Philips GC8703 - Reviews

Druk
6 bar
Stoomdruk
120 gr/min.

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Rene 27-05-2017

StoomStrijkijzer GC8703/20

Mijn eerste stoomstrijkijzer van Philips GC8703/20
Meer dan 30 jaar een gewone strijkijzer gebruikt en nu is het zo ver dat ik ben over gestapt naar een type dat echt stoom genereerd .
Direct na thuiskomst aan de gang gegaan , ik moet zeggen het is nog wel even wennen.
Maar het eindresultaat is zeer goed .

Pluspunten

• Stoomstrijkijzer is lekker licht
  • makkelijk hanteerbaar
  • watertank is lekker groot
  • Watertank is tijdens het strijken hervulbaar

Minpunten

• Snoer opbergen dat moet beter kunnen
  • Nieuwe stijkplank nodig oude voldoet niet meer

Loreke1 04-12-2016

Topproduct!

Ik strijk al bijna 15 jaren met een Calor stoomgenerator, maar dat gaat nu niet meer uit de kast komen! De perfectcare performer is een echt topproduct. Wat zijn dan de voordelen? Eerst en vooral... zo stil! Een perfect toestel om voor tv te strijken. De opti temp functie is ook geweldig, ik kan gewoon over de tekeningen van de kinder t-shirts strijken, ze blijven er niet aanhangen. Van een jeansbroek naar een t-shirt naar een hemd, een geklede broek, een pull, terug jeans... allemaal geen probleem voor dit toestel. Daarenboven is het zeer licht en kan je het dus ook makkelijk hanteren om iets licht te stomen op kapstok (pull, kleedje).
Ik geef wel eerlijk toe dat ik het eerste halfuur gevloekt heb op de machine. Je mag het gewoon laten staan op de plank (wat een kei groot voordeel is), maar dat is dus wel even wennen. De stoom komt niet meteen als je op de knop drukt, maar blijft wel wat langer komen na loslaten, strijktechniek dus even moeten aanpassen. Voor hemden vind ik mijn oude machine iets krachtiger, maar ik verbrand me daar ook vaker mee. Met de perfectcare duurt het iets langer om een hemd te strijken, maar hij geeft zeker een even goed eindresultaat. Uiteindelijk weegt dit ene kleine nadeel absoluut niet op tegen de vele voordelen. Ik ben een overtuigende gebruiker!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Opti temp is fantastisch
  • Geen schroeiplekken
  • Kan er langer dan twee uur mee strijken

Blijke 03-12-2016

kwalitatief strijkijzer

Een degelijk strijkijzer. Licht in gewicht, grote waterreservoir en met heel goede stoomcapaciteit.
Wel oppassen soms bij het opheffen van je strijkijzer van de stof, jet komt weel voor dat er dan nog heel wat stoom verder uit het strijkijzer komt. De extra zware stoomstoot de je kunt geven is echt krachtig en daar haal je de zware kreuken wel mee uit je stof.
Heel gemakkelijk dat het strijkijzer zijn temperatuur automatisch aanpast aan het soort stof!
Mij stoort het pompend geluid bij het stomen wel wat. En bij zware stoffen zoals jeans kan het resultaat misschien ook nog wat beter.
Maar kortom: een heel degelijke stoomgenerator!

Pluspunten

• automatisch aanpassen temperatuur aan stof
  • lichtgewicht strijkijzer
  • voldoende groot waterreservoir
  • krachtige stoom

Minpunten

• pompend geluid bij stomen
  • wat minder resultaat bij zware stoffen

Tita 28-11-2016

Dit toestel is niet wat ik ervan verwacht had

Ik test dit toestel nu al even uit maar ben er minder tevreden over dan verwacht. Bij het uitpakken zag ik een toestel met een knap design, een licht gewicht, makkelijk op te bergen, continu navulbaar tijdens het strijken zelf,... Ook het feit van de automatische ontkalking leek me zeer handig! Allemaal pluspunten waardoor ik helemaal verkocht was! Maar tijdens het strijken hoor ik constant dat ratelend geluid dat naar mijn mening vrij luid is. Terwijl er wordt gezegd dat het een vrij geluidloos toestel is. Het vreemdste vind ik het feit dat de stoom er niet onmiddellijk uitkomt tijdens het duwen op de stoomhendel. De stoom komt er pas uit als ik het strijkijzer ophef weg van de kledij en dan komt alles er direct in 1 x samen uit? Ik vraag me dus af of er niet iets mis is met mijn toestel??? Op deze manier is het zeer moeilijk strijken. En ik ben wel teleurgesteld als ik dan al die positieve reacties lees. Dus ga ervan uit dat er toch wel iets mis zou kunnen zijn met mijn ontvangen toestel.

