Philips Pompdruk max. 6,2 bar, stoomgenerator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Pompdruk max. 6,2 bar, stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Dina 13-10-2017

Goed strijkijzer

Ik ben zeer tevreden over dit stijkijzer maar een nadeel is dat ik linkshandig ben en dan is de stroomkabel net tekort om de overhemden over het eind van de strijkplank te strijken verder prima ijzer

Minpunten

• Stoomkabel tekort

Dina 21-06-2017

Mooie Stoomgenerator

Super Strijkijzer ben zeer tevreden over het apparaat mooie kleur en elegant en strijk erg licht daar erg last van mijn polsen heb ben ik er erg blij mee heb hem nu 14 dagen

Nico 09-06-2017

Geweldig apparaat

Uitstekende stoomgenerator.
Licht in gewicht.
Uitneembaar waterreservoir.
Geen gedoe met temperatuur instellingen.

Ineke 18-05-2017

fantastische stoomgenerator!

Zeer tevreden over onze nieuwe stoomgenerator GC8730/20. Super handig in gebruik, mooi design en strijkt fantastisch en zeer snel!

Pluspunten

• snel opwarmen
  • handzaam
  • mooi design

Henk 17-05-2017

Hele mooie kleur Stoomgenerator

Ziet er heel goed uit en werkt boven verwachting, super licht in gewicht en fijne hoeveelheid stoom super

yolande 07-05-2017

makkelijk en licht

Goed product, lekker licht en pakt zelf de juiste temperatuur. Schakelt ook zelf uit na 5 min niet gebruikt te zijn, dus veilig

Pluspunten

• licht
  • krachtig

Capes 05-12-2016

De beste meest innovatiev stoomgenerator van dit moment!

Sinds 2 weken deze Philips stoomgenerator (GC8723/20) in bezit en inmiddels heel wat bergen was weggestreken waardoor ik nu een goede review kan schrijven met alle plus- en minpunten.
Als eerste de verpakking, de GC8723/20 zit in een relatief kleine doos prima beschermt verpakt. Hierin bevinden zich de stoomgenerator, calc-clean-houder, diverse documentatie. Totale gewicht is 2,7kg en het vermogen is 2600W. Fabrieksgarantie van Philips is 2 jaar.
Het in gebruik nemen was eenvoudig en snel. Het apparaat ontdoen van verpakkingsmateriaal, water in het reservoir, stekker in het stopcontact en actie ;-)
Wat gelijk opviel was een klein detail maar o zo handig. Aan de stekker is een oog gegoten waar je je vinger in kan doen. Daarmee kan je heel eenvoudig de stekker uit het stopcontact halen. Het waterreservoir(1,8L) is afneembaar dus erg makkelijk onder de kraan te vullen. Je kan er heel wat mee wegstrijken, zelf moet ik hem 1x bijvullen maar met 2 pubers heb je ook behoorlijk wat strijkgoed en daarnaast strijk ik ook veel stoffen.
Ideaal is natuurlijk de OptimalTEMP-technologie waardoor je zonder iets in te stellen alle stoffen kan strijken, zelfs je strijkijzer laten staan op je kleding levert geen schroeiplekken op! Ook dit scheelt weer veel tijd want je hoeft niet alle stoffen eerst op temperatuur uit te splitsen, nu kan je alles wat er ligt in 1x wegstrijken!
Minpuntje is wel, al is dat kwestie van wennen, dat je het strijkijzer niet op zijn achterkant omhoog kan zetten. Dit ben je natuurlijk gewend van al die jaren met traditionele strijkijzers te hebben gewerkt en om schroeiplekken te voorkomen. Dat is nu niet meer nodig….
De generator heeft een stoomdruk van 6,2 bar!!! Binnen 2 minuten is deze stoomgenerator gebruiksklaar. Hierdoor kan je super snel gaan strijken. Er zit ook een turbostoomfunctie op voor de erg gekreukte was. Het resultaat is verbluffend en snel. Verticaal strijken is ook al geen probleem waarmee je kleding die al even in de kast hangt en gekreukt is weer makkelijk glad krijgt.
Er zit ook een Eco knop op die de hoeveelheid stoom verminderd maar niet het strijkresultaat verminderd. Zelf heb ik deze nog niet gebruikt dus kan ik daar geen oordeel over geven.
Op deze meest innovatieve stoomgenerator van Philips zit ook het Smart Calc-Clean-systeem. Dit systeem geeft aan wanneer je het apparaat moet ontkalken en reinigen. Handig hierbij is het bijgeleverde Calc-Clean reservoir waarmee je de Calc-Clean procedure (staat goed beschreven in de handleiding) simpel en veilig kan uitvoeren.
Het apparaat is ook makkelijk op te bergen en te vervoeren. Er zit een draagvergrendeling op waarmee je het apparaat veilig kan dragen en er zit een mooie opbergruimte voor de toevoerslang in het apparaat.
Mijn conclusie is na 2 weken intensief gebruiken:
Het is de beste stoomgenerator van dit moment!
Alles kan je eenvoudig en snel wegstrijken, mede doordat je niet de temperatuurinstellingen continue moet veranderen maar je alles van katoen naar zijde naar wol en weer terug naar katoen in 1x kan door strijken! Hij produceert een zeer krachtige stoom voor de hardnekkige kreukels waardoor alles glad wordt. Hij is relatief klein en zeer licht in gewicht waardoor je ook geen vermoeide armen krijgt. Deze stoomgenerator is zijn tijd vooruit en zijn geld dubbel en dwars waard!
Veel strijkplezier levert dit op ook voor de strijkhaters onder ons ;-)

