Philips GC8735 - Reviews

Beoordeling op basis van 58 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Mirose 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Automatische temperatuursinstelling

Deze stoomgenerator stelt zelf per stof de juiste temperatuur in...dit vond ik eerst vreemd, maar na een aantal keren strijken heb je er echt vertrouwen in! Dit is echt een luxe en een gemak.
Het strijkijzer zelf ligt fijn in de hand.
Het reservoir is dan misschien maar 1,8L maar dit is ruim voldoende! Ik heb de indruk dat het ook veel minder water verbruikt doordat het de temperatuur instelt. Heb pas na 3 keren van anderhalf uur strijken nieuw water moeten bijvullen.
Het schakelt vanzelf uit na een tijdje niet gestreken te hebben en dat maakt het extra veilig!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Ligt fijn in de hand
  • Automatische temperatuursinstelling
  • Hervulbaar tijdens gebruik
  • Schakelt automatisch uit

Minpunten

• Korte stekkerkabel, ahd iets langer gemogen

ruwen 21-03-2017 Product paar maanden in bezit

fijn strijkijzer

Ik strijk nu een aantal maanden met dit ijzer en het bevalt me nog steeds super goed.
Je hoeft geen temperatuur in te stellen, je kunt het hete ijzer op je was goed laten staan zonder dat het inbrand, als je het ijzer aanzet geeft het een piepje ideaal je hoeft daardoor niet op te letten! alle drie een groot gemak!

Pluspunten

• automatische temperatuur instelling
  • op het wasgoed laten staan
  • geeft sein als die warm is

Minpunten

• 1 je kunt er geen strijkkralen mee strijken.

Nikkie 11-03-2017 Product paar maanden in bezit

Aanrader!

Al een paar maanden heb ik dit stoomstrijkijzer in gebruik.
Ik ben er heel tevreden over.
Je was is heel snel glad en hangt weer in de kast.
Het apparaat is heel stil en is snel warm.
Het bijvullen van het water reservoir gaat gemakkelijk en kan onder het strijken .

Pluspunten

• Licht apparaat
  • Snel en stil
  • Gemakkelijk bij te vullen met water

Brunssum 11-02-2017 Product paar maanden in bezit

Valttegen

Hij valt tegen in het gebruik tov de tefal van mijn schoonmoeder en de Medion die ik zelf voorheen had. Het geld Vd geldterugactie ook niet ontvangen zonder enig bericht. Gewoon te duur en te matige prestaties.

Pluspunten

• Ziet goed uit
  • Afneembaar reservoir

Minpunten

• Stoomt niet naar verwachting
  • Duur
  • Kwetsbaar (al 1x gerepareerd).

Abientot 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi qua vormgeving, handzaam!

Het is een geweldig apparaat! Werkt ideaal en snel! Wat een verschil met een gewoon strijkijzer!
Maakt totaal geen herrie, gemakkelijk in gebruik omdat je geen standen hoeft in te stellen. En makkelijk dat je zo het ijzer kan plaatsen op je strijkplank om je strijkgoed te verleggen.

Gilbeest 06-12-2016

Fijne stoom generator

Fijne stoomgenerator in een mooi design. Deze stoomgenerator regelt zelf de temperatuur voor de verschillende materialen. Tijdens het stomen geeft het apparaat weinig geluid, zeker tov ons oude apparaat. Groot waterreservoir, dat gemakkelijk on der kraan te vullen is. Het apparaat heeft een speciale "ontkalkingsknop" deze werkt dit programma zelf af. Hiervoor is ene speciaal bakje/houder bijgevoegd. Minpuntjes: het water reservoir is ook blauw en hierdoor is het water niveau niet zo duidelijk zichtbaar. En de bout zelf is vrij zwaar (ruim 1.200 gram). De bout heeft een speciale gladde zool hierdoor glijdt deze wel heel goed

hmmm 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Stoomt non-stop

Mooi design, licht toestel, snel op temperatuur, ... positieve start. Maar jammer genoeg, stoomt het toestel non-stop eens ik de stoomknop aangeraakt heb. Ik krijg niet eens de tijd om mijn toestel neer te zetten om te plooien. Het is ook enorm gevaarlijk, constant hete stoom vind ik niet veilig in de buurt van kleine kinderen. Ik heb jammer genoeg nog niet probleemloos kunnen strijken. Jammer.

