Philips GC8940

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8940 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

WilcoC 07-01-2019

Mooi licht strijkijzer met groot waterreservoir

Geschreven voor: Philips GC8940

Super fijn strijkijzer doordat hij en licht is, een groot waterreservoir heeft en je hoeft geen temperatuur in te stellen.

Ik draag veel overhemden en zie er graag netjes uit (en ben een man) dus wil ook graag makkelijk gebruiksgemak.

De Philips GC8940 voldoet hier aan alle eisen. Water bijvullen, apparaat aanzetten en en strijken maar. Door dat je geen temperatuur hoeft in te stellen is dit ideaal.

Pluspunten

• Geen temperatuur instellen
  • Groot waterreservoir
  • Makkelijk in gebruik
  • licht en glad strijkijzer

Minpunten

• groot van formaat

Marleen 28-12-2018

Strijken gaat veel soepeler

Geschreven voor: Philips GC8940

In vergelijking met een reguliere strijkijzer is deze stoomgenerator echt een upgrade. De strijkijzer is erg licht. Hij is veel lichter dan een normale strijkijzer. De SteamGlide zoolplaat zorgt ervoor dat het strijken erg soepel gaat. Doordat er veel stoom uit, verdwijnen kreukels snel. Je hoeft geen kracht te zetten om je kleren of handdoeken te strijken. Het gaat haast vanzelf. Mocht je toch iets hebben waar veel kreukels in zitten, dan kun je extra stoomstoten geven, of de max stand gebruiken. Er zit geen temperatuurknop op, maar dat is ook niet nodig, de strijkijzer kiest zelf de juiste temperatuur. Je hoeft je was dus niet te sorteren. Verder vind ik het fijn dat er een eco-modus op zit, die minder stroom kost. Als je kleinbehuisd bent, let dan wel op. De stoomgenerator is veel groter is dan een regulier strijkijzer. Je moet wel voldoende kastruimte hebben om hem kwijt te kunnen. Dat zelfde geldt voor je strijkplank, ook die moet voldoende ruimte bieden om hem op te kunnen zetten.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Strijkt soepel
  • Eco-modus
  • Stelt zelf de juiste temperatuur in
  • Makkelijk in het gebruik

Minpunten

• Groot (moeilijk op te bergen)
  • Kan tussendoor niet rechtop zetten
  • Toevoerslang is moeilijk op te bergen

SandyK 28-12-2018
  • Product gekregen

Fantastische stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8940

Fijn strijkijzer, ik schrok even van het ontbreken van de temperatuurknop maar dat is onterecht gebleken. Hoe het werkt weet ik niet, maar het werkt! Heel tevreden over hoe het strijkijzer over de stof glijdt. De lange stoomstoot is ook heel fijn! Enige minpunt is voor mij het vrij warme snoer (tussen basis en strijkijzer).

Pluspunten

• Gladde strijkzool
  • Veel/lang stoom

Minpunten

• Heet snoer

WilmaM 28-12-2018

Lichtgewicht, gemakkelijk hanteerbaar.

Geschreven voor: Philips GC8940

Al een tijdje gebruik ik dit apparaat. De verwachtingen die gewekt worden, worden overtroffen. De strijkbout is een heus lichtgewicht waardoor deze gemakkelijk hanteerbaar is. Je doseert zelf de stoom zodat je de kreukels er heel precies uit kan strijken. Strijken is niet mijn hobby maar op deze manier wordt het zeker minder onaangenaam.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Makkelijk hanteerbaar.

Minpunten

• snoer wordt warm

Ronnietjuhh 21-12-2018

Ik strijk nu met plezier

Geschreven voor: Philips GC8940

Ik gebruik het apparaat nu 1 week en ben helemaal verliefd.
Er zitten 2 knoppen op het apparaat, aan en eco.
Hij bepaalt automatisch welke stand er gebruikt moet worden en daar hoef je als gebruiker dus niet meer aan te denken.

Het design is mooi, licht van gewicht maar enorm krachtig.
Ik heb een kleine strijkplank en dat is wel lastig omdat het apparaat groot is, dus ik koop een nieuwe strijkplank want de strijkijzer gaat er nooit meer uit!

