Philips GC9640

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC9640 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

OMA10 04-04-2022

Blijft druppen

Geschreven voor: Philips GC9640

Na jarenlang met tefal gestreken te hébben, nu maar eens voor Philips gekozen.
Hij blijft water lekken met strijken, laat altijd eerst wat stoom eruit blazen, want dat had ik ergens gelezen, maar dat baat niet. Verder is het onder de strijkplank nat, heb ik met tefal nooit geen last van gehad. Dus ik ben zeer ontevreden, en mijn volgende word weer tefal

Pluspunten

• Handig watervullen
  • Groot reservoir

Minpunten

• Lekt
  • Strijkplank nat

Natasha 27-01-2021

Technisch gezien: super; praktisch gezien: teleurstellend

Geschreven voor: Philips GC9640

Technisch gezien een heel goed apparaat. Niks op aan te merken.
Praktisch gezien stoor ik mij aan 2 dingen elke keer als ik strijk en gezien de prijs zou dat niet nodig moeten zijn. De kabel, waar de stoom door gaat is vrij dik en zwaar, zit aan de linke kant van de stoomgenerator; ik ben rechtshandig dus ik strijk van rechts naar links en sleep elke keer die kabel over de net gestreken oppervlakte. Naar mijn idee was het praktischer geweest om de stoomkabel en de stekkersnoer om te wisselen.
Ik mis ook de snoergeleider: dit had het slepen van de stoomkabel voorkomen. Gezien de prijs had het standaard er bij moeten zitten. Ik had zelf een gekocht, maar kan het niet goed instaleren omdat de stoomkabel (naar mijn idee) op de verkeerde plek zit: het zit elkaar allemaal in de weg en de stoomkabel is vrij dik voor de snoergeleider. Het is mij nog niet gelukt om de perfecte positie hiervoor te vinden.
Ik heb hiervoor een goedkopere stoomgenerator gehad, maar praktisch gezien (in gebruiksgemak) was ie veel beter. Bij de volgende ga ik iig zeker letten op de locatie van de stoomkabel.
Ik ben kritisch ik weet het, maar als ik 260,00 euro voor een strijkijzer betaal wil ik geen irritaties.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Lichtgewicht bout

Minpunten

• stoomkabel zit in de weg
  • geen snoergeleider

Pien 09-01-2021

DUUR APPARAAT BIJZONDER SNEL KAPOT

Geschreven voor: Philips GC9640

April 2020 dit apparaat gekocht om deze binnen 2 maanden al naar het service centrum te retourneren,omdat het apparaat na correcte ontkalkingsprocedure blijft alarmeren en dus niet opstart. Apparaat bijna 2 1/2 week in service centrum. Bleek iets met stoom regulator.

Nu weer hetzelfde probleem. na correcte ontkalkings procedure. IK BEN ER ZO KLAAR MEE. Gebeld met consumenten service. Ik wil een nieuw apparaat . Moet voor de 2 e keer opgestuurd naar service centrum. Garantieperiode loopt ook vlot door op deze manier terwijl ik het apparaat niet kan gebruiken. Voor een dergelijk duur apparaat,vind ik dit echt niet kunnen.

Pluspunten

• strijkijzer is licht

Minpunten

• stoomfunctie ontregelt na ontkalkingsprocedure
  • duur
  • reparatieduur is erg lang
  • garantie niet verlengd met reparatieduur
  • geen vervangend apparaat

Nadja 21-06-2019

Aanrader

Geschreven voor: Philips GC9640

Het is een heel fijn apparaat. Is snel opgewarmd, maakt weinig geluid en werkt snel. Het allergrootste pluspunt is dat je de warme strijkbout op je kleding of de strijkplank kunt laten staan zonder dat deze aanbrandt. Dat komt doordat het apparaat zelf de temperatuur instelt per kledingstuk.

