Philips GC9324

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC9324 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

l***********@z******* 23-06-2023

Redelijke strijkbout, ergernis door de Easy-de-calc-knop

Geschreven voor: Philips GC9324

Ik heb deze strijkijzer nu ongeveer een jaar en ik vind het geen aanrader.
Grootste ergenis is de Easy calc knop. Daar is werkelijk niets easy's aan!
Het lampje op je strijkbout kleurt ineens rood en dan kun je er niet meer mee strijken voordat je het vuile water verwijdert hebt. Maar dan moet de Easy calc knop weer teruggeplaatst worden. Wat ik ook probeer, die knop zit nooit goed, waardoor je niet meer kunt strijken. Je bent zo een kwartier verder en maar hopen dat je de knop een keer goed terug gedraaid hebt.
En stil is hij allerminst.
Op zich strijkt de bout redelijk, al heb ik het idee dat hij niet heel warm wordt.
Al met al zou ik deze strijkbout niet aanraden.

Minpunten

• Easy-de-calc-knop
  • geluid wat het apparaat produceert

a***********@g******** 07-07-2021

Laat silence maar weg uit de naam!

Geschreven voor: Philips GC9324

Strijken gaat prima, lekker vlot en zonder temperatuur instelling. Alle positieve dingen die in alle reviews en verkoop teksten staan kloppen!
Wat er tot mijn verbazing nergens benoemd wordt is een heel groot nadeel van dit apparaat!
Even strijken terwijl mijn dochtertje op bed ligt kan namelijk niet, ondanks dat ik altijd op zolder strijk en mijn dochter een verdieping lager haar bedje heeft.
Een muziekje aan zetten of een Nederlands tv programma kijken tijdens het strijken heeft geen zin!
De generator of compressor van dit strijk apparaat maakt namelijk meer herrie dan de hogedrukreiniger in de tuin!
Als ik sta te strijken wordt mijn dochtertje wakker. Is de muziek een groot deel van de tijd niet te horen en de gesprekken op tv zijn niet te volgen door de herrie.
Ik snap ook echt niet waarom er “silence” in de benaming staat, want dit apparaat is verre van!
Ik ben er mee terug gegaan naar de Philipswinkel omdat ik dacht dat er iets niet goed was. Daar bleek de herrie bij het toestel te horen.
Mocht je dit apparaat overwegen, test m in de winkel en hoor wat voor geluid hij maakt. Laat je niets wijsmaken! Even druk opbouwen aan het begin, nee die druk blijft hij om de 20 tot 45 seconden opbouwen.

Pluspunten

• Strijkt snel en soepel
  • Geen temperatuur instellen

Minpunten

• Pomp maakt veel herrie

JORRIT VAN DEN BERG 15-11-2017

Roll Royce onder de Stoomgenerators.

Geschreven voor: Philips GC9324

Dit wordt geschreven door een mannelijke gebruiker!!
Ben een earlier adaptor wat bertreft stoomgenerators.
Dit is al mijn 5e machine eerst 3 Tefals (slechte service) gaat niet lang mee.
De voorlaatste was een Siemens en hield er na 5 jaar me op.

Door een kennis werd ik gewezen op Philips ging na veel wikken en wegen
heb ik gekozen voor e Perfect Aqua Pro.

Geen moment spijt van gehad heb er ook de strijkplank van Philips bij gekocht een echte aanrader. (maakt het strijken echt makkelijker) Wanneer je niet van strijken houdt koop deze machine.

Er is maar een min puntje en dat ik het lock systeem van de strijkijzer. Dit is een zwak onderdeel en is voor verbetering vatbaar. Voor de rest een prima machine.

De machine is in gebruik de best die ik heb gehad hij is alle punten beter dat de vorige machines.

Heb de machine nu 3 maanden en heb hem nu 2 keer ontkalkt wat totaal geen moeite kost.
De machine geeft vanzelf aan wanneer dit moet gebeuren en kan ook niet worden overgeslagen omdat de machine niet werkt.

Strijken is echt een plezier met deze machine en gaat heel vlot.
Het is veel geld maar elke euro waard.

