Philips FastCare Compact GC6730

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FastCare Compact GC6730 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

m**********@s******** 24-01-2023

Werkt prima, maar glijdt niet gladjes over het strijkgoed.

Het strijkijzer bevalt prima en heb eigenlijk maar één klacht. Vanaf het eerste gebruik glijdt het ijzer niet lekker over het strijkgoed heen. Dat gaat te stroef en ik moet er veel energie in steken om het ijzer te verschuiven. Ik ben deze klacht in reviews (nog) niet tegengekomen. Ligt deze klacht specifiek aan het strijkijzer wat ik heb?

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Draagvergrendeling
  • Veel stoom

Minpunten

• Strijkt te stroef
  • Goed oppassen om het ijzer goed terug te zetten.

Kenn 13-12-2017

Fijn apparaat

Heel fijn lichtgewicht strijkijzer. Alleen waar je het water bij vult is niet water dicht, dus als je een beetje veel water er in doet en iemand stoot tegen je strijkplank komt er een klets water uot

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Stoomt hard
  • Stil

Minpunten

• Watervulpunt niet waterdicht

Riaa 11-12-2017

Licht van gewicht. Sterke stoom druk!

Al heel wat jaren ben ik in het bezit van een stoomgenerator strijkijzer. Een handig apparaat, maar tamelijk zwaar qua gewicht (dus minder makkelijk te vervoeren).
Toen ik de doos openmaakte van deze Philips, was ik dan ook blij verrast met het gewicht. Dit strijkijzer is een heel stuk lichter dan ik gewend ben, maar heeft dezelfde druk en gemak als ik gewend ben, maar dan dus een stuk handzamer.
Aanrader!

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Stevige stoom druk

Minpunten

• De paarse kleur is wat opzichtig

JGG Schobre 06-12-2017

Licht en soepel strijkijzer

Dit strijkijzer is zeer soepeltjes en strijkt prettig en snel (ter vergelijking met mijn oude strijkijzer). Hij is licht en werkt een stuk prettiger dan strijkijzers waarbij het reservoir is ingebouwd in de strijkbout zelf. De ontkalk functie is veelbelovend en ziet er heel eenvoudig uit. De stoomfunctie is goed en constant; ik heb niet hoeven wachten dat het apparaat tussentijds moest verwarmen op weer op temperatuur te komen. Door de vergrendel knop is het risico klein dat de strijkbout bij het verplaatsen of opbergen van de houder valt; eenvoudige, maar handige optie!

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Snel op temperatuur
  • Licht

Loeke84 06-12-2017

Topper

Top strijkijzer. Lichtgewicht. Ondanks dat de stoom niet te heet word, zijn wel alle kreukels eruit. Vergrendeling van strijkijzer ook een pluspunt bij het verplaatsen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Stoom niet te heet
  • Vergrendeling van strijkijzer

Minpunten

• Snoer zat te strak opgedraaid

WendyJansen8 04-12-2017

Heel fijn en compact strijkijzer

"Wat een mooi strijkijzer" het eerste wat in me opkwam toen ik het strijkijzer uit de doos haalde. Mooi vormgegeven, licht in gewicht, groot waterreservoir. Het testen kon beginnen!

Het strijkijzer is snel opgewarmd, wat gemakkelijk te zien is aan het blauwe lampje. Tijdens het opwarmen knippert deze en is hij op temperatuur dan blijft deze branden. Het strijkijzer ligt lekker in de hand en strijkt echt fijn en snel alles moeiteloos glad! Bij moeilijke vouwen is de stoomstoot te gebruiken.

Wat ook erg fijn is is het ruime waterreservoir. Enige minpuntje hieraan vindt ik dat deze er niet uit te halen is. Wanneer je deze dus wil legen zul je dit met het hele strijkijzer eraan moeten leeggieten.

