen.
De stang draait zodra je "druk" uitvoert op het kledingstuk, dit is niet heel praktisch omdat je er soort van achteraan moet lopen.
Ik beveel dit product zeker aan. Niet als vervanging van een strijkijzer, omdat ik het apparaat minder geschikt vind voor broeken en of zeer gekreukte kledingstukken.
Voor ons als "gooi de kleding maar op de stoel en draag het een week later weer" mensen is het ideaal. Je haalt moeiteloos de kleine kreukels uit de kleding en frist tegelijk de kleding op indien je de geurdopjes vult met olie.
Het zou mooi zijn als het apparaat bijvoorbeeld ook in het zwart verkrijgbaar zou zijn. Zeker voor de alleenstaande man die snel zijn kleding op wil frissen in zijn strakke inloopkast.

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar
  • Met meerder geurdopjes is variatie mogelijk

Minpunten

• Alleen in paars verkrijgbaar
  • Log nadat hij ingeklapt is
  • Niet geschikt voor broeken

Erwin84 06-06-2017

Thuis kleren stomen!

Deze kledingstomer voldoet niet helemaal aan mijn verwachtingen, maar dat kan ook komen doordat ik vooraf de verkeerde verwachtingen had. Ik dacht dat dit apparaat mijn strijkijzer zou kunnen vervangen, helaas blijkt in de praktijk dat je de kledingstukken niet zo glad krijgt met het stoomapparaat als met een strijkijzer.
Het apparaat is wel makkelijk in gebruik al vind ik de manier waarop je moet stomen door met de ene hand het kledingstuk vast te houden en door met de andere hand de stoom kop te gebruiken erg bewerkelijk. De watercontainer is makkelijk bij te vullen, je kunt de hanger waar je kledingstuk op hangt vastdraaien met een knop en het apparaat is erg snel opgewarmd. Een plek om de bijgeleverde handschoen aan op te hangen ontbreekt helaas, dit is wat mij betreft een verbeterpunt.

Het apparaat haalt lichte kreukels er goed uit, al vind ik dit niet zo goed werken als wanneer je een kledingstuk op een strijkplank hebt liggen i.c.m. een strijkijzer. De mogelijkheid om een geurtje toe te voegen waardoor je kleren lekker gaan ruiken is wel een hele mooie optie. Al met al is stomen met dit apparaat goed te doen en haalt het uit de meeste kledingstukken (lichte) kreukels er wel uit, helaas kan je strijkijzer niet meteen de deur uit.

Andere verbeterpunten zijn dat het reservoir snel leeg is tijdens het stomen en dat de stang wel iets hoger had gemogen.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Mogelijkheid om een lekker geurtje toe te voegen
  • Bijgeleverde handschoen
  • Fraai design
  • Vastzetten van hanger d.m.v. knop

Minpunten

• Waterreservoir snel leeg
  • Geen plek om de handschoen aan op te hangen
  • Stang had hoger gemogen
  • Niet geschikt voor alle kledingstukken i.v.m stang

laredo 06-06-2017

Prima stomer, ook geschikt voor gordijnen

Een handige aanvulling op een strijkbout is deze kledingstomer. Wat ik vooral een plus vind is het feit dat hij heel makkelijk de gordijnen kan reinigen en opfrissen. Dankzij de geurtjes (inclusief!) ruikt alles gelijk fris, zonder dat er gewassen hoeft te worden.

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • ook voor gordijnen

Minpunten

• snoerlengte

Meller001 05-06-2017

Goede kledingstomer!

Deze kledingstomer is een goed apparaat naast een normale strijkijzer. Hij warmt snel op en makkelijk in gebruik. Ook de optie om een geurtje toe te voegen is fijn. Wel moet je er even handigheid in krijgen om de kleding strak te houden. Het stoomsnoer had iets langer gemogen.