Succes

Pluspunten

• mooi design
  • ligt en handzaam
  • anti kalk
  • groot reservoir
  • ergonomisch de best

Minpunten

• lock systeem

Tellwing 03-12-2016

Fijne stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9324

De eerste indrukken waren al direct goed. Het apparaat is snel opgewarmd en het strijken gaat zeer snel met dank aan de krachtige stoom en de lichte strijkijzer. Er zit ook genoeg water in om een hele tijd te kunnen strijken. De eco mode is ook handig en levert nog steeds genoeg stoom. Zeker aan te raden maar je moet het bedrag er wel voor over hebben.

Pluspunten

• Krachtige stoom
  • Licht

Minpunten

• Prijs

Vassie 03-12-2016

Fijn apparaat om mee te werken

Geschreven voor: Philips GC9324

Eerste indruk van het apparaat is dat die een stuk groter en zwaarder is dan een normaal strijkijzer maar dat is normaal voor een dergelijk apparaat.
Eenmaal uitgepakt zit het strijkijzer vol geplakt met stickers met wat die allemaal wel niet kan. Dit vind ik zelf wel zonde en niet mooi staan. Dus deze heb ik er eerst af zitten halen wat gelukkig geen plak resten achter laat.

Eenmaal in gebruik duurt het een minuut of 2 voordat deze warm is maar is daarna fijn in gebruik. Soms warmt die het water tussendoor op en maakt die het geluid van een Senseo koffiezet automaat wat ik zelf nog al een irritant geluid vind.
Daarnaast is de hele bedoeling van het apparaat dat het een stoomstrijk ijzer is. Om stoom te genereren moet je wel constant een knop in drukken. Zelf had ik dat liever andersom gezien omdat je nu dus telkens druk moet zetten op een knopje. Op deze 2 min punten na is het een ideaal apparaat en strijk je de was zo weg.
De grote water bak is wel een pre bij grote stapels strijkwerk en kan je in één keer door met strijken.

Pluspunten

• Goed eindresultaat
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Senseo geluid

Angela 01-12-2016

Stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9324

Goede stoomgenerator die aan mijn wensen voldoet. Jammere is wel dat je het reservoir niet eruit kan halen en je dus moet bijvullen.

Pluspunten

• veel druk/bar
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• geen los reservoir
  • beste zwaar

Rennie79 01-12-2016

Fijngevoelige krachtpatser!

Geschreven voor: Philips GC9324

Mijn strijktijd is nu de helft. Het niet meer van temperatuur hoeven te wisselen scheelt enorm. Ook tussendoor geen water bijvullen, 2.5 liter past er in het waterreservoir.

Pluspunten

• Verticaal stomen
  • Automatisch temperatuuraanpassing

Minpunten

• Waterreservoir neemt best wat ruimte in

Lady100 01-12-2016

Wat een fantastisch apparaat.

Geschreven voor: Philips GC9324

Echt een fijn strijkijzer. Ligt lekker in de hand en is gelukkig niet te zwaar wat fijn is voor mijn handen. Ben er super gelukkig mee.

Pluspunten

• Ligt fijn in de handen
  • Niet te zwaar

bloesem75 01-12-2016

Super licht en makkelijke stoomstrijkijzer.

Geschreven voor: Philips GC9324

Het strijkijzer ligt super in de hand, is licht in het gebruik.
Het strijkt heel erg makkelijk en met de stoomfunctie zijn alle kreukels binnen een mum van tijd weg.
Perfect is ook de automatische temperatuur instelling, je hoeft de temperatuur niet meer zelf in te stellen, ideaal.
Het strijken gaat veel sneller en makkelijker nu.

Pluspunten

• licht
  • ligt goed in de hand
  • groot waterreservoir
  • strijkt snel

jnmrtn 01-12-2016

Super fijne stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9324

Fijne stoomgenerator. Mooi glad resultaat. makkelijk in gebruik. Snel opgewarmd.
Erg fijn dat je niets hoeft in te stellen tijdens het strijken, geen temperatuur of soort stof.
Enige nadeel is dat het waterreservoir niet afneembaar is, dus lastig te vullen.

Pluspunten

• licht
  • Snel opgewarmd
  • Groot waterreservoir
  • strijkt snel

Minpunten

• waterreservoir niet uitneembaar

RoyS 30-11-2016

Een super strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC9324

Wat een apparaat, strijken was nog nooit zo leuk als met dit apparaat.

