Philips GC8702 - Reviews

Druk
6 bar
Stoomdruk
120 gr/min.

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Plaatje 06-12-2016

Fijn strijkijzer

Strijkijzer ligt makkelijk in de hand en is makkelijk te vullen met water. Gaat lang mee, dus niet halverwege naar de kraan om water bij te vullen. Na het strijken kan het snoer makkelijk om de generator geregen worden en het strijkijzer vastgeklikt aan de generator zodat alles in een keer opgeruimd kan worden. Door de stoom is het fijn strijken. Makkelijk is ook dat het ijzer gewoon kan blijven staan als de kleding verlegd wordt. Het enige nadeel vind ik dat het een groot apparaat is om op te bergen.

Jochem1978 06-12-2016

Snel en makkelijk strijken en bijvullen

Hele fijne stoomgenerator. Past temperatuur automatisch aan aan de stof die je gaat strijken. Het beste is wel om eerst een katoen stof te strijken en daarna iets wat nog warmer moet ivm kreukels, dat lijkt hij namelijk anders niet goed te herkennen. Ook fijn is, ten opzichte van mijn oude stoomgenerator, dat water makkelijk bijgevuld kan worden en niet eerst afgekoeld hoeft te zijn. Ik ben erg tevreden.

Klein nadeel, ratel geluid als je gebruik maakt van de stoom knop.

stokbrood 05-12-2016

Geweldig apparaat

Dit is een geweldig apparaat! Het strijken gaat dankzij dit apparaat vele malen sneller en het is zeer gebruikersvriendelijk. Ik wil geen andere meer.

Iloon77 03-12-2016

Wat een gebruiksvriendelijk apparaat

Oké, het was even wennen. Van een ouderwets bakbeest naar zo'n hypermodern apparaat. Maar wat ben ik er blij mee! Het fijnst vind ik dat er geen temperatuurknop op zit en je dus gewoon de gevoelige shirtjes direct na een spijkerbroek kan strijken. De bout kun je tijdens het verleggen van je kleding gewoon op de plank laten staan zonder dat het verbrandt. Ideaal! De stoom is krachtig en het reservoir gaat behoorlijk lang mee voordat je hem bij moet vullen. Het enige minpuntje vind ik dat de stoomfunctie nog een paar seconden doorgaat nadat je de knop hebt losgelaten. Dus je moet hem iets eerder loslaten. Dat is even vreemd, maar na een paar kledingstukken ben je daar eigenlijk al aan gewend. Ik ben heel tevreden!

babybecca 02-12-2016

Maakt strijken makkelijker

Deze stoomgenerator/strijkijzer is een erg fijn product als je veel strijkt. Er is een groot water reservoir waardoor je tussendoor niet hoeft bij te vullen. Verder is het strijkoppervlak erg glad je glijdt gemakkelijk over de kleding heen. Wat verder het grote voordeel is van deze strijkijzer is dat je de temperatuur niet hoeft bij te stellen dit gebeurt namelijk automatisch. Dit is echt een heerlijke ervaring want geen gehannes meer met labels checken en temperatuur bijstellen want je kan alles door elkaar strijken. De stoom uit dit apparaat is zeer krachtig en strijkt kreukels er gemakkelijk en snel uit. Wat ik nadelen vind is de grootte van het apparaat. Het is minder handig als je klein behuisd bent en het opruimen ervan is onhandig. Verder werkt het slot waarmee de strijkbout op het reservoir wordt bevestigd bij mij niet optimaal. Wanneer het geheel wordt opgeslagen bovenin de kast en ik het er weer uithaal wordt het slot op een of andere manier ontgrendeld waardoor het reservoir naar beneden kan vallen. Al met al is het een goed apparaat wat de moeite waard is om te kopen wanneer je veel strijkt en veel verschillende materialen door elkaar wilt strijken.

mvre 02-12-2016

Fijn product

Apparaat is fijn in gebruik en met een mooi design. Temperatuur instellen per kledingstuk is niet meer nodig, echt ideaal! Grote watertank, dus steeds bijvullen is ook verleden tijd

