Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher FC 5 Premium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,1

k***********@g******** 13-03-2024

Tijd van de reparatie bevalt ons niet

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Op 27 november de kapotte vloerreiniger naar Made gebracht ter reparatie.maar na een telefoontje begin februari is de vloerreiniger in Ahorn in Duitsland.Woensdag 6 maart gebeld en ze zou zo spoedig mogelijk terug bellen We zijn natuurlijk zeer ontevreden en en wachten al meer dan 100 dagen op ons FC

Minpunten

• Minpunt

e*********@k*********** 05-02-2024
Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium

Ik heb het apparaat nu twee jaar, en ben er zeer ontevreden over. Ik heb het binnen de garantietermijn teruggestuurd omdat het apparaat vanaf de aankoop de vloer amper natmaakt. Reparatie heeft 1 beurt lang geholpen. Het enige wat hij doet is lichte vervuiling opzuigen. En af en toe een vochtige streep op de vloer maken. Ook is hij zwaar in het gebruik omdat je hem continu tilt. Je kunt hem ook niet heel plat of rechtop gebruiken want dan schraapt het frame over de vloer, of de klep valt er af.

i**o@a**s.nl 23-09-2023
Geschreven voor: Kärcher FC 5

zeer slecht motor loopt steeds vast op de micro rollers zeer slechte machine

d********@o********** 24-04-2023

Problemen Kärcher FC 3&5

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium

Gekocht bij mediamarkt. In begin wel enthousiast. Maar toen begonnen de problemen. Aandrijving weg. Opgestuurd, mocht geld terug of een ander. Koos voor het laatste. Had ik nooit moeten doen. Weer aandrijving probs. Echter nu net buiten de garantie. Ff zelf betalen nu.
Heb vaker Kärcher producten gekocht. Alles gaat kapot. Hoge druk reiniger, stoommachine gat zo door.
Ben nu helemaal klaar met Kärcher.

Wees gewaarschuwd…..

Pluspunten

Minpunten

• Aandrijving al snel kapot bij beide machines
  • Slechte service

p**********@g******** 27-03-2023

Ik zou dit product niet meer kopen

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Ik koop dit product niet meer! Ondanks alle ondersteuning, advies, handleiding. Rollers blijven vastlopen. Maakt slecht schoon. Zonde van mijn geld. Slechte service.

b***@p******** 08-03-2023

slechtste aankoop van het jaar

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Leek zo handig, werkt voor geen meter. Na 2-3 keer de vloer redelijk schoon te hebben gekregen (dus niet vlekkeloos) . Het ene na het andere probleem , mn water voorziening is bagger. Diverse keren gedemonteerd en schoongemaakt volgens instructie boekje . Gaf geen verbetering; afgevoerd naar de sloop: slechtste aankoop van het jaar !

Pluspunten

• geen

Minpunten

• Werkt matig
  • water aanvoer regelmatig verstopt
  • plastic onderdelen breken gemakkelijk

Roel 28-02-2023

Kärcher fc5 MISKOOP

Geschreven voor: Kärcher FC 5

MISKOOP! Een slecht product waarvoor Kärcher zich moet schamen. Ik heb dit apparaat 2 jaar in bezit. Al na 6 maanden begonnen de eerste problemen. De rollen stonden telkens stil. Daar kwam later bij dat de toevoer van schoonmaakvloeistof haperde. Het apparaat maakt niet goed schoon. Het onderhoud van dit apparaat is omslachtig en tijdrovend. De website van Kärcher biedt ook geen hulp. Ook de gebruiksaanwijzing is onvoldoende. Kortom een AFRADER.

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Omslachtig onderhoud
  • Onbetrouwbaar
  • Slecht schoonmaakresultaat
  • Duur apparaat en dure accessoires

m**********@m****** 26-01-2023

Karcher Floor Cleaner is een Miskoop

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Miskoop. Spijt van. Slechte service. Belofte van 3 jaar garantie maar na 2 jaar gelijk een rekening van meer dan €100,- Geen reactie van Kaercher op verzoeken.

Aan het begin leek het allemaal leuk en goed te werken totdat de mankementen beginnen.
Er komt geen water meer naar de rollen. Allerlei filmpjes gekeken en proberen de klachten te verhelpen. Dat doe je na dat je dweil klus is geklaard. Daarna probeer je het weer en valt het weer tegen.
Zo etter je net te lang door en blijkt na 2 jaar de garantie Geen 3 jaar maar werkelijk maar 2 jaar.

