Philips GC8713

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8713 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sonnetje 16-12-2019

Strijkijzer ligt goed in de hand

Geschreven voor: Philips GC8713

Het is een fijn werkend strijkijzer.
Mooie stoomhoeveelheid.
Ligt makkelijk in de hand.
Erg fijn dat je strijkijzer vast kunt zetten.

Pluspunten

• Niet zwaar
  • Strijkt mooi glad

Irene 28-11-2018

Uitstekend strijken

Geschreven voor: Philips GC8713

Het strijkijzer is snel op temperatuur. Water bijvullen tussendoor kan prima. Ik moest in het begin even wennen aan het feit dat je de stoomknop ingedrukt moet houden. En dat je deze op tijd moet loslaten omdat de stoom nog ongeveer 5 tellen doorgaat. Maar eenmaal gewend gaat dat prima. Het ontkalken werkt echt ideaal, het strijkijzer op het meegeleverde bakje zetten, 2 seconden de knop indrukken en dan 1 minuutje wachten terwijl het ontkalkingsprogramma zijn werk doet. Prima!

Pluspunten

• ontkalken eenvoudig
  • temperatuur instellen niet nodig

Minpunten

• stoomt nog door nadat je de knop loslaat

josette 25-01-2018

Feestje ..strijken

Geschreven voor: Philips GC8713

Van een gewoon strijkijzer naar deze heerlijke stoomgenerator. Wat een verschil !!
Normaal heb ik geen hekel aan strijken maar met dit apparaat kijk je de was droog.
heerlijk licht en een heel fijn apparaat !! Gebruik met een "grote"strijkplank is wel erg fijn je hebt dan de lengte vd plank voor je kledingstukken. De stoom zorgt voor 2 kanten glad van het kledingstuk. Ik beveel dit apparaat aan voor iedereen die regelmatig strijkt, even een aanschaf maar zeker waard!!

Pluspunten

• licht van gewicht
  • mooie vormgeving
  • makkelijk bijvullen,groot reservoir

Minpunten

• nog niet gemerkt

Arie 01-07-2017

Prima apparaat.

Geschreven voor: Philips GC8713

Prima apparaat. Strijkt makkelijk. Voldoet aan verwachtingen. Strijkijzer kan gewoon op strijkplank worden gezet. Enige nadeel is dat dit apparaat geluid produceert waardoor strijken met de TV of muziek aan nadelig wordt beïnvloed.

Pluspunten

• gebruiksgemak

Minpunten

• geluid

Simone 22-06-2017

Automatisch aanpassen temperatuur

Geschreven voor: Philips GC8713

Mijn oude stoomstrijkijzer ging kapot, was snel opzoek naar een nieuwe en bij een nieuwer model uitgekomen van die ik al had. Zeer tevreden over dit product! Strijken gaat sneller.

Pluspunten

• Kalkverzamelaar
  • Hervulbaar tijdens gebruik
  • Krachtig apparaat

Minpunten

• Niet automatisch ontkalken

Dwazeric 07-06-2017

Ligt heerlijk in de hand

Geschreven voor: Philips GC8713

Top product, op de vaatwasser na het beste huishoudelijke apparaat in huis. Strijken ging nog nooit zo makkelijk. Zelfs strijken over opdrukken gaat zonder het kledingstuk om te keren. In één woord geweldig

Pluspunten

• Niets meer instellen
  • Altijd de juiste temperatuur
  • Veel stoom uit gehele zool
  • Ontkalken zonder extra kosten of accessoires

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Josine1982 06-12-2016

Doet wat het beloofd

Geschreven voor: Philips GC8713

Fijne stoomgenerator. Mooi design en handig in gebruik.
Ideaal dat het apparaat zelf de juiste temperatuur kies.
Hierdoor extra makkelijk in gebruik en je hoeft niet bang te zijn dat je een kledingstuk verprutst door het op een te hoge temperatuur te strijken.

