Tefal Stoomgenerator SV8030

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomgenerator SV8030 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Ccinderella 11-06-2020
  • Product gekregen

Zelfs voor een newbie een heerlijk apparaat!

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Ik moet wat opbiechten. Ik heb mijn strijkgoed lange tijd weggebracht om te laten strijken door iemand die daarmee wat extra's wilde verdienen. Toen zij verhuisde moest ik het toch weer zelf doen, stom! Met een gewoon stoomstrijkijzer, want aan iets stoms ga je natuurlijk geen geld uitgeven. Maar ja, als je steeds maar om je heen hoort dat een stoomgenerator zoveel beter werkt dan begint het toch te kriebelen. Toen deze stoomgenerator bij mij was afgeleverd moest ik wel even speuren, want er zat niet bepaald een handige gebruiksaanwijzing bij. Misschien niet nodig als je al vaker zo'n apparaat hebt gehad, maar voor mij was het wel even zoeken. Tip: maak een filmpje met uitleg voor het eerste gebruik!
Geen temperatuurinstelling, doodeng, dus begonnen met theedoeken. Toen dat goed ging een katoenen broek geprobeerd en daarna een wat ouder synthetisch bloesje. Ging allemaal goed; geen kleding hoeven weggooien gelukkig! Vond het wel even eng dat ik zelf de temperatuur niet kon instellen, maar was dus ongegrond. Fijn dat je ook zelf af en toe een extra stoomstoot kunt geven bij ernstige kreukels.
Het reservoir voor water is flink groot, dus tussentijds bijvullen is niet nodig. Wel zo handig, aangezien ik geen kraan heb op de verdieping waar de strijkplank staat.
Het strijken gaat ook echt een stuk sneller, de bout glijdt ook gewoon lekker soepel over alle soorten stof heen.
Wel even wennen dat je hem niet op zijn achterkant kunt zetten, is bij mij nogal een automatisme. Maar je kunt hem dus gewoon op de strijkplank zetten, zonder dat er een brandplek ontstaat.
Ik vind het een geweldig apparaat!

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Extra stoomstoot
  • Verticaal te gebruiken om te stomen

Minpunten

• kan niet op zijn achterkant worden gezet

Niqr 21-05-2020

Strijken met plezier

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Na jarenlang met weinig plezier gestreken te hebben, heb ik gekozen om toch een wat moderne strijkijzer aan te schaffen. Het eerste wat me opvalt is het grote waterreservoir, hiermee kan je makkelijk twee a drie wasjes mee wegstrijken. Is snel op temperatuur, wat me gelijk brengt naar m'n tweede punt. Ik ben zo gewend om zelf aan het knopje te draaien om bij het juiste stofje het juiste temperatuur te hebben. Dit hoef niet meer, bij dit apparaat heb je de keuze uit wat standen, zoals de eco stand en verticaal stomen.
De verticale stoomfunctie, is zeker in een halve minuut opgewarmd, dit is super fijn om net nog eventjes de kreukels uit je blouse, jurkje of colbertje te halen. Wel jammer dat er geen handschoen bij zit wanneer de kreukels wat intenser zijn zodat je iets langer bezig ben.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Groot watertank

Minpunten

• Het geluid bij stomen

stereagle 17-05-2020

mooie uitvoering, prima strijkijzer

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

een lichtgewicht stoomstrijkijzer met een mooi design en een eco-instelling. Alleen bij eco- instelling kan je niet stomen. Er zit ook een heel onstabiel plastik houdertje bij welke je niet moet vergeten deze eerst van onder het apparaat te halen, anders kan je het apparaat snel scheef houden en loopt water eruit. Het strijken gaat erg vlot en hij warmt ook snel op.
Helaas dat het snoer niet in het apparaat weg rolt.

Pluspunten

• komt snel op gewenst temperatuur

Minpunten

• gek klein plastic houdertje

MH van Huis 12-05-2020

snel op tempratuur zeer gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Ik heb eigenlijk een hekel aan strijken, maar met deze generator schiet je door je wasgoed heen. Licht in gewicht, goede stoom en makkelijk weg ruimen

Pluspunten

• Snel op tempratuur
  • voldoende waterinhoud
  • licht gewicht
  • makkelijk opbergen

Marisstad2711 12-05-2020

Superdesign en gemak in één apparaat!

