Philips GC8340

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8340 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j*********@u********* 25-01-2022

Top strijkstomer

Geschreven voor: Philips GC8340

Ook ik had er last van dat mijn rode lampje bleef knipperen, stekker eruit gehaald en idd. Hij doet het weer .
Super bedankt voor de tip

Pluspunten

• Perfect
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Strijkt uitstekend

Loes 19-10-2016

Kalk en bruin water

Geschreven voor: Philips GC8340

Het apparaat geeft goed stoom, waardoor het makkelijk strijken is. Ook fijn dat je een knop hebt om constant stoom te geven, als je bv. verticaal een jasje of bloesje daarmee glad wilt stomen. Maar na ca. 1,5 jaar gebruik, braakt hij na elke strijkbeurt bruin/kalkwater. Ik blijf continu bezig met ontkalken. Ook als ik alleen gekookt water gebruik, blijft dit probleem. Dat werkt helaas niet voor mij, dus ik ga overstappen op een andere.

Pluspunten

• krachtige stoom, ook verticaal
  • knop voor constante stoom, ook verticaal

Minpunten

• na ca 1,5 jaar blijft bruin/kalkwater een probleem

christiaanwk 26-09-2015
Geschreven voor: Philips GC8340

Wij hebben dit strijksysteem nu ongeveer 3 jaar en net als het vorige Philips systeem weer een defect waardoor je de keuze heb om reparatie te laten doen voor veel geld en 3 weken je apparaat kwijt of een nieuwe kopen.
De stoomknop aan de onderzijde werkte al lang niet meer, en nu begon na 10 minuten gebruik het relays van de stoom generator te klapperen en soms helemaal geen stoom. Het leek er op dat er iets mis was met de schakelaar in het handvat, dus dan maar open gemaakt en wat blijkt is dat een van de draden die naar de schakelaar lopen was gebroken bij de soldering. Opnieuw gesoldeerd en het probleem verhoplen, nu werkt ook de onderste knop weer.
Is door iedereen simpel te verhelpen, één schroefje aan de achterkant los halen en dan het plastic cover aan de bovenzijde los halen.

Anton Pieters 25-06-2015
Geschreven voor: Philips GC8340

Het apparaat schakelt zichzelf uit. Dat is een veelvoorkomend probleem en Philips heeft hiervoor na de garantietermijn van 2 jaar geen oplossing. Opsturen kost 50 euro, daar komen onderzoekskosten en reparatiekosten bij en Philips adviseert daarom om het apparaat te vervangen. Jammer. Ik verwacht een langere levensduur dan 2 jaar voor een dergelijke prijs.

Rita 03-03-2017

Hallo Johan
Weet je misschien waar ik dit zou kunnen laten doen?

christiaanwk 26-09-2015

Ik had iets soorts gelijk, daarbij is er een draadje in het handvat gebroken en maakte soms wel en dan weer niet contact.
Probleem verholpen door het draadje er opnieuw aan te solderen.

johan 28-01-2017

Gewoon de condensatoren op het printje even vervangen de drie gelen van 100nF 275volt x2 type
en de dikke blouwe 1,5 mF 275 volt x2
bij conrad ben je voor 4 euro klaar

Blue-68 10-06-2014
Geschreven voor: Philips GC8340

Ik heb deze stoomgenerator en had hetzelfde probleem; lampje bleef branden na ontkalken. Heb vandaag de truc hiervoor doorgekregen (nadat ik zoals anderen enkele keren achter elkaar had doorgespoeld en geschud...) Het is heel simpel; als de ontkalkindicator knippert, het toestel niet uitzetten met de knop, maar DIRECT DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT halen. Dan ontkalken zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing en weer aanzetten. Het lampje knippert niet meer! Zo simpel kan het zijn! Heb deze tip van een Philips medewerker gekregen en ben er blij mee! Geen opsturen, geen reparatie, gewoon even een klein 'trucje' weten. Super! Want ik ben meer dan tevreden met het apparaat!! Scheelt veel tijd en echt mooier resultaat!

bentie 28-01-2016

Bleu-68 De grote TRUC na veel frustraties uitgevoerd ,resultaat TOP man //bedankt!

welkomrojn 20-03-2014
Geschreven voor: Philips GC8340

Ik heb dit apparaat sinds oktober 2013 in mijn bezit. Strijken gaat prima. Snel warm en ideaal dat je tijdens het strijken kan bijvullen.
Maar als het ontkalklampje eenmaal brandt ben je uitgestreken. En wat een drama om dit weer uit te krijgen. Het is mij inmiddels 2 keer gebeurd dat ik moest ontkalken. Ik heb beide keren meer dan een uur staan schudden en spoelen met schoon water. Dit kan niet goed zijn voor het apparaat. En het nadeel als het lampje brandt kan je niet meer verder strijken en dat gebeurd natuurlijk als je een berg was hebt liggen en geen tijd hebt om op je gemak een uur te gaan staan schudden met het apparaat. De tweede keer was ik het na 3 kwartier meer dan zat en heb er antikal in gegoten en daarmee staan schudden. Uiteindelijk ging het lampje na nog steeds voor mijn beleving lange tijd uit en kon ik verder strijken. WAARDELOOS!! Echt zo kan ik niet werken. Ik doe er nu gedemineraliseerd water in om kalk te voorkomen maar dat mag niet. Echt hij strijkt prima maar als het lampje van de kalk weer gaat branden, gaat ie bij mij echt de deur uit en koop ik een andere want daar heb ik geen zin meer in.

