Philips GC8703/20 - Reviews

Stoomdruk
120 gr/min.

InsiderKweenie 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Super gebruiksvriendelijk strijkijzer

Wat een super gemakkelijk strijkijzer, geen knopjes meer om in te stellen, niks geknoei meer om de temperatuur juist te regelen. Insteken, waterreservoir vullen, wachten op het piepje en strijken maar! Het toestel strijk zeer vlot met een goede stroomfunctie en dit zonder veel lawaai. Ook in gewicht en ergonomie een prima score. Strijken gaat zoveel vlotter en aangenamer.

Pluspunten

• zeer gebruiksvriendelijk
  • licht in gewicht
  • groot waterreservoir

mamavanfinn 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Snel en goed resultaat!

Zeer lichte stoomgenerator, heel makkelijk in gebruik. Al jaren vaste gebruiker van Philips toestellen, maar deze keer uitermate tevreden. Het strijkijzer warmt snel op, geeft een piepje wanneer het gebruiksklaar is. Het reservoir is wanneer half gevuld, goed voor uren strijkplezier. Een kleine opmerking, is dat de stoom vrij lang onderweg is. Wanneer je de stoomfunctie induwt, duurt het nog enkele seconden vooraleer de stoom effectief uit het strijkijzer komt. Verder een heel degelijk toestel, ik ben als mama van 3 kinderen zéér tevreden, en ik strijk 3x per week.

Pluspunten

• Snel en licht
  • strijkresultaat is zeer goed

Minpunten

• stoom is lang onderweg

Loreke1 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Topproduct!

Ik strijk al bijna 15 jaren met een Calor stoomgenerator, maar dat gaat nu niet meer uit de kast komen! De perfectcare performer is een echt topproduct. Wat zijn dan de voordelen? Eerst en vooral... zo stil! Een perfect toestel om voor tv te strijken. De opti temp functie is ook geweldig, ik kan gewoon over de tekeningen van de kinder t-shirts strijken, ze blijven er niet aanhangen. Van een jeansbroek naar een t-shirt naar een hemd, een geklede broek, een pull, terug jeans... allemaal geen probleem voor dit toestel. Daarenboven is het zeer licht en kan je het dus ook makkelijk hanteren om iets licht te stomen op kapstok (pull, kleedje).
Ik geef wel eerlijk toe dat ik het eerste halfuur gevloekt heb op de machine. Je mag het gewoon laten staan op de plank (wat een kei groot voordeel is), maar dat is dus wel even wennen. De stoom komt niet meteen als je op de knop drukt, maar blijft wel wat langer komen na loslaten, strijktechniek dus even moeten aanpassen. Voor hemden vind ik mijn oude machine iets krachtiger, maar ik verbrand me daar ook vaker mee. Met de perfectcare duurt het iets langer om een hemd te strijken, maar hij geeft zeker een even goed eindresultaat. Uiteindelijk weegt dit ene kleine nadeel absoluut niet op tegen de vele voordelen. Ik ben een overtuigende gebruiker!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Opti temp is fantastisch
  • Geen schroeiplekken
  • Kan er langer dan twee uur mee strijken

Blijke 03-12-2016 Product paar weken in bezit

kwalitatief strijkijzer

Een degelijk strijkijzer. Licht in gewicht, grote waterreservoir en met heel goede stoomcapaciteit.
Wel oppassen soms bij het opheffen van je strijkijzer van de stof, jet komt weel voor dat er dan nog heel wat stoom verder uit het strijkijzer komt. De extra zware stoomstoot de je kunt geven is echt krachtig en daar haal je de zware kreuken wel mee uit je stof.
Heel gemakkelijk dat het strijkijzer zijn temperatuur automatisch aanpast aan het soort stof!
Mij stoort het pompend geluid bij het stomen wel wat. En bij zware stoffen zoals jeans kan het resultaat misschien ook nog wat beter.
Maar kortom: een heel degelijke stoomgenerator!

Pluspunten

• automatisch aanpassen temperatuur aan stof
  • lichtgewicht strijkijzer
  • voldoende groot waterreservoir
  • krachtige stoom

Minpunten

• pompend geluid bij stomen
  • wat minder resultaat bij zware stoffen

Kris78 02-12-2016 Product paar weken in bezit

uitermate tevreden

Geen temperatuur regelen, groot waterreservoir is ook handig en snel terug te vullen tijdens het strijken indien nodig.
Zeer snel op temperatuur, geen kalk vlekken en of sputterende stoom!