• Snel op temperatuur

Minpunten

• stoomt non-stop

Sasske112 04-12-2016 Product paar weken in bezit

zeer krachtige stoomgenerator

zeer krachtige stoomgenerator, handig in gebruik zonder temperatuursinstelling met groot waterreservoir voor lang strijkplezier en door de innovatieve technologie kan je het strijkijzer gewoon op de strijkplank laten staan zonder schroeiplekken, al met al een topapparaat !!

Pluspunten

• geen schroeiplekken
  • geen temperatuursinstelling nodig
  • groot reservoir
  • warmt zeer snel op
  • mooi design

Minpunten

• geen oprolbaar snoer
  • vrij zwaar strijkijzer

Kristel 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi toestel met goede strijkresultaten

Ik heb het geluk dit toestel te mogen testen via The Insiders. Ben echter niet helemaal overtuigd.
Mooi design en warmt snel op. Geeft ook een signaal als het toestel opgewarmd is en je kan beginnen met strijken.
Je hebt ook de keuze uit normaal, eco of turbo maar ik vind het strijkresultaat pas OK bij de turbo en dan verbruikt hij wel veel water. Het duurt ook even voor de stoom opgang komt na het indrukken van de knop.
Wat wel zeer handig is, is dat je geen temperatuur moet instellen en alles door elkaar kan strijken.
Je moet ook tijdig water bijvullen, het reservoir kan niet helemaal leeg gebruikt worden.
Voor het ontkalken is een apart bakje meegeleverd - nog niet kunnen testen maar ziet er een goed systeem uit.

Pluspunten

• geen aparte temperatuur instelling
  • mooi design

Minpunten

• veel stoom nodig voor goed resultaat
  • opberging stoom- en elektrisch snoer

Sannevda 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Sneller en comfortabeler strijken

Het toestel ligt erg licht en comfortabel in de hand. Het waterreservoir is afneembaar om bij te vullen, wat zeer praktisch is. Het toestel warmt snel op en geeft een signaal wanneer het op temperatuur is.

Het handigst aan dit toestel is de automatische temperatuurregeling. Het toestel past de temperatuur aan aan de stof, wat je veel tijd en handelingen bespaart. Ik strijk nu de jeans van mijn man en meteen daarna een zijden blouse of een kruippakje van de baby zonder problemen!

Het ijzer heeft een beveiliging waardoor het op de plank kan blijven staan zonder schroeiplekken. Bij het uittesten blijkt dit effectief te werken, wat strijken vlotter laat verlopen. Ik zet het ijzer niet meer steeds opzij. Een nadeel aan deze beveiliging is dat het niet mogelijk is om versteviging vast te smelten aan stof voor naaiwerk.

Het strijkijzer is erg stil, wat fijn is als je strijkt bij de tv zoals ik om wat afleiding te hebben. Als je de extra stoomknop gebruikt maakt het pompen wel veel lawaai en lijkt de stoom soms wat verlaat te komen. Als je het ijzer dan te snel opheft, komt de meeste stoom eruit geblazen in de lucht. Hier moet ik wel even aan wennen.

Het toestel is uitgerust met een veiligheidsslot, wat met kinderen in de buurt wel een extra gerustheid biedt.

Ik vind strijken sneller en comfortabeler met dit toestel en gebruik het zeer regelmatig.

Pluspunten

• Licht
  • Comfortabel in de hand
  • Automatische temperatuurregeling

Minpunten

• Niet geschikt voor verstevigen van naaiwerk

peetvandam 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Top apparaat van Philips

Aan 2 kanten strijken is verleden tijd dankzij Philips.
Dankzij de verticale stoomfunctie kun je ook kreukels uit een pak of blouse halen met de Perfect Care Performer.
Wasgoed sorteren op verschillende strijk standen is definitief verleden tijd. De Perfect Care Performer past zich moeiteloos aan bij elke verschillende stof die je op de strijkplank legt. Geen wachttijden tussendoor.

En wat ik nog meer ideaal vind aan deze Philips topper is het grote waterreservoir. Mocht je ondertussen toch nog extra water willen gebruiken dan kun je zonder afkoeltijd het waterreservoir bijvullen tijdens het strijken. Met een kleine piep geeft het toestel aan dat het water weer op temperatuur is.

Pluspunten

• Licht en snel in gebruik
  • Geen verschillende standen instellen
  • Groot waterreservoir
  • Water bijvullen tijdens strijken
  • Verticale stoomfunctie

Anoniem 04-12-2016

Een top strijkijzer die echt doet wat het beloofd!