Pluspunten

• Boent de vloer
  • Draadloos

Minpunten

• Geeft geen water naar de rollen
  • Beloofde garantie van 3 jaar is slechts 2 jaar
  • Te weinig accu inhoud

a******************@g******** 17-01-2023

Miskoop

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium

Gekocht om vloer van woonkamer en keuken goed te kunnen schoonmaken. En dacht dat Kärcher altijd top produkten levert.
Veel te veel werk voordat je aan de slag kunt. Geeft halverwege geen water meer aan de borstels waardoor je het hele apparaat weer uit elkaar moet halen en opstarten.
Heb nog nooit in 1x keer mijn vloer kunnen schrobben. Maakt niet goed schoon.
Het reinigen van het apparaat na gebruik is ingewikkeld vraagt ca. 20 minuten.
Het is een miskoop. Staat nu in de garage voor de liefhebber.

Pluspunten

• Bekend merk

Minpunten

• maakt niet schoon
  • onhandig
  • om de haverklap storing

a******************@g******** 28-09-2022

Miskoop

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium

Als tevreden Karcherklant valt mij dit apparaat enorm tegen. Nog geen een keer zonder gedoe een vloer kunnen dweilen. Resultaat is ook maar lala. Stopt vaak halverwege met water afgifte. Het schoonmaken van het apparaat daarna is veel werk, ben er een half uur mee bezig voordat íe weer weggezet kan worden. Dus voor tijdwinst hoef je hem niet te kopen.
Hij is al terug geweest voor reparatie ivm watertoevoer - en kreeg het apparaat terug met een briefje schoongemaakt en doet het weer. Dus niet.
Miskoop van het jaar, hij staat nu op zolder.

Pluspunten

• Bekend merk

Minpunten

• moeilijk schoonmaken na gebruik
  • te zwaar
  • teveel storingen tijdens het dweilen

J harbeek 14-09-2022

Zeer slecht apparaat

Een vr3selijk irritant apparaat
Tijdens mijn garantie periode 4 keer terug gestuurd geweest de rollen worden steeds niet nat
Na 4 keer geld terug gevraagd kreeg ik niet
Nu zot ik met een duur apparaat wat niet werkt eb de garantie is afgelopen
Nooit kopen dot apparaat

Minpunten

• Vaak stuk
  • Geeft geen water slechte service

f********@h******** 29-08-2022

slecht product

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium

dweilt prima, niet geschikt voor onder de kasten, laat een paar centimeter van de rand onbenut.
naar na enkele maanden telkens weer problemen met de waterafgifte, Ook na reparatie herhaalt zich het probleem.
Echt geen aanrader !

Alexander 21-03-2022

zeer slecht product.

Zeer slechte ervaring

Pas een enkele keer gebruikt. De rollen zetten uit na het reinigen in de wasmachine en daarna lopen ze vast. De klep boven de rollen vliegt er tijdens het gebruik voortdurend af. Zeer slecht product.

Minpunten

• Rollen zetten uit na het reinigen in de wasmachien
  • Mondstuk boven de rollen schiet er voortdurend af.

Ivh 09-11-2021

Karcher vloerreiniger afrader

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium

In eerste instantie werkt het super maar na enkele maanden continue ellende met geen water op de rollers. Reinigen, reparatie vanuit garantie, uit elkaar halen en steeds reinigen gaven geen (blijvende) oplossing! Een afrader!

Pluspunten

• Lijkt handig als jij werkt

Minpunten

• Vraagt veel onderhoud
  • Zeker tevoren stofzuigen nodig
  • Gaat vaak stuk ondanks onderhoud, garantie e.d
  • Regelmatig geen vocht op de rollers

WP 16-01-2021

Idee 10, uitvoering onvoldoende.

Okt 2018 gekocht.
Het idee is goed: (licht) vuile vloeren makkelijk met weinig water reinigen en de vloer is snel droog.
In het begin deed hij het prima, na een paar maanden ging hij defect (rollen draaiden bij de minste weerstand niet meer), opgestuurd en onder garantie gerepareerd. Na verloop van tijd werden de rollen steeds minder nat, dus functioneerde het apparaat steeds minder goed. Op een bepaald moment liet één van de rubbers los waardoor een rol vast liep en nu dus weer niet wil lopen, helaas is de garantie nu voorbij en geld ga ik er niet meer aan uitgeven. Uiteindelijk dus veel te duur voor wat het is aangezien het apparaat veel te snel aan het eind van zijn Latijn is. Jammer maar helaas, van dit merk had ik echt een beter product verwacht.

