Philips GC8942

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8942 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ren 25-06-2022

Bruine vlekken op kleding

Geschreven voor: Philips GC8942

Als het goed werkt is het een fijn apparaat. Maar helaas geeft het regelmatig bruine vlekken op het strijkgoed. Ook nadat het ter reparatie is aangeboden blijft dit probleem zich voordoen. Van zo’n prijzig apparaat zou je dit niet verwachten.

Pluspunten

• Strijkt goed en snel

Minpunten

• Vaak bruine vlekken op kleding

Langhuis 10-12-2020

Erg fijn apparaat

Geschreven voor: Philips GC8942

Erg fijn model, ik ben er heel blij mee. Strijken gaat tegenwoordig een stuk sneller. Ik ben er erg blij mee en kan het iedereen aanraden. Ik kan geen min punten ontdekken aan dit product.

Pluspunten

• Ligt in de handen
  • Super fijne stoom
  • Fijne anti kalk functie
  • Vergrendelingsknop op het ijzer vast te zetten
  • Duidelijke handleiding

endymion7 22-11-2020

compacte krachtpatser, fijn in gebruik!

Geschreven voor: Philips GC8942

De stoomgenerator heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik ben nu veel minder tijd kwijt met bergen kleding te strijken, dit komt voornamelijk door de stoom die de kreukels heel makkelijk uit de kleren haalt.
Door zijn kleine formaat is het erg makkelijk in gebruik en ook wat betreft het opbergen hiervan. Door het doorzichtige waterbak zie je gelijk of je water moet bijvullen. Design is mooi en er is op detail gelet, zoals de veiligheidsclip om de strijkijzer te vergrendelen, de oprolbare sleuf voor de kabel en een decalcify optie.
De handzaamheid in combinatie met een strijkplank maakt het een plezier om hiermee te werken!

Pluspunten

• compact
  • effectief tegen kreukels
  • goede opties, zoals veiligheidsclip, decalcify etc

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

Eric79 20-11-2020

Snel, licht en krachtige stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8942

De Philips PerfectCare Expert Plus Stoomgenerator is een mooi stevig apparaat. Door de eenvoudig los te koppelen watertank is deze snel te vullen. Wanneer de stoomgenerator wordt ingeschakeld is deze vlot op temperatuur om aan de slag te kunnen gaan. De strijkvoet ligt prettig in de hand en voelt super licht en zwevend aan. Door eenvoudig de stoomknop ingedrukt te houden geeft het apparaat een stevige constante stoomboost af. Ik heb er voornamelijk katoen strijkwas mee gedaan echter is dit apparaat zo ontwikkeld dat het op alle stoffen een mooi resultaat geeft. Aan de zijkant van de stoomgenerator zit een eenvoudig los te schroeven dop om de kalk opvang tank in de gootsteen te kunnen legen. Door een indicatie lampje geeft het apparaat zelf aan wanneer het ontkalkt dient te worden. Tijdens het wegwerken van een grotere stapel was, komen er wel na zo'n 30 minuten gebruik wat druppeltjes condenswater uit de strijkvoet op de kledingstukken. Na het loslaten van de stoomstoot knop maakt de generator een brommend geluid om snel weer op druk te komen. Wanneer het apparaat even niet gebruikt wordt, schakelt deze zichzelf keurig en veilig automatisch uit.

Pluspunten

• Grote watertank
  • Krachtige stoomstoot
  • Schakelt automatisch uit wanneer niet in gebruik
  • Lichte strijkvoet
  • Geschikt voor iedere stof

Minpunten

• Condens druppels bij langer gebruik
  • Geluid bij opbouwen van druk

LVH92 19-11-2020

Licht en makkelijk hanteerbaar

Geschreven voor: Philips GC8942

Sinds enkele weken heb ik de stoomgenerator in mijn bezit. En ik moet zeggen, het maakt het strijken een stuk aangenamer.

Het apparaat is licht en makkelijk te hanteren, glijdt soepel over de stoffen, en bovenal hoef ik mijn was niet meer voor te sorteren. Door de automatische temperatuur instellingen kan ik mijn was in één keer helemaal wegwerken. Dankzij het grote reservoir hoef ik het apparaat ook niet tussentijds bij te vullen.

De stoomgenerator glijdt soepel over de stof, en is ligt makkelijk in de hand. Ook is hij licht van gewicht wat gewoon een hoop tijd en moeite scheelt.

Al met al maakt dit apparaat het strijken heel aangenaam. Het enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is het opbergen. Het apparaat neemt gewoon veel ruimte in beslag maar dat zou geen dealbreaker moeten zijn. Voor mij is dit zeker een aanrader.

Pluspunten

• Licht
  • Soepel
  • Groot waterreservoir
  • Snelheid
  • Automatische temperatuurinstellingen

Minpunten

• Grootte

S. Versteeg 16-11-2020

Een uitstekende stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8942

De stoomgenerator levert een uitstekend resultaat! Het duurt relatief lang totdat het apparaat goed op temperatuur is, maar dan heb je ook wat! Doordat de generator is voorzien van een groot water reservoir hoeft deze weinig bijgevuld te worden. Doordat het water reservoir blijft staan is de bout veel lichter dan een klassiek stoomstrijkijzer. Een groot voordeel! De stoomstoot is stevig en zorgt voor een mooi glad resultaat. De temperatuur wordt automatisch geregeld, dit werkt goed.
Al met al een enorme vooruitgang ten opzichte van ons eerdere stoomstrijkijzer. Aanrader!

