Tefal GV8330

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV8330 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Myriam 16-03-2018

Opwarmtijd lang

Geschreven voor: Tefal GV8330

Ik heb sinds ongeveer een half jaar dit strijkijzer.
Op zich ben ik tevreden over dit apparaat. Hij strijkt goed en snel. Ook ideaal dat je er alle soorten stof mee kunt strijken zonder iets te hoeven veranderen aan de instellingen.
Een nadeel vind ik dat het veel langer duurt dan 2 minuten voordat hij is opgewarmd; na 10minuten knippert het lampje nog. Dit lees ik echter bij geen enkele andere gebruiker, dus het zal wel iets zijn dat aan mij of aan MIJN apparaat ligt....
Ook het “krijgen” van stoom is mij niet helemaal duidelijk: druk ik het stoomknopje in krijg ik de ene keer wat stoom, de andere keer komt er een stoot stoom....
Tevens een nadeel vind ik, dat er geen goede handleiding bij zit, die je vertelt hoe alles moet worden ingesteld. Er was alleen een klein stripverhaaltje bij waarmee de helft niet wordt meegedeeld.

Pluspunten

• Snel strijken
  • Maar een warmtestand voor alle soorten stof k

Minpunten

• Geen uitgebreide handleiding
  • Opwarmtijd veel te lang

Pielle 21-07-2015
Geschreven voor: Tefal GV8330

We hebben inmiddels bijna 6 jaar in gebruik. Nooit problemen meegehad in al die jaren. Tot van de week, er kwam veen stoom meer uit en hij lekte aan de onderkant van de stoom generator. Nav een Duitse blog (ninas schatzkiste) heb ik t apparaat open geschroefd en de slangen kalk vrij gemaakt, de bevestiging weer goed vast gezet. Hierna de voetzool van het strijkijzer in azijn gezet. Je wilt niet weten hoeveel vuiligheid eruit komt. Allemaal pluizen stof van al die jaren. Inmiddels werkt ie weer als een zonnetje. Je kunt hem openmaken met een torx 20 schroevendraaier welke is voorzien van een gaatje (verkrijgbaar bij je bouwmarkt)! Zie schroeven onderkant van t apparaat. Al met al nog steeds een prima degelijk apparaat.

Elwyn 23-07-2015

Fijn dat jullie apparaat het al 5 jaar doet, die van ons is na 2,5 jaar stuk, er zit een breuk in het snoer naar het strijkijzer. Repareren voor €100,-. Dit is onze tweede al de eerste ging ook al na 2 jaar stuk, ook dit snoer ging stuk. Tefal kan niets voor ons doen.Voor ons geen Tefal meer.

Elwyn 28-07-2015

Ik heb hem ook maar open gemaakt en het snoer+ slang ingekort. Alles werkt weer. Kosten een paar zweetdruppels verder niets.

Pielle 30-07-2015

Hallo Elwyn,
Vind het wel ruig om te horen dat 't is gelukt! Zoals ik al eerder zei, het is de moeite waard om hem zelf open te maken, t is geen rocketscience. Schroevendraaiertje van €4 en wat moeite en het is gefixt. Apparaat kost gemiddeld nog steeds een €198 na zijn 1e release. Die heb je je iig gespaard. Daarnaast zijn de losse onderdelen ook nog vol op verkrijgbaar. Op naar de volgende 6 jaar.

Pielle 27-07-2015

Het is echt de moeite waard om hem zelf te openen en na te gaan of je t onderdeel zelf kunt vervangen, deze zijn namelijk nog volop verkrijgbaar op t internet. Zo maak je hem bv open: http://www.youtube.com/watch?v=zkwHPXRWdkk&sns=em

Collega van me had een had ook tefal stoomgenerator dat ie 2 jaar onbruikbaar in de kast had staan, heb hem de torx 20 (met gaatje) schroevendraaier gegeven (kun je ook evt het strijkijzer zelf mee openen overigens) en nu heeft ie een nieuw magneetklep besteld voor €20, en werkt ie weer als een zonnetje.

LosRobbos 08-10-2015

Ik zal 'm ook eens op gaan schroeven van de week... heb het idee dat er een breukje in de slang zit bij het strijkdeel. Als ik daar een 'spalk' maak werkt het wel gewoon... Dank voor de tip. Zal de blog eens doorlezen of ik meer info kan vinden.

