Philips GC4516

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC4516 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

Marijke 01-10-2020

Lekt water uit de zool

Geschreven voor: Philips GC4516

Al vanaf dag 1 spijt. Lekt constant water uit de zool. Heb hem nu 4 weken en zou hem het liefst uit het raam gooien.

Pluspunten

• Mooie kleur

Minpunten

• Lekt water
  • Strijkt niet zo glad als mijn vorige (tefal)

mirjam geeraedts 21-12-2019

Niet teverden over strijkijzer Azur Performer plus

Geschreven voor: Philips GC4516

Ik had een nieuw strijkijzer nodig omdat de oude Philips wat verkalking vertoonde.
Online nieuw ijzer gekocht.

Pluspunten

• Gladde strijkzool
  • Prijs

Minpunten

• Water lekkage van zool tijdens strijken

Vraagbaak 04-12-2018

Stijkt goed maar lastig vast te houden (verkeerd ontwerp)

Geschreven voor: Philips GC4516

Het strijken, gaat makkelijke en soepel. De vorm van de punt is prettig en ook op de Eco stand gaan de kreukels er goed uit. Door de Eco stand hoef je ook beduidend minder vaak water bij te vullen. In de gewone stand komt er ook een goede stroom stoom uit waardoor ook lastigere of dikkere stoffen goed kunnen worden gestreken.
Helaas zijn er ook een tweetal punten waarop het ontwerp de plank heeft misgeslagen. Zo zit de knop voor de stoomstoot zit op faliekant de verkeerde plek. Hierdoor kan je de strijkbout niet gewoon met de volle hand pakken maar moet je hem meer met de ringvinger en pink vastklemmen en de andere vingers aan de zijkant houden. Maar ook de knop voor de Eco zit onhandig geplaatst. Je komt daar ook met enige tegen als je hem vasthoud waardoor je deze kan verschuiven. Ik had het punt van de knop voor de stoomstoot eerder gelezen en dacht dat het wel mee zou vallen. Helaas bleek dat een verkeerde inschatting.

Pluspunten

• Voordelige koop
  • strijkt goed en soepel

Minpunten

• verkeerd ontwerp met plaatsing knop stoomstoot

Mitch 31-08-2017

neit ergonomisch

Geschreven voor: Philips GC4516

Ik had Philips Easycare 3220 met 2.5m snoer lengte. Na enkele manden van gebruik van Azur Performet Plus , denk ik dat oude Easycare is toch veel betere strijkijzer. Azur heeft ergonomisch problem - stroomregelaar is te hoog geplaats, het wordt regelematig geraakt en ongewenst gedraaid bij gebruik van andere functies, zoals stoomstoot. Shoeelengthe is 2m. Na 1 week van gebruik kwam zacht, waterig geel kalk uit de ijzer en makte mij kleding vis, zo dat ik moest die opniew wassen. Bij oude Easycare kwamen uit allein steentjes van kalk.

Pluspunten

• Mooi
  • Aerodinamisch
  • Fancy

Minpunten

• 2m shoer lengte
  • niet ergonomisch
  • geel waterige kalk

Singerling 27-05-2017

strijkt nog steeds goed na een paar maanden in mijn bezit

Geschreven voor: Philips GC4516

Een paar maanden geleden had ik een review geschreven, nu ik hem langer in gebruik heb ben ik er helemaal aangewend.
Hij strijkt lekker en lekt geen water.
Fijn is het grote oog aan de stekker om hem makkelijk uit het stopcontact te halen.
Het is een fijne strijkijzer

Pluspunten

• grote vulopening
  • glijd gemakkelijk over de stof

Minpunten

• stoom knopje raak je snel aan maar je went er aan

lamama 24-02-2017

lekt als een mandje

Geschreven voor: Philips GC4516

Strijkt wel goed, maar lekt als een mandje, wat een waardeloos apparaat!
Het maakt niet uit hoeveel water er in het reservoir zit, iedere strijkbeurt lekt er water aan de onderkant. Conclusie: vochtige hand, losgelaten en opgekrulde bescherming handvat en mijn hele strijkplankovertrek is steeds nat en zit onder de vlekken. Ik ben 'm nu zo zat dat ik een nieuwe (stoomgenerator denk ik) ga kopen, maar het wordt in ieder geval geen Philips meer!

Pluspunten

• makkelijk bijvullen
  • snel gebruiksklaar

Minpunten

• LEKT WATER AAN DE ONDERKANT

singerling 30-01-2017

Strijkt goed en heeft een fijne grote vulopening

Geschreven voor: Philips GC4516

Na lang zoeken voor een goede strijkijzer ben ik op deze uitgekomen omdat mijn vorige na 5 jaar het heeft begeven.
Ik wilde eerst alleen een met een snoer van 2,5 meter maar dat was mij niet gelukt.
De snoer is 2 meter maar toch lang genoeg.
De eerste keer dat ik er mee streek was ik niet blij, hij verloor veel water aan de onderkant als ik hem neerzette maar na de tweede keer was dat weg, hij ratelt wel hard als je hem op zijn kant zet maar dat is even wennen.
Het is een fijne strijkijzer

Pluspunten

• grote vulopening
  • strijkt licht
  • glijd gemakkelijk over de stof

Minpunten

• stoom knopje raak je snel aan
  • ratelt en sputtert als hij op zijn kant staat