Tefal SV7030

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal SV7030 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Josette 20-10-2020

Mevrouw

Geschreven voor: Tefal SV7030

Ik vind het geen fijn strijkijzer. De stoom komt veel later dan verwacht en het apparaat spuit steeds bruin water, waardoor je het kledingstuk weer opnieuw moet wassen. Dit gebeurde al bij de allereerste strijk.

Pluspunten

• Snel opgewarmd

Minpunten

• Spuit begin water
  • Stoom komt veel later dan verwacht

Sami 06-07-2019

Fijn!

Geschreven voor: Tefal SV7030

Ik heb deze stoomgenerator inmiddels 2 maanden in bezit en ik ben er echt super blij mee. Strijkt alles mooi glad zonder dat je teveel moeite moet doen. Je kunt hem ook makkelijk dragen om evt water bij te vullen en de stoomfunctie werkt echt perfect! Het is echt een mooi compacte stoomgenerator en ik ben er tot nu toe heel tevreden over.

Pluspunten

• Compact
  • Stoom werkt super

Hertje03 28-05-2019

Een handige stoomgenerator

Geschreven voor: Tefal SV7030

Voor iedereen die op zoek is naar een betaalbare, veilige en snelle stoomgenerator. Met deze Tefal is het klusje zo gepiept en hoef je niet meer de hele tijd naar die berg strijk te kijken. Met de stoom gaan de kreukels er zo uit, en als er eentje even iets hardnekkiger is, kun je een extra stroomshot geven. Dan is het zo weg. Het strijkijzer is compact, makkelijk op te bergen en als je reservoir leeg is, dan kun je deze eenvoudig uitnemen. Bij het opbergen klik je het ijzer als het ware vast in de houder zodat hij niet kan vallen tijdens het wegzetten. Wel zo fijn ook als je kids hebt. Al trekken ze aan het snoer: hij zit goed vast. Ideaal ding, zou het zeker aanraden.

Pluspunten

• Snelle opwarmtijd
  • veilig opbergen
  • srtoomfunctie en reservoir

Minpunten

• een beetje zwaar

Pinshita 28-05-2019

Geweldig

Geschreven voor: Tefal SV7030

Wat een geweldig apparaat! Binnen 2 minuten is de stoomstrijkijzer opgewarmt en heb je in no time je kleren gestreken. Je kan me op verschillende standen zetten en glijdt makkelijk door je kleren. Je hoeft gelukkig ook niet steeds het water bij te vullen en hij voelt niet zwaar aan. Voor mij echt een tijdsbesparing

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Strijken gaat sneller

Beesie37 24-05-2019

In no time je hele strijk netjes in de kast

Geschreven voor: Tefal SV7030

Via Reviewclub mocht ik de Tefal Liberty Stoomgenerator SV7030 4 weken testen.

Ik ben erg te vrede over het apparaat.
Het grote waterreservoir biedt de mogelijkheid om veel strijk weg te werken
En deze is ook navulbaar terwijl het apparaat aan staat.

Ook kan je het ijzer verticaal gebruiken
Handig om lastminute bijvoorbeeld je colbertje fris en kreukvrijrij te maken.

Pluspunten

• Compact en licht van gewicht. A4 formaat
  • Mogelijkheid tot eco stand dus zuinig in gebruik
  • Komt veel stoom uit op hoogste stand

Minpunten

• Standen knop verdraait te makkelijk
  • Onduidelijke gebruiksaanwijzing

gemakdientdemens 23-05-2019

Gemak dient de mens, prima apparaat

Geschreven voor: Tefal SV7030

Niet te groot, makkelijk op te tillen en op te bergen. Handig easy lock system, veiliger.

Ik mis is een knopje om de stoomfunctie continue aan te zetten in plaats van hiervoor een knopje ingedrukt te houden. Het grote waterreservoir zorgt ervoor dat je veel kan strijken zonder water bij te hoeven vullen. Het snoer is wat aan de korte kant.
Ik gebruik meestal de hoogste stand met veel stoom, daardoor strijk ik sneller en beter.

