Philips GC7831

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC7831 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Haas368 07-09-2017

Strijken met plezier

Geschreven voor: Philips GC7831

Nu een paar maanden in bezit en nog steeds laaiend enthousiast. Strijken gaat super makkelijk en veel sneller. Het apparaat ligt lekker in de hand en is niet zwaar omdat het waterreservoir apart is. Hij strijkt echt super glad en je kunt alles op 1 temperatuur strijken. Dus nooit meer bang zijn dat er iets aan je bout blijft kleven. Slaat vanzelf uit dus je hoeft ook niet bang te zijn dat je dat vergeet en als je de bout op de strijkplank laat staan is er ook niks aan de hand hij brand niet door. Super veilig dus.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Strijkt sneller en gladder
  • Alles op 1 temperatuur
  • Geeft zelf aan wanneer je moet ontkalken

Hertogjohn 12-06-2017

Nice

Geschreven voor: Philips GC7831

Een handig apparaat waarmee je makkelijk kunt strijken.

Het gaat sneller als de oude die we hebben en we hoeven niet halverwege het strijkijzer opnieuw te vullen. Het grote basin is echt makkelijk. Verder heel veilig, omdat je het apparaat vastklikt en het dan niet door kinderen los te krijgen is.

Het enige wat ik mis is een temperatuurknop. Dit omdat ik zelf toch wil bepalen wat de temperatuur is.

Pluspunten

• grote tank
  • kindveilig

br973 11-06-2017

positief verrast door dit strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7831

dit strijkijzer heeft mijn positief verrast. Het ijzer glijd gemakkelijk over de stof. Dat he de temperatuur van het apparaat niet zelf kan regelen vond ik eerst wat eng maar het werkt eigenlijk wel heel erg fijn. Het grote waterreservoir is ook erg prettig. Het enige wat er jammer aan is, is dat he het ijzer niet op de achterzijde neer kan zetten wat in het begin wel erg wennen was. Maar je kunt het ijzer gewoon op je strijkplank laten staan zonder dat je brandgaatjes krijgt.

Pluspunten

• groot waterreservoir

Pepijn 09-06-2017

Klein en fijn!

Geschreven voor: Philips GC7831

Het is in het begin even wennen dat ik het strijkijzer niet op de achterkant kan neerzetten, zoals ik met mijn huidige strijkijzer gewend ben. Maar je kan deze met het ijzer op de strijkplank zetten, zonder dat je brandvlekken krijgt, ideaal!

Het ijzer is licht en gemakkelijk in gebruik. Het glijdt inderdaad zonder problemen over verschillende stoffen en door de stoom hoef je je kleding maar aan 1 kant te strijken. Doordat je alle kleding/was op dezelfde temperatuur kan strijken, hoef je de was niet uit te zoeken van te voren.

Het stomen komt pas op gang als je de stoomknop loslaat, dit is ook even wennen als je voorheen een stoomgenerator van een ander merk hebt gebruikt. Het waterreservoir is groot genoeg om een hele berg was weg te werken.

Het apparaat schakelt na een tijdje vanzelf uit, dus ook nog veilig. Het ontkalken heb ik nog niet kunnen proberen, maar dit ziet er volgens het boekje erg gebruiksvriendelijk uit.

Pluspunten

• Licht
  • Snel
  • Veilig

Testnici 09-06-2017

Kan hem iedereen aanbevelen!

Geschreven voor: Philips GC7831

Fijn strijkijzer, gladde zool, groot waterreservoir, lang snoer en goede stoomkracht.
Super strijkijzer.

Lin08 09-06-2017

Handige stoomgenerator om te strijken op 1 vaste temperatuur

Geschreven voor: Philips GC7831

Voor mij persoonlijk valt de Philips PerfectCare Compact tegen. Ondanks zijn mooie design, het prettige vasthouden van het strijkijzer en de superhandige bediening (alles strijken op dezelfde temperatuur zonder schroeiplekken) mis ik toch het instellen van warmer/kouder dmv stippen. Ik strijk ook mijn beddengoed en zeker bij lits-jumeaux, wat ik altijd 2x vouw voor ik het strijk, vind ik hem niet geheel kreukvrij strijken...ook niet met toepassing van Turbo stoom (knop die overigens erg makkelijk werkt). Ik strijk 1x per week 1.5-2 uur achter elkaar en merk dat aan het eind mijn strijkplank doorweekt is met stoom/water en dan ook lekt. Hierdoor kan ik mijn strijkplank na gebruik niet meteen opklappen en opruimen, want dan staat er een plas water op de vloer. Fijn dat het strijkijzer vergrendeld kan worden. Snoer bergt makkelijk op. Strijkijzer is snel op temperatuur en slaat af na 5 minuten niet gebruiken! Ook fijn dat strijkijzer op strijkplankhoes kan blijven staan zonder bruine plekken te geven! De ontkalkfunctie heb ik nog niet hoeven gebruiken maar ziet er erg gebruiksvriendelijk uit. Jammer dat waterreservoir niet afneembaar is, want je kunt hem wel bijvullen tijdens gebruik.

