Tefal Stoomgenerator GV9580 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomgenerator GV9580 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

myrese 07-08-2018

Mooie stoomgenerator

Mooie Stoomgenerator.
makkelijk in gebruik, even wennen aan de verschillende knopjes, zitten op een andere plek dan ik gewend ben. Strijkt mooi strak, gladde, snelle strijkzool.
Groot waterreservoir, maar dat maakt hem ook zwaar wanneer deze vol is.
Standby na enkele minuten is ideaal.
Fijn opbergsysteem voor de snoeren.

Pluspunten

• Mooie uitvoering
  • Standby na enkele minuten
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• zwaar wanneer waterreservoir gevuld is

Erik Meurs 24-06-2018

Krachtige stoom strijkijzer

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

Het artikel is makkelijk in gebruik heeft extra sterke stoom stoot en maakt echt alles mooi strak en glad. Hij is erg snel op gewarmd en makkelijk in gebruik, je doet best wel lang met de waterbak.
Ik gebruik eigenlijk alleen de hoogste stoom stand en dat werkt erg prettig. Het stoom knopje die zit voor mijn vingers net iets te ver maar is niet echt erg.

Pluspunten

• Krachtige stoom
  • snel opgeladen
  • staat stabiel op de strijkplank
  • grote water bak

Minpunten

• Prijs
  • knopje voor de stoom zit een beetje te ver weg

TvdB 21-06-2018
  • Product gekregen

Strijk heel strak!

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

Ik moet na een paar weken nog steeds wennen aan het strijkijzer. Ik kan alles perfect strak en glad krijgen, alleen de mouwen van overhemden zijn lastig. Het strijkvlak is best groot (vergeleken met mijn oude Philips stoomgenerator) en daardoor is het lastig om kleinere oppervlakten te strijken, maar fantastisch om grotere dingen zoals shirt en broeken mee te strijken. Bij de mouwen van overhemden maak je snel foutjes en als er eenmaal een foutje inzit, krijg je deze er moeilijk uit. Enerzijds is dat goed, want hij strijkt dus heel strak en perst het kledingstuk eigenlijk, maar anderzijds wordt het strijken wel moeilijker als het foutje er eenmaal inzit.

Overigens is het strijkijzer sneller warm dan de gebruiksaanwijzing aangeeft (normale stand), dus dat is erg fijn! Het is tot nu toe het beste strijkijzer wat ik ooit gebruikt heb, maar dat zie je dus wel terug in de prijs. Het knopje om de juiste stand in te stellen, zit naar mijn mening op de verkeerde plek. Ik kom er geregeld achter dat ik tijdens het strijken per ongeluk het apparaat op een andere modus heb gezet. Irritant! Mijn man heeft 'm aangeschaft, omdat ik altijd zat te klagen over onze oude stoomgenerator (die lekte roest), dus ik had in eerste instantie niet door dat het zo'n duur ding is. Ik weet niet of ik 'm voor deze prijs ook zelf zou hebben uitgezocht, maar al met al is het een goed ding.

Pluspunten

• Snel warm
  • Groot waterreservoir
  • Strijkt heel strak
  • Het strijken is eigenlijk meer persen van kleding

Minpunten

• Moeilijk foutjes eruit te krijgen
  • knopje voor strijkstand verkeerd gepositioneerd

Eva 16-06-2018

Goed strijkijzer met fijne stoomfunctie

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

Na dit strijkijzer getest te hebben ben ik erg tevreden. Het strijkijzer werkt goed en vooral de stoomfunctie is erg fijn voor bepaalde fijnere stoffen. Ik merkte dat de stoomfunctie niet alle kleine kreukels weg haalt maar hiervoor is de normale strijkfunctie goed te gebruiken. Als enig nadeel in gebruik merkte ik dat het snoer van de watertank naar het apparaat wat grof is en niet heel beweegbaar, dit zat een paar keer in de weg. Al denk ik dat dit snel zal wennen na wat langer gebruik. Het apparaat is erg makkelijk in de instellingen voor verschillende soorten materialen. Wat ook erg fijn is is de grote watertank waarmee je lang kan doen voordat bijvullen nodig is!

