Tefal FV4996

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FV4996 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Joi14 21-01-2020

Strijkijzer dat doet wat het moet doen

Geschreven voor: Tefal FV4996

Het strijkijzer werkt erg goed. De stoomfunctie van het ijzer werkt erg fijn. Ik houd van strijken met veel stoom en dat werkt dan ook heel goed. Als je met minder stoom wilt strijken is dot ook een optie. Voor ieder wat wils. Het is wel een beetje onhandig dat er water uit het ijzer loopt als je hem “plat” bewaard, een klein detail maar dat is mij toch opgevallen. Iets dat mij wel een beetje tegenstaat is het feit dat de temperatuur automatisch wordt gereguleerd. Omdat er zo veel water, wat de stoom wordt, langs het ijzer gaat vond ik het ijzer soms wat aan de koude kant. Iets meer temperatuur zou mijn voorkeur hebben. Ook ging het waterreservoir snel leeg door het vele stomen maar de grote vulopening maakt dat dan wel weer goed. Het ijzer ligt lekker in de hand en glijdt erg gemakkelijk over alle soorten stoffen. Ook is het kalkreservoir erg fijn Een heel fijn ijzer dus met een aantal aandachtspuntjes.

Pluspunten

• glijdt goed
  • veel stoom

Minpunten

• waterreservoir snel leeg
  • Automatische temperatuur niet ideaal

IreneLucas 17-01-2020

Toppertje

Geschreven voor: Tefal FV4996

Strijken is met dit strijkijzer is echt een makkie geworden.

Het katoenen beddengoed en zelfs de werkkleding van mijn partner ligt tegenwoordig netjes in de kast. Alhoewel hij met het strijken hiervan veel water gebruikt maar dat weegt niet op tegen het feit dat je totaal geen kracht hoeft te zetten.

Ook het wisselen van de temperaturen gaat zonder problemen dus even tussendoor dat tere zijden bloesje strijken kan zonder problemen.

Tevens is hij ook te gebruiken om een colbertje hangend te stomen, zeker vanwege zijn krachtige stoomfunctie.

• Krachtige stoom
  • Perfecte strijkzool

Minpunten

• Geen waterbeker

Pluim33 10-01-2020

Geweldig strijkijzer

Geschreven voor: Tefal FV4996

Strijkijzer is heel snel op temperatuur, glijdt moeiteloos over de overhemden en laat geen kalkvlekken meer achter , mede dankzij het uitneembaar kalkpatroon wat makkelijk onder de kraan is af te spoelen .

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Leuk kleurtje
  • Strijkt zo makkelijk

Minpunten

• Kort snoer
  • Vaak bijvullen tijdens strijken

Marije1 10-01-2020

Fijne strijkijzer!

Geschreven voor: Tefal FV4996

Ik kan deze Tafel strijkijzer zeker aanbevelen! Ik gebruik hem nu een aantal maanden wekelijks om mijn eigen blousjes, jurkjes en de overhemden van mijn vriend mee te strijken of stomen. De strijker warmt heel snel op zodra je de stekker in het stopcontact doet. Super fijn! En hij heeft een redelijk groot strijkoppervlak, dus dat is makkelijk bij grote stukken stof zoals tafellakens of overhemden. Je kunt de strijkijzer horizontaal, maar ook verticaal gebruiken. Ook dat vind ik handig! Want soms wil ik een jurkje of blousje liever stomen aan een kledinghanger. En je hoeft niet meer om te keren naar huis om te checken of je je strijkijzer wel uit hebt gedaan, want de ingebouwde safety stop zet de strijkijzer automatisch uit na een aantal minuten als je de strijkijzer niet meer gebruikt. Scheelt weer wat zorgen ;) Daar ben ik vroeger namelijk regelmatig voor teruggegaan om te checken.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Stoomfunctie

Minpunten

• Kort snoer

MariMari 07-01-2020

Sneller strijken door gereguleerde stoomafgifte

Geschreven voor: Tefal FV4996

Strijken is iets wat het liefst zo min mogelijk tijd in beslag neemt zo dat er meer tijd over blijft voor leuke dingen. De Tefal Ultragliss FV4996 helpt je hierbij.

Het strijkijzer warmt razendsnel op en is daardoor snel gereed voor gebruik. Daarnaast kun je ervoor kiezen een "turbo" stand in te zetten waarop het strijkijzer continu stoom afgeeft wanneer hij op de plank staat. Zo verdwijnen de kreukels als sneeuw voor de zon.

Helaas betekend deze turbostand wel dat het waterreservoir regelmatig bijgevuld moet worden wanneer je een grote strijkstapel hebt liggen (na ongeveer 4 overhemden of 8 t-shirts). Daarnaast is het soms moeilijk af te lezen hoeveel water er nog in zit en of er überhaupt nog water in het strijkijzer zit. Gelukkig is de wateropening extra groot waardoor het bijvullen geen probleem moet zijn.

Kalkvlekken in je strijkgoed is ook verledentijd. Niet alleen werkt de “druppelstop” die het strijkijzer bezit, maar daarnaast beschikt het ook over een uitneembare kalkverzamelaar waardoor het vocht dat je ijzer verlaat geen kringen meer zal achterlaten. Voor mij echt een verademing aangezien dit in het verleden een groot punt van ergernis was.

