Philips FastCare Compact GC6730 - Reviews

1 liter
Continu navulbaar
Kleuren
paars, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 21 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

vic64 22-05-2018

Licht toestel en zeer gebruiksvriendelijk

Licht toestel en zeer gebruiksvriendelijk
Makkelijk om te strijken.
Stoom werk prima voor verschillende types van kledingen.

Weegschaaltje 14-12-2017
  • Product gekregen

Goed toestel

Het is een handige strijkijzer,snel op temperatuur, water toevoegen zonder apparaat uit te schakelen echt handig

Kenn 13-12-2017

Fijn apparaat

Heel fijn lichtgewicht strijkijzer. Alleen waar je het water bij vult is niet water dicht, dus als je een beetje veel water er in doet en iemand stoot tegen je strijkplank komt er een klets water uot

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Stoomt hard

Minpunten

• Watervulpunt niet waterdicht

Riaa 11-12-2017

Licht van gewicht. Sterke stoom druk!

Al heel wat jaren ben ik in het bezit van een stoomgenerator strijkijzer. Een handig apparaat, maar tamelijk zwaar qua gewicht (dus minder makkelijk te vervoeren).
Toen ik de doos openmaakte van deze Philips, was ik dan ook blij verrast met het gewicht. Dit strijkijzer is een heel stuk lichter dan ik gewend ben, maar heeft dezelfde druk en gemak als ik gewend ben, maar dan dus een stuk handzamer.
Aanrader!

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Stevige stoom druk

Minpunten

• De paarse kleur is wat opzichtig

Juulz 07-12-2017

een mooi en degelijk toestel

Op het eerste moment was ik vooral verrast van het design van het toestel. Het oogt heel mooi, maar het heeft ook een aantal handige snufjes ingebouwd, zoals een klepje om je strijkijzer vast te zetten aan het waterreservoir. Het waterreservoir kan niet "uitgeklikt" worden, maw, je moet het vullen met een flesje, dus niet rechtstreeks aan de kraan. Het toestel is zeer snel warm, en heeft ook voldoende stoom. Het werken met stoom was wel een kleine aanpassing, omdat de stoom even blijft doorgaan, ook nadat je de knop al hebt losgelaten. Een klein minpuntje vind ik wel dat je de volledige kracht van de stoom niet kan gebruiken als je niet op de hoogste warmte strijkt. Bij mijn vorige toestel kon dit wel. Het toestel heeft een volledig eigen (en nieuwe) manier van ontkalken. Doormiddel van een knop die je 3 seconden moet induwen kan je een boost in werking zetten. Er is ook een speciaal bakje mee geleverd waar je dat het overtollige kalk/ water kan in opvangen. Ik heb dit nog niet getest, aangezien ik het toestel nog niet lang genoeg heb, maar het grote voordeel is wel dat je je toestel niet eerst moet laten afkoelen om het ganse reservoir uit te kuisen. Een snelle en efficiënte manier dus. Algemeen ben ik wel tevreden met het toestel. Het is wel nog een beetje wennen aan het gebruik (vooral door de stoom die zich anders "gedraagt" dan bij mijn vorig toestel) maar ik heb wel een heel goed resultaat met mijn strijk.

Pluspunten

• compact

JGG Schobre 06-12-2017

Licht en soepel strijkijzer

Dit strijkijzer is zeer soepeltjes en strijkt prettig en snel (ter vergelijking met mijn oude strijkijzer). Hij is licht en werkt een stuk prettiger dan strijkijzers waarbij het reservoir is ingebouwd in de strijkbout zelf. De ontkalk functie is veelbelovend en ziet er heel eenvoudig uit. De stoomfunctie is goed en constant; ik heb niet hoeven wachten dat het apparaat tussentijds moest verwarmen op weer op temperatuur te komen. Door de vergrendel knop is het risico klein dat de strijkbout bij het verplaatsen of opbergen van de houder valt; eenvoudige, maar handige optie!