Je kent het misschien wel je rijdt al jaren in je wagentje en op zich niets mis mee je komt van punt a naar punt b en meer heb je ook niet nodig. Maar op een dag gebeurt er iets je kunt eindelijk die fantastische wagen kopen waar je altijd al van gedroomd hebt. Het is nu geen rijden meer van punt a naar punt b maar gewoon genieten van iedere met die u rijdt.

Zo is het ook met deze strijkijzer. Voorheen was strijken gewoon strijken. Maar nu is strijken een belevenis, ik sta iedere dag te kijken of er al genoeg was is om weg te werken met dit prachtige product.

Mijn vrouw zit nu soms vaak alleen op de bank tv te kijken omdat ik op zolder ben om de strijk weg te werken. Feestjes, bezoekjes bij vrienden of familie moet ik soms afzeggen omdat het strijken een feestje op zich is geworden.

Voor mij geen ander strijkijzer dan deze meer

Pluspunten

• Snel
  • Veel stoom
  • Geweldig design

Wouter B 30-11-2016

Beste stoomgenerator ooit gebruikt

Geschreven voor: Philips GC9324

Makkelijk en snel strijken? Dan is dit ook jouw strijkijzer. Hij is licht in gewicht, je hoeft geen temperatuur meer in te stellen, dus van katoen naar wol naar zijde zonder dat je stoffen beschadigd. Het apparaat is een stuk duurder dan andere stoomgeneratoren, maar als je er langer mee doet, valt het wel mee. 2 kleine verbeterpunten: het waterreservoir is niet afneembaar, dus iets onhandiger in bijvullen. Ik vul hem nu met waterfles bij. En het snoer tussen generator en stopcontact is aan de korte kant, kan bij ons net op de plek waar we strijken.

Pluspunten

• Gemak
  • Temperatuur hoef je niet in te stellen
  • Gewicht: licht
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Relatief kort electriciteitssnoer

BartTilburg 29-11-2016

Philips PerfectCare Aqua Pro strijkt met de eer!

Geschreven voor: Philips GC9324

De Philips PerfectCare Aqua Pro wordt geleverd in een stevige doos met daarin deze fantastische machine. Wat direct opvalt is het prachtige design met hoogwaardige afwerking, zoals je verwacht bij een product uit de Pro-klasse van Philips.

De specificaties liegen er niet om, een krachtpatser van maar liefst 2100 watt met 6.5 bar stoomdruk en een waterreservoir van een royale 2.5 liter. Op papier dus voldoende stoomcapaciteit om een complete garderobe glad te strijken.

Strijken is over het algemeen niet een bezigheid waar je op zit te wachten, toch moet ik eerlijk bekennen dat ik niet kon wachten om deze bad-boy te gaan gebruiken. Na een korte blik in de handleiding en het vullen van het waterreservoir was ik er dan ook helemaal klaar voor. Binnen no-time was de Philips PerfectCare Aqua Pro opgewarmd, ready to go!

De stoomgenerator staat stabiel op de vloer terwijl ik het zeer ergonomisch gevormde ijzer in de hand neem. Direct valt op hoe de designers bij Philips hier over hebben nagedacht, het is niet alleen een beauty om te zien maar het ijzer is dermate uitgebalanceerd dat het heerlijk in de hand ligt. Wat een fijn gevoel om zo’n degelijke krachtpatser te bedienen, tijd om de kreukels te lijf te gaan!

Een wasmand vol met kleding staat naast de strijkplank, gevuld met pantalons, jeans, hemden, shirts, truien en nog een zijde blouse. De machine geeft een zeer krachtige stoomdruk die diep in de kleding doordringt, onwerkelijk snel werk ik de strijk af met perfect resultaat, keer op keer. De machine regelt zelf de temperatuur voor elk kledingstuk, ongeacht de stof, dus nooit meer aan allerlei knoppen draaien om de juiste instelling te vinden, dat is toch briljant. Zelfs het wegzetten tijdens de strijk van het ijzer op een speciale strijkzool is overbodig geworden. Je kan het warme ijzer gewoon op de kleding zelf óf op de strijkplank laten staan zónder schroeiplekken. Wéér zo’n slimme functie van Philips!

