Philips GC8950

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8950 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Grada69 10-03-2020

Fantastisch strijkapparaat

Geschreven voor: Philips GC8950

Strijkapparaat is duur, dat klopt... maar zijn geld meer dan waard. Het strijken gaat licht en soepel over de stof heen en zelfs opgevouwen wordt alles netjes.
De temperatuur stelt het apparaat zelf in en laat je het Strijkijzer op de kleding staan? dan verbrand dit niet!
Heel tevreden mee. Nu 3 weken in bezit en strijk elke week volle wasmanden weg.

Pluspunten

• Licht en soepel strijken
  • Snel en gemakkelijk water bijvullen
  • Snelle opwarmtijd
  • Tijdsbesparing

Minpunten

• Duur

Eve1984 03-01-2019

Mooi apparaat, ideaal als de strijk snel klaar moet zijn

Geschreven voor: Philips GC8950

Sinds een paar weken eigenaar van deze stoomgenerator. Ik ben er erg blij mee, vooral omdat hij erg licht is. Het water reservoir is uitneembaar en daardoor makkelijk bij te vullen.
Door de stoomgenerator ben ik sneller klaar met strijken, omdat ik niet meer de voor- en achterkant moet strijken. Door de stoom en hitte is aan 1 zijde strijken voldoende voor een mooi resultaat.
Ik ben veel sneller klaar met strijken en dat scheelt een hoop tijd voor iets wat ik toch al niet leuk vind om te doen.

Ik vind het aan de ene kant wel fijn dat ik de strijkbout niet meer perse op de houder moet zetten en hem zo op de plank kan laten staan zonder dat mijn strijkplank verbrand. Maar had liever toch ook wel de mogelijkheid willen hebben om hem rechtop te zetten.

Al met al een geweldig apparaat die het leven stuk makkelijker maakt!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Uitneembaar waterreservoir
  • Glijdt makkelijk over de stof

Minpunten

• Niet recht op te zetten

Babybecca 03-01-2019
  • Product gekregen

Deze stoomgenerator maakt strijken leuk en makkelijk!

Geschreven voor: Philips GC8950

Ik ben heel enthousiast over deze stoomgenerator. Hij warmt redelijk snel op als je wilt gaan strijken. Wat superfijn is is dat je de temperatuur niet zelf hoeft te regelen en je dus alle was bij elkaar kunt gooien en achter elkaar door kunt strijken, hierdoor ben je efficient bezig en sneller klaar. De strijkbout is qua gewicht precies goed en heeft een hele fijne gladde strijkzool.

Het reinigingssysteem voor kalk werkt heel makkelijk en is effectief. Het apparaat geeft zelf aan als ontkalking nodig is.

Enige nadelen van het apparaat zijn is dat je niet hoort wanneer hij klaar is voor gebruik, maar daar krijg je vanzelf feeling mee. En het maakt tikgeluiden wanneer je het knopje voor stoom indrukt. Ook bij opwarmen van water maakt hij geluid. Dit is verder niet heel storend.

Pluspunten

• Werkt snel en efficient
  • Temperatuur regelt zichzelf
  • Iedereen kan strijken met dit apparaat
  • Leuke kleur

Minpunten

• Maakt veel geluidjes
  • Groot apparaat

RoPro 03-01-2019

Glad resultaat met minimale inspanning

Geschreven voor: Philips GC8950

Er is bij het ontwerp duidelijk gekeken naar optimaal gebruiksgemak. En hier is Philips dan ook zeker in geslaagd.
Ik was al gebruiker van een Philips stoomgenerator, maar in vergelijking overtreft dit nieuwe model mijn oude op alle vlakken.

Het lage gewicht is een van de grootste pluspunten. Hierdoor is stijken minder vermoeiend en zijn de bewegingen soepeler.
Temperatuur instellen hoeft niet meer. De OptimalTEMP-technologie doet dit automatisch. Voorsorteren hoeft dus niet meer en kleding of plankhoes verbranden is verleden tijd. En het ijzer hoeft niet op de module te worden gezet, maar kan gewoon op de plank neergezet worden, wat behoorlijk wat tilwerk scheelt!

Andere voordelen zijn:
- het vastzeten van het ijzer op de module, zodat deze niet kan vallen bij het opbergen.
- afneembaar water reservoir, dus geen geklooi meer met bekertjes water.

In het gebruik valt vooral op dat het strijkresultaat gewoon goed is en het strijken wat sneller gaat doordat er minder handelingen zijn (temp instellen, ijzer wegzetten etc).
De Eco stand vind ik niet zo goed werken. Er moet dan langer gestreken worden voor een glad resultaat.
De Max stand werkt super. veel stoom en snel strijkwerk.

