Calor Ontkreuker Tweeny NI5010C0 - Reviews

7,4

mamavanfinn 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

zeer handig toestel voor kleine hoeveelheid

Het is een zeer handig toestel om snel die broek of dat kleedje te strijken. Het warmt snel op en het resultaat is goed. Ik merk wel dat hij niet alle stoffen aan kan. Dit product doet wat hij belooft! Perfect toestel om tussendoor snel wat kledij te strijken aan sneltempo. Grote manden strijk verwerk ik met mijn groter strijkijzer.

Pluspunten

• strijkresultaat is goed op normale stoffen
  • zeer snel in gebruik

Minpunten

• niet zo geschikt voor grote hoeveelheden

Celine 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Compact, ideaal om snel even iets te strijken/stomen

Toen ik het toestel kreeg, was ik aangenaam verrast: het toestel is erg licht en compact. Opbergen is geen probleem want het is helemaal niet zo groot.

Het is een toestel dat goed werkt voor wat het dient, namelijk: snel kreuken verwijderen uit enkele kledingstukken. Het is niet bedoeld om grote hoeveelheden was te verwerken, daar is een groter strijkijzer met een groter strijkoppervlak toch net iets handiger.
De manier van strijken is eventjes wennen, het eerste gebruik vond ik heel onhandig, maar het went wel! Ik had in het begin vooral moeite met het feit dat de stoom er niet onmiddellijk uitkomt bij het indrukken van de knop, maar pas na enkele seconden, maar eens dat je dat gewend bent is dat eigenlijk geen probleem meer en gaat het vanzelf.

Voordeel is vooral dat het geschikt is voor alle stoffen, je hoeft geen temperatuur meer in te stellen, je hoeft geen schrik te hebben dat je een bep. kledingsstuk beschadigt doordat het ijzer te heet is. Dat is erg handig, zeker als je in je wasmand verschillende soorten stofjes hebt liggen.

Het toestel warmt ook heel snel op dus je kan snel beginnen met strijken.

Geen gedestilleerd water nodig; het toestel werkt met gewoon kraantjeswater (er zit een anti-kalk patroon is dat je (half)jaarlijks kan vervangen)

Conclusie: ideaal als 2e strijkijzer om verticaal mee te stomen of snel iets te strijken. Klassiek strijkijzer is echter wel nodig als je soms grote hoeveelheden was of een hele stapel zakdoeken wil strijken

Pluspunten

• compact, klein
  • korte opwarmtijd
  • geschikt voor alle stoffen
  • verticaal stomen mogelijk

Minpunten

• hoge kostprijs
  • niet geschikt voor grote hoeveelheden was

VeerleSch 03-12-2016 Product paar weken in bezit

prima toestel voor kleinere hoeveelheden strijk

Mijn eerste reactie was eerder van: een klein toestel...
Maar al rap moest ik mijn mening herzien...
Is ideaal voor kleine hoeveelheden, ligt makkelijk in de hand en mooi design.
Levert zeker het gewenste resultaat af...

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • mooi design
  • ligt makkelijk in de hand
  • goede prijs / kwaliteit

Minpunten

• strijkoppervlak aan de kleinere kant

Catsy 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk hanteerbaar

Een makkelijk hanteerbaar strijkijzer waarbij je niet met de temperatuur moet zitten draaien. Gaat vlot over de stof en ook het stomen gaat vlot

Pluspunten

• Stoomt goed
  • Ligt makkelijk in de hand

Jessica 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Compact en handig

Het is een licht toestel, makkelijk in gebruik. Het weegt minder dan een klassiek strijkijzer waardoor het minder belastend is voor de arm en pols. Het heeft wel een klein strijkoppervlak. Het toestel warmt snel op en makkelijk op te bergen.

Pluspunten

• Snel warm
  • Licht
  • Geen temperatuurregeling

Minpunten

• Klein strijkoppervlak

Loveley 02-12-2016 Product paar weken in bezit

handig en klein

klein oppervlak, snel strijken, snel opgewarmd, minder goed voor grotere oppervlaktes, omslachtige procedure voor eerste gebruik, handig van de kalkpatronen. Dit zal zich later uitwijzen of het wel helpt

Pluspunten

• klein
  • compact
  • makkelijk op te bergen
  • snel opgewarmd

Minpunten

• kleine stuks

lobkedb 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Snel en handig, zelfs voor de man

Het compacte design en lichte gewicht draagt bij tot een verhoogd strijkcomfort.
De efficiëntie van dit toestel ligt vooral in de gebruiksvriendelijkheid, onderhoudsgemak én de snelle opstart.

Het ideale toestel om snel iets bij te strijken voor vertrek, om delicate kledij te stomen of om detailwerk te doen.
Zelf raad ik het niet aan voor de grote stapels strijk als lakens etc maar eerder voor overhemden, blouses,...