Pluspunten

• Automatische temperatuur sensor
  • Handige antikalk functie

Minpunten

• geen

BertjeBounce 05-12-2016

Phillips PerfectCare een perfect apparaat.Een echte aanrader

Geschreven voor: Philips GC8713

Mooi apparaat met een knappe uitstraling. Bij het uit de doos halen van het apparaat viel mij het lichte gewicht op. Dit is erg prettig voor het opbergen. Zonder hem te hebben gebruikt zag ik al veel fijne eigenschappen. O.a. het automatisch ontkalken, het afneembare waterreservoir en de mogelijkheid om tussentijds bij te vullen. Het apparaat wordt snel warm. Wat gelijk opvalt is de stilte in het gebruik. Het apparaat is mooi stil, dit is erg prettig. Vooral prettig als je aan het strijken bent in een ruimte waar bijvoorbeeld iemand anders tv aan het kijken is. Fijn is dat de temperatuur niet ingesteld hoeft te worden en je zo alle stoffen met gemak strijkt. Heel soepel gaat het ijzer over de verschillende stoffen.
Als het apparaat even niet gebruikt wordt gaat het in een stand-by stand en na een langere tijd zelfs helemaal uit. Dit is ideaal en heel veilig, mocht er iets tussen door komen. Veilig is ook dat het ijzer vergrendeld kan worden op zijn generator. Ook zeer veilig met kinderen en ook heel erg fijn bij het opbergen. Het totale apparaat is licht van gewicht dus gemakkelijk op te bergen op een hogere plank in bv uw kast. Ik heb de Phillips perfectcare performer nu bijna drie weken in gebruik en ben er super blij en tevreden over. Het strijken gaat niet vanzelf maar ik doe het met gemak. Een echte aanrader dus. Van mij krijgt het een 10+.

Pluspunten

• Automatisch ontkalken
  • Afneembaar waterreservoir
  • Lichte gewicht

Nurse77 03-12-2016

Zeer handig in gebruik

Geschreven voor: Philips GC8713

Super apparaat goed bij te vullen onder de kraan.
Stelt zelf de temperatuur in en een snel op temperatuur.
Niet zwaar in de hand.
Was zo klaar met strijken.

HugoVo 02-12-2016

Heerlijk strijken!

Geschreven voor: Philips GC8713

Het stoomstrijkijzer is makkelijk in gebruik en de gebruiksaanwijzing is duidelijk. Snel opgewarmd ongeveer 2 minuten en meteen gebruiksklaar. Kleding hoeft maar van 1 kant gestreken te worden. Alleen bij dikkere kleding zoals spijkerbroeken, moeten beide kanten gestreken worden. Je bent dus veel sneller klaar met strijken, dan bij een gewoon strijkijzer! Stoomhendel is makkelijk in te drukken en zit in handvat verwerkt. Strijkbout glijd makkelijk over kleding. Je kunt alle kleding met 1,2 of 3 punten strijken zonder dat je de warmte hoeft aan te passen. De warme strijkbout kan op de strijkplank blijven staan zonder dat het verbrand. Erg fijn dat het reservoir eraf kan zodat je hem iedere keer kunt legen en laten drogen anders snel vuile opvangbak. Ziet er ook erg mooi uit op de strijkplank. Er zit een vergrendeling op, erg makkelijk als hij warm is zodat de kinderen niet de strijkbout kunnen pakken. De antikalk functie is zeer eenvoudig uit te voeren. Geen reden meer om het niet te doen ;-). Ja, ik ben zeker een tevreden klant en zal dit toestel zeker aanraden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Sneller strijken
  • Mooie design
  • Kinderproof

mamavaneva 01-12-2016

Lichtgewicht met groot reservoir en makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Philips GC8713

Erg blij met de Philips PerfectCare Performer GC8713/20. Het apparaat is makkelijk in gebruik, erg stil en glijd soepel over de stof heen. Het apparaat warmt snel op, dus je kunt snel aan de slag. Het ontkalken heb ik nog niet getest maar volgens de handleiding is dat een fluitje van een cent.
Het is fijn dat je niet constant stoom hebt waardoor je bij mijn oude apparaat meerder malen het reservoir moest bijvullen.

Ik ben er super blij mee en raad het zeker aan bij anderen. Hij is zelfs al mee geweest naar mijn zus die hem wel eens wilde testen. En zij was ook blij verrast met het resultaat.

Pluspunten

• Strijkt makkelijk
  • snel opgewarmd
  • mooi design
  • groot water reservoir

Tegelzetter1 30-11-2016

Strijk snel en glad

Geschreven voor: Philips GC8713

Stijk alles mooi glad met dit super stoom apparaat van Philips met een groot water resvoir wat heel handig is.

