Tefal FV6872 Smart Protect Plus FV6872 stoomstrijkijzer - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FV6872 Smart Protect Plus FV6872 stoomstrijkijzer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bette 30-01-2024

Prima Strijkijzer

Super fijn strijkijzer .Ligt lekker in de hand en het is makkelijk dat je geen temperatuur hoeft in te stellen

Pluspunten

• geen tempertuur in te stellen

strikey 23-05-2021

Net wat te zwaar voor mijn doen

Na 10 jaar trouwe dienst van mijn vorige strijkijzer was ik erg benieuwd op welke wijze ik verrast zou gaan worden door de Tefal Smart Protect Plus met Durilium Airglide Technology.
Allereerst een mooi strijkijzer om te zien. Door de ‘voet’ die subtiel het model van het strijkijzer vormgeeft ben je niet afhankelijk van een strijkplank met een strijkijzerhouder, het strijkijzer blijft stabiel staan als je het op de plank neerzet. Gebruik je echter wel een strijkijzerhouder (zoals ik) waarin het ijzer ‘hangt’ dan is de Tefal Smart Plus een beetje ‘topzwaar’. Ook tijdens het strijken vind ik het strijkijzer zwaar en groot. Voor het verticaal stomen van kleding of gordijnen vind ik dit dan ook zeker een nadeel.
Verder doet het ijzer wat het moet doen; hij strijkt en stoomt. Bijzonder hoe het strijkijzer zich automatisch kan aanpassen aan verschillende soorten materialen. Een pluspunt!
Er wordt vermeld dat het strijkijzer over een ‘anti-dripfunctie’ beschikt, dat is niet het geval, hij drupt of lekt wel degelijk.
En…je moet tijdens het strijken van een mandje was, zeker wel 1 keer het XL-waterreservoir bijvullen. Dat ben ik niet gewend van mijn vorige strijkijzer.

Mijn conclusie over de `Tefal Smart Protect Plus met DURILiUM Airglide Technology’; een mooi strijkijzer dat doet wat het moet doen, maar niet erg comfortabel in gebruik is vanwege gewicht (relatief zwaar en niet in balans) en afmeting (groot). Daarnaast overtreft het qua strijkresultaat mijn oude strijkijzer niet. Hij verbruikt daarbij opvallend veel water.
Het automatisch aanpassen aan verschillende stoffen en materialen maakte daarentegen wel echt indruk en vind ik een toegevoegde waarde tijdens het strijken. Waar ik soms te voorzichtig begin wb instelling en er later achter kom dat een andere stand een beter resultaat zou hebben opgeleverd (en ik soms daarom kledingstukken 2 keer moest strijken) gaat het met de `Tefal SPP’ wel in 1 keer goed.

Pluspunten

• automatisch aanpassen

Minpunten

• zwaar
  • veel water verbruik

Jeanet 20-05-2021

Stoomstrijkijzer

Ik vind het een super strijkijzer.
Om te zien is het hij prachtig ,maar zeker ook om mee te strijken.
Heel veel stoom,strijkt super glad.
Ik raad hem zeker aan.

Pluspunten

• Stoom

Khuzwayo 13-05-2021

Lekt af en toe, maar desondanks een fijn strijkijzer

Aangezien dit het eerste strijkijzer is dat ik ooit in mijn bezit heb gehad, is het lastig om een vergelijking te maken met andere strijkijzers. Maar ik kan wel zeggen dat het een fijn strijkijzer is!
Het is echt ontzettend fijn om een "slim" strijkijzer te hebben, waarbij je niet hoeft te kijken hoe je hem instelt. Het is een kwestie van aanzetten, wachten tot hij warm is en strijken maar. Oh ja, en eerst even vullen met water, natuurlijk. Het strijkijzer is ook snel warm, waardoor je niet lang hoeft te wachten om te gaan strijken.

