Philips GC7808 - Reviews

Inhoud
2 liter
Druk
5 bar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 49 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Robertbrown1979 11-06-2017

Goed en compact product

Klein en compact stoomstrijkijzer. Handig in gebruik en dmv een signaal weet je wanneer het apparaat op tempratuur is. Goedzichtbaar water reservoir zodat je goed kan zien wanneer het leeg is. Makkelijk tussen door bij te vullen. In het begin is het even wennen hoe het werkt, maar als je het eenmaal onder de knie hebt werkt het perfect

Pluspunten

• Klein
  • Snel warm
  • Signaal als het warm is

Annick 05-06-2017

Strijken wordt een plezier!

Vroeger streek ik met een stoomgenerator van een ander merk. Als het water in het reservoir op was, duurde het vrij lang voor ik verder kon strijken. Toen dit toestel de geest gaf, kocht ik een gewoon strijkijzer zonder waterreservoir.
Nu ik over een PerfectCare Compact Stoomgenerator beschik, heb ik mijn vorig strijkijzer opgeborgen. Ik kan snel aan de slag gaan aangezien het water snel is opgewarmd en met het grote waterreservoir kom ik gemakkelijk 2 strijkbeurten toe. Het bijvullen kan trouwens tijdens de strijkbeurt gebeuren. Het vergt een beetje oefening om zonder te morsen water bij te vullen. Misschien kan een bijvulkannetje voorzien worden of het teutje om bij te vullen wat groter worden gemaakt.
De PerfectCare Compact Stoomgenerator strijkt werkelijk alle plooien glad. Nu heb ik pas een echt kreukvrije strijk! Bovendien hoef je geen onderscheid te maken tussen de stoffen van je kledingstukken. Wat super handig is dat je het strijkijzer gewoon op de strijkplank kan laten rusten zonder risico op verbranding. Bij mijn vorig toestel moest ik het steeds vertikaal laten rusten. Dit zorgde ervoor dat mijn strijk veel meer tijd in beslag nam.

Pluspunten

• kreuken verdwijnen als sneeuw voor de zon
  • water snel opgewarmd in het grote waterreservoir
  • temperatuur past zich automatisch aan

Minpunten

• kabel naar stopcontact mag ongeveer 1m langer

Yoshi1986 02-06-2017

Lichtgewicht met topprestaties

Zeer compacte stoomstrijkijzer die alle plooien glad strijkt!
Hij doet wat hij moet! Ideaal vanwege zijn laag gewicht om te verplaatsen in huis!
En met dit toestel geen geknoei met temperaturen in te stellen!

Pluspunten

• lichtgewicht
  • prijs

Minpunten

• waterreservoir mocht iets groter

Becka 08-08-2018

Echt een aanrader!

Het apparaat is zo warm en is voor iedereen eenvoudig te bedienen. Je hoeft geen temperatuur meer in te stellen, want dat doet deze stoomgenerator zelf. Het strijken gaat zeer snel en zelfs zijde en kwetsbare materialen beschadigd hij niet. Het is de investering meer dan waard!

Selma 09-12-2017

Strijkgemak

Ik heb gekozen voor Philips omdat mijn vorige 17 jaar oud is geworden. Eerste keer dat ik een met waterreservoir gebruik. Strijkt superglad. Licht in gebruik. Moet nog wennen aan de stoomknop. Waterreservoir groot genoeg.

Pluspunten

• Licht
  • Strijkt snel superglad

Wendy M 11-06-2017

Pittig toestel

Compact toestel, maar daarom niet minder pittig. Alle kledij strijken met 1 temperatuur ... handig ! Waterreservoir bijvullen terwijl je strijkt. Knap design en handig te verplaatsen of op te bergen. Voor mij alleen maar pluspunten !

