Tefal FV6870 Smart Protect Plus FV6870 stoomstrijkijzer - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FV6870 Smart Protect Plus FV6870 stoomstrijkijzer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

A. Vos 30-08-2023

Matig.
Bij gebruik van de Eco-knop in combinatie met stoom gaat tie lekken. Ook ligt het strijkijzer zwaar in de hand. 1 knop (normaal) werkt wel goed. Handig dat je niet iedere keer de ''temp'' hoeft in te stellen. Begin wel met kledingstukken te strijken die op een lage temperatuur gestreken moeten worden bijvoorbeeld zijde of polyester en daarna pas kledingstukken (katoen of linnen) die op een hogere temperatuur gestreken moeten worden. Niet andersom want het strijkijzer wordt geleidelijk warmer.

Pluspunten

• 1 temperatuur knop
  • Groot watervul-gat

Minpunten

• Bij gebruik ECO knop lekt het strijkijzer
  • Ligt zwaar in de hand

Dote 26-05-2021

Snel en glad strijken

Fijn strijkijzer voor een redelijke prijs. Doordat je geen temperatuur hoeft in te stellen hoef je je strijkgoed niet meer te sorteren. Krachtig en snel strijken, zelfs op de eco-stand. Snoer had van mij wel iets langer gemogen en ik mis een vulbakje. Door de vormgeving staat het strijkijzer aardig stabiel als het rechtop staat, maar ligt wel wat zwaar in de hand.

Pluspunten

• geen temperatuurinstelling
  • glad en snel strijken

Minpunten

• snoer mag wat langer
  • geen vulbeker

Max 23-05-2021

Eenvoudig in gebruik, goede werking!

Ik ben geen strijker, stel dit het liefst zo lang mogelijk uit en ben er ook niet zo goed in. Deze Tefal blijkt dan een uitkomst. Uiteraard was ik eigenwijs en wilde ik zo snel mogelijk beginnen. Water toegevoegd en aangesloten, dat was niet handig, toch maar even het boekje erbij gepakt want er liep water uit alle kanten uit. Toch is dit een extreem simpel apparaat omdat je hier geen aparte temperatuur meer hoeft te kiezen per kledingsoort. Hij past zichzelf aan of schakelt zelfs helemaal uit. Strijken blijft een vervelend klusje, maar is met dit model wel een stuk makkelijker.

Pluspunten

• Automatische instelling
  • Ontwerp
  • Eenvoud

Minpunten

• Schenkkannetje ontbreekt

Martine 17-05-2021

Strijkt prima!

Wat een fijn strijkijzer! Ik ben geen fan van strijken, en dit apparaat is daar juist op ingesteld. Fijn dat je zelf geen temperatuur in hoeft te stellen, dat regelt ie zelf. Heel handig! Klein minpuntje vind ik het vullen van het apparaat, dat moet nl onder de kraan. Maar de opening is groot genoeg, dus geen probleem! Kortom; prima koop!

Pluspunten

• Past zelf temperatuur aan

Minpunten

• Mis kannetje om bij te vullen

Jorienanouk 15-05-2021

Maakt strijken erg simpel

Ik vind het een erg fijne strijkijzer! Hij is ontzettend snel warm en reguleert de temperatuur zelf. Hij strijkt erg soepel. Het waterreservoir is groot genoeg om zonder te morsen onder de kraan te vullen. Enige minpuntje is voor mij het ietwat korte snoer.

Pluspunten

• Is snel op temperatuur
  • Stelt temperatuur automatisch in

Minpunten

• Kort snoer

sanderbbb 07-05-2021

Wat een strijk genot!

Strijken met de Tefal Smart Protect is zelfs voor mij als strijk amateur een feestje. Je hoeft hem niet in te stellen en kunt direct alle verschillende stoffen strijken. Hij is zeer ergonomisch, ligt fijn in de hand en glijdt als boter over mijn kleding. Een blouse strijken bijvoorbeeld vond ik altijd een kriem, maar zelfs dat is nu dood eenvoudig. En waar mijn oude strijkijzer altijd heel veel lekte, merk ik dat deze Tefal dit niet doet. Hoeveel hij kwa energie bespaart zou ik eerlijk gezegd niet weten. Er wordt gezegd dat deze Tefal een stuk zuiniger is dan een doorsnee strijkijzer maar dit kan ik niet bëamen.
Kortom: een aanrader als je net als ik geen fanatieke strijker was, maar nu wel!

Pluspunten

• Alle stoffen strijken zonder nadenken
  • Geen lekken

d**********@g******** 07-05-2021

Fijne stoomstrijkijzer

Prima stoomstrijkijzer. Zeker voor de prijs die ze er voor vragen. Allergrootste pluspunt is de zelfregulerende temperatuur. Je hoeft je niet druk te maken of de temperatuur niet te hoog is ingesteld voor dat pricaire truitje. Mond voor het vullen van het water is groot te noemen, wat het vullen van het reservoir makkelijker maakt. Nadeel is dan weer wel dat je dit onder de kraan dient te doen aangezien er geen vulbakje bijgeleverd wordt. Stoomafgifte is prima. Mooi krachtig. Hele aparaat is zeer makkelijk in gebruik. Geen al te veel poespas. Heerlijk. Voor mij had het snoer wel wat langer mogen zijn.

Pluspunten

• zelfregulerende temperatuur
  • makkelijk in gebruik
  • grote mondgat voor vullen van water

Minpunten

• geen vulbakje meegeleverd
  • te kort snoer

v******@g******** 06-05-2021

Snel strijken gemakkelijk gemaakt

Snel strijken gemakkelijk gemaakt

Laten we eerlijk zijn, het is niet mijn favoriete huishoudelijke taak om mijn kleren te strijken. Met een stoomgenerator is er veel tijd nodig om de instellingen te veranderen tussen een katoenen broek en een zijden overhemd te strijken. Met dit product kan ik het gedoe van het zelf instellen van de temperatuur gewoon vergeten. De stoombedieningsknoppen zijn erg toegankelijk voor het geval ik de stoom wil verhogen of helemaal uit wil schakelen. Ik vind de stoom boost leuk als ik een bepaalde moeilijke plek moet strijken.

Het beste is dat hij zo compact is en geen ruimte inneemt, het oplaadsnoer is lang genoeg.

Voor mij is dit een winnaar.

Karlijn 05-05-2021

Super tevreden

Super tevreden over dit strijkijzer. Ik ben geen strijktalent en strijken is niet mijn grootste hobby, maar met dit strijkijzer gaat het moeiteloos en vooral super snel. Krachtig strijkijzer, snel op temperatuur, zelfs de meest hardnekkige kreukels strijk je soepel weg. Veel efficiënter dan mijn vorige strijkijzer! Ik ben er blij mee en vind strijken nu zelfs een stuk aangenamer (omdat het sneller gaat en het resultaat beter is). Geen gedoe met instellingen, want je kunt alle stoffen op dezelfde stand strijken zonder dat je bang hoeft te zijn voor schroeiplekken. Acceptabele prijs, is zijn geld zeker waard.

Enige nadeel is dat het waterreservoir snel leeg is, maar dat is natuurlijk ook zo weer bijgevuld...

Pluspunten

• Glijdt soepel
  • Krachtig
  • Snel en efficiënt
  • Geen gedoe met instellingen/standen

Minpunten

• Waterreservoir vrij snel leeg