Philips GC7805

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC7805 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

sanbon 26-09-2017

mening ongewijzigd

Geschreven voor: Philips GC7805

De strijkijzer gaat inmiddels al een maand of 4/5 mee en mijn mening blijft hetzelfde. Prima ding, je kan alles strijken op 1 temperatuur. In het begin is het 'in mijn ogen' een bijzondere ervaring om niet eerst de delicate was te strijken en dan pas een spijkerbroek, maar gewoon de hele boel door elkaar heen. Een spijkerbroek, een dun shirt, een blouse etc. Met het stoom kan je zelfs persen waardoor je een prima lijn in je kleding krijgt. Enige nadeel is dat het apparaat wat lawaai maakt. Dat is echt te verwaarlozen als je kijkt met welk gemak ik nu strijk.

Pluspunten

• Geen was meer sorteren
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• maakt lawaai

Robin74 13-06-2017

Na 17 jaar eindelijk leuk om te strijken!

Geschreven voor: Philips GC7805

Na 17 jaar te strijken met een "normaal" strijkijzer, ben ik nu overgestapt naar deze stoomgenerator.

Wat een verschil. Eerst vond ik strijken niet leuk, maar nu doe ik het met plezier.

Dit is een geweldige uitvinding. Geen water in het strijkijzer maar in de generator. Dat dit niet eerder bedacht is.

Ik kan het apparaat iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • ziet er mooi uit én is compact
  • licht van gewicht
  • watertank is groot genoeg ondanks compactheid

Minpunten

• strijkijzer kan je niet rechtop zetten door snoer

Dirk 09-06-2017

Krachtige stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC7805

Ik heb de perfectcare Compact nu een kleine week in gebruik. Wat een wereld van verschil met mijn oude strijkijzer. De zool glijd zonder moeite over de verschillende soorten stof zonder vlekken achter te laten en de stoomdruk is indrukwekkend. Ik heb de beloofde opwarmtijd getimed en deze is spot-on in 2 minuten is het apparaat op temperatuur

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Krachtige stoom opwekking

roelbb 09-06-2017

licht van gewicht

Geschreven voor: Philips GC7805

Ik heb dit apparaat een paar weken in gebruik in het kader van een review campagne van Philips.

Het apparaat ziet er goed vormgegeven uit, in wit met aqua blauw. Je hebt vanwege de afmetingen wel een strijkplank nodig die geschikt is voor grotere strijkijzers / stoomapparaten.

Doordat het waterreservoir niet meer in het strijkijzer zit, is het licht van gewicht en handzaam. Dit reservoir is tijdens het strijken bij te vullen, maar is niet afneembaar. Je zal een fles water moeten pakken om het bij te vullen.
Ook het instellen van de temperatuur is vanaf nu niet meer nodig, dat zou het apparaat nu uit zich zelf moeten weten. Mijn vorige strijkijzer stond altijd ingesteld op katoen. Zelden veranderd.

Het strijken gaat vlot, ligt goed in de hand. Temperatuur zou wat heter mogen zijn om de vouwen wat makkelijker glad te strijken. Het stomen daarin tegen is niet bijster snel. Je moet als het ware vooruit denken. Het duurt even voordat de stoom uit je strijkijzer komt. De eerste keren zie je de stoom pas uit het ijzer komen als je al klaar bent met het overhemd. Zodra je er wat handigheid in krijgt lukt het wel.

Ter vervanging van een stoomstrijkijzer is dit apparaat een aanrader, ben je gewend met een stoomsysteem te strijken, dan is deze niet toereikend.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • snel op temperatuur

Minpunten

• watertank zit vast
  • duurt even voordat stoom beschikbaar is

GLF81 08-06-2017

Compacte snelle stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC7805

Een mooie compacte stoomgenerator die zeer snel op temperatuur komt en met veel stoom al uw strijkgoed glad strijkt zonder aanpassingen in instellingen. Het ontwerp is gestroomlijnd en intuïtief. Er is alleen een Aan knop, een anti-calc knop/programma en een Eco knop voor de bewuste consument. Fijn is ook dat de strijkbout een stuk kleiner en lichter is dan een regulier strijkijzer.

De stoomgenerator werkt werkelijk op iedere stof en binnen mum van tijd is al je strijkgoed glad. Overhemden kwamen binnen mum van tijd glad en zonder watervlekken onder de strijkzool vandaan. Ook hoef je niet bang te zijn voor brandvlekken, want de stoomgenerator kan gerust 10 min op je witte t-shirt blijven liggen zonder vlekken te maken. Ideaal voor de chaotische huisvrouw/huisman.

