Philips Azur Pro GC4887

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Azur Pro GC4887 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Janine 16-06-2018

tegenvallend resultaat

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

dit strijkijzer strijkt niets beter dan mijn 10 jaar oude strijkijzer. Ik snap die lovende kritieken niet zo goed. Het ijkt wel of de ijzers minder warm worden dan vroeger, een katoenen tafellaken krijg je niet mooi glad. Shirts en stoffen met een paar % kunststof gaan wel goed. Al met al had ik net zo goed mijn oude kunnen blijven gebruiken.

Pluspunten

• lang snoer
  • groot reservoir

Minpunten

• strijkt katoen absoluut onvoldoende glad
  • vrij zwaar

QueenJosje 13-06-2017

Makkelijk en fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Zeer makkelijk om mee te strijken, mooi glad strijkoppervlak, spitse punt waardoor het erg makkelijk is om ook kleine hoekjes te kunnen strijken van bijv overhemden. Zelfs met het extra groot waterreservoir is het strijkijzer helemaal niet zwaar om mee te strijken.

Manja 12-06-2017

Niet zo fijn...

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Ik vind dit strijkijzer persoonlijk niet zo fijn. Tijdens het strijken geeft het ijzer schoksgewijs stoom af, ipv zoals ik gewend ben constant.

Pluspunten

• Compact
  • Ingebouwd groot waterreservoir.

Minpunten

• Stoom in schokken.

Ciska Lala 08-06-2017

Hele fijne strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

De strijker is fijn in gebruik en warmt snel op. Makkelijk in gebruik en een groot water reservoir. Geen apart waterbakje maar dat stoort mij nooit. Goeie stoomkracht. Lange stekker en eenhandig soort handvat aan de stekker zodat de stekker makkelijker uit het stopcontact te halen is

Meteren 07-06-2017

Fijne zool en fijne punt

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Hij laat zich fijn over de strijkwas glijden. Fijne punt en gladde zool. Lang snoer. Licht fijn in de hand.

Pluspunten

• Zool
  • Punt
  • Gewicht

Minpunten

• Nvt

Yvonne77 05-06-2017

Voldoet zeker aan mijn verwachtingen.

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Ik gebruik hem nu twee weken en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, hij is snel op temperatuur, heeft een krachtige stoomfunctie en een erg mooi en stoer design.

Het puntje is ideaal voor bepaalde kledingstukken, zodat je ook in de hoekjes kan komen.

De krachtige stoomfunctie geeft een super glad resultaat. Ik moest wel even wennen aan het stoomknopje bij het handvat, deze druk je best snel in als je aan het strijken bent.

Al met al een top product en zou hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Krachtige stoomfunctie
  • Super glad resultaat

Kopjolanda 05-06-2017

Mooi design stoomstrijkijzer!

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

De stoomstrijkijzer is snel klaar en warm om te gaan strijken. Hij ligt goed in de hand met zijn mooie design. Je doet er lang mee voordat het water op is. Hij strijkt door de stoom veel sneller en voor je het weet ben je klaar met de strijkwas. Ik zou niet anders willen!

Pluspunten

• Snel warm
  • Je kan er lang mee strijken met de stoom

Simone75 05-06-2017

Fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Via The insiders deze mooie strijkijzer mogen testen. Wat een fijn ding, hij overtreft mijn oude strijkijzer met glans. Glijdt over alle kleding zonder enige moeite heen. Kreukels verdwijnen als sneeuw voor de zon. Goede krachtige stoomstoten, en je doet lang met het water wat je erin doet. Puntige voorkant zodat je zonder moeite langs knopen kunt strijken.

Pluspunten

• Krachtig
  • Doet lang met water om te stomen
  • Puntige dunne voorkant

Smallbrother 05-06-2017

Snel warm, goed vormgegeven

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Dit strijkijzer ligt goed in de hand, goed gewicht.
Grote vulopening om het water bij te vullen.
Strijkijzer is lekker snel op temperatuur.

Hiervoor ook een Azur Pro gehad (ruim 15 jaar), het enige "lastige" is dat de instelknop net de andere kant opdraait, maar dat is gewoon even wennen.

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • makkelijk bijvullen

Irlo 04-06-2017

mooi, robuust strijkijzer met veel eigenschappen

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Het strijkijzer warmt snel op. De draaischijf voor de temperatuurinstelling draait makkelijk. Knopjes voor stoominstelling zijn handig geplaatst, zijn met een hand te bedienen. De zoolplaat is groot, met een smalle punt die makkelijk overal bij kan. Het strijkijzer ligt goed in de hand. Er zit een groot waterreservoir op, wat prettig is om niet steeds te hoeven bijvullen. Na het vullen met water voelt hij zwaar aan, waardoor het in een beweging goed gladstrijkt. Er zit een lang snoer aan, makkelijk om ruime bewegingen te kunnen maken. Aan de stekker zit een vingergreep, er komt geen druk op het snoer wanneer je deze uit het stopcontact trekt.
Al met al een mooi, robuust strijkijzer met veel eigenschappen.