Pluspunten

• Gebruiksklaar in 2 min
  • 6,2 bar stoomdruk
  • Licht in gewicht en gebruik
  • Goed werkend Clac-Clean programma en reservoir
  • Afneembaar groot 1,8L waterreservoir

Minpunten

• strijkijzer kan niet overeind zoals je gewend bent

Deko 04-12-2016

Hele fijne stoomgenerator

Mooi en zeer gebruiksvriendelijk. Mooi gestroomlijnd design.
Meest ideale is dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen, maar hij moeiteloos over alle stoffen heen strijkt.

Pluspunten

• Strijkt alle stoffen moeiteloos
  • Geen temperatuursinstelling

Minpunten

• Warmt langer op dan 2 miniten

Johan dBr 03-12-2016

Mooie stille Stoomgenerator

Als strijken niet je hobby is en dit als een noodzakelijk kwaad ziet, dan is deze machine zeker een aanrader.
Belangrijkste argumenten hiervoor zijn;
snel en automatisch de juiste temperatuur
Zool blijft niet plakken
waterreservoir makkelijk bij te vullen
Glijd supersnel over je kleding heen

daarnaast is echt ook nog een mooi apparaat

Goede vervanging van onze Tefal

Pluspunten

• Prijs
  • Automatische temperatuur
  • Stil

Estherp 01-12-2016

Fijne stoomgenerator met groot waterreservoir

Fijne stoomgenerator met een groot waterreservoir waarmee je zo 2 uur kunt strijken. Gemakkelijk onder de kraan te vullen. Terugplaatsen vergt wat handigheid. De temperatuur regelt de bout zelf. De stoomstoot is krachtig. De speciale strijkzool strijkt lekker. Apparaat ligt lekker in de hand

Pluspunten

• automatische temperatuur regeling
  • Speciale gladde strijkzool
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• terugplaatsen waterreservoir vergt handigheid

marianne 30-11-2016

Had er meer van verwacht.

