De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SC 4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

HWG 10-06-2019

gevaarlijk door kabelbreuk

Geschreven voor: Kärcher SC 4

We hebben de SC 4 gekocht nadat onze vorige Kärcher stoomreiniger voor de derde keer kabelbreuk had (met kortsluiting tot gevolg). We hadden de hoop dat deze duurdere uitvoering beter zou zijn echter valt dit tegen. Het eerste wat tegenvalt is de bevestiging van de dweil om de voet. De dweil valt er regelmatig af als de voet wordt opgetild. De doeken zijn niet in de bouwmarkt verkrijgbaar (bij het vorige model kon je nog een gewone dweil gebruiken) en zijn op een tegelvloer snel versleten.
Het grootste minpunt is de kabelbreuk waardoor kortsluiting ontstaat. Binnen de garantie een keer laten maken bij Kärcher maar toch breekt de kabel opnieuw.

Pluspunten

• waterreservoir is makkelijk bij te vullen

Minpunten

• onhandige voet
  • kortsluiting door kabelbreuk
  • slang wordt heet

WFR 04-03-2019

Troep

Geschreven voor: Kärcher SC 4

Erg slechte kwaliteit, binnen slechts een aantal malen gebruik al kapot, kortsluiting.
We hebben het apparaat net meer dan een jaar maar weinig gebruikt.

Minpunten

• slechte kwaliteit

Adrie Meijer 11-10-2017

Onhandig apparaat

Geschreven voor: Kärcher SC 4

Het schoonmaken van de vloer gaat redelijk gemakkelijk met dit apparaat maar erg gebruiksvriendelijk is het niet. De stang en de hulpstukken zijn gemaakt van lichtgewicht plastic, het voelt heel goedkoop aan en de grote platte zuigmond is het toppunt van onhandigheid. Je kunt hem niet vastklikken aan de buis (alle andere onderdelen wel, maar juist de zuigmond niet) waardoor hij er telkens afvalt als je even een klein stukje wilt verplaatsen. De zuigmond kan ook aan de linker- en rechterkant naar beneden knikken zodat je de schoonmaakdoek eraf kunt halen. Dit gebeurt echter al zodra je de zuigmond even optilt, daar werkt behoorlijk op de zenuwen. Kortom: geen echt handige uitvinding.

Pluspunten

• Reservoir bijvullen tijdens het gebruik.
  • Niet zwaar

Minpunten

• Erg onhandig ontwerp
  • Kwetsbaar materiaal