Pluspunten

• Snel
  • handig

Minpunten

• kort stroomsnoer

jackvr 05-06-2017

Strijken en stomen wordt steeds leuker

De philips clearTouch is erg handig in gebruik en het maakt strijken een stuk leuker en voornamelijk makkelijker en sneller. Je hoeft niet meer naar de stomerij, en je ziet direct verschil in de broek of blouse waar je al wel niet ben geweest. Er komt net voldoende stoom uit hierdoor wordt je kleding niet heel erg nat en kan je het bijna direct weer dragen en je kleding ruikt meteen lekker fris

Nadelen zijn het korte snoer, en je moet zelf je blouse strak houden met je hand ( zit wel een handschoen bij).
Een paspop of soort van grote kledinghanger zou handiger zijn.

Samenvattend ben ik er erg blij mee maar zijn er nog wel kleine verbeterpunten

Pluspunten

• snel
  • compact
  • ruikt lekker

Minpunten

• stoom niet te reguleren

Caritocon30 05-06-2017

Heel goed!

Makkelijke om te gebruiken. Het wordt snel warm. Compact. Min punt 1. het korte snoer. 2. Ik vind het waterreservoir beetje klein.

Filiz78 03-06-2017

Kleding easy glad

Ik hou totaal niet van strijken. Door dit product vind ik strijken niet meer erg. Het is zo handig in gebruik. Start snel op en je kan het gewoon laten staan. Je hangt je kleding aan een hanger, draait het op slot en je kan beginnen. Stoom hoef je niet te verstellen. Is geschikt voor alle stoffen.

Pluspunten

• Start snel op
  • Staande model
  • Neemt niet veel ruimte in beslag
  • Geschikt voor alle stoffen
  • Je hoeft geen temperatuur in te stellen

Minpunten

• Waterreservoir snel leeg
  • Punt van ophangsysteem draait
  • Je kan jezelf branden aan hete stoom

DebbieT 02-06-2017

Handig apparaat, erg makkelijk en snel in gebruik te nemen.

Het apparaat ziet er qua design erg mooi uit en is makkelijk op te bergen. Ik had hem snel in elkaar gezet, en ook het in gebruik nemen ervan is simpel met niet te veel poespas. Hij warmt erg snel op waardoor je bijna direct kan beginnen te stomen. Ik had als eerst mijn werkpak gestoomd en dat ging vrij snel. Ik moet nog wel even handig worden om op de juiste manier de kleding strak te trekken, maar dat komt gaande weg als ik er wat meer ervaring mee heb. De stang had wat langer gemogen zodat ik ook een lange jurk kon stomen. En het water gaat vrij snel, dus nadat ik mijn broek en gilet had gedaan moest ik echt gaan bijvullen. Ik had wat parfum (gewone eau de parfum) van mijzelf erin gedaan maar helaas is dat niet echt op mijn kleding terug te ruiken. Dit stond ook al in de handleiding aangegeven, dat het beter is om etherische olie toe te voegen voor meer behoud van de toegevoegde geur. Dus dit ga ik zeker nog proberen. Over het algemeen ben ik tevreden met het apparaat en zou ik het een ander ook zeker aanraden. Na gebruik is je kleding weer kreukvrij en lekker fris.

Pluspunten

• Snel warm (45 seconden)
  • Makkelijk te gebruiken
  • Makkelijk op te bergen
  • Je hoeft niet altijd meer naar de stomerij
  • Je kleding is weer fris en kreukvrij

Minpunten

• Lange jurken kan je niet stomen (korte stang)
  • Water is snel op
  • Kort snoer (stekker)

Looijen_ 31-05-2017

Kledingstomer

Bij dit apparaat dacht ik "yes, nooit meer strijken"! Dat is helaas niet waar… De kledingstomer werkt het beste met katoenen kledingstukken. Er zijn kledingstukken van andere materialen (o.a. zijde) waar ik echt de kreukels niet uitkrijg met dit apparaat helaas. Ook is het apparaat alleen geschikt voor korte kledingstukken (overhemden, tops, blouses). De stang is te kort om een jurk aan te kunnen hangen jammer genoeg. Ook moet je ervoor zorgen dat de slang niet in een U hangt, dus je kunt de stoommond niet te laag houden, waardoor langere kledingstukken helaas niet te stomen zijn. Apparaat is het makkelijkst te gebruiken op de badkamer vanwege het vocht. Een mooi apparaat voor naast je gewone strijkijzer!