Nadelen: de Stoomgenerator is groter dan een reguliere (stoom)strijkijzer en past niet op de houder van een standaard strijkplank en het apparaat is beduidend luider dan mijn reguliere (stoom)strijkijzer.

Pluspunten

• Compact intuïtief ontwerp
  • Snel op temperatuur
  • Lichte strijkbout
  • Veel stoom om iedere kreukel te verwijderen
  • Watertank hoeft niet snel bijgevuld te worden

Minpunten

• Geluid
  • Past niet op een gewone strijkplank

lv38 07-06-2017

Snel en makkelijk

Geschreven voor: Philips GC7805

Ben dit product nu enige tijd aan het testen en waar ik eerst nog sceptisch was ben ik een paar dagen later toch verrast. Mooi vormgegeven en niet te groot. Snel gebruiksklaar en stoom is goed en krachtig. Niet meer hoeven na te denken over de stof die je strijkt. Hij kan niet op zijn kant staan, dat vind ik minder, maar je kunt hem gewoon op de strijkplank laten staan, er gebeurt echt niets. Het strijken zonder stoom vind ik dan wel wat tegenvallen, je moet vaak ov er de stof heen en hard drukken voordat het kreukvrij is. Dat doet mijn gewone stoomstrijkijzer niet.

Pluspunten

• snel gebruiksklaar
  • krachtig stoom

Minpunten

• dat is niet op zijn kant kan staan
  • lawaaierig

Angela 06-06-2017

Strijken is een feestje!!

Geschreven voor: Philips GC7805

Wat een geweldig strijkapparaat! Vond ik het eerst een beetje eng, omdat je geen temperatuur in kan stellen, na 5 minuten strijken was ik om en stond ik zingend te strijken. Het apparaat is makkelijk in gebruik, meldt zich als hij op temperatuur is (wat heel snel gaat), is handzaam tijdens het strijken en doet zijn werk meer dan goed. Alles ziet er zo netjes uit. En hij past zich werkelijk aan aan de materialen. Ik streek zowel jeans als een giletje met zijde en dit ging prima. Het apparaat ziet er ook nog eens mooi uit en er zit een "vergrendeling" op waarmee je het strijkijzer als het ware vastklemt op de houder. Het snoer van het strijkijzer kan in de generator worden opgeborgen. Het enige wat ik mis is een handvat oid, ik durf hem nl niet aan het vastgeklemde strijkijzer op te tillen en ik vind het even wennen dat het strijkijzer niet kan blijven staan op de strijkplank door de positie van de snoer, maar dit mag de pret niet drukken. Strijken was nog nooit zo makkelijk en leuk!!! Ik ben zeer content met dit strijkwonder!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

HonestReview 06-06-2017

Een verademing/verstoming

Geschreven voor: Philips GC7805

Ik was één van de gelukkigen die dit product heeft mogen testen. Ik had zelf een normale stoomstrijkijzer (toevallig ook van Philips) en was hier al aardig tevreden mee. Ik wist dat stoomgeneratoren bestonden maar aangezien ik elke avond mijn kleren voor de volgende dag strijk, en dus niet stapels kleding in één keer, heeft de, voor mijn situatie, relatief hoge prijs en de grote van het apparaat mij altijd ervan weerhouden er één te kopen. Wat jammer is want het strijkt echt makkelijker en sneller en kortom fijner. Nou is dit de compact versie dus ik heb geen andere strijkplank hoeven kopen. Hij past gewoon op de normale strijkijzerhouder. Er past genoeg in het waterreservoir zodat je niet na elke strijkbeurt dat ding hoeft te vullen. 1,5 liter past erin. Je zet hem aan en na 2 minuten is hij opgewarmd en hoor je een subtiel pieptoontje om je te laten weten dat hij klaar is. Ik heb dit getest met een vol en met een driekwart leeg waterreservoir en bij beide duurde het 2 minuten voordat hij was opgewarmd. Wanneer je begint met strijken zit er een knop onder het handvat die je in kunt drukken om het stoom eruit te laten komen. Dus wanneer je hem even neerzet komt er geen onnodig stoom meer uit. Wat bij mijn 'oude' stoomstrijkijzer wel het geval was. Je kunt hem trouwens gewoon met het warme ijzer op elke stof laten staan zonder dat je bang hoeft te zijn dat er iets gaat verbranden. Ook hoef je geen temperatuur meer in te stellen voor de verschillende textielsoorten. Brilliant! Wanneer je de aan/uit knop (nadat hij al is aangezet) 2-3 sec. ingedrukt houdt komt hij in de turbo stand. Dit betekent nog meer stoom en dus nog sneller klaar. Er zit trouwens ook een eco mode op die minder stoom gebruikt. En wanneer je klaar bent zet je hem terug op het reservoir waar hij op vastgeklikt kan worden. Zo kun je hem makkelijk en veilig opbergen. Wat mij ook op is gevallen is dat werkelijk niks anders dan het ijzer heet wordt. Dus je kunt hem gewoon oppakken en verplaatsen zonder bang te hoeven zijn je handen te verbranden. Het snoer is ook makkelijk op te bergen in de speciaal daarvoor gemaakte sleuven. En mocht je hem vergeten uit te zetten dan schakelt hij zichzelf na een paar minuten automatisch uit. Als ik eerder geweten dat dit zoveel malen fijner was dan had ik m zelf al veel eerder aangeschaft. En qua prijs, naar mijn mening, is dit type ook heel goed te doen.