Pluspunten

• Warmteregelaar
  • Bijna geluidloos

Minpunten

• Prijs

Peter 31-08-2017

Stoom en vooral veel water

Geschreven voor: Philips GC9640

Dit apparaat is voor mij een grote miskoop! Het is niet mogelijk iets te strijken zonder dat het kletsnat wordt. Met de stoom komt er veel water, waardoor het strijken stroef en ongemakkelijk gaat. Het wordt iets beter als je heel lang strijkt in de ECO stand, maar ook dan nog steeds veel water.

Corrie1 21-08-2016

Strijken met plezier!

Geschreven voor: Philips GC9640

Heerlijk licht in de hand. Bovendien niets meer in te stellen. Dit is mijn vierde stoomgenerator in 20 jaar, maar deze overtreft alle andere apparaten.

Pluspunten

• Geen soorteerwerk meer.
  • Tank met veel water
  • Makkelijk te ontkalken.

Minpunten

• de prijs misschien

John smit 10-01-2016
Geschreven voor: Philips GC9640

Ik ben er super blij mee. Strijken wordt ook een stuk leuker. Ben trouwens ook veel sneller klaar met strijken. Al komt je blouse er gekreukt uit met deze strijkijzer is het binnen 2 minuten helemaal glad.

WimdM 23-12-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

super toestel - geen temperatuur meer instellen, en genoeg stoom om vanuit de keuken de kreuken uit de gordijnen in de woonkamer weg te toveren!

Ayun 11-12-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

mooi degelijk aparaat en mijn vrouw vind het een fantasties licht strijkijzer met hele goede resultaten

Mirjam 10-12-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

strijkt lekker licht en de stoomfunctie is geweldig de bediening is eenvoudig wat zorgt voor veel gemak. De aanschaf is behoorlijk maar het geld meer dan waard.

philips stoomgenerator perfectcare elite silence 10-12-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

snoer is een beetje kort maar resultaat is geweldig.
deze aankoop heb ik gedaan voor mijn dochter als kerstcadeau ik heb zelf de stoomgenerator met 6,5 bar elite silence.

Derks 03-12-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Licht strijkijzer om mee te werken. Ook erg gemakkelijk in het gebruik. Erg tevreden over het strijkijzer.

Monique 26-11-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Het is een fijne, lichte stoomstrijkijzer. stoomt goed, kan lekker lang doorstrijken. Kortom, een aan te raden strijkbout. zeer tevreden

Truus 21-11-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Het is een super fijn strijkijzer. Hij is erg stil en het strijkijzer glijd soepel over alle materialen. Je hoeft niet elke x de temperatuur aan te passen als je een ander materiaal gaat gebruiken.

wilj23 29-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Het is een krachtig apparaat waardoor je met plezier aan het strijken gaat. Je hoeft niet meer na te denken welk kledingstuk op welke stand wordt gestreken. Dus ook sneller klaar en geen gaten meer in tere stoffen.
makkelijke bediening. Top apparaat
krachtig apparaat, alles op 1 stand strijken

babs1271 28-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Strijken wordt bijna leuk ;-)
Een super fijn strijkijzer wat automatisch de juiste temperatuur instelt, licht in gebruik is, automatisch ontkalkt en een afneembaar waterreservoir heeft. Strijken gaat echt een stuk sneller en eenvoudiger. Het apparaat is wel groot maar past bij mij prima op de strijkplank. Een echte aanrader!!

Tree66 14-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Ik mocht de PerfectCare-Elite stoomstrijkijzer uitproberen via Insiders, en strijken deed ik altijd al met plezier, maar het is nu nog leuker geworden met dit strijkijzer. Je hoeft geen temperatuur in te stellen dus zijde of linnen, het kan allemaal achter elkaar gestreken worden. hij glijdt moeiteloos over alle stoffen en maakt het super glad, wel is het handig dat je de strijkplank en strijkijzer kan laten staan want elke keer opruimen is niet echt handig, ik vind het ook niet prettig om het strijkijzer tijdens het strijken op de plank te laten staan, doordat de strijkplank hoes glad is, glist deze makkelijk weg, handig zou zijn om een hittebestendige mal mee te leveren om daar je strijkijzer tijdens het strijken op te zetten. de dikke snoer is vrij stug en blijft hierdoor wel wat vaker achter de plank hangen. je kan de stoomknop gebruiken als je stoom wil, maar je kan deze ook vastzetten door continu stoom. Ik ben zeer tevreden over de stoomgenerator