Mike_Almere 16-05-2019

Prima strijk resultaat

Geschreven voor: Tefal SV7030

Gebruik het apparaat voornamelijk om overhemden te strijken en als ik de resultaten vergelijk met een "normale strijkijzer" komt deze er heel goed uit. Strijken gaat snel, stoom is goed en kan ook gedoseerd worden toegevoegd (wel even wennen) en de strijkbout glijdt makkelijk over de stof. De generator warmt snel op, maakt wel wat lawaai met stoom opwekken maar dat went hopelijk wel. Strijken is dus prettig en gaat snel maar het resultaat is wat erg opvalt. Mijn overhemden hebben er nog niet eerder zo strak uitgezien. Het is al niet mijn favoriete bezigheid mijn overhemden strijken maar als het dan snel gaat en er strak uit ziet word ik zelfs enthousiast om weer te gaan strijken. Het gebruik van het apparaat is dus goed te noemen, op de instelschijf op de strijkijzer zelf. Deze verdraait elke keer als ik de strijkijzer op pak. Wellicht dat dit apparaat een manco heeft maar de instelschijf draait zo makkelijk en licht dat de stand waarop je strijkt wijzigt als je het apparaat op pakt. Heel vervelend want ik blijf controleren of de stand wel correct is. Voor de rest niets dan lof, als iets vervelends als strijken een resultaat geeft waar je een glimlach van krijgt, of complimenten van mijn vrouw omdat mijn overhemd er zo strak uit ziet, dan neem je de minpuntjes voor lief! Een aanrader dus!

Pluspunten

• Strijk resultaat
  • Stoom toevoer

Minpunten

• Instel schijf verdraait makkelijk
  • Gewicht van bout zelf

Ever_123 14-05-2019

Super stroomstrijkbout

Geschreven voor: Tefal SV7030

Omdat dit zo’n compacte stoomstrijkbout is kan je gemakkelijk details van bijvoorbeeld je overhemden strijken. Dat maakt voor mij dat de Tefal Liberty SV7030 echt een aanrader is. De turbo stoom optie is ook geweldig, je hangt gewoon een paar broeken (of overhemenden) op, zet de stoomgenerator eronder aan en je stoomt je kleding bijna kreukvrij. In ieder geval voldoende om te kunnen dragen. Als je echt gaat strijken is het resultaat uiteraard een stuk strakker. De instellingen laten het toe om heel precies uit te kiezen hoe warm je de stijkbout wilt. Nog een mooie optie: hij gaat automatisch uit. Hoe vaak vergeet je wel niet of je de stekker eruit hebt gehaald na het strijken. Nu hoef je je geen zorgen meer te maken, hij gaat automatisch uit. Enig nadeel: het vergrendelsysteem. Die vind ik wat onhandig omdat je echt goed moet kijken dat je hem er juist op klikt.

Pluspunten

• Klein en compact
  • Snel warm
  • Gaat automatisch uit
  • Stomen!

Minpunten

• Het vergrendelsysteem

CVT 16-10-2018

Tetug gestuurd

Geschreven voor: Tefal SV7030

Had hiervoor een Phillips en was overgetapt op deze. Reviews waren oké en hij redelijk betaalbaar. Volgens mij had ik een gebruikt product opgestuurd gekregen: ik heb 10 min gestreken en het strijkijzer lekte al bruin water!! Wie verwacht dat nu bij een nieuw strijkijzer? Verder streek hij heel stroef en gingen de lampjes niet uit waardoor je niet wist of hij warm genoeg was. Waardeloos apparaat. Heb m terug gestuurd

Minpunten

• Lekte al direct bruin water
  • Strijkt heel stroef

Ann89 18-08-2018

Handig

Geschreven voor: Tefal SV7030

Mooi strijkijzer met diverse functies. Zeker een aanwinst . Wel lastig op te bergen door het formaat

anneke 03-08-2018

Vreselijk

Geschreven voor: Tefal SV7030

Nadat ik al jaren een tefal stoomgenerator had gebruikt, dacht ik dus goed te weten wat de volgende zou moeten zijn: Deze dus, maar o, wat een pech, volgens mij heb ik een maandagochtend of vrijdagmiddag apparaat, want ik gebruik hem nu al een half jaar maar heb nog steeds ruzie: Hij stoomt als ik hem neerzet voor een volgend stukje overhemd of broek, probeer ik eerder de knop los te laten houdt hij er halverwege een pand of sloop mee op.... Kortom, voor mij is het de miskoop van het jaar..... Heeft iemand de ultieme tip voor mij: laat maar doorkomen, anders moet ik toch een andere aanschaffen omdat ik deze wel door het raam zou willen smijten.....

Minpunten

• luistert niet
  • stoomt als ik al klaar ben

annika55 26-06-2019

Na mijn negatieve reactie van vorig jaar: ik blijf bij deze mening. Het is al veel te lang geleden gekocht, dus kan ik niet meer reclameren, heb hem nog staan: tegen verzendkosten (naar boven afgerond) wil ik hem best, met alle papieren, naar iemand toesturen! Want er zijn ook positieve reacties gelukkig!

A3VERMEER 26-07-2018

Aanrader

Geschreven voor: Tefal SV7030

Strijkt goed ligt goed in de hand en is niet te zwaar.. Genoeg bar en stoom vermogen een aanrader voor 1e gebruikers

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Strijk goed
  • Voldoende stoom Bar

Bauke 26-07-2018

Goede stoomgenerator met kleine maar

Geschreven voor: Tefal SV7030

Prima lichte strijkbout die lekker in de hand ligt. Lekker snel warm en veel stoomkracht.