Ik strijk nu een dag of 10 met de Philips Perfectcare Performer. Ik was al gewend om met de PerfectCare Elie Silence te strijken. Dus helemaal nieuw is het systeem niet.
Een voordeel vind ik dat je de stoomknop moet inhouden als je strijkt, zo zou je de stoomfunctie prima onder controle moeten hebben. Maar dat is niet helemaal het geval. Iedere keer als je hem indrukt, komt het stomen nogal traag opgang, en iedere keer als je de stoomknop loslaat, blijft hij nog doorstomen. Ik pas hier wel mijn strijkgedrag op aan, door de stoomfunctie eerder los te laten en door te blijven strijken tot het stomen loslaat. Maar echt heel handig vind ik het niet.
Wat ik ook vervelend vind, is dat er regelmatig nog water of stoom uitkomt, als het strijkijzer op het strijkijzerplateau staat.
Wat ik ook tegen vind vallen, maar dat is bij mijn andere Philips ook, dat voor en achterkant van bijv. een dekbed niet in één keer glad gestreken worden. Ook niet met de stoomstootfunctie. Ik moet beide zijdes strijken. Vroeger had ik een stoomgenerator van een ander merk, die deed dat wel.

Een voordeel van dit apparaat is, dat het een groot waterreservoir heeft. De bak die je vult is 1,8 liter. Groot genoeg om meerdere strijkbeurten mee te doen.
Ik vind het reservoir wel wat moeilijker terug te plaatsen.

De Optimal Temp-Technologie werkt ook bij dit strijkijzer perfect. Ideaal. Je hoeft niet na te denken over je instelling.

Het ontkalken heb ik ook uit geprobeerd. Ideaal is dat ik niet meer met het apparaat moet gaan sjouwen naar een gootsteen, maar gewoon in mijn strijkhoek kan ontkalken. Het is wel na afloop even oppassen met het bakje heet water. En wat bij mij vervelend is is dat er in de buurt een brandmelder hangt. Er komt nogal wat stoom vanaf, en daardoor ging hij af. De volgende keer dus een ander plekje opzoeken.

Wat ik heel vervelend vond, is dat ik na 10 dagen gebruik, al vuil stoom op mijn kleding gestreken werd. Je zou zeggen dat dit nog niet moet kunnen. Maar dat komt denk ik doordat het apparaat nog wat stoom- of water afgeeft op het strijkijzerplateau. Met mijn andere Phillips had ik hier nooit last van, bij vroeger stoomstrijkijzers had ik het regelmatig.

Pluspunten

• Snel warm
  • Nooit meer de temperatuur instellen
  • Makkelijk ontkalken
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Blijft even doorstomen na loslaten stoomknop
  • Stomen komt langzaam op gang.

vfarber 30-11-2016

Super fijn licht strijkijzer

Zeer licht strijkijzer welke makkelijk en fijn in de hand ligt. Het is wel wennen om geen temperatuur in te stellen maar ook erg fijn. Binnen 2 minuten is het strijkijzer warm en kun je aan de slag.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Ligt goed en fijn in de hand
  • Snel warm
  • Geen temperatuur meer instellen

Minpunten

• Strijkkralen is lastiger 😪

insidererik 27-11-2016

Genot om te strijken.

Wat een geweldig strijkijzer is dit zeg. Ik soek zelfs naar dingen om te strijken omdat ik niet wil stoppen. nog nooit zo'n gebruiksvriendelijk en perfect apparaat meegemaakt. TOP philips

Pluspunten

• vormgeving
  • opbergen slang
  • opbergen snoer
  • geen instelknop
  • mogelijkheid vastzetten ijzer op toestel

tjo 26-11-2016

Prima strijkijzer met beveiliging automatische ontkalking.

Philips strijkijzers hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Deze is weer van een nieuwe generatie en heeft een beveiliging tegen verbranden van strijkgoed

Heidy1973 25-11-2016

Wat een superapparaat!!