Pluspunten

• 1 temperatuur
  • krachtig toestel
  • reservoir bijvullen terwijl je strijkt

Minpunten

• voorlopig geen

naleya69 09-06-2017

Geweldig Philips GC7808/40

strijkt Super goed. de kreukels vliegen er uit. gaat snel en licht in gewicht. ziet er heel degelijk uit.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • snelheid
  • mooi model
  • degelijk
  • strijkt super glad

Eva S 09-06-2017

gemakkelijk

Ik vind dit een heel handig strijkijzer omdat ik bijna alle kledij kan strijken op één temperatuur. Synthetische stoffen zou ik echter niet durven strijken. Verder mis ik misschien wel wat stoomkracht maar voor de rest vind ik het een degelijk product. Het feit dat je het strijkijzer niet rechtop kan zetten, stoort mij persoonlijk een beetje maar dat is uit gewoonte. Je zou het strijkijzer gewoon kunnen laten rusten op de strijkplank maar dat durf ik niet.

Pluspunten

• een temperatuur

Minpunten

• niet rechtop zetten

monique2017 09-06-2017

strijkt zeer comfortabel

strijkt erg fijn op alle stofjes.
deze past de temperatuur zelf aan.
handig dat je het water kan bijvullen onder het strijken.
bij het bijvullen geen last van stoom.
groot waterreservoir van 1,5 liter

Mammavan3 08-06-2017

Ideaal echt zeer aan te raden

Ik was op zoek naar een strijkijzer met net dat beetje meer umpfff... zonder een enorme omvang want daar heb ik een ruimte voor, dit is voor mij het ideale apparaat, handzaam, makkelijk op te bergen en toch genoeg stoomkracht, de meeste dingen hoef je niet eens meer om te draaien, andere zijde is gelijk mee gestreken, opwarmen gebeurd heel snel en bijvullen van het water is heel makkelijk, geen geklungel meer bij de kraan en proberen om goed te mikken ;)

Pluspunten

• Snel warm
  • Kinderslot! je kunt het ijzer vastzetten
  • Geen temperatuur meer instellen
  • Handige stoomknop

smartie 08-06-2017

compact en goed

Het leukste aan dit strijkijzer is dat het goed in de hand ligt, een lichtgewichtje waar je blij mee bent met een groot gezin en dus veel strijk. Werkt goed en snel doordat je geen temperatuur moet instellen. ik ben tevreden

Pluspunten

• compact
  • licht
  • geen temperatuur regelen

Minpunten

• niet zo krachtige stoomstoot

Johan 07-06-2017

Lichtgewicht strijkijzer

Stoom strijkijzer, ligt lekker in de hand, lichtgewicht en strijkt prettig en glad. Je hoeft geen temperatuur in te stellen en kan alle soorten kleding goed glad strijken. Stoom wordt goed verspreidt al komt deze iets te laat op gang

Pluspunten

• Geen temperatuur in te stelken
  • Kan op strijkplank neerzetten
  • Slaat vanzelf uit
  • Strijkt licht in de hand

Minpunten

• Stoom komt niet direct bij indrukken van de knop

Kroaitje 06-06-2017

eenvoudig en compact met prima resultaat

Deze compacte Philips stoom generator is handig en eenvoudig in gebruik. Er zitten geen onnodige knoppen op, alleen het meest noodzakelijk. Geen ingewikkelde temperatuur instellingen, maar gewoon 1 temperatuur voor alle soorten strijkgoed. En dan een makkelijke drukknop in het handvat om de stoom te gebruiken. Hierdoor is strijken gewoon leuk, snel en het resultaat is goed.
De verbinding tussen basis en strijkbout zorgt voor voldoende vrijheid om overal goed bij te komen. Deze is direct ook eenvoudig op te bergen in de uitsparingen die daarvoor in de basis zijn aangebracht. Ook de strijkbout deel wordt eenvoudig op de basis vastgezet zodat het transport/opbergen geen probleem is. Enige wat wel wat jammer is, is dat voor het elektrasnoer niet zo'n knappe oplossing is gemaakt, deze wordt met een eenvoudig stukje velcro opgerold gehouden. Dit had beter gekund.
Verder kan door het grote reservoir lekker lang gewerkt worden voordat er weer bijgevuld moet worden. Het opwarmen duurt 2 minuten en middels een geluidsignaal wordt aangegeven dat het apparaat gebruiksklaar is.
Alles bij elkaar een goed apparaat, wat heel even gewenning wenst qua gebruik, maar wanneer gewend, een heerlijk apparaat wat prima resultaat geeft.