Waterreservoir is scheef waardoor het lastig te zien is waar het waterniveau zich bevindt. Goed opletten dus nadat je hem hebt gevuld dat het water niet over de rand loopt.

Ik had ondanks het kalkfilter toch last van kalkafzetting. Dit ondanks dat het water bij mij niet heel hard is.

Verder is de stoomgenerator van goede kwaliteit, aanrader dus!

Pluspunten

• Snel warm
  • Lichte strijkbout
  • Goede bouwkwaliteit
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Toch wat kalkafzetting
  • Witte beugeltje is wat slap

Nick Gies 24-07-2018

Groot apparaat

Geschreven voor: Tefal SV7030

Ik ben gewend aan een gewone stoomstrijkijzer. Dus dit is wennen.
Op zich strijkt hij wel lekker maar het is wel een groot ding op je strijkplank.
Qua temperatuur vindt ik hem maar zo zo. Je moet de temperatuur al op linnen zetten om de kreukels uit je katoenen kleding te krijgen. Of je moet veel sproeien.

Wat handig is dat je het strijkijzer vast kan zetten aan het watercompartiment. Ik heb geen ruimte waar je alles zo kan laten staan dus dit vergemakkelijkt wel het opruimen. Al is en blijft het een groot ding.

Het is voor mij even wennen maar zal hem wel aanbevelen.

Pluspunten

• koppeling watercompartiment
  • Veel opties

Minpunten

• erg groot
  • knoppen voelen goedkoop aan

Kol 19-07-2018

Snel op temperatuur

Geschreven voor: Tefal SV7030

Mijn stoomstrijkijzer was aan vervanging toe en heb de Tefal Liberty SV7030 getest.
Het is een mooi door ontwikkeld apparaat. Het strijkijzer is zeer snel op temperatuur en geeft ook snel stoom omdat niet de gehele watertank op temperatuur hoeft te worden gebracht. De stoomgenerator is zo ontwikkeld dat dat de tank tussentijds kan worden bijgevuld. Bij eerdere generaties moest het apparaat en het water in de tank eerst afkoelen voordat kon worden bijgevuld. Door de locker kun je het apparaat in zijn geheel prime optillen, ook als deze nog warm is. Het genereren van de stoom word via een soort pomp-achtig geluid gestart als je de knop in het handle indrukt. Het opwekken van stoom wordt daardoor iets vertraagd. Als je een paar minuten niet gestreken hebt en verder wilt gaan met strijken duur het even voordat je weer stoom hebt.
Als je de handle loslaat prutteld de stoom nog zeker 4-5 seconden door. De strijkbout strijkt zwaar op alle soorten stof en bij alle temperaturen. Dit is een groot minpunt.

Pluspunten

• Zeer snel heet
  • Zeer snel stoom
  • Licht apparaat
  • Gemakkelijk te verplaatsen door locking
  • Water toevoegen tijdens gebruik

Minpunten

• Strijkt zwaar
  • Stoomstoot blijft 4-5 seconden nastomen.

Jetje 18-07-2018

Direct aanschaffen!

Geschreven voor: Tefal SV7030

Het apparaat is snel warm. Hij strijkt superglad. Hij stoomt flink waardoor alles netjes zonder kreukels eruit komt te zien. De bak van het water is makkelijk te vullen. Het snoer tussen de waterbak en het strijkijzer is lang genoeg om fijn te kunnen strijken.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Strijkt superglad

Ellen 18-07-2018

Snel door strijkwerk heen!

Geschreven voor: Tefal SV7030

Deze stoomgenerator doet wat je wilt: snel en netjes je stapel strijkwerk wegwerken. De prijs-kwaliteit verhouding is prima en met de bijgeleverde anti-kalk cartridges geloof ik erin dat hij lang mee gaat. De gehele stoomgenerator is gemaakt van degelijk, stevig materiaal.

De Tefal Liberty SV7030 heeft een heerlijk groot waterreservoir zodat je veel kunt strijken zonder water te hoeven bijvullen. Zelf moest ik wennen aan dat de strijkbout wat zwaarder is dan de andere stoomstrijkbouten die ik in het verleden heb gebruikt. De strijkbout heeft wel een goede grip en houvast. Een groot voordeel vind ik dat de strijkbout goed vastklikt op het station. Daarnaast heeft het ook nog een easy lock system waardoor de stoomgenerator echt vast staat. Dit geeft extra veiligheid zeker met kinderen of huisdieren in de buurt. Een bijkomend voordeel is dat je de stoomgenerator veilig kunt oppakken ook als hij nog heet is.

Om de stoomfunctie te activeren moet je een knop ingedrukt houden. Het is even 5 seconden wachten voordat de stoomstoot eruit komt. Helaas is er geen knop die je kunt indrukken om de stoomfunctie voor langere tijd te activeren. Hiervoor moet je de knop zelf ingedrukt houden.