Pluspunten

• Geen temperatuur meer regelen
  • Snel op temperatuur

Ineke1980 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Beste strijkijzer ooit!!

Eerst en vooral: ik strijk niet graag en ik was er ook niet goed in. Juiste temperatuur kiezen, (stoom)techniek, ...
Met dit toestel wordt het echt een fluitje van een cent.
Eenvoudig: geen 50 knoppen maar wel helder en duidelijk een eco, gewone en een turbo stand.
Geen uren wachten voor het toestel opgewarmd is: gaat echt supersnel (ik kan net een tas koffie gaan halen :-) )
Strijken zelf gaat ook vlot: glijdt vlot over de stoffen.
Zalig dat je zelf geen temperatuur moet instellen: heerlijk als er geen label in het kledingstuk in kwestie hangt -- geen gepieker over te warm strijken.
I just love it!!
Het enige "nadeel" in mijn ogen is dat je voor het strijken van sommige labels (kleefkatoen) je strijkijzer in een bepaalde stand moet zetten en dat gaat nu niet. Omdat de stof in kwestie soms niet zo warm gestreken moet worden, is het toestel dan niet zo warm als het zou moeten zijn.
Maar als je er dan iets langer over strijkt, lukt het ook.

Sunburn 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Efficiënt en modern strijkijzer

Echt een hebbeding. Na jaren te hebben gestreken met een Calor stoomstrijkijzer was dit toestel een ware verademing.

Pluspunten

• Onmiddellijk klaar voor gebruik
  • gewoon laten staan op strijkplank
  • strijkt plooien vlot weg
  • vlot te bedienen
  • groot waterreservoir

Minpunten

• twee standen: gewoon en krachtig

Mistique 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Een toppertje; aanrader

Heel handig toestel; makkelijk te ontkalken; strijkijzer kan "vast geklikt" worden in zijn basis; geen temperatuur in te stellen; snel opgewarmd; lawaai valt nog goed mee.
Nadeel: soms komt de stoom te laat na het drukken op de knop (na het opheffen van het toestel van de stof)

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • snel opgewarmd
  • makkelijk te ontkalken
  • lawaai valt goed mee
  • geen temperatuur in te stellen

Minpunten

• stoom komt soms te laat

Charmedone 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Aanrader !

Zeer tevreden, strijkt erg goed . Uitneembare watertank is zeker een pluspunt. Warmt zeer snel op en strijkt heel glad ( handig indien je veel hemden moet doen ). Ook dat hij zich zelf uitschakeld na enige tijd niet gebruiken vind ik heel handig.

Pluspunten

• Uitneembare waterreservoir
  • zeer snel warm
  • bij niet gebruike schakelt hij zichzelf uit .

Minpunten

• je kan het strijkijzer niet rechtop zetten

Tita 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Dit toestel is niet wat ik ervan verwacht had

Ik test dit toestel nu al even uit maar ben er minder tevreden over dan verwacht. Bij het uitpakken zag ik een toestel met een knap design, een licht gewicht, makkelijk op te bergen, continu navulbaar tijdens het strijken zelf,... Ook het feit van de automatische ontkalking leek me zeer handig! Allemaal pluspunten waardoor ik helemaal verkocht was! Maar tijdens het strijken hoor ik constant dat ratelend geluid dat naar mijn mening vrij luid is. Terwijl er wordt gezegd dat het een vrij geluidloos toestel is. Het vreemdste vind ik het feit dat de stoom er niet onmiddellijk uitkomt tijdens het duwen op de stoomhendel. De stoom komt er pas uit als ik het strijkijzer ophef weg van de kledij en dan komt alles er direct in 1 x samen uit? Ik vraag me dus af of er niet iets mis is met mijn toestel??? Op deze manier is het zeer moeilijk strijken. En ik ben wel teleurgesteld als ik dan al die positieve reacties lees. Dus ga ervan uit dat er toch wel iets mis zou kunnen zijn met mijn ontvangen toestel.