W Maurits 31-05-2014
Geschreven voor: Tefal GV8330

Ik heb hem vandaag bij het afvalbrengstation gebracht. Wat een teleurstelling dit ding. Hij is twee keer gerepareerd door Tefal onder garantie, maar ging weer stuk. Hij ging mis vanwege verkalking terwijl we netjes de handleiding volgde. Als hij werkte was het wel een prettig apparaat. Tip: koop hem niet.

arichter 21-12-2013
Geschreven voor: Tefal GV8330

na 3 jaar en 8 maanden is onze Tefal defect. Na 5 minuten reageert het apparaat niet meer op het indrukken van de schakelaar. Tefal service weigert het benodigde onderdeel naar de lokale winkel te sturen en de verplichte reparatie door Tefal zal meer dan 100 euro gaan kosten . Wij zijn even klaar met Tefal, jammer!

maat015 21-05-2013
Geschreven voor: Tefal GV8330

Ik gebruik reeds vele jaren de stoomgeneratoren van Tefal en ben er zeer tevreden mee. We hebben een groot gezin en er wordt dus vaak en veel gestreken. De stoomgeneratoren warmen snel op en geven een perfect resultaat.

esser125 03-12-2012
Geschreven voor: Tefal GV8330

heb de stoomgenerator nu anderhalf jaar en ik gebruik hem dagelijks. nu gaat hijlekken uit de zool. met opwarmen maakt hij een hoog brommend lawaai en ook met strijken met stoom.ook duurt het langer dan 2 min voordat het groene lichte uitgaat.heb vandaag een e-mail naar tefal gestuurd want ik heb 2 jr garantie. ben benieuwd wanneer ik ietshoor.

WillemS 04-03-2012
Geschreven voor: Tefal GV8330

Prima apparaat, komt snel op temperatuur. Je kunt erg lang strijken, voordat de watertank bijgevuld moet worden. De strijkbout is licht en makkelijk hanteerbaar door de flexibele slang. De stoomproductie is zeer goed. Vergeleken met een oude stoomstrijker is het strijken met de stoomgenerator een feest. Dit is overigens al de 2e stoomgenerator van Tefal. Een aanrader!
Na 2 jaar en 2 maanden intensief gebruik kreeg de stoomgenerator kuren. Ter reparatie ingeleverd bij de servicedienst van Tefal. Na een paar dagen kregen we een gloednieuwe stoomgenerator retour. Dat is nog eens service!

Gijs.b 20-10-2011
Geschreven voor: Tefal GV8330

Ook bij ons ging de stoomgenerator na 2 jaar en 4 maanden kapot: wilde niet meer opwarmen of er kwam plots een hele plens water uit of er klikte wel iets maar er kwam geen stoom uit.

Gisteren naar de technische dienst van Tefal gebracht en vandaag stond de post met een nieuw apparaat voor de deur.
Eentje die nog een beetje verbeterd zou zijn t.o.v. het oude.

De service vind ik dan ook gewoonweg super van Tefal. Misschien redelijk prijzig met apparaten, maar je hebt dan ook wel service... Voor een dubbeltje op de eerste rang gaat natuurlijk ook niet goed.

Ik was erg tevreden over het apparaat: het strijken van een blouse gat zo lekker vlot, aar bijvoorbeeld een dekbedovertrek strijk ik terwijl het dubbelgevouwen is (dan heb je 4 lagen dus). Nu met 5,5 bar zal dat misschien nog beter gaan. Bovendien blijkbaar 20% minder energieverbruik.

Verder ziet het apparaat er degelijk uit. Hier en daar ziet het er iets degelijker uit dan het oude, maar met het oude heb ik geen problemen met de degelijkheid gehad.

Y. Bunthof 26-08-2011
Geschreven voor: Tefal GV8330

Onlangs is mijn stoomgenerator kapot gegaan. Ik had het bijna 3 jaar. Mijn vorige had het pas na 6 jaar begeven daarom contact opgenomen met Tefal en opgestuurd naar TD. 3 dagen later wordt er een nieuwe bezorgd. Wat een service van Tefal. Dat is nog eens klasse. Dat mag ook gemeld worden.

Toots 18-04-2012

Heeft u daar een brief over gekregen van Tefal? Ik heb eenzelfde stoomgenerator ook opgestuurd die kapot was gegaan na 2 jaar en 8 maanden. Nu heb ik als reactie een rekening van €130 gekregen voor reparatie i.p.v. een tegemoetkoming of vervangend model.