Pluspunten

• Compact
  • Veilig
  • Snel
  • Gebruiksgemak

Lightblue 05-06-2017

Een aanrader!

Geschreven voor: Philips GC7805

Superfijn strijkijzer! Strijken gaat met deze strijkijzer een stuk sneller! De lastige vouwen zijn er makkelijk uit te krijgen. Ook is hij erg zuinig met water zodat je het reservoir niet vaak hoeft bij te vullen. In het begin is het wel even wennen dat je de strijkijzer niet meer op z’n kant kan zetten, hij kan namelijk gewoon met de hete kant op de strijkplank staan.

Pluspunten

• zuinig met water
  • makkelijk in gebruik
  • slot waarmee je de strijkijzer kan vastzetten
  • geen standen voor verschillende stoffen

Minpunten

• hij past niet in de standaard op mijn strijkplank

HcvdG 31-05-2017

Werkt fijn

Geschreven voor: Philips GC7805

Positief dat je temperatuur niet hoeft in te stellen, het grote waterreservoir en dat hij op strijkplank kan blijven staan. Hij glijdt makkelijk en is niet zwaar.

Negatief. Het snoer van de stoomtoevoer is aan de korte kant. Zeker met een grotere strijkplank. Verder krijg ik kramp van het steeds ingedrukt houden van de stoomtoevoer. Liever had ik gehad dat je die dmv een knopje aan of uit kan schakelen. Stoom indrukken maakt veel lawaai. En ook gaat de stoom nog even door na indrukken.

Kara37 30-05-2017

Strijken wordt leuk

Geschreven voor: Philips GC7805

Moeiteloos strijken, warmt snel op. Temperatuur wordt automatisch herkent en ingesteld. Heel handig als je verschillende stoffen moet strijken. De strijkijzer is licht in de hand.

Pluspunten

• snelheid stoom genereren
  • automatische temperatuur
  • licht in de hand
  • leuk design

Minpunten

• snoer iets aan de korte kant
  • maakt lawaai

jf050 29-05-2017

Met de Philips GC7805 is strijken is weer leuk geworden

Geschreven voor: Philips GC7805

Sinds enkele weken heb ik dit Philips GC7805/20 Perfectcare Compact stoomgenerator. En ik ben er nu al verkocht aan.
Strijken is weer leuk geworden.
Hij ligt lekker in de hand, is zeer snel op temperatuur en geeft een goede dosis stoom af.
OptimalTEMP-systeem is bijzonder handig; je hoeft niet steeds een andere temperatuur in te stellen en te wachten, dus je kunt gewoon aan één stuk door al je kledingstukken strijken.
Het waterreservoir is makkelijk bij te vullen, al is de inhoud van 1,5 liter erg groot.
De snoer geeft voor mij een goede lengte.
Makkelijk op te bergen.

Een nadeel is het geluid wat de stoomgenerator produceert.

Pluspunten

• Gebuilks gemak
  • Goed resultaat
  • Grote water tank

Minpunten

• Gekuid

rilana 28-05-2017

Maakt strijken minder vervelend.

Geschreven voor: Philips GC7805

Ik ben zeer blij met deze nieuwe aanwinst. Strijken is niet echt mijn hobby maar ik moet zeggen ik vlieg nu door de was. Het apparaat is zeer snel opgewarmd zodat je eigenlijk binnen twee minuten aan de slag kan. Hij is niet echt zwaar dus makkelijk in gebruik. Ik mis wel de instelling om zelf de temperatuur aan te passen aan het product.

