Kärcher SC 4.100 CB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SC 4.100 CB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Harde werker 13-12-2011
Geschreven voor: Kärcher SC 4.100 CB

F&antastisch toestel en gemakkelijk in gebruik. Echt een aanrader.
Wel wat weinig doekjes toegevoegd : slechts 1 van iedere soort (=2).
Een kleine opmerking is dat er boekjes bijgeleverd worden die geen nederlands bevatten.

gunny_vds 11-09-2013

Beste Regine38,
zie nu net dat het over laminaat tegels gaat.
Wij hebben keramische tegels, dus vocht maakt natuurlijk weinig uit.
Wel moet ik zeggen dat er flink wat stoom van de mond kan komen.

Je kan de hoeveelheid stoom wel regelen, dus in principe moet het wel mogelijk zijn om hiermee ook laminaat te doen, maar ik kan dit jammer genoeg niet bevestigen...

Anders eens proberen contact opnemen met Pergo zelf? Horen hoe zij staan tegenover het reinigen met een stoomreiniger?
Wij hebben wel laminaat boven, maar van de goedkope soort (door de vorige eigenaars gedaan). Hierop durf ik de stoomreiniger niet zetten uit schrik dat de laminaat zou loskomen, trekken of opzwellen.
Kan me niet voorstellen dat dit met kwalitatieve laminaat zou kunnen gebeuren maar de fabrikant zou hier wel info moeten kunnen geven lijkt me.

gunny_vds 11-09-2013

Beste Regine38,
wat ik kan zeggen is dat het toestel tot op heden nog steeds voldoet, maar je moet er zeker mee leren werken.
Het stomen van bvb de badkamer (inclusief douche en waskom) moet je natuurlijk doen met een handdoek want er komt natuurlijk wel wat water bij te pas. Dit is echter alleen maar het geval als je met de fijne spuitkop aan het werk bent.
Op de vloer is het eventjes gewoon worden.
Als je rap wil werken dan blijft de vloer goed vochtig, beetje zoals je die met een middelmatig natte dweil zou reinigen (dus filmpje water die na verloop van tijd opdroogt).
Als je de tijd neemt om het reinigen op het gemak te doen, dus de kop er langzaam laat over glijden, dan warm je de vloer zodanig op dat het vocht (want van water kan je niet spreken) zeer rap opdroogt.

Voor je ramen heb je zeker een hulpstuk nodig, aangezien door de stoom het water op je ramen te rap opdroogt, wat natuurlijk terug voor strepen zorgt...

Naar duurzaamheid is het een prima toestel, je kan blijven werken door de dubbele tank. Enkel is het snoer wat aan de korte kant.

Hopelijk ben je er wat mee, wij zijn alvast zeer tevreden over onze aankoop.

Regine38 10-09-2013

Hallo Harder werker.
Ik ben, na een lange zoektocht, van plan om deze stoomreiniger aan te schaffen, vooral voor het 'dweilwerk'.
Wij hebben een ruwe vloer van Pergo laminaattegels en ik vraag me af of ik dit met de stoomreiniger beter en sneller schoon krijg dan met een regulier dweilsysteem en hoe nat de vloer wordt. De meningen zijn nogal verdeeld over het gebruik op (normaal) laminaat en dat maakt mij ontzettend aan het twijfelen.
Alvast bedankt voor de reactie.
Hartelijke Groeten,
Regine

Regine38 15-10-2013

Beste Harde werker,
We hebben de reiniger aangeschaft. Inmiddels al de tweede ontvangen, de eerste was bij het eerste gebruik al defect.
We zijn er blij mee, hij werkt perfect en ik heb het gevoel dat de boel nu echt een keer schoon wordt.
Heel erg bedankt voor de extra informatie!
(wij hadden via Saturn wel een Nederlandse beschrijving).