Philips heeft laten zien te weten wat de klant wil en belangrijk vind.
Ik ben zeer tevreden. Een echte aanrader.

Pluspunten

• afneembaar water reservoir
  • krachtige stoomfunctie
  • lock functie
  • Temp Control

Minpunten

• kort netsnoer (2m)
  • matige Eco stand

jackie78 02-01-2019

geweldige stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8950

ik heb altijd een simpel (stoom) strijkijzer gebruikt . Dit was altijd een drama of hij lekte of snel leeg en vlekken in de kleding . Met deze heb ik hier totaal geen last van gehad en dankzij het groot waterreservoir kan ik hele bergen was in 1 x wegwerken. Vooral nu met een baby opkomst is dit echt geweldig ik kan een boel tijd besparen en nu alles fris gewassen en gestreken in de kast ligt zonder water of andere vlekken heb ik tijd over. De strijkijzer glijd soepel over het stof waar mijn oude nog wel eens bleef hangen of heel stroef was.
de stoomfuctie werkt ook 100 maal beter dan mijn eigen het is precies goed .
Dit apparaat gaat mij de komende tijd nog met heel veel plezier alle baby / kinder / eigen en overige dingen laten strijken echt een aanwist en zeker zijn geld meer dan waard.
fraai design niet zwaar en een mooie eyecatcher als je aan het strijken bent op je plank.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • groot reservoir
  • fijne stoomfunctie
  • fraai design
  • bespaard veel tijd

Angieeej 28-12-2018

Geweldig strijkijzer en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips GC8950

Enorm tevreden met het apparaat.
Super gebruiksvriendelijk en mooi design.
Ik ben vooral erg blij met het niet in hoeven stellen van de temperatuur.
Ook is de stroomfunctie super goed met een flinke dosis stoom.
Al met al enorm tevreden met dit product

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Geen brandplekken
  • Fijne stoomfinctie

rdam010 28-12-2018

Even wennen, maar al snel erg blij!

Geschreven voor: Philips GC8950

Voorheen had ik een gewone stoomstrijkijzer. Maar die moest je na 5 kledingstukken al weer bijvullen. Met dit apparaat niet dankzij een groot waterreservoir. Dat werkt heel prettig. Ook is het makkelijk om deze strijkijzer over je kleding te bewegen. Het glijdt erg soepel.
De stoom-turbo-functie is ook ideaal om even een extra boost te geven. En wat het allerprettigst is is dat je niet meer een verschillende temperatuur hoeft in te stellen. In het begin vond ik dit wel spannend, maar het werkt goed. Al mijn kledingstukken zijn goed en mooi gestreken.
Het enige nadeel is dat het een groot apparaat is om op te bergen. Ik heb niet heel veel plek in mijn waskast.

Pluspunten

• Turbofunctie
  • Strijkt erg gemakkelijk, glijdt soepel
  • Groot waterreservoir
  • Snel warm
  • Geen temperatuur meer instellen

Minpunten

• Groot apparaat

EISJE 28-12-2018

Mannen die zeggen, niet te kunnen strijken is een fabeltje

Geschreven voor: Philips GC8950

Haha... ja mijn samenvatting zegt het al... met dit strijkijzer kan iedereen strijken! Eenvoudig, lichtgewicht, snel en super prestatie! Hij oogt vrij groot maar past op iedere strijkplank!

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Oogt vrij groot

Bogaartjes 27-12-2018

FANTASTISCH makkelijk, licht en heerlijk om mee te strijken

Geschreven voor: Philips GC8950

Wat een WAANZINNIG apparaat, Wauw-Factor alom! Het ijzer vliegt over de kleding, is enorm soepel, handig om vast te houden, reservoir is makkelijk te vullen. Ik heb nog nooit zo'n fantastisch strijkijzer gehad. Absoluut de moeite waard.

Pluspunten

• Gemak
  • Licht
  • Gladheid
  • Vasthouden

Minpunten

• harder geluid

Simone81 21-12-2018

Super fijne stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8950

a mijn stoomstrijkijzer te hebben laten vallen waardoor er geen water in kon meer heb ik jaren zonder water gestreken.
Ik ben nu met dit apparaat echt veel minder tijd kwijt. Het apparaat stoomt erg goed en het water in het waterreservoir gaat lang mee. Ik heb wel een andere strijkplank moeten aanschaffen omdat het apparaat anders teveel plek in beslag nam maar dat was zeker de moeite waard!!!

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • licht apparaat

Minpunten

• nieuwe strijkplank moeten aanschaffen

Jayder08 19-12-2018

Super snel door je strijk heen

Geschreven voor: Philips GC8950

De ideale stoomgenarator als je weinig kracht in je handen hebt, omdat die mega licht is. Tevens strijkt die heel makkelijk door je strijk heen. Met vier kids mega veel strijk en dat heb ik met deze zo allemaal weg gestreken.

