Philips GC7831 - Reviews

Inhoud
2 liter
Druk
6 bar

Beoordeling op basis van 42 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Annemie 06-06-2017 Product paar weken in bezit

Handig en compact toestel met uitstekende prijs/kwaliteit

Ik strijk nu ongeveer 2 weken met de Philips PerfectCare Compact en ben best wel tevreden van het toestel. Het is zeer gebruiksvriendelijk, en na aankoop kan men snel ermee aan de slag zonder eerst een moeilijke handleiding door te moeten nemen. Het grootste voordeel vind ik ongetwijfeld het compacte design, en dit doet absoluut niets af aan het gebruiksgemak. De Philips PerfectCare neemt bijna geen plaats in, in mijn opbergkast, maar heeft toch een voldoende groot waterreservoir om lange tijd ononderbroken te kunnen strijken. Ik kan er perfect een hele mand wasgoed mee strijken zonder het waterreservoir te moeten bijvullen. Een tweede handige eigenschap is één enkele temperatuurinstelling voor alle stoffen. Tijdens het strijken moet men zich dus niets aantrekken van hoge of lage temperaturen, men kan aan dezelfde temperatuur blijven strijken. Ook veiligheid is een prioriteit, men kan het strijkijzer op de strijkplank laten staan, zonder dat dit verbrande vlekken maakt. Een klein minpuntje is wel dat men moet ‘leren’ om de stoomfunctie op tijd los te laten wanneer men aan het strijken is. Doet men dat niet, dan krijgt men bij het loslaten van de stof een krachtige stoomstoot met een sissend geluid. Op zich niet erg, maar het vraagt enige aanpassing in de strijktechniek. Tenslotte ook nog een eervolle vermelding voor het veiligheidsslot, en de eigen ontkalkfunctie. Wanneer het strijkijzer op het waterreservoir staat, dan heeft men de mogelijkheid om een veiligheidsslot actief te zetten, waardoor er dus geen ongevallen kunnen gebeuren met het losse strijkijzer. Ook de ontkalkfunctie maakt de strijkervaring een pak gemakkelijker. Een ontkalk-indicator geeft zelf aan wanneer het strijkijzer ontkalkt moet worden, en dit kan uitgevoerd worden via de speciale functie zonder azijn of andere speciale producten. Op en top handig!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Eigen ontkalkfunctie
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Compact
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Vraagt enige aanpassing in strijktechniek
  • Stroomstoot geeft sterk geluid

Haas368 07-09-2017 Product paar maanden in bezit

Strijken met plezier

Nu een paar maanden in bezit en nog steeds laaiend enthousiast. Strijken gaat super makkelijk en veel sneller. Het apparaat ligt lekker in de hand en is niet zwaar omdat het waterreservoir apart is. Hij strijkt echt super glad en je kunt alles op 1 temperatuur strijken. Dus nooit meer bang zijn dat er iets aan je bout blijft kleven. Slaat vanzelf uit dus je hoeft ook niet bang te zijn dat je dat vergeet en als je de bout op de strijkplank laat staan is er ook niks aan de hand hij brand niet door. Super veilig dus.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Strijkt sneller en gladder
  • Alles op 1 temperatuur
  • Geeft zelf aan wanneer je moet ontkalken

Hertogjohn 12-06-2017 Product paar weken in bezit

Nice

Een handig apparaat waarmee je makkelijk kunt strijken.

Het gaat sneller als de oude die we hebben en we hoeven niet halverwege het strijkijzer opnieuw te vullen. Het grote basin is echt makkelijk. Verder heel veilig, omdat je het apparaat vastklikt en het dan niet door kinderen los te krijgen is.

Het enige wat ik mis is een temperatuurknop. Dit omdat ik zelf toch wil bepalen wat de temperatuur is.

Pluspunten

• grote tank
  • kindveilig

br973 11-06-2017 Product paar maanden in bezit

positief verrast door dit strijkijzer

dit strijkijzer heeft mijn positief verrast. Het ijzer glijd gemakkelijk over de stof. Dat he de temperatuur van het apparaat niet zelf kan regelen vond ik eerst wat eng maar het werkt eigenlijk wel heel erg fijn. Het grote waterreservoir is ook erg prettig. Het enige wat er jammer aan is, is dat he het ijzer niet op de achterzijde neer kan zetten wat in het begin wel erg wennen was. Maar je kunt het ijzer gewoon op je strijkplank laten staan zonder dat je brandgaatjes krijgt.

Pluspunten

• groot waterreservoir

Pepijn 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Klein en fijn!