Pluspunten

• Je kunt geen stippen qua warmte instellen
  • Ergonomische manier v strijkijzer vasthouden
  • Makkelijk te bedienen stoomknop
  • Handige turbo stoomknop

Minpunten

• Niet afneembaar hervulbaar waterreservoi
  • Je kunt geen stippen qua warmte instellen
  • Strijkplank lekt water na langdurig strijken

Charm 07-06-2017

Supersnel strijken op 1 temperatuur

Geschreven voor: Philips GC7831

Een perfecte strijkbout, het kan niet meer fout gaan! Alles kan op 1 temperatuur gestreken worden, daarom zit er ook geen temperatuurknop op. De zool glijdt over het strijkgoed heen en met de fijne punt bereik je alle moeilijke plekjes, zoals tussen de knoopjes of kleine kinderkledingstukken. De strijkbout is snel warm en geeft krachtige stoom af waardoor alle kreukels er uit gaan. Een groot waterreservoir en de strijkbout zelf is licht in gewicht. Een perfecte strijkbout!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Snel warm

Minpunten

• Snoer is wat stugger.

nathalievrijn 07-06-2017

Zeer handig in gebruik

Geschreven voor: Philips GC7831

Heb deze strijkijzer nu een paar weken in mijn bezit. Wat een top product.
Heel handig in gebruik. Je hoeft zelf geen temperatuur meer in te stellen dat doet het strijkijzer allemaal vanzelf.
Hij glijd zeer soepel over de kleding en de stoom die eruit komt is echt geweldig.
Hij ligt heel makkelijk in de hand en wat betreft design is hij ook zeer mooi.
Wat heel handig is , is dat hij automatisch uitschakelt als je hem niet gebruikt.
Je kunt zelfs tijdens het strijken de zool gewoon op de kleding laten staan en er gebeurd dan niks. Ook kan je met deze strijkbout verticaal stomen zodat je kleding of een pak kan schoonmaken.
Tijdens het strijken kan je het water gewoon bijvullen en hoef je niet te wachten. Echt een top product!!

Pluspunten

• kan de zool gewoon laten staan op strijkplank
  • regelt zelf de temperatuur
  • perfecte stoom
  • glijd heel soepel over kleding

Minpunten

• geen

Spenc3r 07-06-2017

Top stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC7831

Stoomgenerator nu 2 weken in gebruik en wat opvalt is het strijken een stuk eenvoudiger wordt! Strijken gaat een stuk sneller en dat is best fijn met veel overhemden. Ook het grote waterreservoir is ideaal, maar ook wel weer een nadeel omdat de generator hierdoor wel veel ruimte in beslag neemt.

Pluspunten

• Gemak
  • waterreservoir

Minpunten

• Omvang

Fleur1205 05-06-2017

Strijken is weer leuk!

Geschreven voor: Philips GC7831

Dit apparaat is erg makkelijk in gebruik omdat er een makkelijke gebruiksaanwijzing bij zit waardoor je snel aan de slag kan met strijken. Er zit een groot water resoirvoir bij, hierdoor hoef ik niet steeds naar beneden te lopen om weer het water bij te vullen. Ook hoef ik mijn was niet meer te sorteren omdat dit strijkijzer alles op een temperatuur strijkt. Zelfs mijn man kan nu weer strijken!

Pluspunten

• Groot water reservoir
  • Automatische temperatuur instelling

Minpunten

• Groot apparaat om op te bergen

V0nnie01 04-06-2017

Nu is strijken een stuk leuker

Geschreven voor: Philips GC7831

Wat een aanwinst is dit strijkijzer. Zelfs mijn dochters vinden het nu leuk om te strijken ;-) Het apparaat strijkt heerlijk licht en ik hoef me zelf niet druk te maken om de temperatuur in te stellen. Gaat allemaal vanzelf. Het geheel neemt wel wat plek in op je strijkplank en in de kast, maar dat is wat mij betreft geen probleem.

