Rowenta RY7535 - Reviews

staand
Inhoud waterresservoir
0,7 liter

MomMandy 16-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stofzuigen en dweilen tegelijk!

Musthave voor huishoudens met werkende ouders, kinderen en huisdieren. Doordat het apparaat stofzuigt en tegelijkertijd je vloer dweilt bespaar je veel tijd. Snoer is lang genoeg om de huiskamer in een ruk te doen. De vormgeving van het apparaat is mooi en neemt minder ruimte in dan de stofzuiger. Alleen jammer dat je erg geen tapijt mee kunt reinigen! Schoonmaakmiddel is niet nodig, het apparaat gebruikt alleen water. De stoom verwijdert 99% van de aanwezig bacillen en bacterien wat ik met een peuter en kat in huis erg fijn vind. Het apparaat heeft een hoog vermogen maar maakt daardoor vrij veel herrie. Maar het feit dat je twee klussen in een keer kan uitvoeren maakt alles goed.

Pluspunten

• Tijdbesparend
  • Stofzuiger en dweil in een
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Maakt vrij veel herrie
  • Kan niet gebruikt worden op tapijt

Eternutty 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

Rowenta Clean and Steam

Rowenta Clean and Steam

Ingebruikname
Kind kan de was doen. Zelfs zonder de handleiding te pakken is het toestel prima in elkaar te zetten. Daarbij valt ook gelijk de degelijkheid op. Zaken klikken goed in elkaar, er is gebruik gemaakt van solide materialen.

Gebruik
In eerste instantie was ik wat sceptisch; als je met nat in de weer gaat – stoom dus – dan is dat juist onhandig als er veel stof lit. Eerst stofzuigen en dan pas stomen, leek mij de beste manier. Maar dat is dubbelop. Wat blijkt; de zuigmond haalt keurig stof rond de stoomvoet weg en pas daarna gaat de stoomvoet met zijn dweil over het gestofzuigde deel. Prima dus! Het voelt wel wat raar als je de stofzuiger dan weer terugtrekt over een deel waar al stoom overheen gegaan is, maar dat deert het toestel niet.

Resultaat
Het werd schoon! Het gebruiken van wat stoom na het stofzuigen geeft een beter resultaat dan verwacht. De vloer is echt schoon en voelt ook schoon. Kritisch bezien wordt de vloer slecht licht bevochtigd; op plekken waar bv een stoelpoot een zwarte kras op de vloer gemaakt had, was sec stomen niet voldoende; ik moest er fysiek met een los doekje kracht op zetten om de vlek weg te poetsen. De stoomunit is geen mechanische zwabber waar je op specifieke plekken meer druk kunt zetten.

Ja, best wel! Het toestel is voor vloeren ideaal. Ook onder een bed ging goed. Onder een lage kast is soms lastig; dan kom je er niet goed onder, doordat de zuig/blaasunit fors is.

Nadeel
- kalkpatroon
- zwaar
- van harde naar zachte ondergrond betekent dweil eraf

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Degelijk ontwerp

Minpunten

• Losse kalkpatronen
  • Dweil wisselen

Alien 20-11-2016 Product paar weken in bezit

praktisch apparaat

Sinds een paar weken de Rowena Clean en Steam in bezit. De stofzuiger is erg krachtig en doet zeker niet voor mijn Dyson stofzuiger onder. Voordat je de vloer stoomt is het vuil opgezogen. Voorheen moest ik eerst stofzuigen en daarna dweilen. Je pakt het apparaat makkelijk en het is snel start klaar. De opwarmtijd is kort. Door het lange snoer kun je een groot oppervlak zuigen en stomen. Voordeel is dat de vloer niet erg nat is. Met 2 katten en een hond is dit een groot voordeel. Nadeel is dat het apparaat wel zwaar is. Hierdoor heb je wel het gevoel dat hij goed zijn werk doet. De Rowena clean en steam neemt niet veel ruimte in en bespaart je veel tijd. Klein nadeel is ook dat je geen middel kan toevoegen aan het water. Ik heb een natuurstenen vloer en deze heeft af en toe verzorging nodig. Het is een fijn apparaat wat goed zijn werk doet.

Pluspunten

• werkt eenvoudig
  • dubbele functie
  • snel klaar voor gebruik
  • neemt niet veel plaats in
  • lang snoer

Minpunten

• zwaar
  • je kunt geen onderhoudsmiddel toevoegen.

Pam1234 18-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer fijn apparaat

Dit is een ideaal apparaat, makkelijk en snel in gebruik. Ik heb in mijn keuken en woonkamer harde gladde vloeren waar ik regelmatig tegen aanhikte om deze te dweilen. Het nam veel tijd in beslag om eerst te stofzuigen en daarna te dweilen. Met de Rowenta is het nu in ongeveer 10 min gepiept. Door de stoomfunctie wordt de vloer niet heel erg nat en is dus ook snel droog en goed schoon. De stofzuiger is wat aan de luide kant maar heel krachtig. Het fijnste aan dit apparaat is dat je in no time klaar bent met stofzuigen en dweilen. Ik merk dat ik hem vaak tussendoor even pak om snel wat vlekken op de vloer weg te werken als iemand met natte schoenen binnen is gekomen. Een mindere kant van het apparaat is dat hij vrij zwaar is. Ik neem tussentijds even een pauze om mijn arm te ontlasten. En dan nog ben ik veel sneller klaar dan de ouderwetse manier van eerst stofzuigen en daarna dweilen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel klaar met schoonmaken
  • Makkelijk op te bergen
  • Lang snoer
  • 30 sec opwarmtijd

Minpunten

• Zwaar
  • Stofzuiger maakt veel geluid

Johra68 17-11-2016 Product paar weken in bezit

Goede prestatie

Als je deze Clean and Steam uit de doos haalt voel je gelijk al de bouwkwaliteit. Hij is wel wat zwaarder dan mijn vorige Philips maar het voelt degelijk aan en is gemaakt van stevigere materialen. De steel van deze is goed verstelbaar en ook weer stevig!, daarbij zit er een onderplaat bij waar je deze na gebruik netjes op kan zetten.
Wat als eerste mij opviel was de zuigkracht wat deze heeft en daarbij heeft hij een aparte opvangbak, waar alles in komt. Deze kan je gewoon leeg gooien in je vuilnisbak en je zet hem zo weer terug op zijn plek. Er zit een elektrasnoer aan van 8 meter en dit is voor mijn benedenverdieping genoeg om in 1 keer beneden te zuigen en dweilen.
Er zijn 3 standen voor de stoominstellingen, dus voor elke soort vloer kan je deze instelling veranderen.
Zelf gebruik ik het liefst de hoogste instelling en gebruik tijdens het stofzuigen gelijk de stoomreiniger, dit werkt echt heel goed en het resultaat is een schone vloer welke ook snel droog is en streeploos. De dweil die kan je na gebruik met 1 klik van de Clean and steam afhalen en uitspoelen of wassen. Hij is verder makkelijk in gebruik en heeft een groot waterreservoir!
Met mijn huishouden met 4 honden en een kat ben ik echt verbaasd over zijn prestaties.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • makkelijk te verwisselen van dweil
  • Lang snoer
  • goede kwaliteit
  • groot waterreservoir

Minpunten

• hij is wat zwaar in gebruik