Pluspunten

• makkelijk bedienbare knoppen met een hand
  • lang snoer voor bewegingsvrijheid
  • grote zoolplaat met lange punt
  • groot waterreservoir
  • mooie vormgeving

PB78 02-06-2017

Handzaam en makkelijk strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Het strijkijzer ziet er mooi uit, is makkelijk in gebruik en snel op temperatuur.
De voorkant van het strijkijzer loopt mooi in een punt in vergelijking met mijn oude strijkijzer. Voor mij ideaal is met de vele overhemden.
Het strijkijzer glijdt soepel over de kleding heen en ook de verschillende standen zijn erg makkelijk.

Aan de stekker zit nog een "oog" wat zeer handig is om je stekker op te hangen.

Al met al een perfect strijkijzer binnen ons gezin en erg blij ermee.

Janneke1981 01-06-2017

Mooi strijkresultaat

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Wat een vooruitgang. Super soepel glijdt dit strijkijzer over de stof. Voor babykleertjes is de smalle punt extra handig. Zelfs onze kraamzorg -die de eer heeft gehad als eerste te testen- was er erg over te spreken (en zij strijkt elke week met een ander ijzer). Zij kon de hele was doen met een reservoir met water, dus geen gedoe met water gedurende het strijken. Het extra lange snoer maakt dat er meer bewegingsruimte is en je niet zo snel in de knoop raakt met je was ;). Een apparaat zonder snoer zou nog handiger in gebruik zijn, maar dit werkt prima. Mooi design, stevig apparaat, maar niet te zwaar voor mij. Voor ons gezin een prima aanwinst, zeker voor die prijs!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Spitse punt

EdgarB 31-05-2017

Mooi design en krachtig apparaat

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

De stoomstrijkijzer ziet er mooi uit, strijkt erg fijn en is zeer snel op temperatuur.
Het grote waterreservoir zorgt ervoor dat je lang kunt strijken zonder bij te vullen.
Na uitzetten van de stoomfunctie werkt het nog een beetje na, er blijft wat stoom / vocht uit het strijkijzer komen.
Een lang snoer met een zeer fijne stekker (met trekoog)!
De stoomstrijkijzer is wel wat zwaarder dan mijn vorige en daardoor iets minder makkelijk wendbaar. Daar krijg je voor terug dat de kreukels makkelijker verdwijnen.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Glijdt erg makkelijk
  • Lang snoer met handige stekker
  • Groot vloeistofreservoir
  • Zeer snel op temperatuur

Minpunten

• Na uitschakelen stoomfunctie werkt het nog wat na
  • Beetje zwaar

Azkikr 31-05-2017

Stoer, krachtig en fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Als man vind ik het natuurlijk wel prettig als het strijkijzer wat ik vast mag houden een beetje stoer is.
En dat is deze Philips Azur Pro wel. Hij voelt degelijk aan, is fraai vormgegeven, ligt goed in balans in de handen heeft een robuust en lang snoer met een super handig oog. Je merkt dat nu direct als je de stekker uit het stopcontact trekt.

De Azur Pro heeft een draaischijf die heel subtiel klikt bij de hoofdstanden zoals 'katoen'. Daartussen ook kleinere klikjes en de draaischijf blijft tijdens het strijken keurig op zijn plaats.

Wat vervolgens opvalt is de grote watertank. 350 ml staat op de doos geschreven en dat is al snel 1,5 keer zoveel als bij een andere. De verpakking zegt ook dat het apparaat snel glijdend is en hoewel ik dat statement wat vreemd vind blijkt het wel waar te zijn. Hij gaat inderdaad soepeler en sneller over de strijk heen.

De neus is fijn spits en dat is wel prettig bij sommige kledingstukken in de hoekjes.

Ten slotte past deze Philips gelukkig goed in het vak aan de zijkant van de strijkplank dat is wel zo veilig voor de kinderen en hond.

Pluspunten

• lang snoer met handige stekker
  • goede termperatuurschijf
  • veel vermogen
  • grote tank
  • super glijdend

Minpunten

• iets zwaarder

Wesleykirchhoff 31-05-2017

Goed strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Zoals je altijd van Philips mag verwachtten ziet ook dit strijkijzer er weer gelikt uit.
Mooi design en werkt uitstekend.
Het strijkijzer is snel op tempratuur en makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Lang snoer
  • Snel op tempratuur

Doekoe 31-05-2017

Fijne strijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Fijne strijkijzer die snel op temperatuur is voor gebruik.
Doordat er een lang snoer aan zit is hij makkelijk in iedere ruimte te gebruiken.
Strijken is nooit leuk maar deze strijkijzer zorgt ervoor dat je snel door je strijkgoed heen bent.