Pluspunten

• Goeie stoom

Melanie007 30-11-2016

Fijn product
Snel op temperatuur.
Strijkt super smooth en de was ziet er weer te gek uit. De lange snoer maakt het strijken ook makkelijk.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Afneembaar waterreservoir

Groenhagen 30-11-2016

Geschreven voor: Philips GC8713

Ik heb de strijkijzer nu een aantal keer gebruikt en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Hij strijkt erg fijn en ligt niet zwaar in de hand. Ook een voordeel is de lange snoer waardoor de werkruimte groter wordt.
Doordat deze strijkijzer een groot reservoir heeft, hoeft hij niet vaak bijgevuld worden.
Ik heb het idee dat de opwarming langer duurt dat die ik eerder gebruikte, ook van Philips.
Wat ook een voordeel is is dat de temperatuur niet ingesteld hoeft te worden.
Al met al dik tevreden, wou dat ik deze eerder in gebruik had.

milusca 30-11-2016

strijken met plezier!!

Geschreven voor: Philips GC8713

Strijken is niet mijn leukste hobby maar,,,Dit is strijken met plezier. Dit is mijn eerste strijkijzer met stoomstation superrr!! Lekker Compact, lichtgewicht erg krachtig!! Een automatische temperatuurregeling werkt echt superr!! en het vult continu water bij voor mij super handig heb veel te strijken elke week en de tankstation gaat echt geweldig lang mee Ik ben echt om superr apparaat.

Pluspunten

• de tankstation gaat echt geweldig lang mee
  • goeie regeling (temparatuur
  • licht gewicht
  • makkelijk op te bergen

Strijk en zet 27-11-2016

Strijkplezier

Geschreven voor: Philips GC8713

Als je een hekel hebt aan strijken. zoals ik, investeeer dan in een Philips stoomgenerator, zoals ik. Dan wordt strijken een plezier! Deze heeft een afneembaar waterreservoir, en strijkt alle soorten stoffen zonder in te stellen.

Pluspunten

• Afneembaar water reservoir
  • lichte bout

Marjolijn77 26-11-2016

Strijkt snel en glad

Geschreven voor: Philips GC8713

Het strijken met dit apparaat geeft een mooi resultaat! Het enige minpunt is dat er af en toe stoom uitkomt terwijl je niet op de stoomknop drukt. Maar als je dat weet, geen probleem.

Pluspunten

• strijkt snel

Minpunten

• komt soms stoom uit als je niet op knop drukt

Bianca82 24-11-2016

Mooi lichtgewicht apparaat

Geschreven voor: Philips GC8713

Een super stoomgenerator. Erg gebruiksvriendelijk en heerlijk licht in gebruik. Tevens een erg groot pluspunt, in vergelijking met eerdere stoomgeneratoren is de Philips GC8713/20 erg stil tijdens het gebruik. Zelfs tijdens de turbo functie is hij stil in gebruik. Het apparaat geeft zelf aan wanneer het ontkalkt dient te worden, ook dit werkt erg makkelijk en is zo gebeurd. Kortom erg blij met de stoomgenerator van Philips.

Maria 23-11-2016

Geschreven voor: Philips GC8713

Het is een heel fijn apparaat. Hij ligt fijn in de hand en is makkelijk te bedienen. Hij wordt snel warm en de stoomkracht is buitengewoon goed. Ook het verticaal stomen gaat makkelijk. Het is een apparaat wat zijn geld meer dan waard is

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Goede stoomkracht
  • Snel warm

Minpunten

• Tot op heden nog geen minpunten

Jasper 21-11-2016

Zeer fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8713

Ondanks het formaat toch zeer goed te gebruiken. Afgelopen weekend aangeschaft en er al een flinke hoeveelheid strijk mee weggewerkt. Het gaat heel vlot omdat je de temeratuur niet hoeft aan te passen. Daarnaast heb je een groot reservoir waardoor je niet vaak hoeft bij te vullen.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Kan alle stoffen strijken
  • Groot reservoir

Minpunten

• Groot reservoir

mirthelotte 20-11-2016

stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8713

groot reservoir is ideaal maar mocht dit niet genoeg zijn je kunt hem makkelijk vullen.
Handig dat hij zelf de tempratuur regelt.

