Tefal Stoomstrijkijzer - FV5717 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomstrijkijzer - FV5717 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Aagja 28-01-2020

Fijn strijkijzer

Ik mocht dit strijkijzer testen.

Het is een gemakkelijk strijkijzer in gebruik, niet te zwaar, niet te licht. Zwaar genoeg om de kreukels met gemak glad te strijken.

Het ijzer is door de grote vulopening gemakkelijk te vullen, direct onder de kraan.

Heel snel op temperatuur zodat je snel aan de strijkklus kunt gaan beginnen.

Ik moet toegeven met dit strijkijzer echt geen vervelende klus. Met het grootste gemak (zelfs met plezier 😉) strijk ik katoenen bloesjes glad, gemakkelijk langs knoopjes en ook plooitjes geen probleem dankzij het goede model.

Ik strijk nooit spijkerbroeken (dat doet mijn man) maar voor de test heb ik het wel gedaan, ook die zijn goed glad te strijken met dit ijzer.

Deze test heb ik met veel plezier gedaan.

Misschien is het snoer aan de korte kant, maar omdat ik met een verlengsnoer werk heb ik daar geen last van.

Oh ja, is er dan toch een stof die wat moeilijker te strijken is, dan lost een krachtige stoomstoot dit perfect op.

Ik zeg “een aanrader”

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Krachtige stoomstoot
  • Gemakkelijk te vullen
  • Stoomstoot
  • Juiste gewicht

Minpunten

• Snoer beetje kort

Nikkels 27-01-2020

Mooi rood strijk monster Tefal FV5717

Testen van dit stoomstrijk ijzer was een feestje
Tefal Easygliss Plus FV5717 2500 Watt
Ik vond het een super fijn strijkijzer met een mooi uiterlijk
Hij ligt prettig in de hand ,snoer heeft een goede lengte
De super gladde zool van Durlium Airglide glijd probleem loos over alle stof soorten
De stoom die standaard uit het stoomstrijkijzer komen Is zeker voldoende 45 gram per minuut , heb je extra nodig dan gebruik de extra stoom stoot knop in het handvat voor een krachtige stoom stoot 195 gram per minuut
De XXL vul opening dat is zeker een plus punt
De stabile achterkant om hem in ruststand te plaatsen
Het antikalk staafje makkelijk te verwijderen om zonodig schoon te maken
Gevuld met water zeker niet te zwaar
De precisie punt voor de moeilijk bereikbare plekjes bv een kraag of om knoopjes heen
De opwarm tijd gaat snel zeker in 2 minuten
Hij is gebruiksvriendelijk en makkelijk in te stellen op de gewenste warmte
Ook voorzien van druppelstop systeem
Met alles wat ik strijk kan ik deze zeker aanraden , voordat je het door hebt is alles weer super glad opgeruimd in de kast

Pluspunten

• De super gladde zool Durilium Airglide
  • XXL Vulopening
  • Gebruiks vriendelijk

Minpunten

• Niet kunnen vinden

Sylvia 10-01-2020

Prima strijkijzer

Ik ben dit strijkijzer nu enkele weken aan het testen en ben er tevreden over. Hij doet wat hij moet doen.
Mijn was ziet er oke uit en door de stroomstoot krijg ik zelfs de meest hardnekkige kreukels uit de was.
Ook het stoomstrijken van de gordijnen doet hij moeiteloos.
Als ik een minpunt zou moeten noemen zou dit zijn dat het snoer ietwat kort is. Voor mij niet storend omdat ik een stekker aan mn plank heb zitten, maar als ik even ergens anders iets snel wil strijken raak ik soms in de knoop met het snoer en moet ik zoeken naar een verlengsnoer.

Pluspunten

• 3 verschillende standen
  • Strijkt snel

Minpunten

• Kort snoer

Amber 10-01-2020

Tefal Easygliss Plus FV5717

Dit strijkijzer is voor mij een heel goed strijkijzer. Waarom?
Ik ben niet iemand die al het wasgoed strijkt en wanneer er dan gestreken moet worden wil ik er het liefst zo snel mogelijk vanaf zijn. Het is nou eenmaal niet mijn favoriete bezigheid.
Dit strijkijzer is simpel vormgegeven en is lekker compact waardoor hij niet te groot en te zwaar is. De bediening is makkelijk, zonder ingewikkelde standen en het krachtige stoomvermogen is makkelijk te regelen. Wanneer het je volle vermogen aanzet, is helaas het waterreservoir wel snel leeg, mar tussentijds bijvullen is simpel door de grote bijvulopening.
Ten opzichte van mijn oude strijkijzer zit hier een speciale coating op de onderkant waardoor het strijken een stuk gemakkelijker gaat, het is minder stroef. En kom ik gemakkelijk tussen de knoopjes en in de hoekjes door de spitse punt.
Ik had uiteraard verwacht dat dit strijkijzer het een stuk beter deed dan mijn oude beestje van 10 jaar oud en dat is zeker waar. Al met al voor de prijs een goede aankoop.