Pluspunten

• goede temperatuur
  • licht in gebruik

Minpunten

• neemt iets meer ruimte in dan de oude strijkijzers

Yvonne 22-09-2017

Strijkijzer inmiddels een paar maanden in bezit en ben er nog steeds heel erg blij mee!
De overhemden van mijn man zijn in een mum van tijd gestreken..
Ik kan maar een nadeeltje verzinnen en dat is dat de hond nog steeds schrikt van het geluid als het strijkijzer, 'stoom afblaast' ;-) ;-)

blackshadow 01-06-2017

een echte aanwinst

Geschreven voor: Philips GC7831

Heerlijk strijkijzer, doet wat hij moet doen.
goed ontkalking- programma er op incl. de benodigde bak om dit te kunnen doen .
mis wel een sproeier aan de voorzijde, wat ik op me oude bout gewend was .
heerlijk dat er een groot water reservoir op zit, scheelt weer heel vaak water.
halen wordt goed warm

Pluspunten

• groot water reservoir
  • lange kabels
  • wordt goed warm

Minpunten

• mis een waterspuit een de voor zijde

jornsterkenburg 31-05-2017

Perfecte stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC7831

Na enkele jaren gebruik te hebben gemaakt van een normaal stoomstrijkijzer is er nu deze stoomgenerator in ons bezit. Wat een wereld van verschil. Strijken is nu een fluitje van een cent. Waar vroeger kleding soms niet werd gestreken is het nu een must om te strijken.

Pluspunten

• snel opgewarmd
  • handzaam formaat

Minpunten

• slang van generator naar strijkijzer is wat stug

EC123 31-05-2017

Nooit meer schroeiplekken

Geschreven voor: Philips GC7831

Strijken was altijd lastig welke temperatuur wanneer stoom, weer bijvullen ?? Nu groot reservoir voor gewoon water. Zeer snel opgewarmd en geen temperatuur meer in te stellen !! Werkt echt geweldig. Per ongeluk op opdruk shirts geen enkel probleem. Zo is strijken pas leuk en makkelijk

Pluspunten

• Geen temperatuursinstelling meer
  • Groot waterreservoir
  • Licht en handzaam strijkijzer
  • Snel op temperatuur
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijs maar wel waard

drWatson 31-05-2017

PerfectCare Compact is een topper!

Geschreven voor: Philips GC7831

Super apparaat, de PerfectCare Compact werkt écht perfect! Strijken wordt nooit mijn hobby maar dit apparaat maakt het wel aangenamer. Enorm eenvoudig te bedienen, aanzetten even wachten en strijken maar. Ik ben enorm tevreden!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • schakelt automatisch uit
  • automatische temperatuurregeling

Minpunten

• geen afneembaar waterreservoir

Marij 31-05-2017

Prima stoomgenerator die een mooi resultaat geeft

Geschreven voor: Philips GC7831

De Philips PerfectCare Compact GC7831 is een compacte stoomgenerator die dus niet al te veel ruimte inneemt.
Strijkijzer en waterreservoir zijn makkelijk aan elkaar vast te klikken zodat het geheel makkelijk te verplaatsen is. De snoeren zijn makkelijk weg te ruimen.

De stoomgenerator heeft een waterreservoir van wel 1,5 liter en is eenvoudig te vullen (met gewoon kraanwater, tenzij je in een gebied met hard water woont).

Het strijkijzer is licht en wendbaar en gaat door de fijne zoolplaat glad en soepel over de stof.
Door de in de handgreep ingebouwde stoomknop tijdens het strijken ingedrukt te houden, wordt de stoom geproduceerd. Extra krachtige stoom, voor lastig te strijken stoffen, krijg je door de zogenoemde Turboknop in te drukken.

Het apparaat heeft alleen een aan/uitknop en geen standenknop.
Je hoeft het toestel dus alleen maar aan te zetten (met 2 minuten is het strijkklaar) en je kunt achter elkaar verschillende materialen strijken zonder iets in te hoeven stellen. Erg makkelijk!

Als je het apparaat vijf minuten niet gebruikt hebt, schakelt het zich vanzelf uit, wat heel veilig is.
Door de speciale zoolplaat kun je het strijkijzer tussendoor trouwens gewoon horizontaal op de strijkplank zetten; schroeien is er niet bij.

