Philips GC7805 - Reviews

Inhoud
2 liter
Druk
5 bar

Beoordeling op basis van 37 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

sanbon 26-09-2017

mening ongewijzigd

De strijkijzer gaat inmiddels al een maand of 4/5 mee en mijn mening blijft hetzelfde. Prima ding, je kan alles strijken op 1 temperatuur. In het begin is het 'in mijn ogen' een bijzondere ervaring om niet eerst de delicate was te strijken en dan pas een spijkerbroek, maar gewoon de hele boel door elkaar heen. Een spijkerbroek, een dun shirt, een blouse etc. Met het stoom kan je zelfs persen waardoor je een prima lijn in je kleding krijgt. Enige nadeel is dat het apparaat wat lawaai maakt. Dat is echt te verwaarlozen als je kijkt met welk gemak ik nu strijk.

Pluspunten

• Geen was meer sorteren
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• maakt lawaai

Robin74 13-06-2017

Na 17 jaar eindelijk leuk om te strijken!

Na 17 jaar te strijken met een "normaal" strijkijzer, ben ik nu overgestapt naar deze stoomgenerator.

Wat een verschil. Eerst vond ik strijken niet leuk, maar nu doe ik het met plezier.

Dit is een geweldige uitvinding. Geen water in het strijkijzer maar in de generator. Dat dit niet eerder bedacht is.

Ik kan het apparaat iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • ziet er mooi uit én is compact
  • licht van gewicht
  • watertank is groot genoeg ondanks compactheid

Minpunten

• strijkijzer kan je niet rechtop zetten door snoer

Natasha74 11-06-2017

Snel de strijk was weg

Ik vind het een super apparaat. Door de grote watertank kan je lang door gaan.
Door de goede stoom kleding snel gestreken.

Evelien76 10-06-2017

Strijkijzer met gebruiksaanwijzing

Je moet deze stoomgenerator goed leren kennen. Af en toe lijkt het of die zelf bepaalt wanneer die stoomt.

Dirk500 09-06-2017

Krachtige stoomgenerator

Ik heb de perfectcare Compact nu een kleine week in gebruik. Wat een wereld van verschil met mijn oude strijkijzer. De zool glijd zonder moeite over de verschillende soorten stof zonder vlekken achter te laten en de stoomdruk is indrukwekkend. Ik heb de beloofde opwarmtijd getimed en deze is spot-on in 2 minuten is het apparaat op temperatuur Ik strijk nu voor dat ik naar mijn werk ga in plaats van s'avonds voor het slapen gaan door de snelle opwarmtijd.

Dirk 09-06-2017

Krachtige stoomgenerator

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Krachtige stoom opwekking

roelbb 09-06-2017

licht van gewicht

Ik heb dit apparaat een paar weken in gebruik in het kader van een review campagne van Philips.

Het apparaat ziet er goed vormgegeven uit, in wit met aqua blauw. Je hebt vanwege de afmetingen wel een strijkplank nodig die geschikt is voor grotere strijkijzers / stoomapparaten.

Doordat het waterreservoir niet meer in het strijkijzer zit, is het licht van gewicht en handzaam. Dit reservoir is tijdens het strijken bij te vullen, maar is niet afneembaar. Je zal een fles water moeten pakken om het bij te vullen.
Ook het instellen van de temperatuur is vanaf nu niet meer nodig, dat zou het apparaat nu uit zich zelf moeten weten. Mijn vorige strijkijzer stond altijd ingesteld op katoen. Zelden veranderd.

Het strijken gaat vlot, ligt goed in de hand. Temperatuur zou wat heter mogen zijn om de vouwen wat makkelijker glad te strijken. Het stomen daarin tegen is niet bijster snel. Je moet als het ware vooruit denken. Het duurt even voordat de stoom uit je strijkijzer komt. De eerste keren zie je de stoom pas uit het ijzer komen als je al klaar bent met het overhemd. Zodra je er wat handigheid in krijgt lukt het wel.

Ter vervanging van een stoomstrijkijzer is dit apparaat een aanrader, ben je gewend met een stoomsysteem te strijken, dan is deze niet toereikend.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • snel op temperatuur

Minpunten

• watertank zit vast
  • duurt even voordat stoom beschikbaar is

roelbb 09-06-2017

is lekker licht van gewicht

Smurfje 09-06-2017

Snelle en goede stoomgenerator

Ik heb vanuit een testpanel deze stoomstrijkgenerator mogen testen. In het begin was ik een beeteje sceptisch. Vooral op het punt of het wel goed zou gaan met het zelf regelen van de temperatuur van de kleding.
Maar dat gaat bovenverwachting goed.
Ik strijk eigenlijk alles in huis, op de kleine dingen na. Maar ik ben echt veel sneller klaar. Wat een verademing is dat! Het maakt strijken bijna leuk en ik vond het al geen vervelende klus.
Wat ik wel gemerkt heb is dat het apparaat zeer snel opwarmt en dat het makkelijk de kreukels eruit strijkt, wat erg fijn is. Maar bij kledingstukken waarbij er wat meer geduld vereist is vind ik het wel wat lastiger. Een blouse die ik echt volledig kreukvrij wil hebben maar waar veel plooien/naden in zitten vind ik het apparataat minder goed passen omdat hij juist zo snel is. Een strijkijzer die dan wat minder warmte afgeeft en je wat meer geduld moet hebben past daar beter bij.