Pluspunten

• zeer snel op temperatuur
  • handzaam
  • goed op katoen
  • nooit meer overhemden strijken
  • met praktische handschoen

Minpunten

• stang niet hoog genoeg
  • kleding niet makkelijk om te draaien
  • klein waterreservoir
  • lastig met 1 hand strak te trekken

WVLe 31-05-2017

Heel fijn apparaat

Wat een fijn apparaat! Stoomt zeer goed, fijn dat je een geur kan toevoegen. Ik stoom hiermee jasjes die ik normaal naar de stomerij bracht. dat hoeft niet meer, echt ideaal! Kleding wordt fris en schoon. Werkt handig en snel! Heel blij mee!

Pluspunten

• handig en snel
  • schone kreukloze kleding

Minpunten

• heel kort snoer
  • design

BiancaV 31-05-2017

Handig en snel in gebruik

Wat ben ik blij met deze stomer. Kleding is echt makkelijk kreukvrij te krijgen. Echt zonder problemen. Bijgeleverde handschoen wel gebruiken! Licht over je kleding gaan is voldoende om te bereiken waar je hem voor kocht. Ook opfrissen is een makkelijke.
Stang had hoger gemogen en knop boven vastzetten tegen het wegdraaien zou handig zijn. Toch ben ik erg blij mee

Pluspunten

• Snel
  • Handig in gebruik
  • Kunt eigen geurtje toevoegen als je dat wil
  • Kreukels zonder problemen weg

Minpunten

• Stang iets aan de korte/lage kant
  • Bovenstuk draait weg tijdens gebruik

Sandra 29-05-2017

Ideaal! Nooit meer naar de stomerij!

Wat een fijn product! Kleding naar de stomerij brengen is verledentijd.
Het apparaat is zeer makkelijk in gebruik. Je doet water in het reservoir en binnen een minuut ben je lekker aan het stomen.
Er zit ook een extra tool bij voor het maken van plooien in broeken, ook dit werkt erg fijn. Geen gedoe meer met natte theedoeken!
Zelfs mijn man is enthousiast over dit product en wilde na het uittesten van het apparaat vrijwillig nog 3 colbertjes stomen.
Als ik dan toch een minpuntje moet benoemen dan is het de kleur van het product. Ik had zelf liever een neutralere kleur gehad.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Haalt kreukels uit kleding

Minpunten

• Kleur

SoHo56 27-05-2017

Sneller/leuker dan strijken

In de eerste instantie was ik wat sceptisch maar deze stomer doet idd wat het moet doen t stoomd de vouwen gelijk uit de kleding en laat een heerlijke geur achter die je zelf kan uitkiezen!!

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk
  • Zelf een luchtje toevoegen

Martin 22-05-2017

Snel strijken

Goed apparaat. Snel in het glad krijgen van alle kreukels, makkelijker zelfs dan met een strijkijzer. Had ik veel eerder moeten hebben. Geen strijkplank opruimen, geen heet ijzer af laten koelen. Het snoer is wat kort helaas. De geurtoevoeging weet ik niet of ik dat veel gebruik, misschien dat ik de verkeerde parfum erin gedaan heb. Echt een aanrader! Broeken, overhemd, zakdoeken, alles glad in een handomdraai.

Pluspunten

• snel in gebruik
  • korte opwarmtijd
  • wordt echt kreukvrij

Minpunten

• kort snoer
  • geen hanger