Helemaal blij ben ik met mijn stoomgenerator van Philips.
Ik had al nooit een hekel aan strijken, maar nu wordt het gewoon een klein feestje.
Door de automatische temperatuurregeling zou je alle stoffen door elkaar heen kunnen strijken schrijft het boekje. Dat zou een geweldige uitvinding zijn zeg.
De eerste keer was het dan ook best spannend om van een spijkerbroek ineens over te schakelen op een mooi bloesje, maar het ging goed. En wat een tijdsbesparing. Bij mijn oude stoomgenerator zette ik de temperatuur altijd op het warmste en pas als ik zeker wist dat hij voldoende was afgekoeld ging ik de dingen strijken die minder warm gestreken mochten worden.

Pluspunten

• waterreservoir
  • opwarmtijd
  • automatische temperatuurregeling

Minpunten

• geluid

Hetty 24-11-2016

Super handig apparaat

Hiermee kan iedereen strijken. Doordat de temperatuur zich aanpast aan het kledingstuk kan je gewoon door strijken. Kreukels gaan er super snel uit door de krachtige stroomstoot. Ligt goed in de hand en is niet zwaar. Glijdt over alle stoffen.

Pluspunten

• Temperatuur past zich automatisch aan
  • Ligt lekker in de hand.
  • Zeer krachtige stoom.
  • Glijdt makkelijk over de stof.
  • compact apparaat

Manon5 23-11-2016

mooi vormgegeven apparaat

Ik heb de kans gekregen dit product te testen. Ik heb zelf het apparaat wat hiervoor zit en ik zie verbeteringen. het afneembare reservoir is absoluut een plus punt.
Ook de toegenomen druk zodat je wasgoed sneller kreukvrij is, is een heel groot pluspunt.
kortom een geweldig apparaat.

Pluspunten

• afneembaar resservoir

Roy 19-11-2016

Prima stoomstrijkijzer

Sinds enkele dagen dit strijkijzer in gebruik. Doet wat hij moet doen, werkt prima en maakt niet al te veel lawaai.
Design is erg mooi.
Uitstekende koop.

Pluspunten

• erg licht
  • strijkijzer is best stil
  • alles automatisch
  • knop om te blijven stomen aanwezig

Minpunten

• best klein waterreservoir

J van Kranenburg 19-11-2016

Strijken is weer wat leuker ;-)

Met de komst van onze kleine meid en de was die daarbij komt kijken waren we aan een nieuw strijkbout toe.

Keuze is gevallen om de GC8723/20 om het zeer krachtig strijken door de hoge stoomdruk.
En door de automatische temperatuur regeling kunnen diverse stoffen door elkaar heen gestreken worden.

Voor ons een verademing in vergelijk met onze 15 jaar oude philips strijkijzer. Hopelijk gaat deze ook zo lang mee, strijken is zo in ieder geval weer een stukje leuker.

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar
  • Groot waterreservoir, weinig bijvullen
  • Krachtige stoomdruk
  • Automatische temperatuuraanpassing
  • Licht

Minpunten

• Stomen baby kleding moet op hangers

Suuske1980 17-11-2016

Super licht

Fijn en handig strijkijzer.
Vliegt over de stof heen en het maakt niets uit welke stof. Hij past zichzelf aan.
Ziet er ook erg mooi uit

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Handig in gebruik
  • Geen temperatuur meer instellen

joke 16-11-2016

Geweldig hoe vlot het werkt

Ik heb al aardig wat strijkbouten versleten, nu maar eens betere gekocht. Had ik dit maar eerder gedaan. Vandaag binnen gekregen mooi uiterlijk lekker licht is de bout en wonder boven wonder hij strijkt heel soepel en mijn tafelkleed was heel snel klaar zonder het twee of drie keer te moeten strijken. Had ik het maar eerder een betere gekocht. Prijs en kwaliteit dik waard.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • snel op temperatuur
  • makkelijk water in te doen

Schoka 10-11-2016

Good

Good product with easy handling. I like the product of no selection of type of cloths and the steaming is very quick.