Pluspunten

• Als het werkt maakt hij makkelijk schoon

Minpunten

• maakt vervelend geluid
  • Te snel kapot

Wk64 17-08-2020

Letterlijk opgebrand

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Leek het best redelijk te doen. Nu, een paar maanden na verloop garantie ineens veel herrie. Blijkt de motor verroest, de vonken komen er letterlijk uit.

Milko Kliemert 26-07-2020

duur en snel kapot

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Na 6 maanden werden mijn rollen niet meer nat dus heb ik bij Kärcher op de site gemeld wat er aan de hand was, Ik heb dat na een week nogmaals gedaan en daarna nog 3 keer maar kreeg geen reactie

Na het melden heb ik 3 maanden niks gehoord, toen er eindelijk een antwoord kwam nam men aan dat het wel verholpen zou zijn. daarop heb ik direct gereageerd dat dit niet zo is en dat mijn apparaat "inmiddels uit de garantie" nog steeds stuk is.

Inmiddels helemaal klaar met Kärcher dit is mijn 2e ervaring die slecht is en ik koop nooit meer iets waar die naam aan hangt.
Inmiddels een dweil machine en een hogedrukreiniger kapot in korte tijd en al nieuwe spullen gekocht van een ander merk uiteraard.

waardeloos bedrijf Kärcher

Pluspunten

• geen enkele

Minpunten

• snel kapot
  • rollen slijten snel
  • duur apparaat
  • zeer slechte service afdeling

Gonnie 08-07-2020

Waardeloos binnen een jaar al voor de tweede keer stuk

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Dacht makkelijk mijn vloer te reinigen,maar apparaat al voor de tweede keer stuk een jaar oud ,weg geweest voor reparatie,gemaakt zeiden ze niet dus flut ding

Myriam 10-03-2020

Fc5

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Gekocht JUIN 2017. Thuis zonder verdiep, 200 m oppervlakte, geeft rechtstreeks uit op tuin, grote hond , tegels overal, Ik stofzuig niet voor dat ik de floorcleaner gebruik, kuis om de 2 dagen, filter reinigt ik altijd als de tankwater leeg is, want er zitten altijd haren in. Nu en dan als ik het nodig acht doe ik de buisjes los die het vuil naar het vuile reservoir leiden, ik heb een spel van 2 rollen, de ene waarmee ik kuis , de andere zit in wasmachine, mijn rollen zijn dus nog altijd goed. als je de draad in de ene hand omhoog houdt gaat dit gemakkelijk. Hij is gemakkelijk te verplaatsen als je hem aan dat kapje vast neemt, en als je bezig zijt met dweilen gaat het toch alleen, de filter uitkuisen dit moet je toch ook met de dweil en de emmer. Ik ben dus zeer tevreden van de floorcleaner, spijtig genoeg sinds gisteren loopt de propere watertank uit, ben naar de gamma geweest waar ik de FC kocht en daar ben ik te geweten gekomen dat het mij VOOR de reparatie reeds. Meer dan 100€ zal kosten dus is is al de helft van de prijs!!!
Spijtig. Duurzaamheid , is 3 jaar veel of weinig. Ik ben dus tevreden geweest , maar nu ......

Pluspunten

• Zeer praktisch

Minpunten

• De hoekje moeten handmatig gedaan worden
  • Prijskaartje voor herstelling

Cees van Vreede 29-02-2020

Mr. C van Vreede

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Ik heb hem nu tweemaal gebruikt Water toevoer stagneert , het is gewoon droog, de borstels zijn droog dus er komt geen water . En de Afdekkap vliegt er telkens af. Morgen maar even terug naar Mediamarkt terug brengen.

Minpunten

• Geen water
  • Afdekkap vliegt er telkens af.

Henny 13-01-2020

goed voor andere vloeren

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Ik heb dit product gekocht omdat ik dacht dat dit ideaal was i.v.m met mijn reuma maar helaas werkt hij niet goed op mijn gietvloer (steentjesvloer). Vloer wordt tussen de steentjes niet goed schoon.