Ideaal voor de man niet niets van strijken kan vindt mijn echtgenoot: eenvoudig te hanteren, geen dilemma's ovr welke temperatuur of ingewikkelde symbolen.

Absoluut pluspunt: heel licht en compact. Laat zich makkelijk verplaatsen én opgeven.

Pluspunten

• onderhoudsvriendelijk
  • gebruiksvriendelijk
  • compact
  • design
  • snel en licht

Minpunten

• kleine strijkzool

Isab 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Klein, handig en compact

Klein en makkelijk te hanteren toestel. Uitstekend voor kleine hoeveelheden strijk, maar zeker ook voldoende voor grotere hoeveelheden.

Pluspunten

• Klein
  • compact
  • snel gebruiksklaar
  • ijzer plakt niet aan delicate stoffen

femmie001 30-11-2016 Product paar weken in bezit

compact, goed, snel, groot gebruiksgemak

licht en compact, enige nadeel is klein strijkoppervlak. Minder handig bij het strijken van grote stukken.
Kan delicate stoffen aan. Snel klaar. groot gebruiksgemak.
Snelle opstart.

Pluspunten

• compact
  • delicate stoffen

Minpunten

• klein oppervlak

zeegroen 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Klein, maar krachtig

Deze Tweeny wordt een "ontkreuker" genoemd, maar hij is echt meer dan dat : het is ook een handig klein strijkijzertje, dat heel gemakkelijk tot in de kleinste plooitjes en hoekjes van een kledingstuk geraakt. Vertikaal ontkreuken doet hij als de beste, de stoom is krachtig.
Hij is wel niet zo geschikt om grote stukken te strijken of een grote berg strijk, omdat het strijkoppervlak redelijk klein is. Interessant voor singles of studenten, iedereen kan ermee strijken!

Pluspunten

• compact en handig
  • neemt zeer weinig plaats in
  • krachtige stoom

Minpunten

• klein strijkoppervlak

draad 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Aanrader

Makkelijk lichtgewicht strijkijzer, niet voor grote manden strijk of uw hobby moet strijken zijn, wel voor elke stuks makkelijk en snel ontkreuken of strijken. Het is even wennen aan het kleine strijkoppervlak, heeft ook een scherpe punt wat makkelijk is voor de hoekjes

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Geen temperatuur instellen
  • Strijken word kinderspel

Minpunten

• klein waterreservoir
  • korte snoer

sandra spitaels 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

handig en vlug voor weinig strijk

Het heeft eventjes geduurd vooraleer de stoomfunctie actief was, maar nadien ging het vlot.
Het strijkijzer ligt heel gemakkelijk in de hand, heel licht. Handig om kledij te strijken die op een kapstok hangt of om snel iets te strijken. Als je daarentegen veel strijk hebt, is het minder interessant omdat de oppervlakte van de zool van het strijkijzer kleiner is dan bij een gewone strijkgenerator en het duurt dus ook wel langer. Nog een minpuntje is het kleine waterreservoir. Conclusie: ideaal voor weinig strijk of kleine stukken, minder interessant voor grote hoeveelheden

Pluspunten

• handig in gebruik
  • licht

Minpunten

• klein waterreservoir
  • klin strijkoppervlak
  • nog plooien

lies 25-11-2016 Product paar weken in bezit

klein en fijn

klein en compact toestel
eerst even wennen aan de kleine strijkzool.
Dit toestel is vooral bedoeld om snel kleine hoeveelheden te strijken.
Wil je graag iets aandoen maar heb je dit nog niet gestreken? dit toestel is zeer snel opgewarmd en gemakkelijk te hanteren en verplaatsen. handig ook is de stoomfunctie van het toestel zo kan je ook snel even een kostuumvest wat gladstrijken. zeer snel en gemakkelijk op te bergen!

enig minpuntje is dat het waterreservoir snel leeg is (maar dit is natuurlijk door de grootte van dit toestel)
ook niet aan te raden als je veel strijk wil doen anders moet je dit steeds bijvullen.
voor harde kreuken is het soms wel moeilijk om alles mooi glad te krijgen.

Pluspunten

• niet zwaar
  • gemakkelijk op te bergen
  • snel opgewarmd
  • gemakkelijk in gebruik
  • goed voor niet al te grote hoeveelheden strijk

Minpunten

• water reservoir is wat klein
  • kleine strijkzool
  • niet alle kreuken gaan er uit

Sarah De Roeck 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Ideaal voor een kleine, snelle strijk

Ideaal voor een kleine, snelle strijk of het ontkreuken van een vest die te lang in de kast gehangen heeft, maar niet geschikt voor de strijk te doen voor een gezin.
Ligt heel makkelijk in de hand en is vrij snel opgewarmd. Enkel het bijhorende geluid is niet echt stil te noemen en de hoeveelheid stoom is niet voldoende voor sommige items.
Strijken met de Tweeny gaat heel makkelijk, maar het strijkoppervlak is niet voldoende groot.
Spijtig, want het zag er veelbelovend uit op de doos.