Het is in het begin even wennen dat ik het strijkijzer niet op de achterkant kan neerzetten, zoals ik met mijn huidige strijkijzer gewend ben. Maar je kan deze met het ijzer op de strijkplank zetten, zonder dat je brandvlekken krijgt, ideaal!

Het ijzer is licht en gemakkelijk in gebruik. Het glijdt inderdaad zonder problemen over verschillende stoffen en door de stoom hoef je je kleding maar aan 1 kant te strijken. Doordat je alle kleding/was op dezelfde temperatuur kan strijken, hoef je de was niet uit te zoeken van te voren.

Het stomen komt pas op gang als je de stoomknop loslaat, dit is ook even wennen als je voorheen een stoomgenerator van een ander merk hebt gebruikt. Het waterreservoir is groot genoeg om een hele berg was weg te werken.

Het apparaat schakelt na een tijdje vanzelf uit, dus ook nog veilig. Het ontkalken heb ik nog niet kunnen proberen, maar dit ziet er volgens het boekje erg gebruiksvriendelijk uit.

Pluspunten

• Licht
  • Snel
  • Veilig

Testnici 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Kan hem iedereen aanbevelen!

Fijn strijkijzer, gladde zool, groot waterreservoir, lang snoer en goede stoomkracht.
Super strijkijzer.

Lin08 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Handige stoomgenerator om te strijken op 1 vaste temperatuur

Voor mij persoonlijk valt de Philips PerfectCare Compact tegen. Ondanks zijn mooie design, het prettige vasthouden van het strijkijzer en de superhandige bediening (alles strijken op dezelfde temperatuur zonder schroeiplekken) mis ik toch het instellen van warmer/kouder dmv stippen. Ik strijk ook mijn beddengoed en zeker bij lits-jumeaux, wat ik altijd 2x vouw voor ik het strijk, vind ik hem niet geheel kreukvrij strijken...ook niet met toepassing van Turbo stoom (knop die overigens erg makkelijk werkt). Ik strijk 1x per week 1.5-2 uur achter elkaar en merk dat aan het eind mijn strijkplank doorweekt is met stoom/water en dan ook lekt. Hierdoor kan ik mijn strijkplank na gebruik niet meteen opklappen en opruimen, want dan staat er een plas water op de vloer. Fijn dat het strijkijzer vergrendeld kan worden. Snoer bergt makkelijk op. Strijkijzer is snel op temperatuur en slaat af na 5 minuten niet gebruiken! Ook fijn dat strijkijzer op strijkplankhoes kan blijven staan zonder bruine plekken te geven! De ontkalkfunctie heb ik nog niet hoeven gebruiken maar ziet er erg gebruiksvriendelijk uit. Jammer dat waterreservoir niet afneembaar is, want je kunt hem wel bijvullen tijdens gebruik.

Pluspunten

• Je kunt geen stippen qua warmte instellen
  • Ergonomische manier v strijkijzer vasthouden
  • Makkelijk te bedienen stoomknop
  • Handige turbo stoomknop

Minpunten

• Niet afneembaar hervulbaar waterreservoi
  • Je kunt geen stippen qua warmte instellen
  • Strijkplank lekt water na langdurig strijken

Charm 07-06-2017 Product paar weken in bezit

Supersnel strijken op 1 temperatuur

Een perfecte strijkbout, het kan niet meer fout gaan! Alles kan op 1 temperatuur gestreken worden, daarom zit er ook geen temperatuurknop op. De zool glijdt over het strijkgoed heen en met de fijne punt bereik je alle moeilijke plekjes, zoals tussen de knoopjes of kleine kinderkledingstukken. De strijkbout is snel warm en geeft krachtige stoom af waardoor alle kreukels er uit gaan. Een groot waterreservoir en de strijkbout zelf is licht in gewicht. Een perfecte strijkbout!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Snel warm

Minpunten

• Snoer is wat stugger.

nathalievrijn 07-06-2017 Product paar weken in bezit

Zeer handig in gebruik

Heb deze strijkijzer nu een paar weken in mijn bezit. Wat een top product.
Heel handig in gebruik. Je hoeft zelf geen temperatuur meer in te stellen dat doet het strijkijzer allemaal vanzelf.
Hij glijd zeer soepel over de kleding en de stoom die eruit komt is echt geweldig.
Hij ligt heel makkelijk in de hand en wat betreft design is hij ook zeer mooi.
Wat heel handig is , is dat hij automatisch uitschakelt als je hem niet gebruikt.
Je kunt zelfs tijdens het strijken de zool gewoon op de kleding laten staan en er gebeurd dan niks. Ook kan je met deze strijkbout verticaal stomen zodat je kleding of een pak kan schoonmaken.
Tijdens het strijken kan je het water gewoon bijvullen en hoef je niet te wachten. Echt een top product!!