• Maakt niet veel lawaai
  • geeft aan wanneer hij ontkalkt moet worden

Minpunten

• snoer is niet op te rollen
  • beetje wankel op de strijkplank

Sanbon 26-05-2017

maakt veel lawaai

Geschreven voor: Philips GC7805

Mijn eerste ervaring met dit apparaat (na een week in gebruik), is dat het best veel lawaai maakt als je de stoomfunctie gebruikt. Het mooie aan het apparaat is dat je de temperatuur niet voor verschillende kledingstukken hoeft te veranderen. Wat voor de eerste keer een bijzondere ervaring is. Ik nam een spijkerbroek en kort daarna een blouse. Het idee dat je met dezelfde warmte de blouse gaat strijken is even eng. Maar na een paar keer geprobeerd te hebben, valt het mee.

Pluspunten

• Er kan veel water in
  • geen instel/wachttijd meer
  • niet meer sorteren van kleding

Minpunten

• enorme unit, neemt veel ruimte in
  • maakt enorm veel lawaai als je gaat stomen

Natasha 22-05-2017

Mooie strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7805

Het strijken gaat echt sneller door de stoom. Geen warmte instelling meer. En door de grote waterkan, kan je lang door gaan

Yenice Jongejan 22-05-2017

Pas op je kreukels ;)

Geschreven voor: Philips GC7805

Fijn product. Ik heb dit strijkijzer sinds kort in huis. Inmiddels 2 wassen mee weggestreken. Het apparaat is niet zo zwaar wat erg prettig is en heeft een tuitje om water bij te vullen. De kreukels vliegen je kleding uit en het product doet wat je er bij nodig hebt; gemakkelijk, zonder nadenken in 1 keer je was kunnen strijken. Ik heb diverse stoffen uitgeprobeerd omdat het apparaat dat allemaal kan hebben. Normaal moest ik eerst sorteren en eerst de 'minder hete' stoffen strijken zoals zijde of wol. Nu kan ik in 1 keer door. Het is in eerste instantie even wennen aan het geluid dat de strijkijzer maakt. Wat me wel op viel is dat er nog stoom het strijkijzer verlaat nadat je stopt met indrukken. Mijn vorige stoomgenerator had dit wat minder. Geen probleem op zich aangezien ik hier nu rekening mee houdt maar wel even wennen ook.

Pluspunten

• Makkelijk ontkalken
  • Alles in 1 keer door strijken
  • Lekker licht

Minpunten

• Laat nog stoom "gaan" na loslaten

Zeeaugurk 21-05-2017

Fijn apparaat!

Geschreven voor: Philips GC7805

Voor het eerst een stoomgenerator in huis. Eerlijk gezegd hield ik nooit zo van strijken, maar met de Perfectcare Compact gaat het zo makkelijk en is het resultaat zo goed dat ik het nu zelfs wel een leuk klusje vind. Het is wel even wennen dat het ijzer niet op z'n achterkant kan staan omdat ik dat altijd deed, maar dat ging gauw genoeg. Het OptimalTEMP-systeem zorgt ervoor dat je nooit een andere temperatuur hoeft in te stellen, dus je kunt lekker doorstrijken ipv steeds even te moeten wachten. Het ijzer glijdt héél glad. Al met al een echte aanrader.

Pluspunten

• OptimalTEMP-systeem is handig en makkelijk
  • Grote tank bij een bescheiden formaat apparaat
  • Hele goede resultaten

Minpunten

• Neemt wat plek in op de strijkplank

Marcel Brouwers 20-05-2017

Lichtgewicht apparaat, zwaargewicht prestatie

Geschreven voor: Philips GC7805

Vandaag deze stoomgenerator in gebruik genomen. Bij het uit de verpakking halen viel het me al op hoe licht van gewicht deze is ten opzichte van mijn vorige stoomgenerator. Na ingebruikname viel het me op dat het erg handig is dat je door het transparante waterreservoir kunt zien hoeveel water er nog in zit. Ik heb hem echter niet bij hoeven vullen, want met 1,5 liter inhoud kun je er echt lang mee doen, ondanks bijna doorlopend de stoomfunctie gebruiken. Het was even wennen omdat je het strijkijzer niet op zijn 'rug' kunt zetten, maar dat hóeft ook niet. Een beetje huiverig of de claim zichzelf waarmaakt, maar: ja - je kunt het strijkijzer gewoon minutenlang op je strijkplank laten staan zonder dat er een schroeiplek in komt. Onwaarschijnlijk maar waar!
Het strijkresultaat is ook prima, het apparaat heeft een stevige stoomdruk en strijkt echt moeiteloos kreukels weg, bovendien heeft de punt een iets spits toelopende vorm waardoor je heel nauwkeurig in de hoeken en naden van je kleding kunt komen. Ik ben enthousiast over dit apparaat!

Pluspunten

• lichtgewicht
  • makkelijk verplaatsbaar
  • niets zelf in hoeven stellen
  • schroeiplek is onmogelijk
  • prima strijkresultaat

Minpunten

• snoer is wat kort