Pluspunten

• continu navulbaar
  • knap design
  • licht gewicht
  • makkelijk opbergbaar
  • automatisch ontkalken

Minpunten

• kan niet rechtstaan
  • de stoom komt er niet echt direct uit

Draco 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Stoomgenerator doet wat hij belooft

Overschakeling van tradioneel strijkijzer naar stoomgenerator.
Bij de eerste tests, echt dit veel vroeger moeten doen. tijdbesparend, vlot over alle stoffen heen.
groot reservoir en dus niet vaak moeten bijvullen

Pluspunten

• handig in gebruik
  • groot reservoir
  • goede prijs/kwaliteit
  • minder belastend, minder zwaar

Minpunten

• nog geen gevonden

Roxsten 24-11-2016 Product paar weken in bezit

compact en mooi design

De stoomgenerator is lichter dan verwacht en heeft een mooi design.
De gebruiksaanwijzing is makkelijk te begrijpen.
Op het toestel zelf staan nog eens de belangrijkste weetjes.
Ik heb twee uur kunnen strijken zonder bij te vullen.
vullen kan tijdens het strijken wat wel erg handig is zodat je geen extra tijd verliest met wachten tot deze eindelijk is afgekoeld.
Het strijken gaat opvallend sneller met het lichtgewicht ijzer en voldoende stoom.
Wat een gemak dat je zelf geen temperatuur meer hoeft in te stellen!
Wol,katoen,synthetisch door elkaar strijken kan allemaal zonder schroei vlekken.
Ik gebruik gedemineraliseerd water daar ons water erg hard is.
het ijzer mag op de plank blijven staan dit lukt zonder probleem.
Ikzelf zet de stoomgenerator op de grond of stoel,zodat ik mijn hele plank vrij heb.
het slotje die je kan aanleggen bij het opbergen is een pluspunt zodat het ijzer niet kan vallen bij het opbergen.
Geïntegreerd ontkalk systeem zorgt voor minder tijdverlies.
Het is even wennen om de reservoir terug aan te brengen maar na een tijdje gaat dit al veel beter.
Ik ben alvast Tevreden met dit toestel

Pluspunten

• Licht, compact en mooi design.
  • Geen temperatuur meer instellen
  • 2 uur strijken zonder bij vullen.
  • Geïntegreerd ontkalksysteem
  • Slotje om het ijzer veilig op te bergen.

Minpunten

• Even wennen om het reservoir aan te brengen

Sofie9310 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

Supersnel strijken!

Dit handige toestel warmt zeer snel op. Het grote reservoir is absoluut een pluspunt. Ook het gebruik van kraantjeswater vind ik handig.
De temperatuur van het toestel wordt automatisch geregeld. Dit gaf wel een klein nadeel bij het opstrijken van flockfolie. De folie hield niet op katoen omdat het toestel niet warm genoeg werd.
Kledij (ook jeans!) hoeft maar aan één zijde gestreken te worden: de andere zijde is ook kreukvrij, er wordt dus voldoende stoom en warmte doorgegeven.
Het strijkijzer op zich is iets zwaarder dan mijn vorige toestel maar door het feit dat je het toestel OP de plank kan laten staan, en dus niet steeds moet optillen, stoort dit niet.
Het toestel heeft een ECO-modus: ik merk, zoals beloofd in de handleiding, effectief geen verschil tussen ECO en NIET-ECO-modus.
Het is ook een stil toestel.
Opbergen is heel handig en veilig: zowel snoeren als ijzer zelf kunnen makkelijk vastgemaakt worden.

Kortom, een prima toestel!

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Voldoende stoom
  • Veilig opbergen
  • Automatische temperatuur

Minpunten

• Niet warm genoeg voor het strijken van flockfolie

Hajdie 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

Licht handig strijkijzer

Wanneer ik dit toestel uit de doos haalde viel het meteen op dat dit een licht strijktoestel is. Het was even wennen om het waterreservoir te vullen gezien dit niet kan rechtop staan en ik dit vul met een bidon van 5 liter gedemineraliseerd water. Ik kwam een hand tekort.
Het strijkijzer is zeer vlot opgewarmd en strijkt immens vlot. Geen zorgen over de juiste temperatuur, super!
Eén klein minpuntje misschien, het strijkijzer kan niet rechtop staan op de strijkplank. Je kan deze wel plat op de strijkplank zetten zonder problemen, de plank komt niet te heet.
Het strijkijzer maakt ook bijna geen lawaai. Je hoort de stoom bijna niet tijdens het strijken. Als je het strijkijzer opheft om uw kledingstuk te verleggen komt er wel veel stoom uit met het normale geluid van stoom.
Ik ben linkshandig en dit toestel is zeker ook voor linkshandigen heel handig.