• Krachtig
  • Licht van Gewicht

Minpunten

• groot

chris2385 20-12-2018

Prettige stoomgenerator die makkelijk in gebruik is!

Geschreven voor: Philips GC8940

De Philips PerfectCare Expert Plus Stoomgenerator is een prettige stoomgenerator. Hij is makkelijk en prettig in gebruik. De druk van de stoom is continu en je strijkt er snel veel kledingstukken mee weg. De temperatuur van de strijkbout blijft hoog en goed. Door het grote reservoir kun je veel kleding achter elkaar weg strijken.

Pluspunten

• Groot reservoir
  • Goede temperatuur
  • Snel warm

Minpunten

• Strijkbout niet los rechtop te zetten

Maaike Arentsen-Lensink 20-12-2018

Licht in gewicht maar doet zeker wat hij moet

Geschreven voor: Philips GC8940

Wat een ontzettend fijn ding. Hij is zo ontzettend licht, dat bijna iedereen hier mee zou kunnen strijken. Doordat je het water reservoir makkelijk kan vullen en deze groot is, doe je er lang mee. Hij is ook super snel warm. Ik heb hem tegenwoordig altijd klaarstaan op mijn strijkplank. Met het handige aan en uitknop je heb je hem binnen no-time warm en kun je even snel iets te reiken en met het zelfde gemak zet je hem uit. Het is wel even wennen dat je niet meer kan kiezen tussen één of drie stipjes, betreft de warmte van het ijzer. En het is een beetje gek dat je een spijkerbroek kan strijken en daarna een delicaat T-shirt. Maar toch lukt het met dit apparaat, je hoeft niet tussendoor te wachten tot hij weer is afgekoeld.
Met dit apparaat zou je gegarandeerd geen brand vlekken krijgen in je kleren als je het apparaat er te lang oplaad staan. Dit heb ik nog niet durven te proberen

Pluspunten

• Licht in gewicht (strijkijzer)
  • Heerlijk grote vulopening voor de waterbak
  • Grote waterbak
  • Direct na een spijkerbroek een T-shirt strijken
  • Zelfs een shirt met opdruk gaat goed

Minpunten

• Het is een groot apparaat door de watertank
  • Je kan de temperatuur niet zelf instellen

Ineuri 20-12-2018

Strijken was nooit zo makkelijk!

Geschreven voor: Philips GC8940

Lichtgewicht, erg makkelijk in gebruik, ik ben ontzettend snel klaar. Strijken is zowaar leuk geworden.

Design vind ik minder mooi, het gebruikte materiaal oogt ‘goedkoop’. Daarnaast neemt het bij mij behoorlijk veel plaats in.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Makkelijk verplaatsbaar
  • Geschikt voor alle textieltypen

• Groot in omvang

Wendy1982 19-12-2018

Heel fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8940

Wat een fijn apparaat! Het strijkijzer glijd zonder moeite over de kleding heen.
Het apparaat voelt heel licht.
Temperatuur past zich automatisch aan, aan de stoffen ideaal.
Kunt het apparaat gewoon laten staan schakelt automatisch uit zonder brandplekken achter te laten op kleding. Uiteraard uitgeprobeerd en het werk echt.
Slotje op het apparaat zodat het strijkijzer stevig staat als je het opbergt.
Water makkelijk te vullen.
Kortom alles wat ze zeggen over dit apparaat maakt het waar

Dogvillage 19-12-2018

Snel en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips GC8940

Ideaal om je blouses snel en goed mee te strijken. Super strak resultaat. In korte tijd kan ik al mijn was wegwerken. Ben er echt super blij mee

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk
  • Papa proof

speh 18-12-2018

Strijken wordt zo makkelijk met de GC8940

Geschreven voor: Philips GC8940

Door het lichte gewicht ligt het strijkijzer goed in de hand. De krachtige stoomgenerator zorgt voor een kreukvrij resultaat. Zoals men wel eens zegt : een kind kan de was doen.

