Philips PerfectCare Compact Essential GC6802

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Compact Essential GC6802 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Inge 06-12-2020

Waardeloos!

Wat een waardeloze strijkbout! Zou automatisch de juiste temperatuur instellen....niet dus! Als ik gestreken heb zitten er nog allemaal kreukels in en als extra kadootje ook nog vol natte watervlekken :-( Ik heb diverse malen de gebruiksaanwijzing doorgenomen, maar geen oplossing gevonden. Deze bout gaat het raam uit, zonde van mn geld!

Pluspunten

• geen

Minpunten

• heb je ff?

IngeMeijer 26-03-2021

Hij is nu 2x terug geweest naar Philips, de temperatuur is ietsjes beter maar de waterstrepen blijven. De klantenservice was heel aardig en de 2e keer werd de bout zelfs thuis opgehaald. Maar ik zit nog steeds met een waardeloze bout.

F_Psaume 09-07-2018

Stoom krachtpatser

Was op zoek naar een goede compacte stoomgenerator om sneller door de wekelijkse was te komen. Heb 'm gevonden in de Philips PerfectCare compact stoomgenerator! Niet dat strijken nu ineens mijn hobby wordt, maar het gaat stukken makkelijker dan mijn oude stoomstrijkijzer. Handig dat apparaat zelf de temperatuur regelt, ook al is het in het begin even wennen. Kabel waar stoom doorheen gaat is lang, wat handig is. Ook vind ik het een veilig idee dat ie vanzelf uitschakelt als je 'm 10 min. niet gebruikt. Ga wellicht wel een andere strijkplank aanschaffen want het apparaat past niet op de beugel omdat hij toch wat groter is dan een gewoon stoomstrijkijzer.

Pluspunten

• Hoeveelheid stoom
  • Regelt zelf temperatuur

Minpunten

• Iets te groot voor de beugel op de strijkplank

WendyK 02-07-2018

Onmisbaar apparaat om het strijken aangenamer te maken

Erg prettig apparaat wat het een stuk aangenamer maakt te strijken!
Fijne stoomfunctie en de mogelijkheid verticaal te stomen, een functie die ik verwacht erg veel te gaan gebruiken!

Waterreservoir is lekker ruim dus hoeft weinig bijgevuld te worden. Helaas wordt strijkwater met een geurtje afgeraden, iets wat wij juist altijd zo lekker vinden. Gedemineraliseerd water wordt geadviseerd in de handleiding maar dit is bijna in elke drogist of super wel te koop.

Wel een groot apparaat om op te bergen of op de strijkplank te zetten en tijdens het strijken is het wel even goed kijken als je het ijzer weg zet omdat deze weer in het apparaat geplaatst moet worden ipv even zo op de plank te zetten. Wel een leuk kleurtje!

Ben benieuwd naar de automatische ontkalkingsfunctie, dit behoort hij zelf te doen maar hebben we nog niet mee gemaakt dus dat is nog even afwachten.

Al met al een heel mooi apparaat met handige functies. Je betaalt er wel wat meer voor maar ik verwacht er vele jaren plezier van te hebben!

Pluspunten

• Ruim waterreservoir
  • Verticaal stomen

Minpunten

• Groot apparaat om op te bergen

nmeijden 24-06-2018
  • Product gekregen

Even wennen, maar strijken wordt zelfs een beetje leuk

Inmiddels hebben wij de Philips PerfectCare Compact Essential stoomgenerator met typenummer GC6802/30 een aantal weken in gebruik. Al jaren strijken wij met een normaal stoomstrijkijzer van Philips, wat eigenlijk altijd heel goed ging, maar uiteindelijk zijn we nu toch overgestapt op dit geavanceerde strijksysteem.

Het product ziet er mooi uit. Is goed verpakt, met een duidelijke handleiding erbij.

Wat jammer is, dat in dit systeem het niet aangeraden wordt om geparfumeerd water te gebruiken, omdat je risico op vlekken heeft. Normaal gebruiken wij altijd geparfumeerd water, omdat wij het net even wat frisser vinden ruiken daarna. Dus voortaan moeten we leidingwater gaan gebruiken. Wat we in de handleiding lezen is dat bij hard water, het aangeraden wordt om gedemineraliseerd water te gebruiken, om de levensduur van je strijkapparaat te verlengen. Nu wonen wij in een gebied met heel hard water, dus ik ga toch eerst even dit demi-water kopen, voordat we het voor de eerste keer gaan gebruiken.