Pluspunten

• easy lock system
  • prijs-kwaliteit verhouding
  • groot waterreservoir

Minpunten

• knop indrukken stoomfunctie
  • zwaarder

Felicia 15-07-2018
  • Product gekregen

Heel erg fijn

Geschreven voor: Tefal SV7030

Ik heb dit product gekregen een aantal weken geleden en ben hier erg gelukkig mee. Een strijkijzer gaat natuurlijk jarenlang mee, en het is altijd een dure aankoop, dus je moet altijd hopen dat je een fijne hebt getroffen. Ik vind dit strijkijzer erg handig in gebruik, hij is erg snel opgewarmd, het waterreservoir houdt ongeveer 1,5 liter water vast (wat mij nog niet is gelukt om helemaal op te maken in 1 strijkbeurt), en de stoom die er uit komt is soms echt wel indrukwekkend. Wanneer je er vouwen in strijkt kan je dit simpelweg herstellen door met stoom er nogmaals overheen te gaan. Ik heb het ook geprobeerd om een blousje aan een hanger strak te "stomen", dit ging mij niet helemaal perfect af, maar het haalde wel alle grote kreukels er uit.
Vooral de tijd die ik er aan kwijt bent is wel stukken minder dan mijn eerdere strijkijzers. Nu is het niet zo'n monstertaak. Ik ben erg tevreden!!
Minpunten: de cartridges om te ontkalken moeten om de drie maanden vervangen worden, dus je blijft aankopen doen om goed te kunnen strijken. In de gebruikershandleiding staat dat je tijdens het ontkalken het strijkijzer simpelweg moet vasthouden, dit deed ik dan ook netjes boven mijn strijkplank. Ik verwachtte wat stoom, maar wat er uit kwam was wel een enige hoeveelheid water.. Het is dus wel verstandig om iets van een handdoekje er onder te houden of het boven een teiltje te ontkalken..

Pluspunten

• Stoom
  • Handig op te pakken

Minpunten

• Cartridges moeten vervangen worden
  • Gebruikershandleiding beperkt

A3VERMEER 14-07-2018

Handzaam en niet te zwaar voldoet aan strijknorm

Geschreven voor: Tefal SV7030

Het product strijkt naar wens en de stoomdruk is niet te hoog.. Gebruiksvriendelijk en goed op te bergen. Een aanrader voor kleine gezinnen.

Pluspunten

• Handzaam niet te zwaar
  • Snoer goed op te bergen
  • Niet een te hoge stoomdruk

Ben Koster 13-07-2018

Fijn strijkijzer voor een perfect eindresultaat

Geschreven voor: Tefal SV7030

Dit strijkijzer zal echt geen slechte aankoop zijn. Ik heb dit product mogen testen en ben meer dan tevreden. De verschillende functies zijn ideaal voor alle kledingtypes en in dat opzicht is het gebruiksgemak prima. Het apparaat is echt wel redelijk zwaar en robuust van formaat. Het lange snoer maakt dit minpunt eigenlijk weer goed. Er zit een ruim waterreservoir onder, zodat je lekker door kunt strijken. Uiteindelijk is er maar 1 ding waar het om gaat en dat is het strijkresultaat. Dit is buitengewoon goed en daarom kan ik dit product iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Lang snoer
  • Doet wat het moet doen

Minpunten

• Log formaat
  • Werking van de stoomfunctie duurt even

A. M uit H’mond 12-07-2018

Tefal Liberty Stoomgenerator

Geschreven voor: Tefal SV7030

Ideale strijkijzer om alle soorten was mee weg te strijken, van katoen tot linnen en van wol tot polyester. Dit ook door de vele opties! Je kunt ook in een keer veel was wegstrijken door de grote waterreservoir, zo hoef je niet continu water bij te vullen.

Verder vond ik het ideaal dat er een eco knop op zit en dat ie zich, bij geen gebruik, zelf uitschakelde. Voorheen kwam het regelmatig voor dat de stekker in het stopcontact werd vergeten en dat 8 tot 10 uur later pas werd opgemerkt. Dat is nu niet meer.

Pluspunten

• Grote waterreservoir
  • Krachtige strijkijzer
  • Snelle opwarmtijd

Minpunten

• Neemt veel ruimte in beslag op strijktafel

Galow 12-07-2018

Stoomgenerator Tefal

Geschreven voor: Tefal SV7030

Fijn strijkijzer met groot waterresevoir zodat je niet steeds hoeft bij te vullen, het langere snoer is ook een pluspunt .
Het strijkijzer zelf is ook snel op temperatuur.
hij is wel wat aan de zware kant

Pluspunten

• groot reservoir
  • snel warm

Minpunten

• groot/zwaar