Pluspunten

• Gemakkelijk op te bergen
  • Ligt makkelijk in de hand
  • Ideaal voor een kleine, snelle strijk

Minpunten

• Hoge prijs
  • Niet geschikt voor een gezin

Ria 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

ok, voor een kleine strijk!

Wat me direct opviel was het mooie design , en de lichtheid van het toestel.
Bij een eerste strijkronde was ik niet tevreden: de stoomfunctie werkte niet direct, en als hij eenmaal werkte, reageerde hij niet direct op de stoomtoets.
Ik las alles nog eens na, en begreep dat dit toestel niet een gewoon strijkijzer kan vervangen, toch niet in ons gezin. Alhoewel we maar met 2 personen meer over zijn, en ik veel kleren gewoon ophang en niet hoef te strijken, blijven er toch nog heel wat hemden,zakdoeken enz. over die een strijkbeurt vragen. Het toestel was bedoeld voor de 'vlugge' strijkbeurt, als je vlug iets uit de stijkmand nodig hebt, of als je iets wil opstrijken .
Met dit gegeven in gedachten ging ik weer aan het werk. De tweede opstart was al veel gemakkelijker dan de eerste. En het toestel doet goed zijn werk: het toestel is heel licht in gebruik, het warmt super vlug op, en het ontkreuken lukt goed.
Niet direct iets wat ik nodig heb, maar het doet waar het is voor bedoeld!

Pluspunten

• mooi design
  • lichtgewicht
  • zeer snel opgewarmd

Minpunten

• niet bedoeld voor een volle strijkmand

Els De Hondt 23-11-2016 Product paar weken in bezit

Snel ontkreuken, doe je in een handomdraai.

Mooi design, licht en makkelijk in de hand.
Ideaal om nog snel die kledingstukken te strijken die je echt echt die avond wil avond aandoen.
Warmt snel op, waardoor je dit zelfs nog vlug kan doen voor vertrek.
Past zich aan aan de stoort stof van de kleding dus je moet zelf niets instellen of wachten tot het klaar is. Glijd zacht en soepel over de stof
Heeft een kleine strijkzool, waardoor het iets minder handing is om grote dingen te strijken.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • warmt snel op

Minpunten

• kleine strijkzool

vdab1969 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

compact strijkijzer

Dit compact strijkijzer is heel eenvoudig in gebruik. Met zijn licht handvat strijkt u toch eenvoudig alle strijk. Dit toestel is zowel te gebruiken als stoomstrijkijzer en als kledingstomer. Met een krachtige stoomstoot rekent men snel en gemakkelijk af met hardnekkige kreukels. Het stoomstrijkijzer schakelt automatisch uit wanneer je hem even niet gebruikt. Kleine strijkzool, maar voor sommige mensen is dit juist praktisch.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • krachtig

Minpunten

• kleine strijkzool

Au3ken 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Eerder teleurgesteld

Ik heb de Tweeny mogen testen en op het eerste zicht zag hij er enorm goed uit. Hij is mooi, compact en ligt goed in de hand. Maar al snel merkte ik dat het srijkoppervlak heel klein was alsook het waterreservoir. Het strijken zelf ging heel gemakkelijk maar gaf niet het gewenste effect. Heel moeilijk om diepe kreuken uit kleren te krijgen. Voor een snelle kleine strijk te doen is hij ideaal, maar niet voor mijn wekelijkse grote strijk.

• Comfortabel

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Klein strijkoppervlak
  • Niet gewenste resultaat

JacobsV 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

Calor Tweeny!

Ben aan de slag gegaan met mijn nieuwe Colar Tweeny. Gebruiksaanwijzing naast me voor op te starten en toen mandje weggewerkt! Klein strijkoppervlak, de meerdere strijkbewegingen zijn niet vermoeiender omdat het ijzer vederlicht is. Het waterreservoir tijdens het strijken moeten bijvullen maar met gewoon kraantjeswater, in tegenstelling tot het steeds nodige flessen-strijk-water voorheen. Ben niet ontevreden! Denk dat het heel even wennen is maar het zeker mijn strijkbuddy kan worden...

Pluspunten

• Compact
  • Vederlicht
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Geen Strijkwater
  • Geen temperatuurinstelling

Minpunten

• Klein waterreservoir

Nancy Robaert 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

Handig

Zeer goed handelbaar niet zwaar zeer geschikt voor hemden ,broeken en mooiere kledingstukken,niet voor grote stukken zoals dekbedovertrekken of kaken dat duurd te lang

Pluspunten

• Weegt ni veel
  • Mooie stoom stoot
  • Kompact
  • Waterreservoir afneembaar

Minpunten

• 1 ' minut over de gootsteen houden
  • Geen grotere stukken