Pluspunten

• kan de zool gewoon laten staan op strijkplank
  • regelt zelf de temperatuur
  • perfecte stoom
  • glijd heel soepel over kleding

Spenc3r 07-06-2017 Product paar weken in bezit

Top stoomgenerator

Stoomgenerator nu 2 weken in gebruik en wat opvalt is het strijken een stuk eenvoudiger wordt! Strijken gaat een stuk sneller en dat is best fijn met veel overhemden. Ook het grote waterreservoir is ideaal, maar ook wel weer een nadeel omdat de generator hierdoor wel veel ruimte in beslag neemt.

Pluspunten

• Gemak
  • waterreservoir

Minpunten

• Omvang

Cowboy_Henk 07-06-2017 Product paar weken in bezit

Effciënt en goed strijkresultaat!

Makkelijk hanteerbaar strijkijzer! Een lichtgewicht wat strijker minder belastend maakt. Door de goede stoomtoevoer (hiervoor moet je wel een knopje induwen aan de handgreep) verkrijg je een mooi resultaat zonder kreuken.

Het grootste voordeel vind ik dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen per kledingstuk! Na enkele keren dit uit te testen, moet ik echt wel toegeven dat dit prima werkt!
Ook qua veiligheid scoort hij goed: Hij schakelt zelf uit als je hem even niet gebruikt, de buitenkant van het de stoomgenerator wordt niet warm, als je het strijkijzer even op de plank laat staan, verbrand de strijkplank (of de kledij) niet.

Ik vind dit een echte aanrader!

Pluspunten

• Voldoende stoom
  • geen temperatuurinstellingen meer
  • groot waterreservoir
  • mooi design, compact opbergbaar

Minpunten

• De stoomkabel is even wennen
  • De stoomgenerator maakt wel redelijk wat lawaai.

Fleur1205 05-06-2017 Product paar weken in bezit

Strijken is weer leuk!

Dit apparaat is erg makkelijk in gebruik omdat er een makkelijke gebruiksaanwijzing bij zit waardoor je snel aan de slag kan met strijken. Er zit een groot water resoirvoir bij, hierdoor hoef ik niet steeds naar beneden te lopen om weer het water bij te vullen. Ook hoef ik mijn was niet meer te sorteren omdat dit strijkijzer alles op een temperatuur strijkt. Zelfs mijn man kan nu weer strijken!

Pluspunten

• Groot water reservoir
  • Automatische temperatuur instelling

Minpunten

• Groot apparaat om op te bergen

Scampi1204 05-06-2017 Product paar weken in bezit

Zalig strijken

Wat een geweldig strijkijzer. Het is zeer gebruiksvriendelijk. Je zet het toestel op en het geeft aan door een korte piep dat het klaar is om te strijken. Moest je het niet gehoord hebben dan zie je het wel aan het lampje bovenaan. De stoomfunctie is ook goed. Het is ook heel handig aan de hendel die je vasthebt. Ik heb het heel lang uitgesteld om mijn blazers te strijken omdat het niet simpel is om zoiets te strijken. Met dit strijkijzer is dit heel snel klaar.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Goede stoomfunctie

V0nnie01 04-06-2017 Product paar weken in bezit

Nu is strijken een stuk leuker

Wat een aanwinst is dit strijkijzer. Zelfs mijn dochters vinden het nu leuk om te strijken ;-) Het apparaat strijkt heerlijk licht en ik hoef me zelf niet druk te maken om de temperatuur in te stellen. Gaat allemaal vanzelf. Het geheel neemt wel wat plek in op je strijkplank en in de kast, maar dat is wat mij betreft geen probleem.

Pluspunten

• goede temperatuur
  • licht in gebruik

Minpunten

• neemt iets meer ruimte in dan de oude strijkijzers

twan 04-06-2017 Product paar weken in bezit

Perfecte strijkijzer

Bij het uitpakken van het strijkijzer zag ik direct het mooie en compacte desing. Dit sprak mij erg aan ivm de overvolle opbergruimtes.

Enkele voordelen van strijkijzer zijn de snelle opwarmtijd, wanneer deze gereed is voor gebruik een signaal geeft en dat je verschillende soorten wasgoed achter elkaar kan strijken zonder de tempratuur aan te passen.

Het strijkijzer strijkt echt alle kreukels in alle soorten wasgoed eenvoudig glad en strak. Hierbij is de stoomstoot een groot voordeel.