GLF81 08-06-2017

Compacte snelle stoomgenerator

Een mooie compacte stoomgenerator die zeer snel op temperatuur komt en met veel stoom al uw strijkgoed glad strijkt zonder aanpassingen in instellingen. Het ontwerp is gestroomlijnd en intuïtief. Er is alleen een Aan knop, een anti-calc knop/programma en een Eco knop voor de bewuste consument. Fijn is ook dat de strijkbout een stuk kleiner en lichter is dan een regulier strijkijzer.

De stoomgenerator werkt werkelijk op iedere stof en binnen mum van tijd is al je strijkgoed glad. Overhemden kwamen binnen mum van tijd glad en zonder watervlekken onder de strijkzool vandaan. Ook hoef je niet bang te zijn voor brandvlekken, want de stoomgenerator kan gerust 10 min op je witte t-shirt blijven liggen zonder vlekken te maken. Ideaal voor de chaotische huisvrouw/huisman.

Nadelen: de Stoomgenerator is groter dan een reguliere (stoom)strijkijzer en past niet op de houder van een standaard strijkplank en het apparaat is beduidend luider dan mijn reguliere (stoom)strijkijzer.

Pluspunten

• Compact intuïtief ontwerp
  • Snel op temperatuur
  • Lichte strijkbout
  • Veel stoom om iedere kreukel te verwijderen
  • Watertank hoeft niet snel bijgevuld te worden

Minpunten

• Past niet op een gewone strijkplank

GLF81 07-06-2017

Compacte stoomgenerator voor al je strijkgoed.

lv38 07-06-2017

Snel en makkelijk

Ben dit product nu enige tijd aan het testen en waar ik eerst nog sceptisch was ben ik een paar dagen later toch verrast. Mooi vormgegeven en niet te groot. Snel gebruiksklaar en stoom is goed en krachtig. Niet meer hoeven na te denken over de stof die je strijkt. Hij kan niet op zijn kant staan, dat vind ik minder, maar je kunt hem gewoon op de strijkplank laten staan, er gebeurt echt niets. Het strijken zonder stoom vind ik dan wel wat tegenvallen, je moet vaak ov er de stof heen en hard drukken voordat het kreukvrij is. Dat doet mijn gewone stoomstrijkijzer niet.

Pluspunten

• snel gebruiksklaar
  • krachtig stoom

Minpunten

• dat is niet op zijn kant kan staan
  • lawaaierig

LV38 06-06-2017

test via campagne site insiders

Ik heb ook deze stoomgenerator mogen testen, en dat doe ik nu een tijdje. Normaal gebruik ik een stoomstrijkijzer, ook zeer tevreden over. Maar deze werkt toch net iets sneller, is lichter in de hand en is snel gebruiksklaar. De stoom is krachtig, alleen zonder stoom vind ik dat je vaak en hard moet drukken om je kleding kreukvrij te krijgen. Wat ik verder een enorm ergerlijk vind is dat ik mijn strijkijzer niet op zijn achterkant kan zetten, het lukt mij ook niet om te wennen hieraan en weet daarom ook niet of dit een blijvertje is. strijkresultaat is super, maar voor mij is het gebruiksgemak minder.

Angela 06-06-2017

Strijken is een feestje!!

Wat een geweldig strijkapparaat! Vond ik het eerst een beetje eng, omdat je geen temperatuur in kan stellen, na 5 minuten strijken was ik om en stond ik zingend te strijken. Het apparaat is makkelijk in gebruik, meldt zich als hij op temperatuur is (wat heel snel gaat), is handzaam tijdens het strijken en doet zijn werk meer dan goed. Alles ziet er zo netjes uit. En hij past zich werkelijk aan aan de materialen. Ik streek zowel jeans als een giletje met zijde en dit ging prima. Het apparaat ziet er ook nog eens mooi uit en er zit een "vergrendeling" op waarmee je het strijkijzer als het ware vastklemt op de houder. Het snoer van het strijkijzer kan in de generator worden opgeborgen. Het enige wat ik mis is een handvat oid, ik durf hem nl niet aan het vastgeklemde strijkijzer op te tillen en ik vind het even wennen dat het strijkijzer niet kan blijven staan op de strijkplank door de positie van de snoer, maar dit mag de pret niet drukken. Strijken was nog nooit zo makkelijk en leuk!!! Ik ben zeer content met dit strijkwonder!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