Het Smart-calc-clean-systeem zorgt er voor dat je het regelmatig ontkalkt en schoonmaakt. Het apparaat waarschuwt d.m.v. piepjes en een knipperend lichtje dat het ontkalkt moet worden. (hiervoor wordt een handig bakje meegeleverd). Ontkalken vergeten kan dus niet meer.

Wat ik jammer vind is dat je de stoomknop niet vast kunt zetten maar dat je deze voortduren ingedrukt moet houden. Hierdoor moet de handgreep iets steviger vastgehouden worden dan dat ik gewend was.
Een extra sproeiknopje om even een lelijke kreuk te bevochtigen was ook makkelijk geweest.

Dit zijn echter slechts kleine minpuntjes, die aan mijn enthousiasme voor het apparaat niets afdoen.

Pluspunten

• licht en wendbaar
  • royaal waterreservoir
  • compact geheel

Minpunten

• geen apart sproeiknopje

grummel 30-05-2017

stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7831

fijn compact strijkijzer, handig in gebruik.
stoomvolume is perfect, snel klaar met strijken, voordeel , je kunt het strijkijzer op de plank laten staan zonder dat het aanbrand, lichtgewicht.
alle stoffen met zelde temperatuur

Pluspunten

• compact
  • lichtgewicht
  • alle stoffen dezelfde temperatuur

Minpunten

• eerste gebruik even wennen
  • stoomboost is even oefenen lukt niet meteen

inkie71 29-05-2017

zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips GC7831

ideaal om te strijken waarbij de temperatuur zelf geregeld wordt, er wordt door het apparaat aangegeven wanneer er ontkalkt moet worden. een piepje als het gebruiksklaar is. zo kan ik nog wel even doorgaan. ligt goed in de hand, de punt zorgt ervoor dat je goed tussen knopen of smallere gedeelten kunt strijken. het strijkgoed wordt niet zo warm maar is wel mooi kreukvrij na het strijken. Mooi design . wat willen we nog meer. strijken wordt toch nog leuk

Pluspunten

• mooi design
  • handig in gebruik
  • makkelijk bij te vullen waterreservoir
  • snel warm
  • groot waterreservoir

Minpunten

• stoomt even door na loslaten knop
  • duurt even voordat stoom op gang komt
  • kan de kabel niet goed wegwerken

Zineb 24-05-2017

Strijken met plezier

Geschreven voor: Philips GC7831

Het strijken is voor de meeste niet zo fijne klus! Maar met deze zit je gewoon op een heel ander level te strijken. Je bent veel sneller klaar en je ziet letterlijk na 1 beweging de kreukels verdwijnen. Ik heb zojuist een berg strijkgoed weggewerkt in een klein uurtje. Dus ben je op zoek naar een stoomgenerator, bespaar jezelf de tijd en de moeite en shop deze in je winkelmand😁!!oooh im vergeet te zeggen dat die precieze punt vd strijkbout een genot is voor bij de knopen! je glijdt er zo langs!!!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • compact
  • 1.5 liter reservoir

wendietjuhhh 23-05-2017

Fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7831

Na 10 jaar een oude Phillips stoomstrijkijzer in gebruik te hebben gehad, heb ik een nieuwe.
- De nieuwe is licht in gewicht.
- Mooi design.
- Makkelijk water bij te vullen.
- Snoeren zijn lang genoeg.
- Zool glijdt makkelijk over kleding.
- Makkelijk dat er geen temperatuur meer ingesteld hoeft te worden.
- Apparaat is snel warm en geeft dan een piepje zodat - je kunt beginnen met strijken.
- Het apparaat is makkelijk in gebruik.

Nadelen:
- Het duurt even voordat er stoom uit komt als je op het knopje drukt. Mijn oude strijkijzer "spoot" gelijk stoom naar buiten en hoefde ik niet te wachten.
- Als je turbo in zou schakelen dan zouden hardnekkige kreukels verwijderd worden. Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Er wordt wel meer druk op gebouwd en komt meer stoom uit (wat ook weer een tijdje duurt).

Kortom... fijn apparaat maar vind het "irritant" dat er een tijd tussen actie en reactie is.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Makkelijk bijvullen
  • Snoeren lang genoeg
  • Snel warm bij opstarten

Minpunten

• Duurt lang voordat stoom komt (actie -> reactie)
  • Turbo voor hardnekkige kreukels valt tegen

karin27_12 22-05-2017

Perfect Care Compact is echt perfect!