Pluspunten

• Snel warm
  • Lang snoer
  • Makkelijk te hanteren

pieter goudswaard 31-05-2017

revieuw strijkijzer phillips

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

De strijkijzer ligt goed in de hand. De lange snoer is erg fijn zodat je niet elke keer de strijkplank hoeft te verschuiven. De zool glijd erg makkelijk en het puntje van de zool is erg scherp voor de hoekjes. Al om al een goed produkt.

Pluspunten

• Lange snoer
  • scherpe punt (zool)
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• selectieschuif lastig af te lezen

Superguppy6 31-05-2017

Lang snoer, snel heet, glijd heel soepel!

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Door het lange snoer is hij makkelikj in gebruik. ook is hij heel snel heet en glijd hij supermakkelijk. vind hem wel wat zwaar in de hand en het duurt erg lang voor hij weer afkoelt.

Pluspunten

• snel heet
  • makkelijk in gebruik
  • lang snoer
  • glijd heel soepel

Minpunten

• lang heet
  • zwaar

mariekefenna 29-05-2017

Wordt heel snel heet en strijkt soepel!

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Deze strijkbout strijkt kreukels heel snel uit alle soorten stoffen, hierbij is het niet nodig om veel extra kracht te zetten. De punt is mooi puntig waardoor je ook tussen de knoopjes van blouses kunt strijken, ideaal!
In het begin moest ik wennen aan de plaats van de stoom-stoot-knop, deze zit namelijk onder het handvat waardoor ik er steeds per ongeluk op drukte. Na 1 avondjes strijken was dit over. Nu vind ik de plaats van deze knop alleen maar fijn want je kunt er zo heel makkelijk bij.
Oja, de paarse kleur vind ik ook erg leuk!

Pluspunten

• korte opwarmtijd
  • weinig kracht nodig
  • punt is lekker spits

Minpunten

• wennen aan de plaats van de stoom-stoot-knop

okko1972 29-05-2017

Fijn apparaat, makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Een fijn strijkijzer die erg snel opwarmt. Hij heeft een groot waterreservoir en de manier van stomen is perfect.

Het apparaat ligt lekker in de hand. Daarnaast strijkt hij goed en is erg makkelijk te bedienen. Verder een lekker lang snoer.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Warmt snel op
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• geen

Snuitje74 24-05-2017

Krachtige stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Vind het heel prettig in de hand liggen, niet te zwaar, Het snoer is lekker lang, snel op temperatuur en soepel glijdend, je kunt lang strijken voordat je weer water moet bijvullen (echter geen vul beker bijgeleverd) doet zeker waar hij voor gemaakt is namelijk gladstrijken met een krachtige stoomstoot. ook met een handig oog aan de stekker om deze makkelijk uit het stopcontact te trekken.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Lang snoer
  • Goede stoomstoot

Minpunten

• Zelf instellen van het te strijken stof

Wendy treffers 22-05-2017

Gladde zoolplaat

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Ik heb dit strijk ijzer nu een paar dagen in huis en het strijkt super fijn. Het ijzer warmt snel op, heeft een gladde zoolplaat waardoor het moeiteloos alle stoffen in 1 keer glad strijk. Ook spijkerbroeken en uiteraard ook de kwetsbare stoffen. Ik ben zeer tevreden

Pluspunten

• Warmte snel op
  • Gladde zoolplaat
  • Ligt niet te zwaar in de hand

Minpunten

• Snoer mag van mij nog iets langer

Michael 21-05-2017

Lang snoer, goede punt, strijkt geweldig

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Het apparaat doet precies wat ik van hem verwacht. Door zijn goede punt komt hij op alle plekjes van het strijkgoed. Zijn gladde zool zorgt voor veel strijksouplesse en zijn lange snoer zorgt dat je normaal je strijk kan doen. Super apparaat gewoon.

Pluspunten

• Punt strijkijzer
  • Strijkt geweldig
  • Gladde zool
  • Ring aan stekker om uit stopcontact te halen
  • Rectop te gebruiken voor stomen van jasjes

Minpunten

• Gewicht
  • Knopje voor stomen onder handvat
  • Geen vulbekertje

Suzanne Loke 20-05-2017

Super snel

Geschreven voor: Philips Azur Pro GC4887

Strijken gaat super snel. Ijzer glijd over de stof heen. Strijkijzer word goed warm. Grote watertank dus hoef tussentijds niet te vullen. Enige minpunt dat er geen bakje bij zit om water reservoir te vullen.

Pluspunten

• Sneller strijken
  • Soepel, glad over stof
  • Snoerlengte
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Geen bakje om reservoir te vullen