Rowenta Vloerreiniger - Clean & Steam RY7535

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Vloerreiniger - Clean & Steam RY7535 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Peter Pan 16-05-2017

Leuk product, maar plaats voor verbeteringen

We hebben de Rowenta Clean and Steam aangeschaft, omdat we verschillende vloertypes in ons huis hebben. Onze keuken heeft tegels en de woonkamer is voorzien van parket. Aangezien de keukenvloer wit is, zie je al het vuil heel snel. We hadden de verwachtingen dat de Clean and Steam het afval zou op zuigen en tegelijkertijd de vloer zou stomen. Echter, was dit niet het geval. Eerst heb ik de vloer gestofzuigd om het hardnekkige vuil te verwijderen om vervolgens de vloer te stomen. Ondanks dat de stoomfunctie sommige vlekken verwijderde, werden de meeste vlekken uitgesmeerd. Ik moest wachten tot de vloer was opgedroogd om vervolgens deze alsnog te dweilen.
De twee verschillende functies, zuigen en stomen, werken goed als je ze apart gebruikt. De stofzuiger was krachtig en deed zijn werk. Dit geldt ook voor de stoomfunctie, echter adviseer ik niet om ze tegelijkertijd te gebruiken. Daarnaast is de Clean and Steam vrij zwaar, wat niet handig is als je hem naar boven wilt nemen.
Ik geef toch de voorkeur aan het dweilen van mijn vloer en raad dit product niet aan.

Pluspunten

• Zuigkracht

Minpunten

• Stoomfunctie
  • Gewicht

Pieters88 09-02-2017

Zwaar apparaat voor licht werk

Wij hebben de Rowenta in huis gehaald omdat we met twee katten best vaak de noodzaak zien om te gaan dweilen en daar heb je niet altijd even veel zin in. Stofzuigen doen we al dagelijks maar we merkten dat de dweil er doorheen halen toch nog een obstakel was. Wij zijn heel erg blij met het gemak wat de Rowenta biedt. We pakken hem sneller en daardoor is het ook veel schoner bij ons thuis. Wel is het zo dat we nog wel de stofzuiger tussendoor pakken omdat je niet heel erg goed in alle hoeken en gaten komt hiermee. Ook vinden we het wel jammer dat je na het schoonmaken hierbij niet zo'n lekkere frisse schoonmaaklucht in je huis hebt hangen (omdat je geen chemische middelen in het reservoir moet doen), maar daar hebben we op bedacht dat we voordat we gaan stomen wat allesreiniger (aangemengd) op de vloer spuiten om dat effect toch nog te creëren.
Nadeel is wel dat hij best zwaar is. Is wel handzaam in gebruik, als je eenmaal bent begonnen dan kan je goed verder gaan, maar is wel een groot en zwaar apparaat. Verder is het snoer wel weer even wennen. Wij hebben een snoerloze stofzuiger dus zijn dat inmiddels gewend waardoor het snoer nu af en toe in de weg ligt.
Over het algemeen zijn we er erg tevreden mee.

Pluspunten

• makkelijk
  • snel
  • maakt goed schoon
  • combi stofzuigen en dwijlen

Minpunten

• stofzuiger is niet voldoende in hoeken
  • zwaar
  • geen schoonmaakmiddelen/geur

Annemiek68 06-02-2017

Zeer handig en fijn apparaat

Ik ben heel tevreden en enthousiast over de Rowenta Clean & Steam! Het schoonmaken van de vloer gaat een stuk sneller, doordat dit apparaat stofzuigt en dweilt in 1 beweging, het bespaart dus een hoop tijd. Doordat het snoer maar liefst 7,5 meter lang is, kun je in één keer een groot oppervlakte schoonmaken. De opwarmtijd is ongeveer een halve minuut en dan kun je aan de slag. Er gaat 700 ml water in het reservoir, dit is goed voor zo'n 100 m2.
De dweil is er makkelijk af te halen en weer te bevestigen.
Er zitten 3 standen op het stoomgedeelte, waardoor het geschikt is voor meerdere vloersoorten. De vloer wordt niet heel erg nat, dus het droogt ook snel weer op.
Het enige nadeel van dit apparaat is dat het vrij zwaar is.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Tijdbesparend
  • Lang snoer
  • Maakt goed schoon
  • Doet wat het beloofd

Minpunten

• Vrij zwaar

MomMandy 16-01-2017

Stofzuigen en dweilen tegelijk!