Philips heeft hiermee weer een echt top apparaat afgeleverd. De Perfect Care Performer is super makkelijk in gebruik. Ligt licht in de hand en het strijken gaat ontzettend snel door de snelle stoomstoot.
Aan 2 kanten strijken is verleden tijd dankzij Philips.

Kathy202 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer handig & krachtig strijkijzer

Dit strijkijzer is zeer eenvoudig in gebruik; het warmt snel op en geeft een duidelijk geluidssignaal als het klaar is. Je moet geen temperatuur instellen en daardoor kan je alle materialen door elkaar strijken. Bovendien mag je het warme strijkijzer eveneens gewoon op je strijkplank laten staan voor een korte periode, waardoor je veel minder je toestel moet opheffen. Tot slot strijkt het heel makkelijk en de plooien zijn er zo uit! Ik ben alvast fan!

Pluspunten

• geen temperatuurinstelling nodig
  • krachtig toestel dat vlot strijkt
  • zeer snel opgewarmd

Belleke006 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

Zeer gebruiksvriendelijk. Strijkt heel snel kreukvrij. Makkelijk met de automatische temperatuursregeling.

Keetie 02-12-2016 Product paar weken in bezit

zeer gebruiksvriendelijk toestel

Deze stoomgenerator is snel op temperatuur en geeft dan een pieptoon. Hij ligt goed in de hand en strijkt heel vlot.
Heeft een groot waterreservoir. Handig dat hij geen schroeiplekken maakt, dus hij kan gewoon op de plank blijven staan.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • geen temperatuur instellen
  • snel gebruiksklaar
  • mooi design

ruwen 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Super fijn ijzer

De was hoef ik niet meer te sorteren want het ijzer is slim en regelt het zelf Je hoeft de temperatuur niet meer in te stellen.
Het strijkijzer is licht maar ligt zwaar op het wasgoed, je ijzer doet dus echt het werk je hoeft alleen maar te sturen en kost je geen kracht! Een fijne ervaring.
Ik heb hem getest op verschillende soorten strijkgoed weinig kreukels tot heel veel.
Ik heb wat wasgoed in een prop gemaakt zodat er flink veel kreukels in zaten en een paar dagen laten liggen en daarbij gaat het er ook makkelijk uit
Mijn oude ijzer liet altijd een zwembad op de grond achter door de vele stoom deze niet!!!

Pluspunten

• strijkt super fijn
  • warmt snel op
  • temperatuur hoef je niet in te stellen
  • stil ijzer

ruwen 01-12-2016

Wat een super fijn ijzer

Het gaat word super glad.
Hij heeft ook nog extra stoom knop dus heb je erge kreukels in je was goed is dat ook geen probleem.
Het is een fijn ijzer!!

ThIn 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Zowel vanbuiten als vanbinnen even mooi!

Dit strijkijzer is fantastisch. Niet meer nadenken, gewoon strijken. Het zal nog een hobby worden i.p.v. een karwei. Hij warmt snel op, regelt zelf de temperatuur als je andere stoffen strijkt. Hij is licht in de hand en bovendien tovert het alle kreuken uit je kledij. Ik ben alvast fan!

Pluspunten

• warmt snel op
  • regelt zelf de temperatuur
  • strijkt alle kreuken weg

ClaireKaatje 30-11-2016

goede aanwinst!

Altijd een gewoon strijkijzer gehad maar wel veel gehoord over deze nieuwe generatie nieuwe Philips stoomgenerator. Vorige week aangeschaft en inmiddels een paar keer gebruikt. Alle specificaties zijn veruit beter dan mijn klassieke toestel. Toch moest ik nog wennen het eerste half uur.
De combinatie met stoom en licht opstrijken is voldoende voor een prima resultaat. Heel handig daar ik vaak pijn heb aan mijn botten en lang strijken dan zwaar wordt. Ook makkelijk is dat je zelf niet meer hoeft op te letten wat je in welke volgorde strijkt. Het apparaat strijk gewoon alles. Al met al denk ik dat een volle strijk was aanzienlijk sneller en mooier weg te werken is met de stroomgeneratie functie. En dat is pure winst!
Het apparaat heeft 1 a 2 seconden nodig om stoom te geven en als je de knop loslaat gaat de stoom ook nog even door. Na een paar keer gebruiken wen je hieraan.
Kortom een goede aanwinst en makkelijk in gebruik.

Sasske112 29-11-2016

zeer krachtige stoomgenerator