Pluspunten

• Stoomfunctie
  • Makkelijk in gebruik
  • Grote watertank

Minpunten

• Duur

helene 13-06-2018

top!

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

Een super hulp in de huishouding , wanneer strijken niet je hobby is, zou het met deze tefal stoomgenerator nog weleens een nieuwe hobby kunnen worden. Broeken tafellakens ze worden kreukloos mooi.

Jessie 13-06-2018

Stoomt als een stoomtrein

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

De toongenerator is aan te bevelen bij personen die vaak hun kleding moeten stomen. Doordat ik in de bouw werk en vaak hele vieze vlekken in mijn kleding krijg heb ik dat hard nodig. Nu er een moeilijke vlek op zit wrijf ik meestal de kleding in met Venis en stoom ik hem hierna. Vaak is daarna mijn kleding weer als nieuw. Het design is erg gemakkelijk gehouden voor gebruik. Dit is echt heel erg fijn en doordat er minimale opties zijn gebruikt op het apparaat is het een gemakkelijk product. De Stoomgenerator wordt niet heel erg warm waardoor je sneller kunt strijken ook is de ijzer kop niet groot. Voordeel van het apparaat is dat de stoom zo kracht is dat je heel veel en snel kleding kan stomen. Het apparaat is redelijk groot maar kun je gemakkelijk opruimen en alle kabels in het apparaat wegwerken. De handleiding is goed overzichtelijk. Positief van het apparaat is dat het zijn beloftes waar maakt.

Pluspunten

• Stoomkracht
  • Gebruiksvriendelijk
  • Meerdere standen

Minpunten

• Strijkoppervlak
  • Kort stoomverbindingssnoer

Alex 05-06-2018

Goed apparaat maar erg prijzig

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

Dit was de eerste keer dat ik een stoomgenerator mocht gebruiken. Allereerst was ik verbaasd door het formaat.
Vergeleken met een normale stoomstrijkijzer is hij erg groot en zwaar. Hij past dan ook niet op mijn strijkplank maar staat op een kastje ernaast. De kabels (voor zowel stroom als voor het strijkijzer zelf) zijn lang genoeg dus dat is geen probleem.
De kabel vanaf de stoomgenerator naar het strijkijzer is erg stug waardoor hij soms, tijdens het strijken, in de weg kan liggen.

Het strijkijzer wijst zich vanzelf. Wisselen tussen de verschillende standen gaat eenvoudig. Het wisselen van de normale stand naar de delicate stand duurt echter wel eventjes. Andersom gaat dit vrij rap.

De stoomfunctie is zeer krachtig maar heeft een onaangename geur (licht verbrand). Het strijkijzer glijdt zeer soepel over de kleding heen en is krachtig genoeg om beide kanten tegelijk te strijken (wel even controlen op vouwen).

Het is een fijn apparaat maar gezien de prijs had ik een perfect apparaat verwacht en daar voldoet hij niet volledig aan.

Pluspunten

• Krachtige stoomfunctie
  • Glijdt soepel over kleding
  • Groot waterreseroir

Minpunten

• Erg duur
  • Stugge kabels

Valentijn 05-06-2018

De Rolls Royce onder de stoomgeneratoren

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

Voor mij is dit de Rolls Roys onder de stoomgeneratoren.
Een apparaat met een ontzettend krachtige stoomgenerator en uitzonderlijk gebruiksgemak.

De korte opwarmtijd, van 2 minuten, zorgt ervoor, dat je meteen kan beginnen. Het strijken gaat snel en gemakkelijk, de strijkzool glijdt over de stoffen.
Met de intense stoomstoot van 580 gram per minuut strijk je zelfs de hardnekkigste kreukels en de dikste stoffen glad. Je schakelt gemakkelijk tussen de 4 vooraf ingestelde keuzeopties voor temperatuur- en stoominstellingen.
Handig en tijdbesparend is , dat je het afneembare waterreservoir tijdens het strijken ieder moment kan bijvullen. De uitneembare kalkverzamelaar zorgt voor eenvoudig ontkalken en behoud van stoomkracht.
Eindelijk geen watervlekken meer in mijn kleding dankzij het Protect System, welke waterdruppels omzet in stoom en zo vlekken voorkomt. Het anti-kalksysteem zorgt voor een langdurige stoomprestatie. Deze stoomgenerator is ook ideaal om gordijnen te stomen dankzij de mogelijkheid om verticaal te kunnen stomen. Door het handige vergrendelsysteem, kan het apparaat veilig en moeiteloos worden verplaatst en worden opgeborgen.
Voor het snoer is een handig opbergsysteem.