Het opwarmen gaat op zich redelijk snel, binnen 2minuten is het apparaat klaar voor gebruik. Dit wordt aangegeven met een knipperend ledlampje, die stopt met knipperen zodra het warm genoeg is. Groot voordeel is dat je met dit apparaat niet zelf de temperatuur hoeft in te stellen. Dat versimpelt het strijken!

In het begin is het heel erg wennen dit nieuwe systeem. De eerste paar keren komt er zoveel stoom steeds vrij dat je grote natte plekken krijgt. Naarmate we langer strijken, is dat wel iets minder. Ik verwacht dat je een bepaalde handigheid erin moet krijgen, dus ik zie dit (nog) niet als een nadeel.

Het apparaat is veel lichter t.o.v. ons oude apparaat en ligt lekker in de hand. Het strijkblad glijdt soepeltjes over de stoffen en de kreuken gaan er heel gemakkelijk uit. Wat ook heel fijn is, is dat je verticaal kunt stomen.

Wat ik ook een pre vindt, is dat er een ingebouwd ontkalkingssysteem in dit apparaat zit. Het apparaat geeft zelf aan wanneer het ontkalken plaats moet vinden. Daarvoor zit een opvangbak bijgeleverd. Ontkalken hebben we nog niet hoeven doen, maar er zit een duidelijke handleiding bij en dit proces is snel en makkelijk te volgen.

De prijs/kwaliteitsverhouding vind ik prima. Het is natuurlijk in het wat duurdere segment, maar is het zeker waard. Strijken gaat nu sneller en makkelijker dan voorheen en dat maakt het zelfs een beetje leuk.

Pluspunten

• Licht en ligt lekker in de hand
  • Ingebouwd ontkalkingssysteem
  • Temperatuur hoeft niet ingesteld te worden
  • Glijdt makkelijk over kleding
  • Verticaal stomen

Minpunten

• Natte plekken, door de stoom (wellicht wennen)
  • geen geparfumeerd water gebruiken

Audrey 19-06-2018
  • Product gekregen

Mijn eerste stoomgenerator

Dit is mijn eerste stoomgenerator en ik ben er heel tevreden mee. Het apparaat is licht en makkelijk hanteerbaar. De snoeren zijn lang genoeg om handig mee te werken en het apparaat warmt heel erg snel op. Ook de temperatuur hoef je niet in te stellen dit gaat automatisch. Ik vind zelf dat de temperatuur aan de lage kant is, zou het met de hand waarschijnlijk warmer in stellen maar dit is puur op mijn gevoel. Wel geeft het apparaat flinke stoomstoten die nog een beetje na-ijlen, je moet niet te snel het strijkijzer optillen nadat je de stoomknop hebt ingedrukt. Met opbergen kun de de snoeren netjes onderin opbergen maar ik zou ook graag zien dat ik het strijkijzer vast kon zetten op de houder (kan volgens mij wel bij een ander type van Philips). Ook het leegmaken van de tank vind ik wat onhandig, je moet het hele apparaat omkeren boven de gootsteen.

Pluspunten

• Grote watertank
  • Licht apparaat
  • Lange snoeren
  • Warmt snel op
  • Je hoeft geen temperatuur in te stellen

Minpunten

• Legen watertank onhandig
  • Vastzetten met opbergen zou fijner zijn

Rachelle1982 12-06-2018

Hele fijn stoomgenerator voor optimaal strijkcomfort

Ik heb deze stoomgenerator mogen testen maar was meteen heel erg enthousiast, het ligt makkelijk in de hand, heeft een groot waterreservoir en je hoeft de temperatuur niet in te stellen. Strijken gaat veel sneller dan met mijn stoomstrijkijzer en wie wil nou geen tijd besparen.

Pluspunten

• temperatuur hoeft niet ingesteld te worden
  • groot waterreservoir