Anoniem 01-12-2016

mooi toestel, jammer dat je hem niet rechtop kan zetten

Ik heb dit strijkijzer nu 2 weken in gebruik. Het is een mooi lichtgewicht apparaat met een super mooi design. Grote watertank dus ideaal bij een grote berg was want je hoeft hem niet snel bij te vullen ( ideaal als je net zoals ik op de zolder strijkt en daar geen water in handbereik hebt dus dat je steeds naar beneden moet om je strijkijzer bij te vullen). Dit apparaat strijkt erg goed en je hoeft je was niet meer te sorteren en dus ook niet steeds de temperatuur in te stellen dus je kan aan een stuk doorstrijken en dat scheelt veel tijd. Echter vind ik wel dat er voor mij 1 groot nadeel aan dit apparaat zit en dat is dat ik normaal gesproken mijn "oude " strijkijzer rechtop zette als ik een broek aan het strijken was om vervolgens na het strijken van een broekspijp de andere broekspijp op mijn strijkplank wilde leggen. Ik kan hier tot nu toe niet aan wennen en dus duurt mijn strijkwerk een stuk langer. Maar voor wie op een andere manier als mij werkt die zal super tevreden zijn over dit apparaat.

JKarter 01-12-2016

Nooit meer schroeiplekken

Van een simpele Tefal strijkijzer overgestapt op de Philips PerfectCare Performer. Na deze stoomgenerator een aantal keren te hebben gebruikt ben ik zeer te spreken over dit superapparaat. Niet langer steeeds switchen tussen verschillende materiaal, maar gewoon doorstrijken gegarandeerd zonder schroeiplekken. Met de grote watertank kun je lekker lang doorgaan zonder steeds te hoeven bijvullen. Waar ik wel aan moet wennen is dat je de strijkbout niet even snel rechtop kunt zetten als je even beide handen nodig hebt om een kledingstuk recht te leggen. In plaats daarvan kun je het apparaat gewoon op de strijkplank zetten zonder bang te zijn voor schroeiplekken. Van mij had het apparaat wel iets stiller mogen zijn, soms klinkt het net als een kwade slang. Al met al is strijken voor mij een stuk leuker geworden en daarom kan ik iedereen de Philips PerfectCare Performer van harte aanraden!

tammiek 28-11-2016

Lichtgewicht, snel, stil, makkelijk

Het is een mooie hele mooie strijkijzer. Is snel klaar voor gebruik wanneer je hem aan zet. Door de grote waterreservoir kun je er lang mee strijken (echt een pluspunt!) Hij is mooi licht en je kunt hem op de strijkplank laten staan zonder dat er schroeiplekken op komen. Waar ik wel heel erg aan moest wennen is dat hij zo stil is dat ik me af vroeg of de stoomfunctie het wel deed.

leona888888 28-11-2016

mooi product

Heb hem nu een aantal dagen uitgeprobeerd en voldoet aan mijn verwachtingen, alleen weet ik niet zeker of ik hem plat kan neerleggen op de plank. Maar verder is er veel stoom wat ik erg fijn vindt en zelf op een afstandje kan gebruiken bij delicate stoffen. Toto nu toe tevreden!

Sversteeg 28-11-2016

Fijne stoomgenerator, doet wat hij moet doen!

Een mooie stoomgenerator om te zien! Voelt niet heel zwaar aan als geheel, dus makkelijk te verplaatsen, en het waterreservoir is makkelijk te vullen (echt top!). Tevens kan er voldoende water in voor 1 behoorlijk berg strijk. Strijken doet hij soepel, en goed, vliegt over het te strijken spul, en past de warmte aan aan het te strijken spul, dus niets aan te passen tijdens het strijken. Even wennen dat de bout gewoon zo op de plank kan blijven liggen :-). Handig oog aan het snoer om de stekker makkelijk uit het contact te trekken. Hij maakt alleen afentoe een tikkend geluid.

