Philips FastCare Compact GC6730 - Reviews

1 liter
Continu navulbaar
Kleuren
paars, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FastCare Compact GC6730 op Kieskeurig.nl.

Danielle72 03-02-2019

Valt heel erg tegen!

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Ik vind de prestatie van dit product heel erg tegenvallen. Vind de stoomcapaciteit ronduit slecht. Het geeft geen constante stoomdruk af, waardoor het naar mijn idee, teveel lijkt op een gewoon stoomstrijkijzer.

Eltje 01-08-2018

Strijkt kleding goed glad

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Het strijktoestel is wennen ik vind het stomen niet echt optimaal. Na het indrukken van de stoomknop komt de stoom er niet gelijk uit wat het strijken niet makkelijk maakt.

vic64 22-05-2018

Licht toestel en zeer gebruiksvriendelijk

Licht toestel en zeer gebruiksvriendelijk
Makkelijk om te strijken.
Stoom werk prima voor verschillende types van kledingen.

Patttsy 14-12-2017

Goed toestel maar wat problemen gehad

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Eerste indruk niet positief wegens defect toestel ontvangen. Dit werd ondertussen vervangen : Het strijkijzer zelf ligt goed en licht in de hand, de generator is wat onhandig, het waterreservoir kan niet losgekoppeld worden. De stoomfunctie maakt een pompend geluid, dit is ook even wennen. Bij dit toestel moet de temperatuur nog zelf geregeld worden en dat is best een beetje uitzoeken. Wat de strijkcapaciteiten betreft ben ik zeer tevreden. Het strijkt erg vlot, de zool glijdt met gemak over alle soorten stof. Op een klein uur heb ik vlotjes een volledige mand netjes gestreken. Besluit : Dit toestel is iets minder gebruiksvriendelijk maar wel efficiënt.

Zoutke 14-12-2017

Strijkt lang en snel zonder te moeten bij vullen

Plus:
Deze toestel is licht, compact en makkelijk op te bergen.
Strijk bijzonder snel en de water reservoir is zeker groot genoeg om een paar maandjes te strijken
Het design is mooi

Min:
Voor al in het begin had is last van bruine/brand plekken
De water reservoir is niet afneembaar
De opberg plaats van de kabels is omslachtig
Geen waarschuwing als de toestel op temperatuur is, het blijft gokken.
Men moet de temperatuur zelfs instellen.

Weegschaaltje 14-12-2017
  • Product gekregen

Goed toestel

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Het is een handige strijkijzer,snel op temperatuur, water toevoegen zonder apparaat uit te schakelen echt handig

Kenn 13-12-2017

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Heel fijn lichtgewicht strijkijzer. Alleen waar je het water bij vult is niet water dicht, dus als je een beetje veel water er in doet en iemand stoot tegen je strijkplank komt er een klets water uot

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Stoomt hard

Minpunten

• Watervulpunt niet waterdicht

Riaa 11-12-2017

Licht van gewicht. Sterke stoom druk!

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Al heel wat jaren ben ik in het bezit van een stoomgenerator strijkijzer. Een handig apparaat, maar tamelijk zwaar qua gewicht (dus minder makkelijk te vervoeren).
Toen ik de doos openmaakte van deze Philips, was ik dan ook blij verrast met het gewicht. Dit strijkijzer is een heel stuk lichter dan ik gewend ben, maar heeft dezelfde druk en gemak als ik gewend ben, maar dan dus een stuk handzamer.
Aanrader!

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Stevige stoom druk

Minpunten

• De paarse kleur is wat opzichtig

MinnieSN 09-12-2017

Efficiënt maar kan gebruiksvriendelijker

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Er zijn voor mij zowel plus- als minpunten. Daarom beoordeel ik het als "gemiddeld".
Pluspunten: strijkt redelijk vlot op alle stoffen, warmt snel op en groot waterreservoir.
Minpunten: waterreservoir niet afneembaar, snoer mag langer en strijkoppervlak wordt redelijk snel vuil (waardoor dus ook vlekken en pluisjes op kledij).
Het toestel valt aan te raden qua efficiëntie, maar af te raden qua gebruiksgemak.