Strijken is allang niet meer een klusje alleen voor vrouwen, elke man die deze krachtpatser eenmaal heeft gebruikt zal enthousiast de strijk gaan doen thuis. Zware (lekkende) strijkijzers behoren tot het verleden, kwaliteit gecombineerd met een geweldig design is wat Philips met deze machine heeft weten te bewerkstelligen.

Kortom, de Philips PerfectCare Aqua Pro strijkt met de eer, want goed gereedschap is het halve werk!

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Stelt zelf de juiste temperatuur in
  • Sterke stoomgenerator
  • Warmt zeer snel op
  • Geweldig design

Voxies 27-11-2016

Een super strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC9324

Deze stoomgenerator werkt echt super. Het strijken gaat heel soepel en licht. Door het grote waterreservoir van 2,5 liter kun je een heleboel was achter elkaar door blijven strijken. Helemaal ideaal is de automatische temperatuur regeling, je hoeft niet meer naar de kledingstukken om te kijken want deze machine regelt de temperatuur voor je. En je kunt hem gewoon plat op de strijkplank laten staan, zonder dat er een schroeiplek ontstaat. Het stugge snoer was wel even wennen, alleen na een aantal strijkbeurten weet je niet meer anders en wil je ook niet meer anders!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Strijk gemakkelijk
  • Automatische temperatuurregeling
  • Wegzetten zonder schroeiplek

Minpunten

• Stugge snoer
  • Zwaar met leeggooien van het water

Morrison 27-11-2016

Philips Perfect Care Aqua Pro is een topper

Philips Perfect Care komt zijn naam na

Strijken is niet mijn hobby, maar met deze Perfect Care Aqua Pro wordt het bijna een leuke bezigheid.
Ik heb menig stoomgenerator versleten, maar deze Philips zit toch op een hoger niveau.
Hij strijkt heel soepel en de stoomkracht is hoog. Een stuk hoger dan vorige modellen die ik heb gebruikt.
Met de krachtige modus (aan/uit knop 5 seconden inhouden) kun je zelfs de lastigste kleding strijken.

Eerste kledingstuk was een lastig dun wit overhemd, maar dit ging prima. Daarna jeans, truien, chino, je kunt 'm alles voorschotelen en het strijken gaat met gemak.

Kortom, top stoomgenerator.

Pluspunten

• Snelheid van strijken
  • Krachtige stoom
  • Licht strijkijzer

Minpunten

• De strijkzool wordt niet heel heet

Diendien 26-11-2016

Eindelijk lang strijken zonder polsproblemen

Geschreven voor: Philips GC9324

Deze stoomgenerator vind ik een enorme uitkomst. Strijken moet voor mij zo efficiënt mogelijk gaan en het liefst in 1 keer alle strijkgoed wegwerken. Ik strijk liever 1x per week alles tegelijk weg dan een paar keer per week. En met dit apparaat kan ik lang achter elkaar strijken zonder last te krijgen van mijn polsen. Want het is een ultra licht strijkijzer die mijn polsen zeker ontziet. Niet alleen door het lichte gewicht maar ook door het feit dat je de hete zoolplaat niet terug hoeft te zetten op het strijkijzerplateau maar veilig op de strijkplank zelf kunt plaatsen.
Verder wordt de strijktijd zelf ook nog korter gemaakt omdat het apparaat gebruikt maakt van een technologie die ervoor zorgt dat je de kleding niet meer hoeft te sorteren. Want je hoeft zelf de strijktemperatuur niet aan te passen en je kan alles in willekeurige volgorde strijken

Pluspunten

• Lichtgewicht strijkijzer
  • Niet meer voorsorteren van strijkgoed
  • Stoomstootfunctie
  • Verticaal strijken gaat zeer goed en gemakkelijk
  • Automatische uitschakelmodus

Rogier 25-11-2016

Handig en mooi strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC9324

Ik heb dit stoomstrijkijzer nu al een tijdje ,en het werkt perfect. Het is mooi ligt in de hand, en het strijkt superfijn. Je hoeft niet de hele tijd met de instellingen liggen te spelen voor een andere stof die je strijkt. Doordat hij hij groot water reservoir heeft (2,5l) kun je best wel lang door strijken.
Dit strijkijzer is echt een aanrader.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Zeer licht strijkijzer
  • handig in gebruik
  • ontkalken