Pluspunten

• Krachtige stoomgenerator
  • Opwarmtijd
  • Gladde strijkzool
  • Afneembaar waterreservoir ieder moment te vullen
  • Kalkverzamelaar

Minpunten

• Prijs
  • Handmatig instellen temperatuur/stoominstelling

E.Minne 05-06-2018

Strijken, leuk zal het nooit worden wel makkelijker!

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

Ik was op zoek naar een strijkijzer dat mijn wekelijkse strijk zo snel en eenvoudig mogelijk zou maken, aangezien ik er echt een hekel aan heb. Dit stoomstrijkijzer heeft dat zeker voor elkaar gekregen. Het ijzer is licht van gewicht en daardoor erg fijn in gebruik. De verschillende hitte/stoom opties op het ijzer zelf zijn eenvoudig tussentijds aan te passen. Hierdoor kan ik bij een overhemd gemakkelijk wat meer stoom krijgen en bij de babykleding wat minder. Het waterreservoir is groot genoeg om een strijk van 1.5 uur mee weg te strijken maar kan tussentijds ook bijgevuld worden. Er zit ook een boost functie op die je kan gebruiken voor de uitdagendere strijk. Beddengoed hoef ik nog maar aan 1 kant te strijken, door de krachtige stoom zijn beide kanten dan toch kreukvrij. Scheelt echt tijd! Bin het tussentijds opwarmen van de stoom, maakt het een vergelijkbaar geluid als een waterkoker. Dit zou idealiter iets zachter hebben gemogen. De prijs vond ik aan de forse kant maar het is deze kwaliteit en gemak zeker waard geweest, kortom een aanrader!

Pluspunten

• Krachtige stoom
  • Licht in gewicht
  • veel opties
  • Schakelt vanzelf uit
  • navulbaar reservoir tijdens strijk

Minpunten

• maakt vrij veel lawaai bij opwarmen
  • prijzig

cootje79 04-06-2018

super ding

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

heb deze strijk generator gekregen om te testen en heb hem nu een aantal keren gebruikt en kan niet anders zeggen een super ding. zou hem zelf zeer graag aanschaffen maar omdat de prijs vrij hoog is wat hij wel echt waar is. kan ik hem helaas niet aanschaffen

Pluspunten

• snelle en goede prestatie
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• snoer naar stroom vind ik vrij kort

SharonM 01-06-2018

Zeer goede strijkkwaliteit met weinig moeite.

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

Ik ben erg blij met deze stoomgenerator. In vergelijking met andere generatoren stoomt deze generator heel snel en heel gericht. Er gaat geen stoom verloren en ik hoef ook niet zelf op te passen voor stoom dat opzij gaat.
Ik heb perfect strijkresultaat door de gladde strijkzool met de scherpe punt. De generator heeft een grote opslag voor water waardoor je je hele strijk kan doen zonder bij te moeten vullen.
De extra beveiliging om het ijzer vast te zetten en het automatisch uitschakelen van de generator vind ik goede en fijne functies.

Enig minpuntje is de stugge zware kabel van de generator naar het strijkijzer. Daardoor is het soms even lastig het ijzer goed te bewegen zonder je strijk weer te vouwen. Ook vind ik de generator erg prijzig.

Pluspunten

• Directe stoomfunctie
  • Gladde scherpe strijkzool
  • Flink reservoir voor water
  • Beveiliging

Minpunten

• Prijs
  • Stugge kabel

Sjaak 01-06-2018

Prima generator

Geschreven voor: Tefal Stoomgenerator GV9580

Het is een prima product dat goed werkt, het gewicht is goed. De generator is makkelijk en goed te bedienen. Het ziet er mooi uit en past uitstekend op de strijkplank.

Pluspunten

• Makkelijk