Pluspunten

• continu navulbaar
  • knap design
  • licht gewicht
  • makkelijk opbergbaar
  • automatisch ontkalken

Minpunten

• kan niet rechtstaan
  • de stoom komt er niet echt direct uit

Hajdie 23-11-2016

Licht handig strijkijzer

Wanneer ik dit toestel uit de doos haalde viel het meteen op dat dit een licht strijktoestel is. Het was even wennen om het waterreservoir te vullen gezien dit niet kan rechtop staan en ik dit vul met een bidon van 5 liter gedemineraliseerd water. Ik kwam een hand tekort.
Het strijkijzer is zeer vlot opgewarmd en strijkt immens vlot. Geen zorgen over de juiste temperatuur, super!
Eén klein minpuntje misschien, het strijkijzer kan niet rechtop staan op de strijkplank. Je kan deze wel plat op de strijkplank zetten zonder problemen, de plank komt niet te heet.
Het strijkijzer maakt ook bijna geen lawaai. Je hoort de stoom bijna niet tijdens het strijken. Als je het strijkijzer opheft om uw kledingstuk te verleggen komt er wel veel stoom uit met het normale geluid van stoom.
Ik ben linkshandig en dit toestel is zeker ook voor linkshandigen heel handig.

Pluspunten

• licht, vlot hanteerbaar
  • super voor linkshandigen
  • nooit meer temperatuur regelen
  • is snel warm

Minpunten

• strijkijzer kan niet rechtop op strijkplank staan
  • waterreservoir kan niet rechtop staan om te vullen

John 12-08-2018

Zeer slecht strijkresultaat en slechte service door Philips

Ondanks alle positieve reacties die ik lees zijn wij over ons strijkijzer NIET tevreden. Contact gehad met Philips via meerdere kanalen maar Philips blijft beweren dat het toetel normaal functioneert. Tijdens een eerste retour is de strijkzool weliswaar vervangen, maar het resultaat wordt niet beter. Vandaar deze slechte beoordeling. Ons toetel lekt (veel) water op het textiel tijdens het strijken en het strijkresultaat is zeer slecht. Onze eerdere stoomgenerator van een ander merk had een vele malen beter strijkresultaat en lekte geen water op het textiel. Mn. de slechte service ondersteuning door Philips valt ons erg tegen en we zullen zeker nooit meer een toestel van Philips aanschaffen. Helaas blijven wij zitten met deze slechte aankoop zonder dat Philips verder iets wil betekenen. Gezien de andere beoordelingen kan ik echt niet anders concluderen dan dat er toch echt iets mis is met ons toestel. Dit kan niet de bedoeling zijn. Ik beveel dit product zeker NIET aan.

Pluspunten

• Licht strijkijzer

Minpunten

• lekt water op textiel
  • slecht strijkresultaat
  • zeer slechte service van Philips

MJF54 10-11-2017

fijn product

Strijken met dit stoomsysteem is zeer prettig. Werkt vlot en de stoomstoot is prima. Het apparaat past zich automatisch aan aan de stofsoort, ideaal!
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Anne 09-06-2017

Een prachtig gebruiksvriendelijk strijkijzer

Ik ben erg blij met mijn stoomstrijksysteem! hij werkt snel functioneel en heerlijk licht in gebruik. Na anderhalf jaar een ander systeem gebruikt te hebben wat echt niet naar behoren functioneerde strijk ik nu met veel plezier alles wat je maar strijken kan! Ik geniet ervan als alles weer mooi strak en glad is, dan zeg ik nog maar eens een keer tegen mijn man; ''wat ben ik toch blij met mijn strijksysteem!''

Pluspunten

• licht in gebruik.
  • snel warm.
  • makkelijk hervulbaar.

Minpunten

• neemt veel ruimte in bij het opbergen.

Claudia 31-05-2017

Stoomstrijkijzer

Men zegt wel eens dat goed gereedschap werk leuk maakt. Maar met dit strijkijzer is dat echt zo. Waar ik vroeger een hekel had aan strijken vind het het nu niet erg, Het gaat veel makkelijker, sneller en een beter resultaat. Echt een aanrader!

Pluspunten

• snelheid en kwaliteit
  • gebruiksgemak

Minpunten

• aanschafprijs

S. 28-05-2017

Fijne stoomgenerator

Het is een fijn en lichtgewicht stoomgenerator is makkelijk in gebruik en zo klaar voor gebruik. Je bent in korte tijd klaar met je was . De vouwen strijk je er gemakkelijk uit.
Het is een fijn en duurzaam apparaat. Ik zou hem voor geen houd willen missen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel op temperatuur
  • Krachtige stoom

Gijs 26-05-2017

handige dunne zool

Fijn apparaat zeer eenvoudige bediening. Kan eigenlijk niets mis gaan. Met die dunne zool zeer makkelijk bij de knoopjes.

