Philips GC8735/80 - Reviews

hmmm 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Stoomt non-stop

Mooi design, licht toestel, snel op temperatuur, ... positieve start. Maar jammer genoeg, stoomt het toestel non-stop eens ik de stoomknop aangeraakt heb. Ik krijg niet eens de tijd om mijn toestel neer te zetten om te plooien. Het is ook enorm gevaarlijk, constant hete stoom vind ik niet veilig in de buurt van kleine kinderen. Ik heb jammer genoeg nog niet probleemloos kunnen strijken. Jammer.

• Snel op temperatuur

Minpunten

• stoomt non-stop

Sasske112 04-12-2016 Product paar weken in bezit

zeer krachtige stoomgenerator

zeer krachtige stoomgenerator, handig in gebruik zonder temperatuursinstelling met groot waterreservoir voor lang strijkplezier en door de innovatieve technologie kan je het strijkijzer gewoon op de strijkplank laten staan zonder schroeiplekken, al met al een topapparaat !!

Pluspunten

• geen schroeiplekken
  • geen temperatuursinstelling nodig
  • groot reservoir
  • warmt zeer snel op
  • mooi design

Minpunten

• geen oprolbaar snoer
  • vrij zwaar strijkijzer

Kristel 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi toestel met goede strijkresultaten

Ik heb het geluk dit toestel te mogen testen via The Insiders. Ben echter niet helemaal overtuigd.
Mooi design en warmt snel op. Geeft ook een signaal als het toestel opgewarmd is en je kan beginnen met strijken.
Je hebt ook de keuze uit normaal, eco of turbo maar ik vind het strijkresultaat pas OK bij de turbo en dan verbruikt hij wel veel water. Het duurt ook even voor de stoom opgang komt na het indrukken van de knop.
Wat wel zeer handig is, is dat je geen temperatuur moet instellen en alles door elkaar kan strijken.
Je moet ook tijdig water bijvullen, het reservoir kan niet helemaal leeg gebruikt worden.
Voor het ontkalken is een apart bakje meegeleverd - nog niet kunnen testen maar ziet er een goed systeem uit.

Pluspunten

• geen aparte temperatuur instelling
  • mooi design

Minpunten

• veel stoom nodig voor goed resultaat
  • opberging stoom- en elektrisch snoer

Sannevda 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Sneller en comfortabeler strijken

Het toestel ligt erg licht en comfortabel in de hand. Het waterreservoir is afneembaar om bij te vullen, wat zeer praktisch is. Het toestel warmt snel op en geeft een signaal wanneer het op temperatuur is.

Het handigst aan dit toestel is de automatische temperatuurregeling. Het toestel past de temperatuur aan aan de stof, wat je veel tijd en handelingen bespaart. Ik strijk nu de jeans van mijn man en meteen daarna een zijden blouse of een kruippakje van de baby zonder problemen!

Het ijzer heeft een beveiliging waardoor het op de plank kan blijven staan zonder schroeiplekken. Bij het uittesten blijkt dit effectief te werken, wat strijken vlotter laat verlopen. Ik zet het ijzer niet meer steeds opzij. Een nadeel aan deze beveiliging is dat het niet mogelijk is om versteviging vast te smelten aan stof voor naaiwerk.

Het strijkijzer is erg stil, wat fijn is als je strijkt bij de tv zoals ik om wat afleiding te hebben. Als je de extra stoomknop gebruikt maakt het pompen wel veel lawaai en lijkt de stoom soms wat verlaat te komen. Als je het ijzer dan te snel opheft, komt de meeste stoom eruit geblazen in de lucht. Hier moet ik wel even aan wennen.

Het toestel is uitgerust met een veiligheidsslot, wat met kinderen in de buurt wel een extra gerustheid biedt.

Ik vind strijken sneller en comfortabeler met dit toestel en gebruik het zeer regelmatig.

Pluspunten

• Licht
  • Comfortabel in de hand
  • Automatische temperatuurregeling

Minpunten

• Niet geschikt voor verstevigen van naaiwerk

peetvandam 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Top apparaat van Philips

hilips heeft hiermee weer een echt top apparaat afgeleverd. De Perfect Care Performer is super makkelijk in gebruik. Ligt licht in de hand en het strijken gaat ontzettend snel door de snelle stoomstoot.
Aan 2 kanten strijken is verleden tijd dankzij Philips.
Dankzij de verticale stoomfunctie kun je ook kreukels uit een pak of blouse halen met de Perfect Care Performer.
Wasgoed sorteren op verschillende strijk standen is definitief verleden tijd. De Perfect Care Performer past zich moeiteloos aan bij elke verschillende stof die je op de strijkplank legt. Geen wachttijden tussendoor.

En wat ik nog meer ideaal vind aan deze Philips topper is het grote waterreservoir. Mocht je ondertussen toch nog extra water willen gebruiken dan kun je zonder afkoeltijd het waterreservoir bijvullen tijdens het strijken. Met een kleine piep geeft het toestel aan dat het water weer op temperatuur is.