Pluspunten

• Veel stoom
  • Eenvoudig gebruik
  • Lichte bout

Minpunten

• Lange opwarm tijd

NatasH28 16-11-2020

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Philips GC8942

Het is een geweldige stoomgenerator. Ten eerste heeft die een groot waterreservoir, die ook nog eens afneembaar is, hierdoor is die makkelijk bij te vullen en hoeft die niet super vaak. Daarnaast is het strijkijzer echt superlicht en is die heel soepel te bewegen. Het apparaat zorgt ervoor dat ik mijn strijkgoed veel eerder heb gestreken dan met een gewoons strijkijzer. Het apparaat past de temperatuur aan, aan de kleding die je gaat strijken. De stekker is lang genoeg, wel raad ik een brede strijkplank aan waar de stoomgenerator op kan staan, anders zou die nog wel eens een beetje kunnen lekken.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • afneembaar waterreservoir
  • Superlicht strijkijzer
  • Soepel te bewegen
  • Automatische aanpassing temperatuur

Jac1 16-11-2020

Heel fijn licht apparaat. Strijkt heel gemakkelijk

Geschreven voor: Philips GC8942

Deze stoomgenerator strijkt echt heel snel. Stoomstoot is heel krachtig, waardoor je maar een enkele keer over de stof heen hoeft te gaan. Apparaat een beetje zwaar, maar strijkijzer zelf heel licht.

Pluspunten

• Strijkijzer heel licht
  • Kan echt niet verbranden
  • Strijkt vele malen sneller dan andere apparaten

Minpunten

• Beetje log apparaat
  • Opwarmen duurt best lang

micky_rossi46 16-11-2020

Super stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8942

De stoomgenerator is snel warm en klaar om te strijken. Krachtige stoomstoten waardoor zelfs hele erge kreuken snel gladgestreken worden. Mooi groot reservoir zodat je behoorlijk wat was in 1 keer kan strijken (afhankelijk van hoe erg de was is natuurlijk).
Doordat het ijzer super licht is, is het strijken ook heel makkelijk en niet heel zwaar ondanks dat je een hele mand te strijken hebt.
Al met al is dit een geweldige vooruitgang vergeleken met het oude strijkijzer. Nu is het bijna leuk om de strijk weg te werken 😉

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Snel warm
  • Krachtige stoomstoten

Minpunten

• Kortere stroomkabel

KirstenR 16-11-2020

Maakt van strijken een eenvoudig en gemakkelijk klusje

Geschreven voor: Philips GC8942

Door de zeer krachtige stoom en het design van de strijkbout wordt strijken een makkie. Met slechts enkele bewegingen gaan zelfs de meest hardnekkige kreukels uit wasgoed. Strijken gaat heel snel, ik denk vooral door de kracht van de stoom.

Pluspunten

• kracht stoom
  • design
  • gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Snoer had iets langer gemogen

Miffy81 16-11-2020

Licht apparaat zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips GC8942

Het is een fijn strijkijzer. Weegt bijna niks waardoor deze erg prettig en makkelijk strijkt. Apparaat is snel op stoom en houdt de druk goed vast. Ideaal dat je niks hoeft in te stellen.
Waterreservoir had iets groter gemogen en het netsnoer iets langer. Je gaat strijken bijna leuk vinden, het apparaat is in ieder geval niet meer een excuus om het niet te doen.

Pluspunten

• licht gewicht
  • strijkt soepel
  • mooi uiterlijk
  • krachtige stoomstoot
  • snel op druk

Minpunten

• netsnoer is aan de korte kant
  • waterreservoir is snel leeg

Fh89 16-11-2020

Top stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8942

Deze stoomgenerator ziet er niet alleen mooi uit maar doet zijn werk ook uitstekend. De stoomgenerator is krachtig en strijkt zeer vlot.
Tevens is de stoomgenerator zeer gebruiksvriendelijk. Het is onmogelijk om een kledingstuk te verbranden dankzij de nieuwste technologie van dit apparaat.
De stoomgenerator geeft een effectieve stoomstoot per keer waardoor het strijkgoed vlot gladgestreken wordt. Echt ideaal. Ik ben zeer tevreden over deze stoomgenerator en kan het zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Krachtig

Mitra37 29-12-2018

Super

Geschreven voor: Philips GC8942

Vanaf de eerste keer dat ik mijn stoomgenerator heb gebruikt, ben ik helemaal verkocht. Ik hoopte op een snel en mooi resultaat, maar deze mooie Perfectcare Expert overtreft al mij verwachtingen. Helemaal blij dus en ik raad het iedereen aan die tegen zich berg was opziet. Strijken met deze Perfectcare wordt een aangename bezigheid en het resultaat mag er ook zijn.

Pluspunten

• snel

Minpunten

• geen