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Wat is het een genot om te strijken met de Tefal Express Anti-Calc stoomgenerator! Het opwarmproces is snel en gemakkelijk. Je kunt kiezen uit 3 programma's voor het beste resultaat. Er is zelfs een stoomfunctie aanwezig waarbij je kleding op de hanger stoomt! Kortom kreukels uit je kleding verwijderen is geen probleem meer!Het apparaat is makkelijk te verplaatsen door de vergrendeling op de unit. De watertank is groot genoeg om een hele lange tijd mee te strijken. De stoomfunctie is handmatig te regelen met een gemakkelijk stoomknop die onder de handgreep zit. Ontkalken is ook zo gepiept door het uitneembare anti-kalk filter aan de achterzijde van het strijkijzer!

Pluspunten

• Gemak
  • Kreukelvrij

Lenja.meeuws 12-05-2020

Fijn strijken

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Fijne stoomgenerator! Hij is snel warm, geeft veel stoom en werkt top! Je hoeft nergens naar te kijken qua temperatuur. Alle kreukels zijn er zo uit! Waterreservoir is groot genoeg.

Pluspunten

• Snel warm
  • Veel stoom

Tom 11-05-2020

Groot reservoir en nooit meer je was sorteren

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Je haalt een strijkijzer in huis dat binnen twee minuten warm is, door een groot reservoir lang door kunt strijken en waarbij je niet meer hoeft in te stellen welke stof (of met welke temperatuur) je gaat strijken.
Mijn persoonlijk nadeel is een zwakke pols waardoor het ijzer voor mij te zwaar is. Er zijn lichtere modellen. Daarentegen hoef je zeker geen druk uit te oefenen met strijken.

Pluspunten

• groot reservoir
  • heel snel warm (binnen 2 minuten)
  • geen temperatuurinstelling
  • vullen tijdens het strijken

Minpunten

• voor mij te zwaar (persoonlijk)

Watermark 09-05-2020

Makkelijk strijken

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Ik vind strijken helemaal niet erg om te doen, maar met dit appraat wordt het nog leuker.

Als eerst is de kleur een leuke meevaller, niet standaard blauw of zwart. En het gebruik is super simpel, de handleiding is met plaatjes. De powerstoomfunctie is even een trucje, maar zodra je hem door hebt erg fijn.

Het geluid was voor mij ook een leuke meevaller, hij bromt zachtjes, maar is geen herrie maker.

Het ruime waterreservoir zorgt dat je een grote stapel strijkgoed weg kan werken, zonder te vullen. En dat gewoon met kraanwater, want er zit een kalkfilter in het apparaat. Geen gesleep dus met gedistilleerd water.

Wat even gek is, is het niet meer kiezen van de temperatuur, dit doet het apparaat zelf. Heb het niet kunnen testen op delicate stoffen, maar het werkt goed.

Ook de verticale stoomstand is heel fijn. Zo kan ik mijn werkuniform voor het werken nog even opfrissen. En ik heb er hangende gordijnen mee gestoomt waar vouwen in zaten en die verdwenen als sneeuw voor de zon.

De mogelijkheid de snoeren in het apparaat te stoppen is een groot pluspunt.

verkeersleider 09-05-2020

Strijken wordt leuk

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

We zitten in een verbouwing maar direct boven uitgepakt en klaargezet. Wat opviel was dat er een beschrijving in plaatjes bijzit wat uitlegt hoe alles werkt. Normaal lezen we de uitleg niet maar dit was wel verhelderend op het einig minpunt na dat we niet eerst begrepen hoe het intensief stomen werkte. Aparaat is snel gevuld met water en bijzonder snel op temperatuur. We hebben gelijk de gordijntjes van de caravan ermee gestreken en moet zeggen dat het echt zeer soepel verliep. Strijken gaat heel snel en ook de stoom komt snel. We houden nu de knop vast en dan gaat het als een trein. Ook het vastzetten van de bout op het reservoir gaat simpel. Enige kleine minpuntje is dat we er nog niet achter zijn hoe we het snoer in de daarvoor bestemde uitsparing krijgen maar als dat alles is zijn we enorm tevreden gebruikers.

