Tefal Effectis Anti-Calc GV6839

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Effectis Anti-Calc GV6839 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Johan 05-09-2019

Waardeloos

Er zit een zgn automatische afslag op na 10 minuten het apparaat niet te hebben gebruikt. Of bij 30 minuten. Maar hij slaat zelfs tijdens het strijken om de haverklap af. Verschrikkelijk om zo te moeten strijken. Als hij wel doet strijkt hij best fijn. Maar daar koop ik nu niks voor.

Pluspunten

• Strijkt zonder moeite glad.

Minpunten

• Slaat om de 10 minuten uit zichzelf af.

Bootje 22-05-2018

Super handzaam strijkijzer

Ik mocht dit strijkijzer testen. Geloof me meteen verkocht. Heerlijk strijken ,licht ijzer, voldoende water, mooie reguliere temperaturen aangepast aan de stof. Alles door elkaar strijkt, Stoom is echt heet en was wel even zoeken hoe hoe alles werkt maar eigenlijk gaat het gewoon vanzelf. Een tip is een grotere strijktafel aanshaffen of een tafeltje ernaast waar het nogal grote apparaat op kan staan. Maar ik heb het er voor over. Wat een strijkgemak.

Pluspunten

• licht
  • standvastig in temperatuur
  • zelregelend

Minpunten

• plaatjes onduidelijk gebruiksaanwijzingen
  • grotere strijkplank nodig

Myrchelle 14-05-2018

Makkelijk, goed en snel

Geen gedoe meer met instellen, apparaat past automatisch de temperatuur aan.
Licht in gebruik, geen zwaar stoom strijkijzer.
Het apparaat bevalt, het is even een bouwpakket na het uitpakken en daarna werkt het fijn en snel. Eenvoudig en goed op te bergen.

Ontkalken? Let dan even op en laat het apparaat dan eerst afkoelen en verwijder al het water!
Anders veel hete stoom en heet water uit de knop.

Pluspunten

• Licht qua gewicht
  • Makkelijk op te bergen
  • Geen instellen nodig, past temperatuur aan
  • Verschillende stoommogelijkheden

Minpunten

• Ontkalken, opletten!

Saskia 13-05-2018

Het kost wat tijd, maar dat wordt wel beloond

Het opwarmen duurt even. Heel anders dan een stoomstrijkijzer.
Maar wanneer die dan warm is, jaag je door je was heen. Voor je het weet ben je klaar, je zou het bijna jammer vinden!

De stoom wordt gereguleerd, dus geen gedoe meer met temperaturen regelen.
De slang waar de stoom door komt is wat stug, maar lang genoeg dat dit niet heel erg stoort.

Pluspunten

• Soepel ijzer
  • Stoomt waanzinnig
  • Groot reservoir

Minpunten

• Stugge slang
  • Lange opwarmen tijd

Ed Falcon 12-05-2018

Snel, glad en voldoende stoom!

Ik heb dit strijkijzer met stoomgenerator nu 2 weken in mijn bezit en ben zeer tevreden over het gebruik van deze stoomgenerator. Het design is cool (blauw/groen). Het vullen van de stoomgenerator gaat eenvoudig. Met een gietertje kan eenvoudig kraanwater toegevoegd worden. De stoomgenerator is na ongeveer 2 minuten op bedrijfstemperatuur en gebruiksklaar. De stoomgenerator genegeerd voldoende stoom tijdens het strijken. Wat perfect bij deze stoomgenerator werkt is dat de stoomgenerator onmiddellijk reageert als er stoom gevraagd wordt. De temperatuur instellen ivm met de te strijken stof hoeft niet, omdat de strijkbout dit zelf detecteert en en instelt. Dat werkt erg goed en is heel handig! De strijkstool heeft een enorm glad oppervlak, hierdoor gaat het strijken snel en soepel. Na het strijken vind ik het prettig om de strijkbout met stoomgenerator veilig en netjes weg te kunnen zetten. Dat kan bij deze Tefal Effectis Anti-Calc GV6839 goed, omdat de strijkbout vast te zetten is aan de stoomgenerator. Iets duurder dan de gemiddelde Tefal stoomgenerator, maar de extra investering meer dan waard.

Pluspunten

• Snel op temperatuur.
  • Automatische temperatuur instelling.
  • Strijkbout kan vastgezet worden aan generator.
  • Gladde strijkzool

Minpunten

• Waterreservoir niet afneembaar

Jerry Verweij 11-05-2018

Geweldig apperaat, met een druk op de knop strijken maar.