Pluspunten

• eenvoudig
  • compact
  • snel

Minpunten

• opbergen elektrasnoer

houtworm 06-06-2017

zeer tevreden over dit product

Kleine compacte machine met constante stoom, waardoor ook de hardnekkige plooien direct verdwijnen. Het is een lichte machine met korte opwarmingstijd waarbij je de machine niet moet aanpassen aan de materialen die je strijkt. De machine maakt een piepend geluid wanneer je kan starten met strijken. De machine valt na enkele minuten (bij niet gebruik) uit. Je mag je strijkijzer op de strijkplank neerzetten bij het manipuleren van de kledij.

Pluspunten

• licht
  • compact
  • korte opwarmtijd
  • plooien gemakkelijk te verwijderen
  • continue stoom

Minpunten

• enkel achteraan indicatie tot bijvullen water

MirjamN 04-06-2017

Fijn strijkijzer

Fijn strijkijzer zonder aparte temperatuur regelaar voor alle soorten stoffen.
In verhouding met traditioneel strijkijzer wat groot
Het op de strijkplank zetten tijdens het strijken is ook even wennen
Jammer dat er geen geurwater in mag maar alleen kraanwater of gedestilleerd water

Minpunten

• groot

icket 04-06-2017

Compacte en handige strijkijzer

Het strijkijzer valt meteen op door zijn mooie design. Verder heeft het apparaat een groot waterreservoir zodat je tijdens het strijken niet moet bijvullen. Een ander voordeel is dat je de temperatuur niet moet aanpassen aan de stof van je kledingstuk. Bovendien mag je het ijzer zomaar plat neerzetten op je strijkplank zonder schroeiplekken te krijgen.
Zware stoffen vind ik wat moeilijker om glad te krijgen en het stoomsysteem lekt soms wat water, maar dat ligt misschien aan de manier waarop de stoomknop gebruik.

Pluspunten

• compact
  • groot waterreservoir
  • temperatuur niet aanpassen
  • geen schroeiplekken

Minpunten

• moeilijker bij zware stoffen
  • soms wat waterlekken

Juffie 04-06-2017

Lichtgewicht, praktisch in gebruik

Ik gebruik het apparaat sinds kort. Strijken gaat veel sneller en mooier dan met een stoomstrijkijzer. Door de grote watertank kan je ook langer doorstrijken dan met een stoomstrijkijzer. Het was een goede beslissing om over te stappen naar deze stoomgenerator.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Snel warm

JuffieP 04-06-2017

Fijn apparaat

Wat een fijn apparaat, straijken gaat veel sneller dan met een gewoon strijkijzer. Door de rote watertank kan je ook veel langer doorgaan, dan met een standaard stoomstrijkijzer.

ID87 03-06-2017

Ergonomische, compacte stoomgenerator

Deze stoomgenerator is zeer handig, omdat het ijzer licht is, het een compact geheel is en het ijzer goed in de hand ligt. Het is heel eenvoudig in gebruik doordat je de temperatuur niet meer moet instellen, je kan dus gewoon een hele stapel kledij strijken zonder naar de temperatuur te hoeven kijken.

Pluspunten

• Compact
  • Ergonomisch
  • 1 temperatuur

Renate22 03-06-2017

Lekker licht en mooi resultaat

Ik mocht dit strijkijzer uitproberen en was verrast door het gebruiksgemak. Lekker licht en een goed resultaat.
Zelf had ik al een stroomstrijkijzer van Philips en deze is naar mijn mening krachtiger, maar wel een stuk zwaarder.
Een nadeel vind ik dat het apparaat niet direct lijkt te reageren. Als je de stoomknop indruk gebeurt er naar mijn idee vrij weinig. Als je hem loslaat komt de stoom op gang. Hij stoomt dan lang en krachtig door. Stond soms echt met het ding in mijn handen van: 'ik ben klaar maar hij is nog even bezig.' Het oudere model dat ik bezit reageert meer direct (knop in = stoom, knop uit = stop).
Er zit ook een ontkalkingsset bij. Deze heb ik nog niet gebruik, maar het lijkt me een hele makkelijke en gebruiksvriendelijke manier van ontkalken.