Juulz 07-12-2017

een mooi en degelijk toestel

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Op het eerste moment was ik vooral verrast van het design van het toestel. Het oogt heel mooi, maar het heeft ook een aantal handige snufjes ingebouwd, zoals een klepje om je strijkijzer vast te zetten aan het waterreservoir. Het waterreservoir kan niet "uitgeklikt" worden, maw, je moet het vullen met een flesje, dus niet rechtstreeks aan de kraan. Het toestel is zeer snel warm, en heeft ook voldoende stoom. Het werken met stoom was wel een kleine aanpassing, omdat de stoom even blijft doorgaan, ook nadat je de knop al hebt losgelaten. Een klein minpuntje vind ik wel dat je de volledige kracht van de stoom niet kan gebruiken als je niet op de hoogste warmte strijkt. Bij mijn vorige toestel kon dit wel. Het toestel heeft een volledig eigen (en nieuwe) manier van ontkalken. Doormiddel van een knop die je 3 seconden moet induwen kan je een boost in werking zetten. Er is ook een speciaal bakje mee geleverd waar je dat het overtollige kalk/ water kan in opvangen. Ik heb dit nog niet getest, aangezien ik het toestel nog niet lang genoeg heb, maar het grote voordeel is wel dat je je toestel niet eerst moet laten afkoelen om het ganse reservoir uit te kuisen. Een snelle en efficiënte manier dus. Algemeen ben ik wel tevreden met het toestel. Het is wel nog een beetje wennen aan het gebruik (vooral door de stoom die zich anders "gedraagt" dan bij mijn vorig toestel) maar ik heb wel een heel goed resultaat met mijn strijk.

Pluspunten

• compact

JGG Schobre 06-12-2017

Licht en soepel strijkijzer

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Dit strijkijzer is zeer soepeltjes en strijkt prettig en snel (ter vergelijking met mijn oude strijkijzer). Hij is licht en werkt een stuk prettiger dan strijkijzers waarbij het reservoir is ingebouwd in de strijkbout zelf. De ontkalk functie is veelbelovend en ziet er heel eenvoudig uit. De stoomfunctie is goed en constant; ik heb niet hoeven wachten dat het apparaat tussentijds moest verwarmen op weer op temperatuur te komen. Door de vergrendel knop is het risico klein dat de strijkbout bij het verplaatsen of opbergen van de houder valt; eenvoudige, maar handige optie!

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Snel op temperatuur
  • Licht

Schopze 06-12-2017

Licht, mooi en soepel strijkijzer

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Wat me voornamelijk opvalt is hoe licht het strijkijzer is en hoe soepeltjes en snel hij strijkt (ter vergelijking met mijn oude strijkijzer); dit werkt een stuk prettiger dan strijkijzers waarbij het reservoir is ingebouwd in de strijkbout zelf. De ontkalk functie is veelbelovend en ziet er heel eenvoudig uit. De stoomfunctionaliteit is goed en constant; ik heb niet hoeven wachten dat het apparaat tussentijds moest verwarmen op weer op temperatuur te komen. Door de vergrendel knop is het risico klein dat de strijkbout bij het verplaatsen of opbergen van de houder valt; eenvoudige, maar handige optie!

Spadimo 06-12-2017

Compact en handig strijkijzer

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Als beginnend strijker, kan ik niet veel vergelijken met andere strijkijzers. Behalve met ons oud (groot) strijkijzer. Want de Philips Factcare Compact is zoals de naam doet vermoeden een heel compact strijkijzer waarmee je vlug glijdt over allerhande kledij. Hij is ook heel handig in gebruik voor de kleedjes van de kinderen. Die zijn niet zo groot en strijken in een vlotte beweging mooi glad. Het waterreservoir is niet los te koppelen, dus hiervoor moet je hem met een beker of flesje bijvullen en kan dit niet via de kraan. Het is wel eventjes wennen aan de stoom. Het toestel stoomt iets langer dan dat je de knop indrukt. Ook is het in het begin wat zoeken naar de juiste temperatuur regeling. Al vermoed ik dat doorwinterde strijk(st)ers hiermee minder problemen hebben. Het toestel opbergen kan gemakkelijk door middel van de vergrendeling. Al bij al ben ik tevreden van dit toestel en is het prijs - kwaliteit een zeer goed strijkijzer.

Pluspunten

• Compact
  • Handig
  • Handig opbergsysteem

Minpunten

• Vast Waterreservoir

Loeke84 06-12-2017

Topper

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Top strijkijzer. Lichtgewicht. Ondanks dat de stoom niet te heet word, zijn wel alle kreukels eruit. Vergrendeling van strijkijzer ook een pluspunt bij het verplaatsen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Stoom niet te heet
  • Vergrendeling van strijkijzer

Minpunten

• Snoer zat te strak opgedraaid

Freson 06-12-2017

zeer goed toestel

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

(getest door mijn vrouw) :)

prijs kwaliteit een heel goed toestel!
heb vorig jaar een toestel gekocht van een ander bekend merk dat meer dan dubbele kost. dit toestel presteert zelfs beter.
strijk was in een mum van tijd klaar! stoomt beter en maakt nauwelijks geluid!!

SandraPal 04-12-2017

Strijkt moeiteloos de was

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Het toestel is erg licht en handig in gebruik. Dit apparaat kan zonder enig probleem mijn was aan, alles wordt rimpelloos, super gewoon!

WendyJansen8 04-12-2017

Heel fijn en compact strijkijzer

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

"Wat een mooi strijkijzer" het eerste wat in me opkwam toen ik het strijkijzer uit de doos haalde. Mooi vormgegeven, licht in gewicht, groot waterreservoir. Het testen kon beginnen!