Geschreven voor: Philips GC7831

Deze Perfect Care Compact van Philips heeft me verbaasd. Ik had wel al gehoord dat het strijken sneller en makkelijker gaat met een stoomgenerator maar dat is echt zo. Het is licht in je handen en de stoomknop indrukken werkt gemakkelijk. Je moet wel de knop loslaten en nog even doorstrijken (op het stof blijven) want de stoom is niet direct gestopt. Ik moet wel even wennen dat ik de strijkijzer niet op z'n achterkant kan neerzetten maar gewoon met de strijkzool naar beneden op de strijkplank mag laten staan. Het is een gewoonte handeling dus dat moet ik ff afleren. Verder gaan de kreukels echt snel uit de kleding, is het zelfs niet nodig om bij bepaalde kledingstukken zoals bijvoorbeeld een t-shirt om de achterkant te strijken, de stoom gaat door de kleding heen en maakt ook de achterzijde direct glad.
Er zijn nog 2 grote voordelen aan dit apparaat, de belangrijkste is dat het automatisch aangeeft wanneer er ontkalkt moet worden en dat het apparaat ook uitschakelt als je niet ontkalkt. Hierdoor kun je het niet vergeten en met het bijgeleverde ontkalkhoudertje is het in 2 minuten klaar. Verder is het compact om op te bergen en niet zwaar! Een ander groot voordeel is dat je voor alle soorten stof dezelfde stand aan kunt houden, je hoeft dus niet de stand te verzetten tussen linnen en zijde, hoe fijn is dat!?

Pluspunten

• strijkt makkelijk en licht
  • geeft goede stroom
  • compact op te bergen
  • stoomknop makkelijk te bedienen
  • 1 stand voor alle soorten stof

Minpunten

• maakt meer geluidjes dan een gewoon strijkijzer

andreas83 22-05-2017

Zeer prettig strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7831

Zeker aan te raden! Voor het eerst een stoomgenerator in het gebruik ,maar wat een verschil is dit t.o.v. mijn traditionele stoomstrijkijzer. Ik zou echt niks anders meer willen.
Daarnaast ziet het product er ook nog mooi uit, ligt lekker in de hand en en strijkt zeer soepel.

Pluspunten

• Strijkresultaten
  • comfort
  • reinigingssysteem

Minpunten

• De stoomkabel had iets langer mogen zijn.

Fixlady 21-05-2017

Snel en moeiteloos glad

Geschreven voor: Philips GC7831

Krachtige stoom waarmee je moeiteloos en snel kan strijken. Zelfs de sportkleding welke plakte aan de oude bout!

Pluspunten

• Krachtige stoom
  • Snel glad strijken
  • Ook gevoelige stoffen

Minpunten

• Past niet op de houder voor de bout

Simone368 20-05-2017

Super apparaat, niet twijfelen, gewoon aanschaffen

Ik heb een stoomstrijkijzer van Phillips, de PerfectCare Compact
Ik heb hem net voor het eerst uitgeprobeerd.
Ik moet zeggen dat dat erg goed bevallen is.
Ik wilde al jaren een stoomstrijkijzer met een apart water reservoir maar vond ze altijd erg prijzig. Nu toch maar eentje geprobeerd en ik zou niet meer anders willen.
Hij strijkt erg fijn, ligt licht in de hand en geeft prima stoom (+punt=lekker groot waterreservoir)
Mijn wasgoed was nog nooit zo snel uit de kreukels en de kleding lijkt wel veel zachter.
Wat ook super is van het apparaat is dat je alles op 1 stand strijkt dus je hoeft nooit meer bang te zijn dat je je kledingstuk te heet strijkt en dat het aan de strijkbout blijft plakken.
Ik moest wel wennen dat je het apparaat niet meer op zijn achterkant zet maar gewoon met de strijkzool op de strijkplank.
Hij brand echt geen plek in de strijkplank, ik had hem zelfs op de strijkplank laten staan om te zien wat er zou gebeuren en na 5 minuten schakelt het apparaat zichzelf uit en is er nog steeds geen brandplek te zien. Erg veilig dus.
Ook het ontkalken schijnt een fluitje van een cent te zijn en is in 2 minuten gebeurd, het apparaat geeft vanzelf aan wanneer hij ontkalkt moet worden dus dat is ook erg handig voor de levensduur van je apparaat.
Prima aankoop dus en je geld dubbel en dwars waard

Pluspunten

• Licht in de hand
  • Groot water reservoir
  • Alles op 1 temperatuur strijken
  • Kreukels binnen no time eruit
  • Wasgoed is zachter