Pluspunten

• Licht en snel in gebruik
  • Geen verschillende standen instellen
  • Groot waterreservoir
  • Water bijvullen tijdens strijken
  • Verticale stoomfunctie

Kathy202 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer handig & krachtig strijkijzer

Dit strijkijzer is zeer eenvoudig in gebruik; het warmt snel op en geeft een duidelijk geluidssignaal als het klaar is. Je moet geen temperatuur instellen en daardoor kan je alle materialen door elkaar strijken. Bovendien mag je het warme strijkijzer eveneens gewoon op je strijkplank laten staan voor een korte periode, waardoor je veel minder je toestel moet opheffen. Tot slot strijkt het heel makkelijk en de plooien zijn er zo uit! Ik ben alvast fan!

Pluspunten

• geen temperatuurinstelling nodig
  • krachtig toestel dat vlot strijkt
  • zeer snel opgewarmd

Belleke006 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

Zeer gebruiksvriendelijk. Strijkt heel snel kreukvrij. Makkelijk met de automatische temperatuursregeling.

Keetie 02-12-2016 Product paar weken in bezit

zeer gebruiksvriendelijk toestel

Deze stoomgenerator is snel op temperatuur en geeft dan een pieptoon. Hij ligt goed in de hand en strijkt heel vlot.
Heeft een groot waterreservoir. Handig dat hij geen schroeiplekken maakt, dus hij kan gewoon op de plank blijven staan.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • geen temperatuur instellen
  • snel gebruiksklaar
  • mooi design

ruwen 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Super fijn ijzer

De was hoef ik niet meer te sorteren want het ijzer is slim en regelt het zelf Je hoeft de temperatuur niet meer in te stellen.
Het strijkijzer is licht maar ligt zwaar op het wasgoed, je ijzer doet dus echt het werk je hoeft alleen maar te sturen en kost je geen kracht! Een fijne ervaring.
Ik heb hem getest op verschillende soorten strijkgoed weinig kreukels tot heel veel.
Ik heb wat wasgoed in een prop gemaakt zodat er flink veel kreukels in zaten en een paar dagen laten liggen en daarbij gaat het er ook makkelijk uit
Mijn oude ijzer liet altijd een zwembad op de grond achter door de vele stoom deze niet!!!

Pluspunten

• strijkt super fijn
  • warmt snel op
  • temperatuur hoef je niet in te stellen
  • stil ijzer

ThIn 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Zowel vanbuiten als vanbinnen even mooi!

Dit strijkijzer is fantastisch. Niet meer nadenken, gewoon strijken. Het zal nog een hobby worden i.p.v. een karwei. Hij warmt snel op, regelt zelf de temperatuur als je andere stoffen strijkt. Hij is licht in de hand en bovendien tovert het alle kreuken uit je kledij. Ik ben alvast fan!

Pluspunten

• warmt snel op
  • regelt zelf de temperatuur
  • strijkt alle kreuken weg

Gilbeest 29-11-2016 Product paar weken in bezit

Fijne stoomgenerator

Fijne stoomgenerator in een mooi design. Deze stoomgenerator regelt zelf de temperatuur voor de verschillende materialen. Tijdens het stomen geeft het apparaat weinig geluid, zeker tov ons oude apparaat. Groot waterreservoir, dat gemakkelijk on der kraan te vullen is. Het apparaat heeft een speciale "ontkalkingsknop" deze werkt dit programma zelf af. Hiervoor is ene speciaal bakje/houder bijgevoegd. Minpuntjes: het water reservoir is ook blauw en hierdoor is het water niveau niet zo duidelijk zichtbaar. En de bout zelf is vrij zwaar (ruim 1.200 gram). De bout heeft een speciale gladde zool hierdoor glijdt deze wel heel goed

• Groot waterreservoir
  • Automatische temperatuur regeling
  • Speciale gladde zool
  • Weinig geluid bij het stomen

Minpunten

• Waterniveau in reservoir niet duidelijk zichtbaar
  • Gewicht bout

TinneH 28-11-2016 Product paar weken in bezit

krachtig toetsel met goed strijkresultaat

Het apparaat is snel klaar voor gebruik. Je hoeft geen temperatuur in te stellen voor verschillende stoffen.
Op het eerste zicht lijkt het niet hard te stomen, tot je het strijkijzer even opheft... dan zie je hoe hard de stoom eruit komt bij het indrukken van de knop. Zo hard zelfs, dat je best enkele tellen op voorhand de knop loslaat voordat je het strijkijzer opheft...
Bij het indrukken van de stoomknop, hoor je een tikkend geluid dat soms storend is.
Om te ontkalken is een speciaal bakje meegeleverd waar je het strijkijzer op moet plaatsen en de rest gaat vanzelf. Nog niet uitgetest maar klinkt veelbelovend (bij mijn vorig toestel was het met een waterslangetje van de kraan naar het toestel, echt niet handig).

