Tefal Stoomgenerator Fast Heat up= Pro Express Care GV9080

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomgenerator Fast Heat up= Pro Express Care GV9080 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Caro 07-03-2017

Tefal Fast Heat up- Pro Express Care

Ruim een week in huis de Tefal Fast Heat up- Pro Care. Wat een aanwinst. De vorige tefal was een prima strijkijzer, deze machine heeft nog meer power. Alles wordt mooi glad, je hele was die gestreken wordt, zo klaar, met weinig tijd heb je toch hetzelfde resultaat. De prijs is wel aan de hoge kant.
Er zijn 4 verschillende warmte standen, dat is erg handig. Je moet je goed houden aan de etiketten in de kleding, anders gaat het mis.
Katoen en linnen zoals van een dekbedhoes worden keurig glad en snel gestreken.
De Tefal Fast Heat up- Pro Care ziet er mooi uit, heeft een beveiligings kap over het ijzer.
Het is wel een groot apparaat. Je moet hem stevig op een goede strijkplank zetten. Er zit een voldoende lang snoer aan en als handigheid kun je de Tefal Fast Heat up- Pro Care makkelijk ontkalken, met het staafje haal je zo alle kalk eruit.
Strijken is dus heel eenvoudig geworden met de Tefal Fast Heat up- Pro Care.

Pluspunten

• Lang snoer
  • kap over strijkijzer

Minpunten

• prijs

Eduard 22-02-2017

Grote klasse van Tefal maar wel aan de prijs

Ik heb net zoals iedereen een grote hekel aan strijken, dus dacht om me het te vergemakkelijken, laat ik een stoomstrijkijzer bij iemand proberen en als dat me bevalt dan schaf ik er ook een aan. En zo geschiedde. Gelijk thuis geprobeerd en inderdaad ook deze strijkt super. Snel op temp, mooi solide apparaat, glijdt goed, groot reservoir, kortom top product. Snel en duidelijk in gebruik kunnen nemen dankzij de eenvoudige handleiding. Het enige waar ik over val is de slang die er aan zit, die wordt heel heet, dat is normaal, alleen zit deze voor een linkshandige net even beroerd, waardoor hij constant over mijn linker pols schuift en dat op den duur flink irriteert.

Pluspunten

• Strijkt goed glad
  • snel op temperatuur
  • groot reservoir
  • snel in gebruik

Minpunten

• jezlef branden aan de slang

Hanrho 21-02-2017

Het kost heel veel ruimte om het ergens neer te kunnen zetten. Persoonlijk had ik liever een draadloos apparaat gehad nu heb ik meer snoeren dan met een gewoon strijkijzer.
Het ijzer zelf is licht in gebruik en de manier van stomen is makkelijk. Ik zou het niet aanraden vanwege het formaat en gewicht.

Pluspunten

• strijkt soepel

Minpunten

• veel ruimte nodig

Marjolein 05-02-2017

Stoomkracht

Het strijken gaat prima. De strijkbout glijdt goed, is glad en heeft de juiste vorm om overal bij te kunnen. Ook tussen knoopjes en lastige vouwen. Het water reservoir is groot en gaat dus lang mee. Het is eenvoudig te verwijderen, te vullen bij de kraan en terug te plaatsen.
Het instellen is even wennen als je een gewoon strijkijzer gewend bent en je moet even voorzichtig uitproberen. De strijkbout heeft namelijk veel stoomkracht en veel temperatuur mogelijkheden voor allerlei stoffen.
Het apparaat is groot en je moet de ruimte hebben om het op te bergen of om te kunnen laten staan. Wat helpt is dat alle snoeren compact in het apparaat verdwijnen, dus geen losse snoeren.

Pluspunten

• Veel krachtige stoom

Minpunten

• Vrij groot om op te bergen

Alberto 05-02-2017

Strijken 2.0

Eerste indruk van deze strijk-machine is goed, maar je moet er de ruimte voor hebben.
Het volgen van de gebruiksaanwijzing was even puzzelen, doordat het apparaat voorzien is van draaiende schermen en ontgrendelknoppen was het niet geheel vanzelfsprekend. Maar na 1x gebruik weet je hoe hij werkt. De strijkbout is fantastisch. Deze glijd als vanzelf over de stof en heeft een handige punt voor manchetten en moelijke plekjes. De stoomknop houd ik vrijwel constant ingedrukt. Hij zit nu eenmaal op een plek waar je 'trigger-happy' van wordt en het reservoir lijkt groot genoeg om te blijven stomen.
Wat mij tegenviel was de grootte van het apparaat. Ik heb geen strijkkamer en strijk gewoon in de woonkamer. Er was een campingtafeltje voor nodig om het apparaat te plaatsen want na alle waarschuwingen in de handleiding durfde ik hem niet zomaar op tafel te zetten. En als ik even snel een blouse wil strijken is het best een gedoe om én de strijktafel én de bijzettafel én het strijkapparaat te pakken. Nu wil ik dus een strijkkamer ;-).
Ik heb nog niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd en de lastige frommelkreuk aan de achterkant van een overhemd heb ik niet geheel weg kunnen strijken, dus ik moet nog even verder overtuigd worden. Maar toch is mijn eerste indruk goed wat betreft de kwaliteti van het apparaat. Zeker als je veel stoom wilt gebruiken en niet steeds naar de kraan wilt lopen.

Pluspunten

• Veel stoom
  • Glijd zeer fijn

Minpunten

• Veel ruimte nodig

Vuurvliegje82 04-02-2017

Je zoeft door je strijkberg heen. Ligt goed in de hand en is niet te zwaar. Strijken is zeker geen hobby van me maar met deze Tefal is het zeker geen straf meer. Water reservoir is extern en makkelijk te vullen. Voordeel van wen extern reservoir is dat het ijzer veel lichter is en dat hij niet klotst tijdens het strijken. Bedienen en instellen is eenvoudig. *Let wel even op bij de eerste keer gebruiken dat er geen piepschuim van de verpakking tussen de strijkzool zit.*

Pluspunten

• Veel stoom

HarmaS 02-02-2017

Topper, een echte Pro

We zijn reeds een goede week in het bezit van de Tefal Fast Heat Up Pro.
Hij voldoet boven verwachting!
Strijkt heel soepel en zacht, makkelijk in te stellen.
Het vullen van het water reservoir is ook een pluspunt. Het water gaat zoals gezegd in een reservoir en niet direct in de strijkijzer.
Er zit een beveiliging op dat hij na verloop van tijd automatisch uit gaat, mocht je vérgeten hem uit te zetten.
Ook voor het oog is het een prachtig exemplaar (minder belangerijk ovérigens)
Ik beveel hem dan ook echt aan. Het is een echte TOPPER

Pluspunten

• Strijkt gemakkelijk
  • Veel mogleijkheden
  • Goede beveiliging
  • Mooi voor het oog

Minpunten

• Hij ruikt iets (nieuwigheid?)

MarloesS 29-12-2016

Strijken wordt peulenschilletje

De duurste die er tussen stond, maar ik moet zeggen superfijn! Strijken is een peulenschilletje!
Enige nadeel: lomp ding en moet op vlakke ondergrond staan.
Vind de gebruiksaanwijzing erg minimaal
Paar keer oefenen voordat je het helemaal door hebt, wat het beste werkt.

Pluspunten

• Snel strijken :-)
  • Kreukels verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Minpunten

• Lomp met opbergen
  • Voor gebruik moet op vlakke ondergrond staan