Wat ik een nadeel vindt is dat deze geen afneembare waterreservoir heeft. Dit wil zeggen dat ik een extra waterkan moet gebruiken of dat ik het strijkijzer mee naar de kraan moet nemen.

Pluspunten

• Compact design
  • Snelle opwarmtijd

Minpunten

• Niet afneembaar waterreservoir

beveke 03-06-2017 Product paar weken in bezit

Zo blij met mijn PerfectCare Compact van Philips

Wow zo blij met mijn Philips PerfectCare Compact! Eén temperatuurinstelling om verschillende stoffen te strijken: gedaan met de strijk voor te sorteren en te wachten tot je toestel tot de juiste temperatuur is opgewarmd. Nog een groot voordeel: je kunt het ijzer zo op je strijktafel laten liggen, zonder dat je strijkhoes verbrandt: minder belastend voor de pols. Het ijzer zelf is licht en makkelijk te hanteren. Makkelijk op te bergen. Supertevreden mee: denk dat ik een nieuwe hobby heb, zelfs met dit weer.

Pluspunten

• efficiënt
  • tijdbesparend
  • compact
  • 1 temperatuurstand voor alle stoffen
  • mooi

Guust 02-06-2017 Product paar dagen in bezit

Handige compacte stoomgenerator

Dit is mijn eerste strijkijzer met stoomgenerator en de eerste indrukken zijn positief en veelbelovend
Grootste pluspunt is dat je met één instelling makkelijk alle kledij en materialen kan strijken zonder kans op beschadiging.
In tegenstelling tot andere stoomgeneratoren, is dit toestel vrij compact, waardoor het toestel handig in gebruik is en toch nog makkelijk opgebergd kan worden. Ondanks zijn compacte formaat, is het waterreservoir voldoende nog groot genoeg om enkele wasmanden te strijken.

Pluspunten

• één instelling om alles te strijken
  • compact & handig model
  • groot waterreservoir

Minpunten

• stoomkabel is wennen

AdBibendum 02-06-2017 Product paar weken in bezit

Strijken is weer fun geworden!

Voor mij is de PerfectCare van Philips echt een toppertje! Ik had nog een klassiek strijkijzer en ik vond al langer dat ik (te)veel tijd al strijkend doorbracht. Via kennissen en familie was ik al een beetje vertrouwd met het strijkgemak van een strijkijzer met stoomgenerator. Dus ik zette de stap naar dit model, de verwachting hiervan waren dan ook groot. En ik moet toegeven, ik heb het mij al enkele keren in de hemel gewaand. Wat een plezier om te strijk, wat een gemak; wat een tijdswinst. De PerfectCare combineert de gekende degelijkheid van Philips-producten met een elegant design en een uitermate hoge gebruiksvriendelijkheid. Het resultaat is er ook naar. Met gemak vliegen de kreuken uit die jeansbroek; en met gemak verwerk ik die berg wekelijkse strijk. Het toestel is makkelijk in gebruik en het heeft een voldoende groot waterreservoir. Er zit een antikalk bij maar ik strijk met gedemineraliseerd water, dus ik verwacht niet meteen dat ik veek zal moeten ontkalken. Handig stoomboostfunctie die voor mij heel performant is. Het is zeker geen groot en log toestel, wat maakt dat het ook makkelijk op te bergen en weer terug op de strijkplank te plaatsen is. Ik ben er helemaal voor gewonnen!

Pluspunten

• performant
  • sterke stoomfunctie
  • groot waterreservoir
  • geluidsindicator als toestel strijkklaar is
  • makkelijk opbergbaar

gerry1404 01-06-2017 Product paar weken in bezit

handig strijkijzer

Wat een goed stoomstrijkijzer, zo handig dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen. Het waterreservoir is zeker groot genoeg zodat je niet steeds hoeft bij te vullen. Handig is de calc indicatie zodat je weet wanneer je moet ontkalken. Onze strijk gaat nu zeer zeker veel vlugger

Pluspunten

• automatische temperatuurregeling
  • licht en handig in gebruik
  • calc indicatie
  • voldoende groot waterreservoir
  • schakelt automatisch uit

blackshadow 01-06-2017 Product paar weken in bezit

een echte aanwinst

Heerlijk strijkijzer, doet wat hij moet doen.
goed ontkalking- programma er op incl. de benodigde bak om dit te kunnen doen .
mis wel een sproeier aan de voorzijde, wat ik op me oude bout gewend was .
heerlijk dat er een groot water reservoir op zit, scheelt weer heel vaak water.
halen wordt goed warm

Pluspunten

• groot water reservoir
  • lange kabels
  • wordt goed warm

Minpunten

• mis een waterspuit een de voor zijde