Ik heb echter wel het idee dat dit strijkijzer meer water gebruikt dan logisch/nodig is. Volgens de handleiding komt het bij de eerste (paar) keer gebruiken voor dat het strijkijzer wat water druppelt, maar zou dit snel voorbij moeten zijn. Ik heb nu al best wat wasjes weggestreken, maar desondanks komen er af en toe nog grote watervlekken op mijn was. Dit droogt gelukkig wel altijd snel op. Ook ligt er na het strijken vaak een klein plasje water op de grond onder de strijkplank.

Maar dat is dan ook het enige nadeel dat ik heb kunnen ervaren aan dit strijkijzer. Al met al is het een fijn strijkijzer, dat ik zeker zou aanraden.

Pluspunten

• wordt snel warm
  • strijkijzer bepaalt zelf de temperatuur
  • ligt fijn in de hand

Minpunten

• druppelt veel water

g******@g******** 11-05-2021

Super strijkijzer

Super fijne strijkijzer. Zelfs veel kreukels krijg je eruit met dit strijkijzer. Wat ik ook super fijn vind is dat er maar 2 standen zijn, en dat je een super booster met stoom hebt. De was is met dit strijkijzer zo weg gestreken! Heel blij ben ik ermee

Pluspunten

• 2 standen
  • Booster
  • Gaat veel water in
  • Makkelijk in gebruik

ZwaanBee 11-05-2021

Fijn strijkijzer!

Ik vind het een fijn strijkijzer! Ik heb het nu een aantal keer gebruikt en het resultaat is super! Het strijkijzer heeft twee standen en beide geven een goed resultaat. Ik vind het ideaal dat ik niet meer zelf de temperatuur hoef in te stellen, maar dat het automatisch gaat. Het strijkijzer is licht en ligt goed in de hand. Door de vorm kun je ook makkelijk smallere stukjes strijken met de punt. Echt een aanrader!

Pluspunten

• vorm
  • veel stoom
  • automatische temperatuur

tasz 08-05-2021

Goed strijkresultaat ,bevalt goed

De Tefal FV6872 Smart Protect Plus is wat mij betreft een aanrader als je een strijkijzer zoekt die doet wat hij moet doen.
Het apparaat is simpel te gebruiken, geen gedoe met instellingen per kleding type. Je kunt kiezen tussen de automatische stand of de eco stand en het strijkresultaat is bij beide uitstekend.
Het strijkijzer is licht, het kost weinig moeite om te strijken. Er komt veel stoom uit het ijzer en de watercapaciteit van het reservoir is ook prima. Ik kon er ongeveer 8 kledingstukken mee strijken op volle stoom.
Mooi design en een frisse blauwe kleur.

Pluspunten

• Licht
  • Makkelijk te gebruiken qua instellingen

m****************@g******** 06-05-2021

Super strijkijzer

Eindelijk een strijkijzer wat doet wat het moet doen 🎉🎉🎉
Niks geen moeilijke knopjes of instellingen, gewoon vullen met water of gedestilleerd water en strijken maar. Je hoeft geen rekening te houden met welke stof je strijkt, dit strijkijzer voelt dit vanzelf aan. Ik beveel dit strijkijzer aan, zeker aan diegene die een hekel hebben aan strijken 😀

Pluspunten

• Je hoeft niets in te stellen
  • Past zelf juiste temperatuur toe

Minpunten

• Ik heb ze niet ontdekt

Taske74 06-05-2021

Tefal Smart Protect Plus FV6872 stoomstrijkijzer

Het is een gewwldig strijkijzer ... het is makkelijk in gebruik en heel makkelijk bij te vullen ... het fijne is dat het 1 stand is voor alle soirten wasgoed dus je hoeft niet steeds te wisselen... hij glijdt heel makkelijk over het wasgoed.... het is een mooi model is de gave kleur blauw ... snoer is lang genoeg

Pluspunten

• Strijkt glad
  • Makkelijk bij te vullen
  • Goede snoerlengte
  • Mooi model