Groet,
Johan

labey 18-07-2011
Geschreven voor: Tefal GV8330

heel fijn apparaat, veel stoomkracht voor moeiteloos strijken met zeer goed en glad resultaat. Prima service van Tefal toen na 2½ jaar het apparaat niet meer stoomde en ging lekken. Opgestuurd en na 3 dagen weer in huis: verstopt pijpje en losgeschoten slangetje kosteloos gerepareerd. In die tussentijd met het "ouderwetse" stoomstrijkijzer gestreken, maar wat een verademing dat het strijksysteem weer terug is !

Canan- 21-06-2011

Bijna 2 jaar in gebruik.
Was er zeer tevreden over totdat hij nu geen stoom meer produceert. Alles geprobeerd maar denk dat hij toch echt stuk is. Ben er altijd heel zuinig mee geweest en dan nu toch echt defect. Een hoop geld voor die levensduur. Sterke afrader.

WillemS 03-03-2012

Waarom heb je het apparaat niet voor reparatie ingeleverd bij de winkel? Je hebt 2 jaar garantie!!

yvpd 06-05-2011
Geschreven voor: Tefal GV8330

Ik heb ook zo'n tefal stoomgenerator (GV8120), maar met ontkalken brak na ongeveer een jaar het pijpje af (vrij zwak plastic dingetje)moest toen improviseren met ontkalken maar lukte aardig. Een paar maanden later is hij vanuit de kabel gaan lekken en heb toen mijn benen flink verbrand! Ook al is mijn aankoop van eind 2007, ik strijk maar heel weinig (1x in de 8 weken)Ook de strijkzool wordt nu af en toe maar warm. Jammer want het strijken op zich met een stoomgenerator is ideaal, maar ik zou hem toch niet zo snel meer kopen.

faser-lady 03-11-2010
Geschreven voor: Tefal GV8330

Super product, had nooit gedacht strijken nog leuk
te gaan vinden. Het scheelt je heel veel in tijd.

Suz1984 10-09-2010
Geschreven voor: Tefal GV8330

Ik heb dit stoomstrijkijzer nu al een hele tijd. Helemaal aan het begin heb ik last gehad van het lekken van water vanuit de zool. Maar nu doet hij het geweldig. Laatst ook voor het eerst ontkalkt, erg handig systeem.
Ondanks dat ik een hekel aan strijken heb, maakt dit apparaat het toch wat aangenamer.

bigpoint 06-08-2010
Geschreven voor: Tefal GV8330

De tijd voor het strijken wordt door dit strijksysteem sterk verminderd. Het is wel even wennen, maar ik vind het super. Wat mij ook scheelt = de belasting voor mijn (zere) schouder is hierdoor een stuk minder!

correl17 21-07-2010
Geschreven voor: Tefal GV8330

In 1 woord: ideáál!! had ik eerder moeten weten. In 1x glad door stoomdruk en 2x zo snel klaar als met en gewoon stoomstrijkijzer door superhete stoom en druk.
Voorzichtig met de vingers als je een stoomstoot geeft! Na 8 minuten gaat hij vanzelf op standby/uit.

Speedy47 20-06-2010
Geschreven voor: Tefal GV8330

Tefal GV8330 in oktober aangekocht. Aanvankelijk zeer tevreden maar na een tijdje wordt de zool helemaal bruin en is er met niets af te krijgen! Ik heb 10 jaar een Philips gehad en nooit problemen gehad! Ook een tijdje bruine vlekken op de was gehad maar dat heb ik kunnen voorkomen door regenwater te gebruiken. Dit kwam blijkbaar doordat ik een waterontkalker heb. Voor mij is dit de eerste en laatste Tefal!

judith37 14-04-2010
Geschreven voor: Tefal GV8330

wat een heerlijk apparaat, heb lang zitten zoeken. had eerst een clatronic die na 8 jaar toch wat kuren kreeg. maar ik heb geen spijt, de opwarm tijd was met dat oude ding minstens 10 minuten en nu een zucht en je kan beginnen. 1 keer over het wasgoed en het is glad, geweldig. heb hem uiteindelijk bij media markt gekocht via internet voor 179 euro en kreeg nog 30 euro korting tot 18 april 2010 overigens dus niet teveel betaald, denk ik.
ik heb nu in nog geen 10 minuten incl opwarm tijd 5 overhemden gestreken en daar deed ik eerst veel langer over.
het enige wat ik me nog afvraag is of dat andere gebruikers ook van die vergrendeling van het strijkijzer vinden dat er toch wel enige kracht gebruikt moet worden om het te ontgrendelen en dat maakt bij mij een hele harde tik. klopt dit??????????

ik heb 1 nadeel, de stoomknop kan je niet vastzetten, zodra je die loslaat stopt ook het stoom en dat mis ik wel, maar ik denk dat dat een kwestie van wennen is