Het strijkijzer is snel opgewarmd, wat gemakkelijk te zien is aan het blauwe lampje. Tijdens het opwarmen knippert deze en is hij op temperatuur dan blijft deze branden. Het strijkijzer ligt lekker in de hand en strijkt echt fijn en snel alles moeiteloos glad! Bij moeilijke vouwen is de stoomstoot te gebruiken.

Wat ook erg fijn is is het ruime waterreservoir. Enige minpuntje hieraan vindt ik dat deze er niet uit te halen is. Wanneer je deze dus wil legen zul je dit met het hele strijkijzer eraan moeten leeggieten.

Nog een groot pluspunt is de draagvergrendeling. Dit maakt het super handig om het strijkijzer te verplaatsen en te dragen. Heel fijn want zo loop je geen risico dat, bijvoorbeeld tijdens het dragen het strijkijzer, deze van het docking station glijd en op de grond valt.

Ik ben heel erg tevreden met dit apparaat. Het maakt het strijken echt gemakkelijker en daardoor ook leuker.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Draagvergrendeling
  • Redelijk compact
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Het waterreservoir is niet afneembaar.

Wen86 04-12-2017

Heel erg fijn strijkijzer.

Franske72 04-12-2017

Review

Doos :
De doos oogt mooi en modern. Het trekt zeker je aandacht als het tussen andere dozen met strijkijzers zou staan.
De paarse tint maakt het geheel hedendaags.

Uitpakken :
Er was nog voldoende karton en beschermingsmateriaal in de doos vooraleer het strijktoestel uitgepakt is.
Het strijktoestel was heel goed ingepakt .
Kleur toestel: wit

Gebruik :
- plug and play heel gebruiksvriendelijk. Je moet niet eerst een volledig boekje doorlezen. Alles wordt op een A4 met tekeningen en in duidelijke taal uitgelegd. Als je dit allemaal zou kwijtspelen heb je nog altijd de pictostickers. De pictostickers op het waterreservoir en het calc-cleanhouder maken de A4 zelfs overbodig. Je kan de stappen gewoon erop aflezen. Top gewoon!
- I love de picto’s op het waterreservoir! Het geeft alle info over het strijkijzer, dat je nodig hebt.
- Het strijkijzer is heel licht in de hand. Het is ook niet te groot. Het neemt niet te veel plaats in beslag ook al heeft het een waterreservoir.
- Het strijkijzer is gemakkelijk bij te vullen. Een groot pluspunt is het onmiddellijk verder kunnen strijken.
- De stoom en de warmte om te strijken is net genoeg. De warmte zou voor mij hoger mogen liggen, voor katoenen materiaal. Ik vind het wel raar dat ik bij de 2de strijkbeurt met dit strijkijzer al bruine vlekken op de kledij krijg. Ik had nochtans goed vooraf gestoomd. Daarom heb ik al maar een ontkalkprocedure doorlopen na 1 strijkbeurt. Het water dat eruit kwam was wel proper. Ik hoop dat het iets eenmaligs is…
- Je kan snel beginnen strijken. Toch is het niet duidelijk wanneer het ijzer echt warm is. Het lichtje bovenop gaat niet uit of knippert niet.
- Het toestel maakt heel weinig lawaai.
- De zool van het toestel is te glad. Het schoof bijna van de strijkplank af bij het eerste gebruik.
- Het reservoir is niet te groot. Enkel de inkeeping om het strijkijzer in te zetten mocht dieper of in schuinere helling. Je kan het er niet snel, snel in zetten. Ik heb het toestel zo al bijna op de grond laten vallen omdat ik het ijzer er niet ingeschoven kreeg.
- Het op slot leggen van het strijkijzer gaat heel gemakkelijk en het ijzer kan dan geen kant meer op.
Opbergen :
- Het snoer moet links in het reservoir opgeborgen worden. Dit vind ik niet handig als rechtshandig persoon.
- De draad krolt wel heel fel op. Hopelijk wordt dit beter naarmate het meer gebruikt wordt.
- Het snoer en de draad geraken er niet meer in na gebruik.
- Tip: de calc-cleanhouder integreren in het waterreservoir. Nu moet je het ergens in je kast gaan zoeken als het lichtje calc knippert. De houder neemt zo ook geen extra plaats in de kast in.

Clau70 01-12-2017

Strijk-gemak

Geschreven voor: Philips FastCare Compact GC6730

Een perfect strijksysteem. Je strijk ligt in no-time gestreken in je kast. Je hoeft niet lang te wachten ondanks het grote waterreservoir. Binnen twee minuten is het warm. Het ijzer geeft enorm veel stoom en zelfs met een stoomstoot voor bv een spijkerbroek. Wel even opletten dat je de knop loslaat voor je het ijzer verticaal houdt. Een aanrader

Pluspunten

• Snel op temperatuur/gebruiksklaar