Steven 30-12-2019

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Kärcher FC 5 Premium

Ik heb inmiddels 2 stuks versleten. De motoren voor de aandrijving lopen op den duur vol water en de lagers gaan roesten. De boel loopt vast en het apparaat kan in de vuilbak. Let wel na anderhalf jaar en wekelijks normaal gebruik. Dat gebeurde bij alle twee de apparaten. Van de tweede heb ik zelf een nieuwe Motor ingezet (85 euro) en na vier weken zijn de koolborstels van de zuigmotor versleten: veel stank en geen beweging meer. Dat was dus de tweede machine. Het werkt geweldig, maar helaas is de levensduur wel erg kort. En ook toevallig dat het twee keer achter elkaar gebeurt. Komt misschien door de fabricage in Litouwen?

Pluspunten

• Reinigt gweweldig
  • Handzaam en l;ang snoer

Minpunten

• Snel defect

D. van de Belt 11-12-2019

Lijkt leuk, maar niet duurzaam

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Het apparaat lekt snel en is nu net buiten de garantietermijn kapot, de rollen draaien niet meer. Reparatie kost je “slechts” 118 euro en een tweedehands is 140 euro. Prijs en service van Karcher staan niet in verhouding tot het product. Het is niet made in China, maar in Litouwen. Dan mag je meer verwachten lijkt mij. Een marktconforme prijs zou 50 euro zijn en niets meer. Erg jammer, Karcher is ver afgegleden ten aanzien van kwaliteit, prijs en service.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Duur
  • Niet duurzaam
  • Slechte service en garantie
  • Dweilfunctie, scrobt niets

Hopeloos ding 09-09-2019

Blokkade water toevoer

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Ik heb een marmoleumvloer en een hond. Vaak dweilen dus. Daarom de Karcher FCwit aangeschaft. Eerst vegen en dan dweilen. Lekker handig dacht ik maar het werkt niet. Na 6x gebruikt te hebben is er geen watertoevoer meer. Garantie dus terug gestuurd naar Duitsland. Ik kreeg hem weer retour en ja hij deed het 1x. Daarna dezelfde storing. Ben klaar met dat ding, ik gooi hem weg. Wat een ergernis zeg

Minpunten

• Zwaar ding
  • Na 6x al defect
  • Snoer moet je steeds omhoog houden
  • terug sturen naar Duitsland.hoe omslachtih
  • Servicecentrr Zaandam doet niks voor je

Stef 01-07-2019

Waardeloos apparaat

Geschreven voor: Kärcher FC 5

Kärcher staat of beter gezegd stond voor mij voor kwaliteit. Ik gebruik immers al behoorlijk wat jaren een hogedrukreiniger zonder ook maar een enkel probleem. Vol verwachting dus deze Kärcher FC5 aangeschaft. Maar wat een enorme teleurstelling is dit apparaat zeg. Zo’n beetje alle in de reviews genoemde gebreken meegemaakt!! Binnen een aantal weken de eerste teruggebracht naar de winkel en dus al toe aan de tweede. Ook deze vertoont dezelfde ellende dus het lijkt geen incident. Vooral het weinig tot geen water geven is bij ons een veel voorkomende ergernis. Ik gebruik het apparaat in een normaal huishouden, stofzuig eerst en gebruik het volgens het boekje en de officiële instructievideos. Om het geheel nog erger te maken vind Kärcher het nodig om een ronduit belabberde service te leveren! Mailtjes worden na een week of twee pas beantwoord met opmerkingen als “ het zou aan het schoonhouden kunnen liggen” gekoppeld aan adviezen die ook gewoon in het eerder genoemde instructiefilmpje zijn te zien en in de gebruiksaanwijzing worden genoemd. Wederom gemaild en weer een week of wat zitten wachten op antwoord. Nu zou ik via een link het apparaat kunnen aanbieden. Deze link blijkt echter dezelfde werking te hebben als de FC5. Niet werkend dus! Het kan gebeuren dat spullen niet werken, maar dat je dit combineert met zo’n enorme slechte service is echt zwaar teleurstellend en voor mij een reden om nooit meer iets van dit merk te kopen.

Pluspunten

• Gemak (als het apparaat werkt)

Minpunten

• Duurzaamheid apparaat
  • Maakt slecht schoon
  • Kwaliteit borstels
  • Prijs kwaliteit
  • Service Kärcher