Minpunten

• te kort net snoer

JeffvD 25-11-2016

Groot waterreservoir, mooi ontwerp en prima strijkresultaat

Geschreven voor: Philips GC9324

Deze stoomgenerator is in een mum van tijd op temperatuur en stoomt/strijkt vervolgens echt buiten verwachting goed. Ik had verwacht dat ik echt moest wennen aan deze manier van strijken (hiervoor deed ik de strijk met een veel goedkopere Phillips stoom strijkijzer), maar na een aantal malen deze stoomgenerator te hebben gebruikt kan ik zeggen dat het juist veel makkelijker en sneller gaat met deze machine. Daarnaast vind ik het absolute pluspunt dat het resultaat bij mij veel gladder wordt dan wanneer ik het op de oude manier de strijk deed. Hierdoor wil ik dit apparaat zelf echt niet meer missen.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Strijkt makkelijk mooi glad

Mart1978 25-11-2016

Supersnel strijken!

Geschreven voor: Philips GC9324

Ik ben een echte kenner, ik ben van de Perfect Care, naar de Perfect Care Aqua, naar de Perfect Care Aqua Pro gegaan. Ik kan niet anders zeggen dan dat hij zijn beloften waarmaakt. Ideaal dat de temperatuur niet ingesteld hoeft te worden. Zeer krachtige stoom met 6.5 bar, waardoor zelfs verticaal stomen zeer goed lukt. Ruim 3 uur strijken met een gevuld waterreservoir, dit model doet de toevoeging Pro eer aan.
Het meest ideaal is de mogelijkheid tot continue stomen met een dubbelklik op de stoomknop, natuurlijk moet je dan wel het reservoir eerder bijvullen.

Pluspunten

• Groot reservoir
  • Verticaal stomen
  • Licht in gewicht

Minpunten

• Prijs
  • Niet afneembaar reservoir

Daniellegoossens 20-11-2016

In 1 woord: WOW!

Geschreven voor: Philips GC9324

Vandaag mocht ik de stoomgenerator voor het eerst uitproberen! Nog nooit heb ik zo fijn gestreken... een volle wasmand in minder dan een kwartier! De strijkijzer glijdt heerlijk over de was en door deze goede technologie kun je zonder temperatuurswijzigingen elke soort stof strijken! Ook kun je hem zo op de strijkplank zetten zonder dat je hoes verbrandt!
En dan die stoom! Wat een sensatie! Mega veel stoom, wat zelfs de hardnekkige kreuken met gemak wegstrijkt!

Ik kan niets anders zeggen dan: WOW!

Pluspunten

• Veel stoom
  • 1 temperatiurstand voor alle stoffen
  • Kleding stomen
  • Locht in gebruik

natasha1976 19-11-2016

zeer blij met dit toestel

Geschreven voor: Philips GC9324

Zeer gebruiksvriendelijk, groot waterreservoir, nooit meer temperatuur regelen, licht om mee te strijken, een echte aanrader!

Pluspunten

• geen temperatuur regelen
  • groot waterreservoir
  • licht in de hand

Jelle81 18-11-2016

Dit strijkijzer werkt supersimpel en snel

Geschreven voor: Philips GC9324

Dit strijkijzer is de opvolger van mijn oude Philips stoomgenerator, de GC8220, die al weer heel wat jaartjes oud is.
En wat een verschil. Deze nieuwe stoomgenerator is op alle gebieden een enorme verbetering.
In eerste plaats is deze veel lichter in het gebruik, wat zeker een groot voordeel is wanneer ik weer eens 15 overhemden te strijken heb. Ik kan hem bij het verplaatsen van de te strijken stukken gewoon plat op de strijkplank laten staan zonder dat je schroeiplekken krijgt en hij geeft ook nog eens meer stoom met meer kracht. Het waterreservoir is heel groot en kan dus zonder veel bijvullen doorstrijken. Nadeel van dit grote reservoir is wel dat je hem niet kunt loshalen om zo water bij te vullen.

Mijn eindconclusie, het is de investering zeker waard. Ik kan weer een paar jaar vooruit.

Pluspunten

• Licht in gebruik
  • Nooit meer temperatuur instellen
  • Groot waterreservoir
  • Zeer krachtig

Minpunten

• Prijs
  • Stroom aan de korte kant