Tefal UltraGliss Stoomstrijkijzer anti-calc FV4944

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal UltraGliss Stoomstrijkijzer anti-calc FV4944 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Arjan Oskam 17-09-2017

Mooie strijkijzer, wel wat groot

Het is een mooie strijkijzer, dat is zeker. Maar ik vind hem erg groot, er is namelijk een voet toegevoegd om hem stevig overeind te kunnen zetten, maar die is groot. Erg groot. De voet voegt al snel de helft extra lengte toe!

Het snoer is daarentegen wel goed, erg lang, waardoor je voldoende vrijheid hebt.

Hij is echt heel snel warm, na nog geen minuut kan hij al warm zijn, dus je hoeft niet een poos voor het strijken, je strijkijzer alvast aan te zetten. Ideaal!

Het reservoir is redelijk, er kan voldoende water in voor een gemiddelde strijkbeurt, maar ik moet wel zeggen dat hij regelmatig kan lekken, waardoor de was snel nat kan worden.

Zuinig is hij wel, en er zit zelfs nog een eco modus op. Maar die wordt door mij niet gebruikt.
Het strijken gaat snel en vloeiend, hij glijdt goed en de was wordt mooi egaal. Wel is het wennen aan het feit dat er maar 1 stand is voor alle soorten stoffen, dat voelt toch een soort onwennig!

Al met al een fijne strijkijzer. En ik kan hem zeker wel aanbevelen.

Pluspunten

• Snel warm
  • Lang snoer
  • Zuinig
  • Staat stevig
  • 1 stand voor alle stoffen

Minpunten

• Groot
  • Lekt af en toe

Shorty 17-09-2017

Prima

Dit strijkijzer is zeer gemakkelijk in gebruik. Bediening is duidelijk en eenvoudig.
Erg fijn dat je geen tempratuur meer hoeft in te stellen.
Zeer gemakkelijk schoon te maken.
En erg fijn is dat dit strijkijzer licht in gewicht is.

Pluspunten

• licht in gezicht
  • goed resultaat

Antonia 16-09-2017

mooi strijkijzer met goede prestaties

Omdat ik niet van strijken houd is het belangrijk voor mij om een goed strijkijzer te hebben wat het onvermijdbare karweitje zo makkelijk mogelijk maakt. Hoewel niet perfect, werkt het Tefal Ultragliss stoomstrijkijzer daar wel aan mee. Door de nieuwe technologie stelt het ijzer zelf de juiste temperatuur in. Je hoeft dus geen rekening te houden met de volgorde van materialen bij de strijkgoed. Het ijzer geeft met een knop een zeer krachtige stoomstoot af die moeilijke kreukels in bijv. linnen kleding makkelijk gladstrijkt. De automatische stop die branden van strijkgoed of strijkplank voorkomt maakt het en veilig apparaat. Zeker een aanrader dus!

Pluspunten

• grote strijkzool
  • automatische stop
  • lang snoer
  • automatische temeratuurinstelling

Minpunten

• zwaar, zeker met gevuld waterreservoir
  • lekt af en toe

Chantal 15-09-2017

Goed strijkvermogen

Positief;
Strijkijzer is licht in gebruik. Strijkzool is glad en ook na het opwarmen blijft deze niet kleven aan de stof.
Grote vulopening voor kraanwater, erg handig.
Strijk resultaat erg goed ondanks dat je geen temperatuur kan instellen.
Negatief;
De knop voor extra stoom zit hinderlijk in de weg, dit blijf ik een probleem vinden.

Pluspunten

• Geen temperatuur meer instellen
  • Goede strijkzool
  • Grote vulopening
  • Ecostand

Minpunten

• Stoomknop zit in de weg bij het strijken

Noesje 15-09-2017

Bij het openen van de doos viel t op dat er geen bijvul kannetje bijzit wat het dus erg onhandig maakt om het strijkijzer te vullen. Verder vind ik t ijzer best zwaar en als je 3 x stomen gebruikt is de tank leeg. Hij heeft wel een lang snoer dat is fijn en hij glijd ook goed over t stof.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Glijd soepel

Minpunten

• Zwaar
  • Geen bijvul kan
  • Watertank snel leeg

Mayo 13-04-2017

Super glad

Ik gebruik het strijkijzer vrijwel dagelijks en ik wilde een strijkijzer die niet belachlijk duur is en toch doet wat ik ervan verwacht. Het strijken is nu alleen maar makkelijker geworden! Het enige minpuntje is dat je niet zo goed kunt zien hoeveel water er in zit, maar je ziet met vullen gelukkig wel wanneer je tot het maximum bent. Een kleine tip (voor tefal?), een klein plastic balletje om te zien hoeveel water er in het resservoir zit.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Wordt goed heet
  • Lekt niet

Minpunten

• Slecht zicht van het waterresservoir

Michel 28-01-2017

Eenvoudige bediening, water vullen lastig

De Tefal FV4944 gekocht voor de eenvoudige bediening, bedieningsknoppen voelden prettig in de hand en watervulgat is extra groot. Heeft veel power, is snel heet genoeg om te strijken. Vermogen eenvoudig in te stellen met ouderwetse draaischijf op één, twee of drie bolletjes, net als in het wasgoed. Water vullen blijkt toch lastig, omdat het max streepje nauwelijks zichtbaar is in het donkerblauwe transparante kunststof. Heeft een anticalc functie, weet nog niet of dat goed werkt.

Het snoer draait wel in elkaar bij veel strijkwerk. Dat is dus nog zelfde als vorige strijkijzer van twintig jaar oud. Bij snel neerzetten van rechtop naar plat, komt er toch veel water (niet stoom) uit ineens.

Pluspunten

• Bediening ouderwets eenvoudig
  • Anticalc functie
  • Groot watervulgat
  • Staat stabiel rechtop

Minpunten

• Waternivo slecht te zien
  • Snoer krult op