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Snel op temperatuur
  • Licht

Schopze 06-12-2017

Licht, mooi en soepel strijkijzer

Wat me voornamelijk opvalt is hoe licht het strijkijzer is en hoe soepeltjes en snel hij strijkt (ter vergelijking met mijn oude strijkijzer); dit werkt een stuk prettiger dan strijkijzers waarbij het reservoir is ingebouwd in de strijkbout zelf. De ontkalk functie is veelbelovend en ziet er heel eenvoudig uit. De stoomfunctionaliteit is goed en constant; ik heb niet hoeven wachten dat het apparaat tussentijds moest verwarmen op weer op temperatuur te komen. Door de vergrendel knop is het risico klein dat de strijkbout bij het verplaatsen of opbergen van de houder valt; eenvoudige, maar handige optie!

Spadimo 06-12-2017

Compact en handig strijkijzer

Als beginnend strijker, kan ik niet veel vergelijken met andere strijkijzers. Behalve met ons oud (groot) strijkijzer. Want de Philips Factcare Compact is zoals de naam doet vermoeden een heel compact strijkijzer waarmee je vlug glijdt over allerhande kledij. Hij is ook heel handig in gebruik voor de kleedjes van de kinderen. Die zijn niet zo groot en strijken in een vlotte beweging mooi glad. Het waterreservoir is niet los te koppelen, dus hiervoor moet je hem met een beker of flesje bijvullen en kan dit niet via de kraan. Het is wel eventjes wennen aan de stoom. Het toestel stoomt iets langer dan dat je de knop indrukt. Ook is het in het begin wat zoeken naar de juiste temperatuur regeling. Al vermoed ik dat doorwinterde strijk(st)ers hiermee minder problemen hebben. Het toestel opbergen kan gemakkelijk door middel van de vergrendeling. Al bij al ben ik tevreden van dit toestel en is het prijs - kwaliteit een zeer goed strijkijzer.

Pluspunten

• Compact
  • Handig
  • Handig opbergsysteem

Minpunten

• Vast Waterreservoir

Loeke84 06-12-2017

Topper

Top strijkijzer. Lichtgewicht. Ondanks dat de stoom niet te heet word, zijn wel alle kreukels eruit. Vergrendeling van strijkijzer ook een pluspunt bij het verplaatsen.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Stoom niet te heet
  • Vergrendeling van strijkijzer

Minpunten

• Snoer zat te strak opgedraaid

WendyJansen8 04-12-2017

Heel fijn en compact strijkijzer

"Wat een mooi strijkijzer" het eerste wat in me opkwam toen ik het strijkijzer uit de doos haalde. Mooi vormgegeven, licht in gewicht, groot waterreservoir. Het testen kon beginnen!

Het strijkijzer is snel opgewarmd, wat gemakkelijk te zien is aan het blauwe lampje. Tijdens het opwarmen knippert deze en is hij op temperatuur dan blijft deze branden. Het strijkijzer ligt lekker in de hand en strijkt echt fijn en snel alles moeiteloos glad! Bij moeilijke vouwen is de stoomstoot te gebruiken.

Wat ook erg fijn is is het ruime waterreservoir. Enige minpuntje hieraan vindt ik dat deze er niet uit te halen is. Wanneer je deze dus wil legen zul je dit met het hele strijkijzer eraan moeten leeggieten.

Nog een groot pluspunt is de draagvergrendeling. Dit maakt het super handig om het strijkijzer te verplaatsen en te dragen. Heel fijn want zo loop je geen risico dat, bijvoorbeeld tijdens het dragen het strijkijzer, deze van het docking station glijd en op de grond valt.

Ik ben heel erg tevreden met dit apparaat. Het maakt het strijken echt gemakkelijker en daardoor ook leuker.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Draagvergrendeling
  • Redelijk compact
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Het waterreservoir is niet afneembaar.

Anoniem 04-12-2017

Heel erg fijn strijkijzer.