Pluspunten

• warmt snel op
  • geen temperatuurinstelling nodig
  • krachtige stoom
  • goed strijkresultaat

Minpunten

• tikkend geluid bij stomen
  • kleur

kiggen 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn strijkijzer

Fijn strijkijzer, makkelijk in gebruik. Lekker licht en je hoeft niet bang te zijn voor schroeivlekken. Geweldig, hier zou mijn zelfs mee kunnen strijken.

Pluspunten

• Lekker licht
  • Geen schroeivlekken
  • Makkelijke instelling

Minpunten

• Ietwat aan de dure kant

MarcelvdBurg 26-11-2016 Product paar weken in bezit

Top apparaat!

Heerlijk apparaat om te strijken en stomen. Zelfs een man als ik wordt er gelukkig van. Mooi groot stoomreservoir. Zeer sjiek apparaat. Mijn kleding zit weer als gegoten!

rob013 23-11-2016 Product paar weken in bezit

mooi en goed product

dit strijkijzer heeft alles wat het moet hebben, een mooi design, goede stoomdruk, lekker licht, goed strijkresultaat en alles met 1 temperatuurinstelling te strijken.

Pluspunten

• groot reservoir
  • licht
  • alles 1 temperatuur te strijken
  • mooie vormgeving

Anke18 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Snel, handig én mooi

Een snelle opwarmtijd, geen geprul met het instellen van de temperatuur want dit strijkijzer kan alle soorten strijken met 1 en dezelfde temperatuur!!!! En wat helemaal een topper is: je kan het strijkijzer gewoon op de strijkplank laten rusten zonder dat het schroeiplekken maakt. Daarbij vind ik het ook nog eens een heel mooi toestel!
Zeker zijn prijs waard!

Pluspunten

• snelle opwarmtijd
  • 1 temperatuur voor alles
  • mooi design
  • maakt geen schroeiplekken

Minpunten

• opbergen van het stoomsnoer vind ik wat moeilijk

knipkat 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijk en licht gewicht

Het is lekker licht gewicht en strijkt heel soepel.
Je hoeft geen temperatuur meer in te stellen doet hij automatisch.
Alles gaat veel sneller

Pluspunten

• geen temperatuur meer in te stellen
  • licht gewicht

Minpunten

• stoom nog na na het loslaten van knop

judithvpk 23-11-2016 Product paar weken in bezit

super strijkijzer

Een zalig toestel in gebruik!! Het strijkt heel vlot en alle kreuken krijg je er zo snel uit (wat niet zo is bij de meeste toestellen). Het is even wennen aan het gebruik van de stoom, maar eens je ermee weg bent, is het een luxe om te kunnen strijken. Soms is het ook wat prutsen om de waterbak er vlot in de krijgen, maar na dit 2 maal te doen, is het ook piece of cake. In een gezin met 2 kleine kindjes heb ik vaak elke week heel wat wasmanden met kledij om te strijken. Dan wil je ook dat het vlot vooruit gaat natuurlijk. Met dit toestel kan dit dan ook! Een eigen ontkalkingssysteem is ook een groot pluspunt. Het toestel ligt ook heel gemakkelijk in de hand, heeft een goede grip en is echt superlicht waardoor er weinig druk komt op je hand/arm. Een echt aanrader!

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • mooi design
  • ontkalkingsssyteem
  • licht toestel in gebruik
  • goede grip op het handvat

Minpunten

• wennen aan het gebruik van de stoom
  • in het begin wat prutsen met de watertank

tester08 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig en vooral praktisch toestel

Meestal ben ik toch een 4 a 5 uur aan het strijken per week.Na dit toestel moet ik toch bekennen dat ik na 2.5 klaar was.De lijnen zijn echt heel mooi en kreukvrij..Dat je deze niet meer moet instellen geeft je natuurlijk de vrijheid om alles door elkaar te strijken.Heerlijk.
Met 6.5 bar kan je natuurlijk verwachten dat de stoom zeer goed zit.Toch is het even wennen in gebruik omdat je nog veel stoom hebt terwijl u ijzer al van het stof is.Dit is een beetje oefenen.
Verder een toestel dat fijn in de hand ligt.Heeft een eigen ontkalksysteem en geeft dit ook aan als hij het nodig vind.

Pluspunten

• mooi design
  • ligt fijn in de hand
  • krachtige stoom
  • niets meer instellen

Minpunten

• de waterbak krijg ik er soms moeilijk terug in

Naasje 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

Snel en krachtig!

Na een hele berg was te hebben gestreken van verschillende materialen merk je pas wat de waarde van dit product is.
Geen verschillende hitte instellingen nodig; Van jeans naar wol en zijde op dezelfde instelling
Ergonomische handgreep (rubber feel) lekker gripperig
Krachtige stoomdruk T-shirts e.d. zijn aan beide kanten in een keer gestreken zonder ze om te keren. Plooien en vouwlijnen zijn haarscherp
Een uitkomst en super blij mee! Ik ben een stuk sneller klaar en het resultaat is ook beter

Pluspunten

• Krachtige stoomdruk
  • Snel klaar
  • 1 instelling voor alle stoffen
  • mooi design
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• kabel management kon makkelijker