Kärcher SC 4 Premium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SC 4 Premium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Nick 19-02-2024

Snel kapot

Geschreven voor: Kärcher SC 4 Premium

4 jaar geleden de Kärcher Sc4 easyfix stoomreiniger gekocht. Daarvoor had ook een Kärcher stoomreiniger, maar deze deed na 3 jaar niks meer. Zo ook de SC4. Deze stopte er ook weer mee. Maakte kortsluiting in het verwarmingselement. De tweede dure Kärcher stoomreiniger die kapot gaat. Voor dat geld mag je toch wel verwachten dat het apparaat langer mee gaat. Als je goed rondkijkt op internet kom je ontzettend veel klachten tegen over de SC4 Easyfix en heel veel dus met een probleem door kortsluiting. Wat ook een nadeel is, is dat je de stoom niet kunt regelen en dus altijd een kletsnatte vloer hebt na het stomen. Nu op zoek naar een ander apparaat, waarmee je wel de stoom kunt regelen en een Kärcher stoomreiniger komt er hier niet meer in. Zonde van het geld.

Minpunten

• Kort snoer
  • Te natte vloer
  • Snel stuk

André 18-05-2022

Niet tevreden

Geschreven voor: Kärcher SC 4 Premium

Wij hebben jarenlang tot volle tevredenheid een Kärcher gehad die na 10 jaar defect ging.
Nu 2 jaar geleden een nieuwe Kärcher SC4 gekocht die niet kan tippen aan de vorige.
De slang is al 2x afgescheurd van de stoomreiniger.
Het bedieningshandvat is steeds lek waardoor er heet water uitloopt.
Als de reiniger even niet wordt gebruikt komt er een flinke hete straal water uit.
De houder voor de reinigingsdoek is op scharnier gedeelte doormidden gebroken.
Nu is de afdichting van de ketel reinigingsdoek weer zo lek als een mandje.
Kortom niet tevreden over de aankoop.

Pluspunten

• Reinigt redelijk
  • Licht van gewicht

Minpunten

• Snel defect
  • Geen degelijk product

Bianca 20-08-2017

Schoonmaken is opeens leuk!

Geschreven voor: Kärcher SC 4 Premium

Sinds ik deze stoomreiniger heb is mijn huis schoner dan het ooit is geweest. Met het grootste gemak maakt hij van alles schoon. Vrijwel zonder inspanning van mijzelf. Gasfornuis, rolgordijnen, ramen, spiegels, gootsteen, aanrecht, deurknoppen, ovens, binnen een paar tellen blinkend schoon. Het enige dat me echt tegenvalt is de kwaliteit van de vloerdoeken. Ze kosten bijna 15 euro per stuk, en op een natuurstenen vloer (waarvoor hij wordt aangeraden) begint deze al te rafelen en de zomen gaan stuk binnen 2 weken. Dus dat kan echt beter. Voor de rest heb ik in geen jaren zoveel plezier gehad aan schoonmaken, en mijn huis ziet er dan ook blinkend uit.

Mamba 20-07-2017

SC4 Premium

Geschreven voor: Kärcher SC 4 Premium

Tbv hygiëne heb ik dit apparaat aangeschaft. Mijn tegelvloer is nu eenvoudiger schoon te houden ipv met sop en dweilemmer in de weer te gaan. Water vullen en "dweilen" dit gaat 10x sneller zonder je handen te vervuilen en natte dweilen aan te raken, die je weer ergens een plaats moet geven om te drogen. Denk dat dit wel de toekomst wordt als je elke dag je vloer schoon wilt houden. Met dit apparaat kan je ook kranen ontkalken en muren (algen) schoon krijgen. In het begin dacht ik dat de 4 min. opwarmtijd een obstakel zou zijn. Dit valt wel mee. Je vult je tank bij aanvang en je kan bijvullen tijdens je werkzaamheden. Dit apparaat maakt gebruik van haar reserve tank. Opwarmen duurt dan slechts 1-2 minuten. Ik zou zeggen koop een stoomreiniger voor in de toekomst.

Pluspunten

• Maakt goed schoon.
  • Geen gedoe meer met emmer en sop.
  • Dweil kan in de wasmachine.

Minpunten

• Is wel prijzig.
  • Garantie kan wel wat meer ipv 2 jaar.

Rita 20-03-2017

Niet tevreden

Geschreven voor: Kärcher SC 4 Premium

Ik heb deze speciaal gekocht voor de vloer maar het resultaat valt niet alleen tegen maar de vloerwisser laat steeds los van de steel en het vloerdoekje valt er steeds af. Ook wordt er verteld dat je er de voegen in de badkamer mooi schoon mee kunt maken maar ook dat lukt niet. De kalkaanslag krijgt hij niet verwijdert. Dus al met al viel hij heel erg tegen.

Minpunten

• steel en vloerdoekje vallen er steeds af
  • Krijgt de voegen echt niet schoon
  • alles wordt wel heel erg nat