Clau70 01-12-2017

Strijk-gemak

Een perfect strijksysteem. Je strijk ligt in no-time gestreken in je kast. Je hoeft niet lang te wachten ondanks het grote waterreservoir. Binnen twee minuten is het warm. Het ijzer geeft enorm veel stoom en zelfs met een stoomstoot voor bv een spijkerbroek. Wel even opletten dat je de knop loslaat voor je het ijzer verticaal houdt. Een aanrader

Pluspunten

• Snel op temperatuur/gebruiksklaar

Maartje79 01-12-2017

Snel en makkelijk strijken

Snel en makkelijk strijken door dit compact apparaat.
Makkelijk water vullen en bijvullen door de grote vul opening en doordat hij compact is ook makkelijk opbergen.

Pluspunten

• Compact daardoor makkelijk opbergen
  • Veel stoom
  • Grote vulopening

Tiggeraal 01-12-2017

Strijken wordt zowaar bijna mijn hobby

Strijken is niet mijn hobby... maar dat blijkt toch vooral aan mijn oude strijkijzer te liggen. Afgezien van het feit dat deze FastCare Compact eigenlijk best mooi is om te zien, is ie ook erg fijn in gebruik. De handleiding bestaat uit maar enkele pagina's, meer heeft het apparaat ook niet nodig. Het enige puntje dat ik mis, is hoe veel liter water in de tank past. Verder staat alles er in dat ik zou kunnen bedenken te willen weten. Het aansluiten is supersimpel: water er in, stekker in stopcontact en even wachten tot het lampje brandt (oh ja, de schakelaar aan de achterzijde van de tank moet nog even op 'aan'). Bij het eerste gebruik duurt het even voordat het water de strijkzool heeft bereikt, maar met behulp van de stoomstootknop komt ook dit vlot op gang. Mijn kleding is nog nooit zo snel en moeiteloos kreukloos geworden. Verbaasd was ik wel dat mijn oudere strijkbout (slechts een jaar of 3 oud) zo veel minder kwaliteit biedt dan dit strijkijzer... wat een wereld van verschil! Komende week nog maar eens wat strijkgoed verzamelen :) :)

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • goed strijkresultaat
  • groot reservoir

Kenn1985 30-11-2017

Licht en makkelijk strijken

Een fijn strijkijzer, stoomt goed en maakt weinig geluid tijdens het stomen. Echt een aanrader! Enige minpuntje vind ik dat je de waterbak er niet kan afhalen, dus niet schoon kan maken.

PascalZwolle 26-11-2017

Strijkgemak

Strijken is voor mij een noodzakelijk kwaad. Ik hou er gewoon niet zo van. Deze stoomgenerator is voor mij de uitkomst. Het maakt het strijken tien keer makkelijker. Het maakt het strijken zelfs leuker. Als ik toch eenpaar verbeterpuntjes zou mogen geven is dat van mij het snoer wat langer mag en de draad tussen het waterreservoir en de strijkbout zelf wat soepeler zou mogen zijn. Al zijn dit kleine punten.

• Gebruiksgemak
  • Snelheid
  • Veel stoom

Minpunten

• Kort snoer
  • Stugge waterslang

boshoven 25-11-2017

Top product

Wat is strijken toch een gemak licht in de hand
En stoomt goed maar vindt jamner dat er geen los waterreservoir op zit

Pluspunten

• Licht in de hand
  • Stoom goed
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Geen los waterreservoir

Wou75 25-11-2017

Mooi apparaat veel stoom

Veel stoom en daardoor is je was snel kreukloos in de kast. Het is handig dat je de bout vast kunt zetten en het hele apparaat in een hand mee kunt nemen. Je moet het apparaat onder de kraan vullen want de bak is niet los. In mijn geval lastig want ik strijk niet in de buurt van een kraan.

Pluspunten

• Veel stoom
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Waterbak kan niet los

Bosseve 23-11-2017

Top product

Wat is het to h fijn om met zo een licht strijkijzer te strijken
Kreukels gaan er door de goede stoom functie met een makkue er uit

DP75 21-11-2017

Design

Een prachtig apparaat wat ook met veel stoom snel je was weg strijkt.
Jammer dat de waterbak niet los kan. Wel handig dat je de bout vast kunt klikken en je het apparaat in z'n geheel mee kunt nemen.