Tefal stoomgenerator SV8055 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal stoomgenerator SV8055 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Mario 22-05-2019

Maakt strijken minder vervelend

Geschreven voor: Tefal stoomgenerator SV8055

Een echte gadget deze stoomgenerator. Onbeperkt stoom (1,8 liter watervoorraad die je via het afneembare bakje bij kunt vullen) en onnodig om de temperatuur in te stellen. Een prima strijkresultaat mede door de krachtige stoomaanvoer zonder waterdruppels.

Pluspunten

• Geen temperatuurinstelling nodig
  • Krachtige stoomaanvoer
  • Geen dure antikalkcartridges nodig

Minpunten

• Duur
  • Groot en vrij zwaar
  • Stugge stoomaansluiting

Sabrina 21-05-2019

Strijken is nu wel heel makkelijk

Geschreven voor: Tefal stoomgenerator SV8055

We hebben al eerder een stoomgenerator van een ander merk gehad, in het begin is het weer even wennen. Geen temperatuur welke je handmatig moet instellen, dit gebeurt automatisch. Het stoom komt, in vergelijking met de stoomgenerator welke we eerder hebben gehad, langzaam op gang, maar als deze op gang is werkt dit uitstekend (dit is waarschijnlijk slechts een kwestie van wennen). Verder glijdt de strijkzool heel soepeltjes over je kleding en de uitneembare kalkverzamelaar ziet er ook gebruiksvriendelijk uit. Hiernaast heeft deze stoomgenerator een groot water reservoir (ideaal!), een mooi design en is makkelijk op te bergen. Wat ook zeker een pluspunt is: deze stoomgenerator wordt geleverd met alle extra accessoires. Kortom, strijken wordt nu pas echt leuk.

Pluspunten

• Automatische temperatuurregeling
  • Grote watertank

Minpunten

• Prijzig
  • Kort snoer

CBakt 21-05-2019

Prima vervanging voor een stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Tefal stoomgenerator SV8055

Na ontvangst van de stoomgenerator viel mij het compacte fraaie uiterlijk op. Ik had gelijk zin om te gaan strijken. Ik ben al in het bezit van een krachtige stoomgenerator van Tefal. Dit nieuwe model is helaas minder krachtig, maar doet het werk prima. Het maakt weinig geluid, maar het pulserende geluid van de stoomtoevoer vind ik niet speciaal prettig. De handgreep is erg prettig en ook de stoomknop is eenvoudig te gebruiken. Het apparaat is snel warm en waarschuwt met een signaaltje dat het warm is. Het anti-calc lipje aan de achterkant voelt kwetsbaar. Het apparaat schakelt automatisch uit, heel veilig. Het snoer vind ik aan de korte kant en is niet eenvoudig terug op te bergen in het apparaat. Maar het strijken gaat gemakkelijk, ik wil nooit meer terug naar een stoomstrijkijzer. Maar ik schakel ook niet over naar dit model aangezien mijn oude apparaat krachtiger is.

Pluspunten

• Fraai
  • Gladde strijkzool
  • Strijkt vlot

Rubberen robbie 19-05-2019
  • Product gekregen

makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Tefal stoomgenerator SV8055

Goede strijkzool . Grote watertank. Makkelijk ontkalken. En je hoeft geen temperatuur in te stellen dat is echt een stuk sneller strijken.
Mis alleen de continu stoomknop maar in drukken knop op handijzer went heel snel.

Pluspunten

• temperatuur regelen
  • strijkzool
  • makkelijk ontkalken
  • vertikaal stomen

Minpunten

• geen continu stoom

JTS1 14-05-2019

Sneller klaar met je strijk!

Geschreven voor: Tefal stoomgenerator SV8055

De stoomfunctie reageert snel en geeft flink veel stoom op de kleding. Bij het strakhouden van je kleding moet je opletten om niet te dicht bij je hand te komen tijdens het stomen.want dat kan pijnlijk zijn. Het waterreservoir is groot genoeg om veel was mee weg te strijken en dit gaat dankzij de stoom een stuk sneller dan met mijn vorige strijkijzer! Je kan het strijkijzer vastzetten aan de generator en de generator koelt af en schakelt zichzelf uit als deze lang niet gebruikt wordt Het apparaat kun je verticaal gebruiken om gordijnen en dergelijke te stomen.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • warmt snel op

Minpunten

• Hete stoom

A.P. 13-05-2019

Degelijke stoomgenerator

Geschreven voor: Tefal stoomgenerator SV8055

Mooie stoomgenerator die snel warm is, makkelijk in het gebruik is en wat ik heel fijn vind is de punt aan het strijkijzer waardoor je gemakkelijk tussen knoopjes kunt strijken en in lastige hoekjes kunt komen. Stevig lock-system zodat je het strijkijzer op slot kunt zetten als je het wilt verplaatsen.

Pluspunten

• puntvorm strijkijzer
  • degelijk lock-system

moartje1 10-05-2019

Strijkwas sneller klaar!

Geschreven voor: Tefal stoomgenerator SV8055

Deze Tefal strijkbout heeft een mooi strak design en wordt geleverd met een bijpassend reservoir. Het reservoir is gemakkelijk te openen en te vullen met water. Hierna heb ik de strijkbout aan gezet op de automatische stand en duurde het circa 2 minuten voordat de strijkbout op temperatuur was. Gezien het reservoir is dit natuurlijk niet heel erg lang maar als je een gewone strijkbout gewend bent lijkt het behoorlijk lang te duren voordat je kan beginnen. Een groot probleem vind ik dit echter niet want de strijkbout maakt dit zeker goed als je begint met strijken. Je glijdt heel soepel over de was heen en kreukels zijn in no time verdwenen. Ik heb de strijkbout getest op diverse stoffen, zoals katoenen polo's, fijne jurkjes, jeans en t-shirts. Hierbij heb ik alleen de automatische stand gebruikt. Waar ik wel een moet wennen is dat je de knop bij het handvat ingedrukt moet houden als je stoom wil gebruiken. Op zich is dit wel logisch omdat je niet altijd stoom nodig hebt maar ik was dit niet gewend van mijn vorige strijkijzer, deze stoomde automatisch. Bij het gebruik van het stomen (knop ingedrukt houden) of bij het gebruik van een stoom boost (3x de knop in drukken) lekt de strijkbout geen water. De stoomkracht van de strijkbout is goed en hiermee kun je gemakkelijk moeilijke kreukels laten verdwijnen. Op deze strijkbout zit geen instelling voor fijne was. Middels de automatische stand zou de strijkbout zichzelf in moeten stellen voor verschillende stoffen. Hierbij ben ik een beetje angstig of dit daadwerkelijk goed gaat, ik had het fijner gevonden om toch een aparte instelling te hebben voor deze kleding. Maar wellicht is dat een kwestie van het krijgen van vertrouwen. Samenvattend ben ik erg blij met het resultaat, deze strijkbout strijkt super snel en mijn was is nu veel sneller klaar!