Pluspunten

• Speciale coating voor minder wrijving
  • Grote bijvulopening

Minpunten

• Reservoir snel leeg
  • Waterniveau slecht zichtbaar

Renate 04-01-2020

Het leven is een stukje makkelijker

Water bijvullen, stekker in het stopcontact, een slinger aan de draaischijf om de juiste stand in te stellen, bakkie koffie en muziekje aan, was pakken en je kunt aan de slag. Wat een vervelend klusje kán zijn met een oud strijkijzer, gaat nu toch wel erg eenvoudig. Het strijkijzer is snel op temperatuur en blijft dit ook. Door de speciale coating die op de strijkzool zit, en de continue stoomafgifte, glijdt het als het ware over het strijkgoed heen. Met de punt kom je makkelijk tussen de knoopjes en kragen. Het water bijvullen gaat ook makkelijk met de grote opening en tijdens het vullen kun je goed zien hoeveel water er nog bij kan. Wat ook een pluspunt is, als het apparaat rechtop staat, kan het snoer niet klem komen te zitten onder het strijkijzer en hierdoor kan hij ook niet omvallen.
De verschillende standen werken goed op verschillende kledingstukken, mijn satijnen blouse ziet er weer als nieuw uit en het beddengoed is prachtig gestreken, hier heeft het strijkijzer overigens geen moeite mee. Met het superboost knopje gaan de meest hardnekkige kreukels er zeker wel mee uit.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Continue stoomafgifte
  • Makkelijk water bijvullen

LINO knows 29-12-2019

Tefal Easygliss plus FV5717

Hij is wat aan de zware kant, maar doet wat ie moet doen. Ik heb de kleur rood binnen gekregen en dat is ook mijn favoriete kleur dus was al een plus. Door de grote ligt de strijkijzer heerlijk je hand en helmaal geen last van de snoertje waardoor je lekker door kan strijken. Goede aankoop die zeker lang mee gaat. Het apparaat bevat lekker veel stoom gaten waardoor dus het strijken vlotter gaat en lekker van de ene naar de andere kant glijd. Dikke postuur waardoor je het dus niet overal kan zetten dus daar moet wel mee oppassen dat je het niet laat vallen, maar gebeurt niet snel met z'n mooie ding.

Pluspunten

• Snoer boven en niet onder
  • Veel stoom gaten
  • Druppelstopsysteem

Minpunten

• Dikke snoer
  • Te zwaar

Mar 29-12-2019

Perfect strijkijzer

Geweldige strijkijzer doet wat hij aangeeft. Geeft een perfect resultaat. Maakt kleding perfect. Alles ziet er netjes uit en de stoom functie is ook perfect. Geen minpunten.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Perfect resultaat

sabine1991 28-12-2019

De Tefal FV5717 is zeker een aanrader.

De Tefal FV5717 is een hele fijne strijkijzer.
Met 2 kinderen word er veel gewassen, dus ook veel gestreken.
Een compact formaat, niet te groot en niet te zwaar. Makkelijk in gebruik, geen moeilijke knopjes of moeilijke gebruiksaanwijzing. De stoomfunctie is ideaal. In 3 standen te gebruiken : vol vermogen, half vermogen of uit. Bij vol vermogen uiteraard het beste resultaat.
Dankzij de precisiepunt kan ik ook hele kleine vouwtjes in moeilijk bereikbare plekjes glad strijken.
En een hele fijne strijkzool waardoor je fijn en gladjes over je was heen glijdt, waardoor je niet door het duwen nog meer vouwen maakt.
Een krachtige strijkijzer, tegen mijn verwachting in.
Plus punten : Grote vulopening waterreservoir – Anti kalk systeem – Flinke power
Klein minpuntje : Bij vol stoomvermogen en een volle wasmand moet je minstens 1x het waterreservoir bijvullen

Pluspunten

• Grote vulopening waterreservoir
  • Anti kalk systeem
  • Flinke power

Minpunten

• Vaker het waterreservoir bij vullen