Pluspunten

• 1,8 L reservoir
  • tempratuur automatisch

AngelBianca 20-11-2016

Professionele strijkbelevenis met een lach

Geschreven voor: Philips GC8713

De ervaring van deze Philips stoomgenerator begint al bij het uitpakken. Alles spreekt voor zich en je komt een duidelijke handleiding tegen.

Er zit een groot reservoir op dat ruim voldoende is om alle was in een keer te strijken én daarna nog te ontkalken. Dit ontkalken werkt met een druk op de knop en een pieptoon geeft aan wanneer deze klaar is. Om te ontkalken gebruik je de reinigingskit. Iets wat eigenlijk een soort bakje is waar je het ijzer opzet om het water op te vangen. Dus keer op keer te gebruiken.
Dan het strijken. De strijkbout is snel opgewarmd. Binnen 30 seconden staat hij al klaar om te strijken. Geen gedoe met temperatuurinstellingen. Er zijn maar 2 standen: Gewoon en eco. Bij eco komt er iets minder stoom uit. Ik gebruik deze nu voor kinder t-shirts met grote prints erop. Binnenstebuiten en dan strijken op de Eco stand en ze worden prima glad, meer is dus niet nodig. Vol vermogen dus voor overhemden, spijkerbroeken, dikke stoffen en stomen.

Het strijkt allemaal mooi glad en de strijkbout gaat heel soepel over de kleding. T-shirts hoef je enkel de voorkant te strijken en de achterkant is dan ook glad. Je bent dus inderdaad sneller klaar met strijken.

Wel moest ik heel even wennen aan het gebruik. Komende van een simpel ding van €30,- is het toch anders (daar komt toch geen stoom uit). Bij het oppakken direct de stoomknop inknijpen en de stoom is er op het moment je de bout op de kleding zet.

Als laatste is ook zijn uiterlijk de vermelding waard. Hij ziet er gewoon mooi uit en het snoer kan je er in opbergen. Handig dus, net als de beveiliging tegen uitnemen.

Tip: op een brede strijkplank heb je nog meer plezier van dit toestel.

Pluspunten

• Duidelijke instructies bij uitpakken
  • Strijkbout glijdt soepel over de kleding
  • Effectief minder lang strijken
  • Piept wanneer hij is opgewarmd

AyseD 18-11-2016

Mooi en fijn apparaat

Geschreven voor: Philips GC8713

Hele fijne apparaat en strijken gaat super snel. Je hoeft alleen de voorkant te strijken ( wel goed neerleggen). Ook mensen zoals strijken verschrikkelijk vinden (zoals mij) krijgen er plezier in. Je bent zo klaar met strijken. Door het stroom maakt hij wel wat geluid maar dat is niet hinderlijk en luid.
Wel is het even wennen dat je de strijkijzer op de stoomgenarator terug moet zetten voordat je een andere kledingstuk pakt. Dit vooral als je een strijkijzer gewent bent. Maar dat is een kwestie van gewenning.
Turbo knop is ook ideaal voor bv broeken.
Strijken word veel makkelijker door deze Philips stoomgenerator.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk
  • Strijken zonder kreukels
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Strijkijzer terug leggen op de generator

Steven 18-11-2016

Topproduct

Geschreven voor: Philips GC8713

Goede resultaten. Erg prettig dat hij zelf de temperatuur instelt, groot reservoir. Goede stoomdruk.

Pluspunten

• stoomdruk
  • snel goed resultaat
  • design

Minpunten

• opwarmtijd mag iets sneller

Rosiebas 17-11-2016

Snel, makkelijk en kreukloos.

Geschreven voor: Philips GC8713

Sinds kort heb ik deze stoomgenerator in gebruik en ik ben er zeer tevreden over. Nog nooit heb ik zo snel een wasmand strijkgoed gestreken en dan ook nog eens kreukloos en strak. Tussendoor geen temperatuur instellen voor verschillende stoffen of het water bijvullen. Dit zorgt voor een flinke tijdsbesparing. Het snoer is lang genoeg en het strijkijzer voelt prettig in de hand.

Pluspunten

• Kreukloos strijken
  • Snel
  • Makkelijk
  • Je hoeft de temperatuur niet aan te passen
  • Groot waterreservoir