Pluspunten

• Gemak
  • Gewicht
  • Strijkresultaat

Minpunten

• prijs

mmaltha 17-12-2018

Ideale lichtgewicht stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8940

Ik heb deze stoomgenerator inmiddels een aantal keren gebruikt en wat is dit een ideaal apparaat. In eerste instantie was ik iets terughoudend omdat er geen temperatuurregelaar op zit, maar dit mis ik totaal niet. Het is een heerlijk licht strijkijzer dat alle stoffen moeiteloos glad strijkt. Het is ook een zeer stil strijkijzer. Groot voordeel vind ik dat er een kinderslot op zit en een groot reservoir. Na jaren Tefal te hebben gehad ben ik definitief verkocht aan deze stoomgenerator

Pluspunten

• lichtgewicht
  • gebruiksvriendelijk
  • groot waterreservoir
  • kinderslot

TimH 17-12-2018
  • Product gekregen

Heerlijk strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8940

Komende van een wat ouder en simpel uitgevoerd strijkijzer is dit exemplaar een verademing. De Philips PerfectCare is mooi vormgegeven en vooral heel erg licht en daardoor makkelijk wendbaar. Dat je vervolgens een losstaand en redelijk groot waterreservoir hebt maakt het makkelijk om door te strijken.

Het valt mij ook op dat kreukels sneller uit de kleding gaan. Het apparaat lijkt zelf te herkennen welk type stof gestreken wordt en past daar de temperatuur op aan. Ook kan je het ijzer op kleding laten staan, geen brandplek te zien.

Pluspunten

• Licht
  • Wendbaar
  • Groot waterreservoir
  • Lang snoer

Minpunten

• Prijs

patrick1973 17-12-2018

Top apparaat

Geschreven voor: Philips GC8940

Strijk alles glad. Na jaren een gewoon strijkijzer nu een stoomgenerator. Schoonmaken en ontkalken is een makkie. Apparaat is een aanwinst. Veel strijkwerk kan achterelkaar mede door grote watertank

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Schoonmaken

Rik Limbeek 15-12-2018

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Philips GC8940

De was is met één beweging kreuk vrij. Echt heel fijn. Doordat er geen water in het strijkijzer zelf zit is deze ook erg licht en wendbaar.
De generator zelf is snel op temperatuur en dus te gebruiken. Heel fijn is het grote waterreservoir, waardoor je ineen keer veel strijk kan weg werken.
Enige minpuntje is het snoer van de strijkijzer, deze is wat stug en draait niet gemakkelijk mee, maar dat is misschien de nieuwigheid of het feit dat ik moet wennen aan een stoomgenerator.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Licht en wendbaars

Minpunten

• stug snoer

JesVos 14-12-2018

Hele fijne stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8940

Wat een fijne stoomgenerator. Snel op temperatuur en licht in je hand met daarbij een groot waterreservoir echt een plus punt. Ook heel fijn is dat er een kinderslot op zit waardoor de stoomgenerator goed blijft staan. Dit maakt strijken echt een feestje!!

Pluspunten

• Kinderslot
  • Licht in de hand
  • Snel op tempratuur
  • Groot waterreservoir

Debbie 13-12-2018

Fijne super lichte strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8940

Sinds gisteren deze stoomgenerator in huis. Ik had er al een alleen dan van Tefal. Wat als eerste opvalt is het design van de strijkbout zelf en dat er geen temperatuur regelaar op zit. Oei was mijn eerste gedachten daarover, maar het werkt goed. De strijkbout heeft een puntige punt wat ik heel fijn vind. De bout glijdt heel soepel over de stof en strijkt echt heel goed. Door de automatische temperatuur regelaar kun je zo van katoen naar bijv. zijde. Dat heb ik niet geprobeerd, wel heb ik hem een tijd op de strijkplank laten staan omdat hij vanzelf uit gaat en dus voorkomt dat er een brandplek ontstaat. Na ruim twee minuten geen brandplek. Ook gaat hij vanzelf uit na een bepaalde tijd niet gebruiken. Ik was veel sneller klaar met strijken dan met mijn oude, dus ik kan wel zeggen dat ik heel blij ben met mijn Philips stoomgenerator.

Pluspunten

• Lichte strijkbout
  • Groot afneembaar water reservoir
  • Stil
  • Mooie vormgeving
  • Slaat automatisch uit

Minpunten

• Snoer van generator wordt warm