Knoeboe 14-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Geweldig strijkijzer. Zeer licht in de hand en mooi gestroomlijnd qua uitstraling. Mindere punten ik had voorheen de tefal deze kon makkelijker de stroomkabel en stoomkabel opbergen

snellejelle1 12-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Een super lichte perfect strijkende strijkijzer! Door zijn kracht is de was echt zo gestreken.
Ik ben er echt super blij mee!

cbot 11-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Heel fijn apparaat, geen temperaturen instellen. Zelfs de meest fijne blouses kan je hier mee strijken, daar was ik met m'n oude apparaat nog al huiverig voor. Grote watertank erg prettig en geen brandplekken meer op de strijkplankhoes, kan het er gewoon op laten staan. Ook gaat ie na een tijdje niet gebruiken uit zichzelf weer uit. Dit apparaat maakt het strijken er wel wat aangenamer op en minder tijdrovend!

kaboutertje2012 07-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Via Insiders heb ik dit Philips strijksysteem gekregen om het een aantal weken te testen. Ik heb het toestel inmiddels een week in huis en heb er zo'n drie keer een flinke was mee weggestreken.

Mijn oordeel over de Philips PerfectCare Elite Silence is positief. Het strijkijzer (het apparaat waarmee je strijkt) is licht en gemakkelijk te gebruiken. Je kunt er inderdaad mee op alle materialen strijken. Daarnaast komt er een goede stabiele stroom van stoom van het strijkijzer af, wat echt zorgt voor een beter resultaat dan mijn huidige stroomloze strijkijzer.

Het strijken gaat niet zozeer sneller, maar wel gemakkelijker en met een betere resultaat. Het is een flinke investering dit apparaat, maar voor iemand die veel strijkt kan ik het aanraden.

Een paar minpunten:
+ Het apparaat is echt groot. Denk aan formaat van een boodschappenkrat.
+ Het snoer had wat langer gemogen. Nu ben je redelijk beperkt tot een locatie dichtbij het stopcontact.
+ Ondanks de naam Silence maakt het apparaat best wat herrie bij het opwarmen van het water, zoals een waterkokerk.

kaj123 07-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Ten eerste vind ik het een erg mooi apparaat maar dat is niet het belangrijkste. In dit geval gaat de uitspraak kind kan de was doen absoluut op. Geen gedoe meer met temperatuur instellen voor verschillende materialen,hoeft het strijkgoed niet meer te sorteren ,alles gaat in 1 moeite door. Strijken is niet mijn hobby maar met dit apparaat wordt het een stuk leuker om te doen.Enige nadeel is dat hij vrij groot is Zeker een aanrader.

Renaxx 05-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

De ijzer is licht in de hand en zeer gebruiksvriendelijk. Het reguleren van temperatuur en of overschakelen op verschillende materiaal is niet nodig doordat de ijzer automatisch aanpast aan de strijkgedrag. De stoomgenerator is een kwestie van gewenning. Gemakzucht waarmee je een berg was afstrijkt is een grote plus.

Twinnmama 23-06-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Wat een fijn apparaat, geen temperatuur meer in schakelen, hij srijkt met alle gemak zonder enige kracht te hoeven zetten, zeer tevreden

jochwen 23-06-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Een hele fijne strijkijzer. Geen gedoe met af laten koelen of opwarmen. 1x op de knop om hem aan te zetten en gaan. Heb je wat meer power nodig dan even 2 sec de aan-knop indrukken en de turbo gaat aan.
Het ijzer weegt niet veel, waardoor ik het strijken langer vol kan houden. Je ziet de kreukels verdwijnen, zonder extra druk op het ijzer te geven. Bovendien is het een mooi apparaat om te zien.
Enige min-puntje vind ik het grote vul-reservoir. Het past niet onder mijn kraantje. Onder gewone badkamerkranen of keukenkranen past hij makkelijk, maar dus niet onder mijn wc-kraantje.