San 24-05-2017

Snel warm, makkelijk water bij te vullen

het strijkijzer is handig in gebruik, snel warm, waterreservoir makkelijk te vullen. Stoomt goed en alles zo kreukvrij!

Wendyw 20-05-2017

Philips gc8703/20

Boven verwachting
Snel opgestart, veel stoomuitgifte waardoor het strijken snel gaat. Licht gewicht. Gebruiksvriendelijk

Jokedijksman 16-05-2017

Goede strijkijzer

werkt super! het strijkijzer werkt goed. altijd op perfecte temperatuur en de kleding ziet er super uit.

Johan van Luijtelaar 14-05-2017

het is een feest om te strijken!

Zie titel: Het is een feest om te strijken. Geen gezoek meer naar warmte instelling.
Bij de eerste aanzet zie je al reslutaat. Een gijn gevoel geeft je dat.

Pluspunten

• geen gedoe met water

Minpunten

• draad klem

i.schooneman 13-05-2017

mooi design

dit stoomsysteem aangeschaft ter vervanging van het oude stoomstrijkijzer, wat een verademing, nog nooit zo makkelijk en snel gestreken.
geeft een continu stoom wat zeer gemakkelijk de kreukels wegstrijkt, erg tevreden

Pluspunten

• afneembaar water resservoir
  • stoomt erg goed

Minpunten

• geen tot nu toe

InsiderKweenie 06-12-2016

Super gebruiksvriendelijk strijkijzer

Wat een super gemakkelijk strijkijzer, geen knopjes meer om in te stellen, niks geknoei meer om de temperatuur juist te regelen. Insteken, waterreservoir vullen, wachten op het piepje en strijken maar! Het toestel strijk zeer vlot met een goede stroomfunctie en dit zonder veel lawaai. Ook in gewicht en ergonomie een prima score. Strijken gaat zoveel vlotter en aangenamer.

Pluspunten

• zeer gebruiksvriendelijk
  • licht in gewicht
  • groot waterreservoir

mamavanfinn 04-12-2016

Snel en goed resultaat!

Zeer lichte stoomgenerator, heel makkelijk in gebruik. Al jaren vaste gebruiker van Philips toestellen, maar deze keer uitermate tevreden. Het strijkijzer warmt snel op, geeft een piepje wanneer het gebruiksklaar is. Het reservoir is wanneer half gevuld, goed voor uren strijkplezier. Een kleine opmerking, is dat de stoom vrij lang onderweg is. Wanneer je de stoomfunctie induwt, duurt het nog enkele seconden vooraleer de stoom effectief uit het strijkijzer komt. Verder een heel degelijk toestel, ik ben als mama van 3 kinderen zéér tevreden, en ik strijk 3x per week.

Pluspunten

• Snel en licht
  • strijkresultaat is zeer goed

Minpunten

• stoom is lang onderweg

Kris78 02-12-2016

uitermate tevreden

Geen temperatuur regelen, groot waterreservoir is ook handig en snel terug te vullen tijdens het strijken indien nodig.
Zeer snel op temperatuur, geen kalk vlekken en of sputterende stoom!

Pluspunten

• Geen temperatuur meer regelen
  • Snel op temperatuur

Ineke1980 01-12-2016

Beste strijkijzer ooit!!

Eerst en vooral: ik strijk niet graag en ik was er ook niet goed in. Juiste temperatuur kiezen, (stoom)techniek, ...
Met dit toestel wordt het echt een fluitje van een cent.
Eenvoudig: geen 50 knoppen maar wel helder en duidelijk een eco, gewone en een turbo stand.
Geen uren wachten voor het toestel opgewarmd is: gaat echt supersnel (ik kan net een tas koffie gaan halen :-) )
Strijken zelf gaat ook vlot: glijdt vlot over de stoffen.
Zalig dat je zelf geen temperatuur moet instellen: heerlijk als er geen label in het kledingstuk in kwestie hangt -- geen gepieker over te warm strijken.
I just love it!!
Het enige "nadeel" in mijn ogen is dat je voor het strijken van sommige labels (kleefkatoen) je strijkijzer in een bepaalde stand moet zetten en dat gaat nu niet. Omdat de stof in kwestie soms niet zo warm gestreken moet worden, is het toestel dan niet zo warm als het zou moeten zijn.
Maar als je er dan iets langer over strijkt, lukt het ook.