Utu 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Is goed spull

Goed en makkelijk te gebruiken het is een veadeau voor me moeder en weet niet hoe zijnet gaay vinden maar ik denk fay het positief is

Rens146 25-11-2016

Dit product is geweldig

Het apparaat doet wat het beloofd . is snel op temperatuur ( 2 minuten ) voordat de stoomfunctie werkt. Ideaal dat je geen temperatuur hoeft in te stellen , en dat je het strijkijzer ook op de strijkplank kunt neer zetten. Onder de hendel van je strijkijzer zit een knop , die je inhoud om de stoomfunctie in te schakelen , het geeft 6 bar druk . Alles strijk je dan mooi glad . Makkelijk dat het waterreservoir afneembaar is , 1,8 liter water . Ik strijk daar vlot 2 uur achter elkaar mee . Het ontkalken gaat ook makkelijk en snel. Er zit een reservoir bij , waar je het strijkijzer opzet , en dan het reinigingsproces doet. De stoomgenerator is vrij licht , en berg je makkelijk weer op. Er zit ook een slotje op , dat de strijkijzer goed op het apparaat houd .

Snowflake 23-11-2016

Snel en soepel

Het is even wennen. Ik ben een gewoon oud (16 jaar) stoomstrijkijzer gewend. Moest ik op een knop drukken en dan kwam de stoom. Telkens weer het reservoir vullen. Wat een genot is het nu met dit ijzer om gewoon achter elkaar door te kunnen strijken. Een lekker groot reservoir. Het ijzer op zich is niet zwaar en glijdt al stomend over de stof. Wat ook handig is is het snoer lekker lang en aan de stekker zit een oog waardoor je hem makkelijk uit het stopcontact kunt trekken. Ook is het fijn dat je het ijzer gewoon even kan laten rusten op de strijkplank zonder dat het erin brand. Het is dus even wennen maar ik mag toch zeggen dat het een genot is om zo makkelijk te strijken. Had ik deze maar jaren eerder ontdekt. De strijk zal nooit mijn hobby worden maar het is nu wel een stuk aangenamer.

Anoniem 21-11-2016

Erg fijn in het gebruik.

Warmt snel op en strijkt geweldig. Kiest eigen temperatuur, dus schroeiplekken behoren tot de verleden tijd. Waterreservoir groot genoeg voor een behoorlijke berg strijk.
Al met al gewoon een heel erg prettig strijkijzer!

dennisw 21-11-2016

overtreft mijn verwachtingen

het apparaat overtreft mijn verwachtingen
heb speciaal de was laten liggen
mag het apparaat testen via insiders
hij warmt snel op
ligt lekker in de hand
en je hoort hem bijna niet
zou hem iedereen aanbevelen

Arjanbr67 17-11-2016

Uitstekende strijkijzer met groot waterreservoir

Een ideale strijkijzer voor een grote stapel wasgoed. Dankzij het grote waterreservoir kun je lekker achter elkaar doorgaan. Ook hoef je niet bang te zijn voor schroeiplekken want je kunt het strijkijzer gewoon laten staan en de temperatuur wordt vanzelf aangepast. Hij ligt lekker in de hand en strijkt geweldig!

cootje48 17-11-2016

Binnen no time mijn strijk weg gewerkt

Na ruim 20 jaar trouwe dienst was mijn Philips Mistral wel aan vervanging toe.

Na dat ik deze Performer uit de doos had gehaald was het tijd voor het wegwerken van mn wasmandje strijk.
Deze keer haalde ik het eind van het tv programma niet eens....
Even opwarmen en gaan, je hoeft niet te kijken naar wat welke temperatuur nodig heeft dus uitsorteren naar eerst delicaat en dan steeds warmer is niet nodig. Het apparaat strijkt soepel. geeft een fijne stoom af en ligt goed in de hand. Vooral voordelen dus. Het enige nadeel wat mij betreft is dat hij een stuk meer ruimte in neemt in de kast.