Gaat zo makkelijk door je kleding heen en past zich automatisch aan, waardoor het veel tijd scheelt.

Daarbij ook nog eens een heel mooi design en een makkelijk te vullen reservoir. Ik zeg een geslaagd apparaat.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Strijk heel makkelijk
  • Past zich automatisch aan het wasgoed aan
  • Makkelijk te vullen reservoir

Minpunten

• Aanschaf prijs

Manuela Peters 19-12-2018

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Philips GC8950

Na vele verschillende stoomstrijkijzers te hebben versleten kwam dit apparaat in ons gezin. Ik strijk alles met vaak ergenis tot resultaat maar dit maakt het zo’n stuk fijner. Licht in de hand , goede stoomregulatie en makkelijk in gebruik. Ik zou het iedereen aanraden.

Pluspunten

• Licht in gebruik
  • Veel stoom

Minpunten

• Groot
  • Kort snoer naar stopcontact

Frannie84 18-12-2018

Erg gebruiksvriendelijk!

Geschreven voor: Philips GC8950

Deze Philips Stoomgenerator glijdt als het ware door je kleding heen. Hij is heel licht te bedienen en de kreukels in de kleding verdwijnen snel! Qua vormgeving ziet hij er mooi uit. Ook het waterreservoir is makkelijk bij te vullen. Ik ben super tevreden en zou deze zeker aanraden.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Ultralicht
  • Makkelijk te vullen waterreservoir

Marinke11 18-12-2018

Strijken gaat hiermee echt makkelijker en sneller

Toon alle punten
Strijken is zeker niet mijn grootste hobby... van wie ook wel? Maar het blijkt dat het wel degelijk uitmaakt waarmee je strijkt, want sinds ik dit systeem heb strijk ik in no time een enorme berg was de kast in.
Het is even wennen dat je geen temperatuur kan en hoeft in te stellen, maar dat werkt dus ook al een stuk sneller. Gekreukelde spijkerbroeken zijn met 1x strijken al glad, de stoom komt echt met flinke power uit het apparaat. En als je simpele shirts hebt kan je op de eco stand ook prima strijken. Dan komt de stoom er met iets minder power uit, maar nog steeds genoeg om snel glad te strijken.
Design is ook zeer fraai, het misstaat zeker niet op je strijkplank. Opwarmen is binnen 2 minuten klaar en door het grote water reservoir hoef ik nooit tussendoor bij te vullen.
Kortom: ik ben zeer tevreden!

Pluspunten

• eco stand voor minder energieverbruik
  • makkelijk in gebruik, niets instellen

Minpunten

• Aanschafprijs

SipieSophiaG 17-12-2018

Veel sneller klaar en beter resultaat

Geschreven voor: Philips GC8950

Na jaren met een stoomstrijkijzer te hebben gestreken, was dit echt een verademing. Ik ben de helft minder tijd kwijt als daarvoor en het resultaat is echt véél gladder. Het is heel even wennen, zo'n groot nieuw apparaat maar hij ligt heel fijn in de hand en is verrassend licht. Het apparaat stoomt verder heel erg goed en het water in het waterreservoir gaat lang mee. Let er wel op dat je een strijkplank hebt met een groot vlak waar je hem op kunt plaatsen. Kortom: handig in gebruik, het strijkt veel fijner dan een gewoon strijkijzer omdat het strijken sneller gaat en je er minder kreukels aan overhoud.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Uitstekend resultaat

Wendy82 17-12-2018
  • Product gekregen

Mooi design,heerlijk in gebruik.

Geschreven voor: Philips GC8950

Hij ziet er niet alleen erg mooi uit maar is ook echt lekker licht.
Doordat je de temperatuur niet steeds hoeft te veranderen is hij lekker makkelijk en snel in gebruik.
Strijkt erg soepel.
Het is oppassen met de hete stoom,dat is even wennen.
Maar eenmaal gewend is dit prima te doen.
Bergen strijk gaan er met gemak doorheen en met 5 kids is er nogal wat strijk.
Het blijft niet mijn hobby maar met dit apparaat wordt het wel een stuk makkelijker.

Pluspunten

• Licht
  • Groot waterreservoir
  • Temperatuur niet vestellen

miek83 12-12-2018

geweldig snel strijken

Geschreven voor: Philips GC8950

Super snel strijken door de automatische aanpassing van het apparaat. Je hoeft niets in te stellen, hij past zich aan het materiaal aan. Het waterreservoir is groot . Het snoer kun je opbergen in het apparaat zelf. Mooi design.

Pluspunten

• snel strijken zonder instellingen
  • mooi design
  • groot waterreservoir

Minpunten

• onhandig op een te kleine strijkplank