Pluspunten

• snelheid
  • kracht

Olivier 07-05-2020

goed Stoomgenerator

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

De Tefal heeft een mooie strak design en is eenvoudig te gebruiken.
Alles is op automatische wel, er zijn een paar opties als eco stand of verticale stomen. Met de 1,8L reservoir , jij kan lang strijken.
Hij heeft een snel opwarmsnelheid en veel stoomkracht.
Hik glijdt niet als ik zou het willen maar het is niet zo erg. De te dikke snoer is ook niet handig op te bergen in apparaat; voor die prijs had ik een andere systeem verwacht.

Pluspunten

• makkelijk
  • snel
  • automatische

Minpunten

• dikke onhandig snoer
  • glijd niet goed

Marloes999 06-05-2020

TEFAL EXPRESS ANTI-CALC SV8030

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Ik mocht dit geweldige stoomstrijkijzer testen, en ik ben erg enthousiast! Hij is licht in de hand, het waterreservoir is groot, je kan er makkelijk 3 grote wasmanden mee wegstrijken. Stomen doet hij heel goed en alleen als je dat zelf wil dmv de knop indrukken. Hij warmt erg snel op en moet je onverwachts iets anders doen slaat hij vanzelf af.

Pluspunten

• Licht in de hand
  • Groot waterreservoir

Luca 24-10-2018

Strijken is weer pretje :)

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Deze Tefal stoomgenerator maakt strijken weer erg fijn, ik had een oude waar ik steeds de kalk niet weg Kreeg en water uitkwam, de Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030 is super handig door zijn groot water reservoir en je kunt deze op 3 standen gebruiken, de recht opstaand strijken, de gewonen stand en de anti calc spaarstand. Tevens ligt hij erg fijn in de hand.
Kortom een erg fijne strijkgenerator.

Pluspunten

• Gebruik
  • Standen
  • Greep
  • Waterreservoir

Minpunten

• De te dikke snoer is tot zover erg onhandig

Lexi01 22-10-2018

Super snel strijken

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Al een tijdje was ik benieuwd naar het verschil tussen een stroomstrijkijzer en stoomgenerator. Nu heb ik de stoomgenerator een aantal dagen in huis en elke keer als ik hem gebruik ben ik steeds zeer tevreden! Het strijken gaat absoluut sneller. Ook het stomen van overhemden of colbertjes werkt erg goed zonder dat het hete ijzer de stof beschadigd.

Wel zou ik een strijkplank adviseren speciaal voor stoomgeneratoren, anders kan het zijn dat die niet stabiel staat. Hij is snel opgewarmd en de knoppen zijn makkelijk te bedienen.
Ook het waterreservoir is vrij groot, waardoor ik om de twee strijkbeurten deze moet bijvullen.

Op dit moment kan ik geen punten opnoemen waar ik ontevreden over ben. Ik zou dit product zeker aanraden bij bekenden.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Snelheid
  • Makkelijk te bedienen

Spritney Bears 16-10-2018

Goed eindresultaat, geen kalk.

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Omdat ik laatste tijd veel overhemden moet strijken, en gek werd van constant het water bijvullen en de vele kalk uitstoot, heb ik gekozen om dit apparaat te testen en te kopen.

Het voordeel van dit product is dat er een groter waterreservoir inzit dan bij een doorsnee strijkijzer, wat handig is als je veel strijkt (zoals ik). Dit apparaat genereert enorm veel stoom waardoor je 'strijk' in een haal glad is. Ook handig is de stoom optie, op deze manier hoef je niet alles op de strijkplank te leggen, maar kan je ook horizontaal je was glad stomen.

Enige nadeel is dat de strijkbout met een, niet al te lang, snoer vast zit aan het component met water. Wat inhoudt dat het component ten alle tijden op een verhoging/kastje moet staan.

Pluspunten

• Kwaliteit van het eindresultaat
  • Gebruiksgemak
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Kort snoer