Ik heb deze stoomgenerator nu een week, en heb er al veel mee gestreken. Wat mij opviel is dat als je er water hebt ingedaan hij het meteen doet na 2 minuten voor verwarmen. Je kan meteen strijken, ik was eerst hijverig met bepaalde kleding soorten. Maar dat is helemaal niet nodig, hij bepaald zelf hoe heet hij moet zijn. En dan stel je daarnaast zelf je stoom hoeveelheid in, en dan gaat het als een tierelier. Je heb 3 stande stoom, maar met de eco stand stoom geeft hij al genoeg stoom af om alle soorten kleding te kunnen strijken.Van t- shirt tot spijkerbroeken, gewoon geweldig. Alleen vindt ik het jammer dat je het water reseroir er niet afkan halen om bij te vullen, dat moet je nu met een gietertje doen. En het electriteit snoer wat er aan en bijzit vindt ik erg kort, nu moet ik een verlengsnoer gebruiken omdat je ander meteen in een hoekje staat. Het vergrendelings klepje voorop/ bovenaan is ook makkelijk om hem op te tillen en weg te zetten, bij andere zit hij er gewoon los op en valt dan erg snel, hier niet. Leuk omtezien dat er na jaren toch steeds nieuwe aanpassingen worden gevonden en/ of toegepast. Dit is mijn 4 de maar ook meteen de lichtste met strijken omdat je alleen een strijkbout in de hand hebt en de rest op de stoomgenerator zit.Daarom zou ik deze echt aanbevelen met een nieuwe aankoop als beste en lichtste stoomgenerator. Hopelijk hebben jullie ook zoveel plezier ervan als ik. Succes ermee.

Pluspunten

• Snel te gebruiken
  • Optil beugel
  • Zelf weten welke kleding stuk je strijkt
  • Bepaald zelf temperatuur
  • Genoeg stoom

Minpunten

• Te kort electricteits snoer
  • En water bij vullen met gieter

Trixood 07-05-2018

Niet meer prutsen met temperatuur!

Strijken is het enige aan het huishouden wat ik leuk (en belangrijk) vind om te doen. Bij ons in huis wordt er veel katoen, zijden en andere kreukelbare stofjes gedragen en ik vind het belangrijk dat dit strak gestreken is (tot de dekbedden aan toe). Al jaren heb ik een oud model Tefal stoomstrijkijzer maar het werd eens tijd voor een nieuwe.
Het model is in eerste instantie al veel mooier qua design. Wat ik meteen al handig vond is dat je kan zien hoeveel water er nog in het reservoir zit, dit was niet het geval bij mijn oude model.
De stoomkrachtigheid kan je zelf instellen, ik vind flink krachtige stoom het meest prettig dus heb ik hem daar gewoon op laten staan. Aan het einde van een uur strijken was het waterreservoir ver op. (ik had hem niet helemaal gevuld). Het vullen van het water gaat ook een stuk makkelijker dan mijn oude model. (nu open je een klepje en de kraan doet de rest).
In het begin durfde ik mijn tere stofjes die niet gestreken mogen worden met een heet strijkijzer niet echt te strijken omdat je de warmte niet kan instellen. Ik heb op een goedkoper teer stofje eerste uitgeprobeerd of dit goed ging en tot mijn verbazing ging dit top! Je hoeft niets meer in te stellen omdat op een of andere wonderbaarlijke wijze het strijkijzer dit zelf aanvoelt ofzo.
Mijn oude model had een horizontaal vlak waar de strijkbout op stond, nu heet hij een hellingshoek waar hij achter een vlak hangt zodat hij er niet afgeleid. Een aantal keer dat ik de strijkbout pakte bleef hij hier lichtelijk achter hangen maar dit is gewoon gewenning denk ik.
Ik vind het een top apparaat!

Pluspunten

• Water is makkelijk bij te vullen
  • Je hoeft geen temperatuur in te stellen
  • Snel warm
  • Strijkt als een tierelier

Minpunten

• Maakt bij opwarming best wat geluid

Stephanie 06-05-2018

Gebruiksvriendelijk..!

De reden dat wij dit strijkijzer wilde testen is omdat wij ontevreden zijn over ons huidige strijkijzer. Namelijk groot waterverbruik, lekkage, kalkaanslag.
De verwachtingen van het nieuwe strijkijzer waren dat de voorstaande punten niet aan de orde zouden zijn. Dit was het geval, het reservoir van 1,4 liter was meer dan voldoende voor het strijken van een flinke was. Ook de overige punten voldoen aan onze verwachting. Het strijkijzer hoeft niet op temperatuur ingesteld te worden daar deze zelf de stoffen herkent. Daarnaast is het een mooi design, het handstuk zelf weegt niks en ligt goed in de hand. Wat wij heel fijn vinden is dat er een lang snoer aan zit. Ook is het apparaat makkelijk in gebruik. Kortom wij zijn tevreden over het nieuwe stroomstrijkijzer en bevelen deze zeker aan.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goed doseerbaar stoomsysteem
  • Groot water reservoir
  • Lang snoer