Mr jan 40 20-02-2010
Geschreven voor: Tefal GV8330

ik heb hem nu een paar weken perfect, strijkt lekker snel, en niet zwaar. ik zie ook geen verschil als ik de stoom op verschillende standen zet.het is de moeite waard om prijs vergelijk te doen in winkels en internet. ik had hem bij mediamarkt gekocht met 19 % btw vrij actie voor 159 euro en nog van tefal 30 euro retour gekregen, dus koste deze strijkbout mij ook maar 129 euro.want de prijzen verschillen enorm en dat voor de zelfde stoomgenerator.moest wel wennen om zelf de stoomknop in te drukken met strijken, alleen uitkijken dat je hem niet indrukt met oppakken. voor de rest een top stoomgenerator. ik zou zeggen kopen niet twijfelen.

AJHermsen 31-01-2010
Geschreven voor: Tefal GV8330

Wat kunnen mijn vrouw en ik hier nog neerzetten wat nog niet geschreven is?
Wat een heerlijk apparaat! Strijken in de helft van de tijd, zonder moeite... het KAN!

visser98 20-12-2009
Geschreven voor: Tefal GV8330

Enkele weken geleden gekocht. Duurde het wekelijkse strijken eerst 4 uur met een gewoon stoomstrijkijzer; nu is deze klus een peulenschil en in pm. 1,5 uur klaar!!! Ongelofelijk.
Dit type apparaat gekozen omdat het de goedkoopste was mét anti-kalksysteem, snel op temperatuur, hoge stoom opbrengst (120gr/m continue) en relatief laag stroomverbruik. Verder is het apparaat relatief licht in gewicht (pm. 1300 gr, zonder nog eens verzwaard te worden met water). Deze generator moet zich alleen qua duurzaamheid nog bewijzen.

johnboy 24-11-2009
Geschreven voor: Tefal GV8330

Ik heb het apparaat in april 2009 gekocht en met veel plezier gebruikt. Begin november 2009 na het ontkalken begon het apparaat te lekken. Het water liep zowel uit de onderzijde van de watertank als uit de zool van het ijzer. Vervolgens ter reparatie aangeboden bij SEB in Veenendaal. Na enkele dagen werd er via TNT een compleet nieuw apparaat geleverd. Mijn oude bleek niet te repareren. Ik vind dit een fantastische service. Compliment voor SEB.

KritischeKaatje 29-10-2009
Geschreven voor: Tefal GV8330

Heerlijk apparaat, mijn derde stoomgenerator in 12 jaar. De eerste twee waren van Karcher, stoomreinigers inclusief strijkbout. De Tefal 8330 is superieur (maar natuurlijk niet als stoomreiniger te gebruiken). Stijken gaat nog beter en supersnel. Bout is lichter, stoom lijkt wel droger. Hoewel, na grote strijk (14 katoenen overhemden, 20 t-shirts, 4 broeken, 6 poloshirts, 6 theedoeken, zakdoeken, slopen en tafelkleden) is de stoomdoorlatende plank doornat en hangen de druppels er onderaan.
Maar . . . zou nooit meer iets anders willen. GROTE en sterke stoomafgifte, je doet lang met 1 reservoirvulling en kunt meteen weer doorstrijken nadat je het reservoir hebt gevuld.
SUPER apparaat.

Ellen1202 24-10-2009
Geschreven voor: Tefal GV8330

Hiervoor ook een tefal stoomgenerator 3,5 bar gehad. Was ik ook erg tevreden over. Deze vind ik echt helemáál super. Heel handig dat de watertank zelf onder de kraan gevuld kan worden. Verder handig opbergmogelijkheid voor snoer. Fijn dat er een aan/uitknop op zit en de indicatie voor kalk en tussentijdse stop (na 8 min. geen gebruik) vind ik ook perfect. Verder ziet ie er gewoon mooi en degelijk uit.
Het strijken gaat enorm makkelijk en vele malen sneller dan met een gewoon strijkijzer. Ik heb tot nu toe geen enkele last van lekkend (bruin) water. Ik zorg wel dat het strijkijzer goed heet is voordat ik begin met strijken.
Ik ben er erg tevreden over!

Nicky87 10-10-2009
Geschreven voor: Tefal GV8330

Hij was echt sinds die dag in prijs verlaagd. Heb hem echt bij BCC voor dat bedrag gekocht. En hij werkt super! Alleen bij spijkerbroeken moet je wel de hele tijd je stoom indrukken anders glijd hij niet zo makkelijk.