Robertine 21-03-2014

Ik gebruik al jaren gedemiraliseerd water in dit toestel., momenteel meestal het water uit de droogkast.
Nog nooit problemen gehad voor ontkalken.
Het is pas als je kraantjeswater gebruikt dat de kalk toeslaat denk ik.
Waarom Philips zou afraden om gedeminariseerd water te gebruiken is me een raadsel.

roelenmoniek 02-01-2014
Geschreven voor: Philips GC8340

Het stoomsysteem werkte zeer goed en waren zeer teverden totdat vorige week het apparaat steeds geheel uitschakeld bij het gebruik van stoom. Bij normaal gebruik en goed onderhoud is dit na 2,5 jaar toch erg snel en valt dus net buiten de garantie.

johan 28-01-2017

zie boven condensatoren vervangen NIET MOEILIJK

SilvesterW 13-04-2013
Geschreven voor: Philips GC8340

Mooi apparaat met veel opties en snel op temperatuur. Alleen jammer dat de aan/uit knop het na een jaar al begaf, waardoor de stoomgenerator niet meer aangezet kan worden. Zeer teleurstellend van een merk als Philips.

Officiele reactie van Philips Nederland 16-04-2013

Beste SilvesterW,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. We zijn blij te horen dat de werking van dit strijkijzer vervalt. Vervelend dat de aan/uitknop nu niet meer werkt. Dit zou niet moeten, daarom willen we je aanraden om gebruik te maken van de twee jaar garantie die je hebt op de GC8340.

Als je hier gebruik van wilt maken bel ons dan op nummer: 0900 202 11 77 (€0,10 p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. Wij helpen je graag.

Philips Webcare

SilvesterW 07-06-2013

Er is inderdaad sprake van 2 jaar garantie. De garantie was helaas net een aantal weken verlopen. Philips deed hier echter niet moeilijk over en bood aan om mijn strijkijzer te repareren. Tot mijn verassing kreeg ik een nieuwe opgestuurd.
Netjes afgehandeld dus!

Robertine 16-02-2012

Super handige strijkgenerator.
Ligt makkelijk in de hand, strijkijzer heeft een lichtgewicht , makkelijk bijvullen van water , geen te luidruchtig gedoe zoals mijn vorige .
Heel tevreden .
Hopelijk niet te snel een defect.

Robertine 05-06-2012

Nu 3 maanden later en bijna dagelijks gebruik nog steeds heel tevreden .
Ik gebruik wel geen leidingwater maar het water van de condensdroger of gedeminaliseerd water.

strijkman 20-01-2012
Geschreven voor: Philips GC8340

ik heb dit apparaat nu een paar dagen in bezit ongeveer 4 uur mee gestreken werkt perfect stoomstand niet eens dehoogste stand werkt het al heel goed
pomp hoor je wel maar maakt niet veel herrie
knoppen voelen stevig aan geen rammel of speling
had hiervoor stoom strijkijzer maar de gc8340 werkt sneller en beter resultaat

alfaromeo164 10-09-2011

ik gisteren een stoomsystheem van philips 8340 gekocht
doet het prima ik heb voorheen gestreken met een tefal de overschakeling was even wennen, omdat de stryksystemen
van tegenwoordig lichter zijn maar deze van philips doet het ook prima ,ook goede stoomdruk.

Mw. Strijker 24-07-2011

---------- update review 24-07-2011 ----------
Even terugkomend op mijn vorige review, de Tefal maakt ook herrie, wel iets minder, maar je went wel aan het geluid. De eerste paar keren schrok ik me rot, omdat je het geluid niet kent, maar alles went.
Dus laat je niet te veel afschrikken door mijn vorige review :)

---------- oude review 05-04-2011 ----------
Het strijksysteem is prima, het navulsysteem ook, maar wat een HERRIE maakt het ding om water te pompen (om de 2-3 minuten). Ik had hiervoor een deLonghi, die hoorde je helemaal niet, alleen wat stoom-gesis. Je kunt met deze niet 's avonds even stilletjes strijken, terwijl de kinderen slapen in de kamer ernaast. Jammer, want verder is het een prima apparaat, maar ik heb 'm toch geruild voor een Tefal.