Nog een groot pluspunt is de draagvergrendeling. Dit maakt het super handig om het strijkijzer te verplaatsen en te dragen. Heel fijn want zo loop je geen risico dat, bijvoorbeeld tijdens het dragen het strijkijzer, deze van het docking station glijd en op de grond valt.

Ik ben heel erg tevreden met dit apparaat. Het maakt het strijken echt gemakkelijker en daardoor ook leuker.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Draagvergrendeling
  • Redelijk compact
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Het waterreservoir is niet afneembaar.

Clau70 01-12-2017

Strijk-gemak

Een perfect strijksysteem. Je strijk ligt in no-time gestreken in je kast. Je hoeft niet lang te wachten ondanks het grote waterreservoir. Binnen twee minuten is het warm. Het ijzer geeft enorm veel stoom en zelfs met een stoomstoot voor bv een spijkerbroek. Wel even opletten dat je de knop loslaat voor je het ijzer verticaal houdt. Een aanrader

Pluspunten

• Snel op temperatuur/gebruiksklaar

Maartje79 01-12-2017

Snel en makkelijk strijken

Snel en makkelijk strijken door dit compact apparaat.
Makkelijk water vullen en bijvullen door de grote vul opening en doordat hij compact is ook makkelijk opbergen.

Pluspunten

• Compact daardoor makkelijk opbergen
  • Veel stoom
  • Grote vulopening

Tiggeraal 01-12-2017

Strijken wordt zowaar bijna mijn hobby

Strijken is niet mijn hobby... maar dat blijkt toch vooral aan mijn oude strijkijzer te liggen. Afgezien van het feit dat deze FastCare Compact eigenlijk best mooi is om te zien, is ie ook erg fijn in gebruik. De handleiding bestaat uit maar enkele pagina's, meer heeft het apparaat ook niet nodig. Het enige puntje dat ik mis, is hoe veel liter water in de tank past. Verder staat alles er in dat ik zou kunnen bedenken te willen weten. Het aansluiten is supersimpel: water er in, stekker in stopcontact en even wachten tot het lampje brandt (oh ja, de schakelaar aan de achterzijde van de tank moet nog even op 'aan'). Bij het eerste gebruik duurt het even voordat het water de strijkzool heeft bereikt, maar met behulp van de stoomstootknop komt ook dit vlot op gang. Mijn kleding is nog nooit zo snel en moeiteloos kreukloos geworden. Verbaasd was ik wel dat mijn oudere strijkbout (slechts een jaar of 3 oud) zo veel minder kwaliteit biedt dan dit strijkijzer... wat een wereld van verschil! Komende week nog maar eens wat strijkgoed verzamelen :) :)

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • goed strijkresultaat
  • groot reservoir

PascalZwolle 26-11-2017

Strijkgemak

Strijken is voor mij een noodzakelijk kwaad. Ik hou er gewoon niet zo van. Deze stoomgenerator is voor mij de uitkomst. Het maakt het strijken tien keer makkelijker. Het maakt het strijken zelfs leuker. Als ik toch eenpaar verbeterpuntjes zou mogen geven is dat van mij het snoer wat langer mag en de draad tussen het waterreservoir en de strijkbout zelf wat soepeler zou mogen zijn. Al zijn dit kleine punten.

• Gebruiksgemak
  • Snelheid
  • Veel stoom

Minpunten

• Kort snoer
  • Stugge waterslang

boshoven 25-11-2017

Top product

Wat is strijken toch een gemak licht in de hand
En stoomt goed maar vindt jamner dat er geen los waterreservoir op zit

Pluspunten

• Licht in de hand
  • Stoom goed
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Geen los waterreservoir

Wou75 25-11-2017

Mooi apparaat veel stoom

Veel stoom en daardoor is je was snel kreukloos in de kast. Het is handig dat je de bout vast kunt zetten en het hele apparaat in een hand mee kunt nemen. Je moet het apparaat onder de kraan vullen want de bak is niet los. In mijn geval lastig want ik strijk niet in de buurt van een kraan.

Pluspunten

• Veel stoom
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Waterbak kan niet los