Echter, mocht Tefal ooit met een robot strijkijzer komen, dan houd ik mij nog altijd graag aanbevolen!

Pluspunten

• Strak design met oog voor gebruiksgemak
  • Gereguleerde stoomafgifte
  • Effectief tegen hardnekkige kreukels

Minpunten

• Klein waterreservoir

M3deboon 06-01-2020

Fijne strijkbout

Geschreven voor: Tefal FV4996

Wat een geweldige strijkbout is dit zeg, had hier oor een B merk. Maar dat merk je heel goed. Met deze strijk je het gewoon in 1 keer glad dat deed mijn andere strijkbout zeker niet. Dus ben nu veel sneller klaar met strijken, wat voor mij toch al geen hobby is.
Ik vind de rode kleur ook helemaal geweldig.
Hij is lekker snel warm, en wat ik al schrijf hij strijkt het echt heel snel mooi glad.

Pluspunten

• Snel warm
  • Snel glad

Revi 05-01-2020

Glad resultaat met weinig moeite

Geschreven voor: Tefal FV4996

Ik heb dit strijkijzer inmiddels 4 weken in gebruik. Normaal gesproken heb ik altijd een Philips strijkijzer. Ik kan nu zeggen dat Tefal ook goede strijkijzers maakt. Het glijvermogen is erg goed van dit apparaat. Alle kreukels verdwijnen als sneeuw voor de zon, vooral in de hoogste stoomstand. Wel krijg je dan zelf wat last van de stoom die in je ogen komt. Bij hardnekkige kreukels kun je plaatselijk een extra krachtige stoomstoot geven. Het opwarmen gaat ook snel, zodat je vrijwel direct kunt beginnen. Het uitneembare bakje voor het opvangen van de kalkresten is ook handig. Ik vind het snoer wel veel te kort van dit strijkijzer. Je moet nu dicht bij het stopcontact blijven staan en dat is niet handig. Verder moet je dit strijkijzer ook rechtop zetten in ruststand, omdat anders het water eruit loopt. Als je de hele tijd de stoomfunctie gebruikt dan is het reservoir best snel leeg, waardoor je dit enkele keren tijdens het strijken moet bijvullen. Ondanks deze minpuntjes ben ik wel tevreden over de mogelijkheden van dit strijkijzer. Je kunt het ook verticaal gebruiken, zodat je bijv. de gordijnen kunt strijken.

Pluspunten

• Groot stoomvermogen
  • Strijkcomfort
  • Strijkt erg makkelijk

Minpunten

• Kort snoer
  • Waterreservoir snel leeg bij gebruik stoomfunctie

koenlijnkamp 05-01-2020

Fijn en licht strijkijzer

Geschreven voor: Tefal FV4996

Wij hebben dit strijkijzer gekocht omdat de vorige Tefal het niet meer deed. Mede door de goede ervaringen met Tefal, en de nieuwe mogelijkheden heeft ons doen besluiten voor deze te gaan.

Over het algemeen zijn we erg tevreden. Hij is licht in de hand, is snel warm en strijkt ontzettend fijn en goed.
Het horizontale stomen hebben we nog niet gedaan maar het is duidelijk dat er veel stoom vrij komt om een jasje/kostuum of indien gewenst de gordijnen te stomen.
De indicator voor het kalkvrij maken is erg prettig. De kalk wordt netjes opgevangen en komt zo niet in je kleding terecht.

Wat wij wel jammer vinden is dat het watertankje erg klein is en dat deze niet tijdens het strijken bijgevuld kan worden. Dit kost gewoon tijd tijdens het strijken en dat is jammer.

Pluspunten

• Licht
  • Ligt goed in de hand
  • Snel warm
  • Goede resultaten
  • Makkelijk kalkvrij maken

Minpunten

• Klein watertankje

MW18 03-01-2020

Aanrader, goede prijs-kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Tefal FV4996

Sindskort heb ik dit strijkijzer in gebruik en ik ben erg enthousiast. Tot nu toe heb ik één klein minpunt ontdekt: het strijkijzer past niet in de houder van mijn strijkplank. Wat ook jammer is, is dat het water reservoir snel bijgevuld moet worden, maar dat hoort natuurlijk bij een stoomstrijkijzer, om dat op te lossen zou ik een stoomgenerator moeten aanschaffen. De stoom die dit strijkijzer produceert is erg krachtig, dunne kledingstukken hoef je niet aan de voor-, en achterkant te strijken. De stoom is zo krachtig dat het beide in een keer glad wordt. Het strijkijzer lekt niet op kleding (hoera!) en glijdt gemakkelijk over de kleding heen. Het warmt snel op, als je ongeduldig bent en nog eerder wil strijken, dan lekt het wel maar het is prima te doen om te wachten tot ie warm is. Er zit ook nog een knop op voor een extra stroomstoot en deze is erg krachtig, fijn voor hardnekkige kreukels al strijk je die ook zo wel weg.

Pluspunten

• Snel warm
  • Lekt niet

Minpunten

• Past niet in de strijkplank