Musthave voor huishoudens met werkende ouders, kinderen en huisdieren. Doordat het apparaat stofzuigt en tegelijkertijd je vloer dweilt bespaar je veel tijd. Snoer is lang genoeg om de huiskamer in een ruk te doen. De vormgeving van het apparaat is mooi en neemt minder ruimte in dan de stofzuiger. Alleen jammer dat je erg geen tapijt mee kunt reinigen! Schoonmaakmiddel is niet nodig, het apparaat gebruikt alleen water. De stoom verwijdert 99% van de aanwezig bacillen en bacterien wat ik met een peuter en kat in huis erg fijn vind. Het apparaat heeft een hoog vermogen maar maakt daardoor vrij veel herrie. Maar het feit dat je twee klussen in een keer kan uitvoeren maakt alles goed.

Pluspunten

• Tijdbesparend
  • Stofzuiger en dweil in een
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Maakt vrij veel herrie
  • Kan niet gebruikt worden op tapijt

Eternutty 14-01-2017

Rowenta Clean and Steam

Rowenta Clean and Steam

Ingebruikname
Kind kan de was doen. Zelfs zonder de handleiding te pakken is het toestel prima in elkaar te zetten. Daarbij valt ook gelijk de degelijkheid op. Zaken klikken goed in elkaar, er is gebruik gemaakt van solide materialen.

Gebruik
In eerste instantie was ik wat sceptisch; als je met nat in de weer gaat – stoom dus – dan is dat juist onhandig als er veel stof lit. Eerst stofzuigen en dan pas stomen, leek mij de beste manier. Maar dat is dubbelop. Wat blijkt; de zuigmond haalt keurig stof rond de stoomvoet weg en pas daarna gaat de stoomvoet met zijn dweil over het gestofzuigde deel. Prima dus! Het voelt wel wat raar als je de stofzuiger dan weer terugtrekt over een deel waar al stoom overheen gegaan is, maar dat deert het toestel niet.

Resultaat
Het werd schoon! Het gebruiken van wat stoom na het stofzuigen geeft een beter resultaat dan verwacht. De vloer is echt schoon en voelt ook schoon. Kritisch bezien wordt de vloer slecht licht bevochtigd; op plekken waar bv een stoelpoot een zwarte kras op de vloer gemaakt had, was sec stomen niet voldoende; ik moest er fysiek met een los doekje kracht op zetten om de vlek weg te poetsen. De stoomunit is geen mechanische zwabber waar je op specifieke plekken meer druk kunt zetten.

Gemak
Ja, best wel! Het toestel is voor vloeren ideaal. Ook onder een bed ging goed. Onder een lage kast is soms lastig; dan kom je er niet goed onder, doordat de zuig/blaasunit fors is.

Nadeel
- kalkpatroon
- zwaar
- van harde naar zachte ondergrond betekent dweil eraf

