Philips FastCare HI7716 - Reviews

Druk
6 bar
Stoomdruk
120 gr/min.

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Philips FastCare HI7716 op Kieskeurig.nl.

lawaai 04-06-2018

Vreselijk apparaat met constant lawaai en weinig stoom

Geschreven voor: Philips FastCare HI7716

Constant lawaai. Waarom deze achteruitgang in techniek? Vorige apparaat, dus al jaren ouder, de 6400 serie stoomde goed en zonder lawaai.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Mirjam 16-02-2017

Niet geschikt bij veel gebruik, afneembaar reservoir slecht

Geschreven voor: Philips FastCare HI7716

In oktober dit apparaat gekocht en apparaat op zichzelf ziet er goed uit en warmt snel op. Bij stomen is het wel zo dat je hem vrij hoog moet zetten en wanneer je hem van kleding omhoog haalt geeft hij nog stoom boost na. Gaat dus minder hard door kleding heen. Daarnaast heeft hij afneembaar reservoir, wel handig maar deze blijkt niet altijd goed vast te zitten maar dan stoomt hij wel gewoon. Bij ons reservoir er dus uitgevallen en dit valt dus niet onder garantie en Philips komt je ook niet tegenmoet. Kost je dan dus EUR 40,00. Ik zou dit apparaat dus ook niet aanraden wanneer je hem veel gebruikt en altijd goed checken of waterreservoir wel echt vast zit.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • licht

Minpunten

• Stoomt slecht door kleding heen
  • Reservoir klikt niet altijd goed vast

Anriv 18-12-2018

Dit strijkijzer is zijn dure prijs niet waard!

Geschreven voor: Philips FastCare HI7716

Na een maand dit strijkijzer in gebruik te hebben wordt het alleen maar erger. De kalk spuit constant uit de gaatjes zelfs na meermaals te hebben ontkalkt.
Het ijzer is op zich ook vrij klein en de hoeveelheid stoom is niet optimaal.
Koop een strijkijzer met een reservoir waarin de kalk wordt opgevangen zo komt het niet op je kleding terecht.

Christine 14-09-2017

Strijkt goed maar maakt continu pompend lawaai

Geschreven voor: Philips FastCare HI7716

Ik had voorheen het toestel Philips GC8300 Easy Care. Dit maakte slechts af en toe een pompend geluid. Het huidige toestel maakt continu een pompend geluid, wat erg storend is. Dit is een echte achteruitgang in kwaliteit tegenover het vorige gelijkaardige model. Waarom is dit niet vermeld in de productbeschrijving ?

kamille 23-08-2017

Strijkijzer geeft bij eerste strijkbeurt al vlekken

Geschreven voor: Philips FastCare HI7716

Wij zijn nu in het bezit van een Calor Express met 4,5 bar en 120gr debiet. Dit toestel dat al verscheidene jaren oud is geeft meer stoom dan onze nieuwe Philips Fastcare HI7716. Mijn echtgenote heeft dit toestel vandaag voor de eerste keer gebruikt met als resultaat dat ze al vlekken heeft op haar broek. Ronduit een slecht toestel. Mijn echtgenote heeft deze Philips opzij gezet en strijkt verder met ons oud toestel. Een echte miskoop

silvia 15-02-2017

over het geheel genomen ben ik tevreden.

Geschreven voor: Philips FastCare HI7716

alleen ontzettend vervelend dat het zo veel herrie maakt, gisteren heb ik de stoomgenerator binnen gekregen en vandaag voor het eerst gebruikt. dacht dat de stoomgenerator al kapot was maar zoals ik lees is dit lawaai wat de stoomgenerator maakt volkomen normaal?

Sammy 14-04-2016

Wat een lawaai

Geschreven voor: Philips FastCare HI7716

Bij elke druk op de stoom toets maakt de strijkijzer echt veel lawaai , pompend geluid. Ook al hou je de knop 30 sec of langer ingedrukt lawaai vermindert niet ? Is dat normaal ? Wie heeft raad hiermee?

Rozamie 31-03-2016

strijkt heel vlot

Geschreven voor: Philips FastCare HI7716

Het toestel strijkt heel vlot.Goede dosage van de stoom.
Heel vlug opgewarmd. Min puntje: reeds bij de tweede strijkbeurt kwam er kalkbrokjes en vuil water uit de stoom gaatjes.

Voorbeeld 12-03-2016

Vreemd geluid

Geschreven voor: Philips FastCare HI7716

De stoomgenerator strijkt op zich goed.
Het toestel ziet er nogal goedkoop uit, het is licht met veel plastiek.
De stoom komt niet altijd regelmatig.
En het toestel maakt voortdurend een ratelend geluid dat erg onprettig is. Ik zou dit toestel niet aanraden aan anderen.

Hannelore 21-02-2016

Doet zijn werk, maar vervelend lawaai

Geschreven voor: Philips FastCare HI7716

Dit stoomstrijkijzer werkt goed, daar kan ik niet over klagen.
Maar het maakt een onophoudelijk lawaai tijdens het oppompen van de stoom.
Heel vervelend!
Ik zou het hierdoor niet aanraden.