Colinda 12-10-2018

Snelle, krachtige stoom

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Het apparaat kwam verpakt in een degelijke doos. De handleiding bestond uit een papier met plaatjes. Deze heb ik toch wel moeten bestuderen voordat ik kon beginnen. De strijkbout is licht. Het gehele apparaat, basis met watertank en de strijkbout, is best groot en neemt veel plaats in op de strijkplank. Hij staat bij mij op een tafel en de plank ernaast. Hierdoor ben ik erg plaatsgebonden.
De display op de stroomgenerator is makkelijk te bedienen. Overzichtelijke afbeelding met een led-lampje.
De stoomgenerator heeft een grote watertank en warmt snel op. Hij geeft een stevige stoomstoot en glijdt gemakkelijk over verschillende stoffen.
Hij heeft maar 1 temperatuur, en dat “voelt” heel ongemakkelijk. Katoen en linnen gaat behoorlijk en synthetisch stoffen perfect.
Bij het maken van een stofvouw zie ik geen verschil tussen de stoomgenerator en een gewone strijkijzer.
Het is fijn dat je het apparaat, bij het vervoeren, vast kan maken.
Stoom komt van water en geeft dus na een partijtje strijken veel condens op de ramen. Ventileren is dus een pré.
Nadeel is dat het opbergvak voor de stroomkabel wat te klein is. En je moet hem altijd terugzetten op de basis. Enkel bij het ontkalken zet je hem op een bijgeleverde standaard.

Pluspunten

• Draagbaarheid
  • Grote watertank
  • Gewoon kraanwater
  • Snel warm, ca 2 min

Minpunten

• Groot, neemt veel plaats in
  • Stroomsnoer moeilijk op te bergen in apparaat

Monique 08-10-2018

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

De Tefal Express Anti-Calc Stoomgenerator SV8030 ziet er mooi uit, fijne kleuren,  mooie vormgeving. Groot afneemvaar water reservoir en een duidelijk aanwezige ontkalkknop  en word geleverd met een flink uitgebreide handleiding.
Eenvoudig te bedienen, en makkelijk te switchen tussen de verschillende programma's. Wat direct opvalt is dat het strijkijzer niet goed op de generator blijft liggen. Als je hier niet heel goed oplet ligt hij zo op de grond.
Ook een nadeel, dat het ijzer echt perse daarop moet, dat je hem niet heel even naast je neer kunt zetten.
Eigenlijk is dit apparaat alleen handig als hij standaard op een plaats kan staan. Het weegt zeker gevuld behoorlijk wat.

Het apparaat warmt wel snel op, met is mijn persoonlijke mening, irritant veel licht geflikker.
Er komt wel veel warmte en stoom vrij, waardoor het strijken inderdaad sneller gaat dan met een normaal stoomstrijkijzer.
Het ijzer is licht in gewicht en glijd makkelijk over diverse soorten stof heen.

Na hem nu een aantal keer gebruikt te hebben, ben ik er niet van overtuigd of ik zelf een ijzer met stoomgenerator aan zou schaffen.
Zeker als er niet veel strijkwas is, vind ik het een gedoe het hele apparaat erbij te moeten pakken.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Niet mobiel
  • Te zwaar

Nel ;van der Pol 06-10-2018

Groot waterreservoir

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Ik vind het fijn om deze stoomgenerator te gebruiken omdat dit product een groot waterreservoir heeft en een sterke stoomkracht. De was die nu uit de droger komt is heel gemakkelijk te strijken met deze stoomgenerator. Ik ben daar heel tevreden over, minder vind ik het dat je gebonden bent om op een vaste plak te gaan staan strijken omdat het apparaat niet op het rekje kan staan waar normaal je strijkijzer op staat, dit is dan te groot en te zwaar.
Als je het op de strijkplank zet neemt dat veel ruimte in beslag als je grote stukken moet strijken.

PaulB 05-10-2018

Machtig Krachtig

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator SV8030

Het strijkijzer strijkt echt machtig goed. De stoomopbrengst is echt groot. Wat opvallend is, is de snelheid waarmee het strijkijzer gebruiksklaar is. In no-time is hij warm. Het is fijn dat het waterreservoir afneembaar is zonder dat je het strijkijzer moet laten afkoelen, hierdoor kun je snel weer verder met strijken. Wat me ook aanspreekt is het nieuwe antikalksysteem. Uitdraaien, afspoelen en klaar. Minpuntje is dat je het strijkijzer niet zonder het bijgeleverde steuntje even op ‘zijn rug’ kunt zetten. Dat kan soms wel even handig zijn. Ik had mijn bedenkingen bij het strijken op maar 1 temperatuur. Dit blijkt echter prima te werken, zowel de zware hoeslakens als de delicatere sportkleding worden keurig glad en kreukloos. Een fijn apparaat, stevig, robuust en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Kracht

Minpunten

• Steuntje erbij is onhandig