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Degelijk ontwerp

Minpunten

• Losse kalkpatronen
  • Dweil wisselen

Alien 20-11-2016

praktisch apparaat

Sinds een paar weken de Rowena Clean en Steam in bezit. De stofzuiger is erg krachtig en doet zeker niet voor mijn Dyson stofzuiger onder. Voordat je de vloer stoomt is het vuil opgezogen. Voorheen moest ik eerst stofzuigen en daarna dweilen. Je pakt het apparaat makkelijk en het is snel start klaar. De opwarmtijd is kort. Door het lange snoer kun je een groot oppervlak zuigen en stomen. Voordeel is dat de vloer niet erg nat is. Met 2 katten en een hond is dit een groot voordeel. Nadeel is dat het apparaat wel zwaar is. Hierdoor heb je wel het gevoel dat hij goed zijn werk doet. De Rowena clean en steam neemt niet veel ruimte in en bespaart je veel tijd. Klein nadeel is ook dat je geen middel kan toevoegen aan het water. Ik heb een natuurstenen vloer en deze heeft af en toe verzorging nodig. Het is een fijn apparaat wat goed zijn werk doet.

Pluspunten

• werkt eenvoudig
  • dubbele functie
  • snel klaar voor gebruik
  • neemt niet veel plaats in
  • lang snoer

Minpunten

• zwaar
  • je kunt geen onderhoudsmiddel toevoegen.

Pam1234 18-11-2016

Zeer fijn apparaat

Dit is een ideaal apparaat, makkelijk en snel in gebruik. Ik heb in mijn keuken en woonkamer harde gladde vloeren waar ik regelmatig tegen aanhikte om deze te dweilen. Het nam veel tijd in beslag om eerst te stofzuigen en daarna te dweilen. Met de Rowenta is het nu in ongeveer 10 min gepiept. Door de stoomfunctie wordt de vloer niet heel erg nat en is dus ook snel droog en goed schoon. De stofzuiger is wat aan de luide kant maar heel krachtig. Het fijnste aan dit apparaat is dat je in no time klaar bent met stofzuigen en dweilen. Ik merk dat ik hem vaak tussendoor even pak om snel wat vlekken op de vloer weg te werken als iemand met natte schoenen binnen is gekomen. Een mindere kant van het apparaat is dat hij vrij zwaar is. Ik neem tussentijds even een pauze om mijn arm te ontlasten. En dan nog ben ik veel sneller klaar dan de ouderwetse manier van eerst stofzuigen en daarna dweilen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel klaar met schoonmaken
  • Makkelijk op te bergen
  • Lang snoer
  • 30 sec opwarmtijd

Minpunten

• Zwaar
  • Stofzuiger maakt veel geluid

Johra68 17-11-2016

Goede prestatie

Als je deze Clean and Steam uit de doos haalt voel je gelijk al de bouwkwaliteit. Hij is wel wat zwaarder dan mijn vorige Philips maar het voelt degelijk aan en is gemaakt van stevigere materialen. De steel van deze is goed verstelbaar en ook weer stevig!, daarbij zit er een onderplaat bij waar je deze na gebruik netjes op kan zetten.
Wat als eerste mij opviel was de zuigkracht wat deze heeft en daarbij heeft hij een aparte opvangbak, waar alles in komt. Deze kan je gewoon leeg gooien in je vuilnisbak en je zet hem zo weer terug op zijn plek. Er zit een elektrasnoer aan van 8 meter en dit is voor mijn benedenverdieping genoeg om in 1 keer beneden te zuigen en dweilen.
Er zijn 3 standen voor de stoominstellingen, dus voor elke soort vloer kan je deze instelling veranderen.
Zelf gebruik ik het liefst de hoogste instelling en gebruik tijdens het stofzuigen gelijk de stoomreiniger, dit werkt echt heel goed en het resultaat is een schone vloer welke ook snel droog is en streeploos. De dweil die kan je na gebruik met 1 klik van de Clean and steam afhalen en uitspoelen of wassen. Hij is verder makkelijk in gebruik en heeft een groot waterreservoir!
Met mijn huishouden met 4 honden en een kat ben ik echt verbaasd over zijn prestaties.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • makkelijk te verwisselen van dweil
  • Lang snoer
  • goede kwaliteit
  • groot waterreservoir

Minpunten

• hij is wat zwaar in gebruik