HonestReview 06-06-2017

Een verademing/verstoming

Ik was één van de gelukkigen die dit product heeft mogen testen. Ik had zelf een normale stoomstrijkijzer (toevallig ook van Philips) en was hier al aardig tevreden mee. Ik wist dat stoomgeneratoren bestonden maar aangezien ik elke avond mijn kleren voor de volgende dag strijk, en dus niet stapels kleding in één keer, heeft de, voor mijn situatie, relatief hoge prijs en de grote van het apparaat mij altijd ervan weerhouden er één te kopen. Wat jammer is want het strijkt echt makkelijker en sneller en kortom fijner. Nou is dit de compact versie dus ik heb geen andere strijkplank hoeven kopen. Hij past gewoon op de normale strijkijzerhouder. Er past genoeg in het waterreservoir zodat je niet na elke strijkbeurt dat ding hoeft te vullen. 1,5 liter past erin. Je zet hem aan en na 2 minuten is hij opgewarmd en hoor je een subtiel pieptoontje om je te laten weten dat hij klaar is. Ik heb dit getest met een vol en met een driekwart leeg waterreservoir en bij beide duurde het 2 minuten voordat hij was opgewarmd. Wanneer je begint met strijken zit er een knop onder het handvat die je in kunt drukken om het stoom eruit te laten komen. Dus wanneer je hem even neerzet komt er geen onnodig stoom meer uit. Wat bij mijn 'oude' stoomstrijkijzer wel het geval was. Je kunt hem trouwens gewoon met het warme ijzer op elke stof laten staan zonder dat je bang hoeft te zijn dat er iets gaat verbranden. Ook hoef je geen temperatuur meer in te stellen voor de verschillende textielsoorten. Brilliant! Wanneer je de aan/uit knop (nadat hij al is aangezet) 2-3 sec. ingedrukt houdt komt hij in de turbo stand. Dit betekent nog meer stoom en dus nog sneller klaar. Er zit trouwens ook een eco mode op die minder stoom gebruikt. En wanneer je klaar bent zet je hem terug op het reservoir waar hij op vastgeklikt kan worden. Zo kun je hem makkelijk en veilig opbergen. Wat mij ook op is gevallen is dat werkelijk niks anders dan het ijzer heet wordt. Dus je kunt hem gewoon oppakken en verplaatsen zonder bang te hoeven zijn je handen te verbranden. Het snoer is ook makkelijk op te bergen in de speciaal daarvoor gemaakte sleuven. En mocht je hem vergeten uit te zetten dan schakelt hij zichzelf na een paar minuten automatisch uit. Als ik eerder geweten dat dit zoveel malen fijner was dan had ik m zelf al veel eerder aangeschaft. En qua prijs, naar mijn mening, is dit type ook heel goed te doen.

Pluspunten

• Compact
  • Veilig
  • Snel
  • Gebruiksgemak

HonestReview 06-06-2017

Een verademing/verstoming

Lightblue 05-06-2017

Een aanrader!

Superfijn strijkijzer! Strijken gaat met deze strijkijzer een stuk sneller! De lastige vouwen zijn er makkelijk uit te krijgen. Ook is hij erg zuinig met water zodat je het reservoir niet vaak hoeft bij te vullen. In het begin is het wel even wennen dat je de strijkijzer niet meer op z’n kant kan zetten, hij kan namelijk gewoon met de hete kant op de strijkplank staan.

Pluspunten

• zuinig met water
  • makkelijk in gebruik
  • slot waarmee je de strijkijzer kan vastzetten
  • geen standen voor verschillende stoffen

Minpunten

• hij past niet in de standaard op mijn strijkplank

Lightblue 05-06-2017

Een aanrader!

Ansjuh 01-06-2017

Strijken is een feestje!!

Anoniem 01-06-2017

Tester van The Insiders

Ik heb deze geweldige stoomgenerator mogen testen en houden via campagne site.

Ik heb zelf een dubbele spierziekte en een zenuwziektw waardoor ik geen kracht heb.
Met dit apparaat ken ik weer strijken alsof ik niks heb. Voelde me in de 7e hemel achter de strijkplank nog nooit zo met genot staan strijken.

Ligt heel lekker in de hand
Snel warm en grote watertank. En dat je geen temp instelling heb ken ik van de spijkerbroeken door na de overhemden en nette broeken.
Een hele dikke 10