Pluspunten

• licht, vlot hanteerbaar
  • super voor linkshandigen
  • nooit meer temperatuur regelen
  • is snel warm

Minpunten

• strijkijzer kan niet rechtop op strijkplank staan
  • waterreservoir kan niet rechtop staan om te vullen

lotje82 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Strijkt vlot - licht ijzer

Het is een licht strijkijzer met mooi design, die je handig kan opbergen. Het water warmt snel op en je kan er lang mee strijken. Het strijken op zich gaat heel vlot. Je hoeft geen temperatuur in te stellen en je kan alle stoffen door elkaar strijken. Het stomen maakt niet veel lawaai. Een aanrader!

Pluspunten

• gebruiksgemak - geen temperatuur instellen
  • stil
  • handig opbergbaar

Minpunten

• snoer mag iets langer

Marijke 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer handig in gebruik

Het toestel is zeer licht en handig in gebruik. Het afneembare waterreservoir dat je constant kan bijvullen is zeer praktisch. Het verticaal stomen werkt perfect. Ik vind het ook zeer handig dat je automatisch herinnerd wordt wanneer je moet ontkalken.

Pluspunten

• afneembaar waterreservoir
  • verticaal stomen
  • automatisch detecteren welk type stof

Otela 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

Subliem resultaat

Ik heb nu reeds enkele strijkbeurten achter de rug met de Philips perfectcare performer. Het was even aanpassen aan het geratel van de stoom (is wel heel erg stil!!). Ik vind het resultaat eigenlijk echt super goed. Ik vind het jammer dat ik mijn strijkijzer niet meer rechtop kan plaatsen. Het is ofwel op de plank plat ofwel op het toestel zelf. De stoomboost vind ik wel handig voor keukenhanddoeken enzo, maar iets minder voor kledij. Voor de rest ben ik erg tevreden met de performer! En ik ben er zeker van dat ik er snel aan gewoon zal zijn.

Pluspunten

• resultaat
  • licht

Minpunten

• kan niet rechtop gezet worden

kj1710 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer goed performant toestel

Toestel doet wat het moet doen, leuk dat je geen temp. moet ingeven.

Eenvoudig te gebruiken. Het toestel ziet er ook mooi uit

Pluspunten

• gebruiksgemak

appelblauw 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Compact, licht en performant

Deze stoomgenerator van Philips is uiterst gemakkelijk in gebruik en levert een uitstekend strijkresultaat! Het reservoir is uitneembaar en kan gemakkelijker bijgevuld worden dan bij een model met een vast reservoir. De stoom is krachtig en gelijkmatig , de eco stand gebruik ik meestal want de stoom is sterk genoeg en je bespaart energie. Stoffen kunnen door elkaar gestreken worden, er moet niets aangepast worden, ongelooflijk maar waar! Ik gebruik gedemineraliseerd water, maar de generator werkt ook met kraantjeswater en dan is er een gemakkelijk ontkalk systeem.

Pluspunten

• eco stand
  • één stand voor alle stoffen
  • licht en gemakkelijk op te bergen

Minpunten

• elektrische kabel misschien een beetje te kort

Mama met kids 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Handig en gebruiksvriendelijk

Een zeer gebruiksvriendelijke stoomgenerator, geen gedoe om de juiste temperatuur in te stellen. Gewoon het waterreservoir vullen, opzetten en strijken maar. Zeer eenvoudig in gebruik en handig dat je het strijkijzer tijdens het strijken gewoon op je plank kan laten liggen terwijl je kledij opplooit en het volgende kledingstuk klaarlegt.

Pluspunten

• Zeer gebruiksvriendelijk
  • Geen temperatuur instellen
  • Groot afneembaar waterreservoir

Minpunten

• Nog geen ondervonden