Philips GC8733 - Reviews

Druk
6 bar
Stoomdruk
120 gr/min.

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8733 op Kieskeurig.nl.

Jeenhaa 04-12-2016

Zelfs strijken is leuk met het juiste toestel ...

Geschreven voor: Philips GC8733

Tot een paar jaren geleden vond ik strijken niet zo leuk ... totdat ik mijn eerste Philips stoomgenerator had. Wow wat een verschil. Helaas heb ik mijn vorige toestel niet meer maar intussen ben ik de trotse eigenaar van een Philips PerfectCare Performer stoomgenerator. Ik ben super tevreden van mijn model GC8733.

Hij werkt niet enkel super maar ziet er ook nog eens leuk uit. Een leuk blauw kleurtje en een mooi design. Tegenover mijn vorige toestel is de stoomkabel gemakkelijker uit de houder te halen en is er een klittebandstrip voorzien om de stroomkabel bij elkaar te houden. Een handig lichtsignaal geeft aan wanneer het toestel klaar is voor gebruik wat bovendien amper 2 minuutjes duurt! Het waterreservoir is ruim genoeg maar moest het toch nodig zijn kan je hem op elk moment bijvullen. Zelfs gewoon kraanwater is geschikt... Er is een handig lampje om aan te geven wanneer je moet ontkalken.

Wat geweldig dat je niet elk kledingstuk afzonderlijk moet checken naar strijkinstructies. Laat alles maar gewoon door elkaar liggen en strijken maar, zelfs delicatere stuks. Zalig he! Het ijzer zelf glijdt vlot over de kledingstukken. Voor stuggere kreuken kan je de stoomstootfunctie gebruiken.
Op zich is het best wel een groot toestel maar je kan de kabeltjes handig opbergen en het strijkijzer vastklemmen in de houder. Wanneer je het water dan uit het reservoir haalt kan je hem gemakkelijk in een kast of zelfs er bovenop zetten.

Verder is er een handige turbo functie voor meer stoom en een eco-stand. Je kan je strijkijzer zelfs gewoon op de plank laten staan zonder risico. En verder valt het toestel vanzelf uit na 5 minuutjes zonder gebruik.

Wat ik verder ook erg belangrijk vind en dit toestel maakt het waar is een rustig toestel zonder vervelend lawaai. Natuurlijk heb je het gebruikelijke geluid maar het stoort niet.

Pluspunten

• leuk design, ontkalklampje, stil in gebruik
  • stoomstootfunctie
  • gemakkelijk op te bergen
  • gemakkelijk bij te vullen, turbo functie
  • niet meer sorteren, snel warm

Anoniem 31-07-2020

Een degelijk en praktisch echt Philips produkt.

Geschreven voor: Philips GC8733

Handzaam, licht, mooi en veilig, doet uitstekend wat je ervan verwacht. Delicate stoffen strijkt dit apparaat perfect.

Cousyl 16-07-2020

Très rapide à utiliser, chauffe rapidement

Geschreven voor: Philips GC8733

Ce qui est perturbant c est le temps de réponse lorsque vous appuyez sur plus de vapeur ce n est pas immédiat...

Vera60 18-03-2019

Fantastische stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8733

Ik heb de stoomgenerator nu een paar weken in bezit. Ik ben enorm tevreden. Hij weet zelfstandig welk kledingstuk (stof) er op de strijkplank ligt en reguleert de stoom. Als je de stoomknop los laat gaat de stoom nog even door. Hier raak je snel aan gewend. Als met al een prachtige “strijkbout”.

Elizabeth 30-05-2017

Strijkt perfect

Geschreven voor: Philips GC8733

Prima strijkgenerator. Erg tevreden met deze
nieuwe aankoop. Zelfs zeer diepe kreukels worden glad gestreken.

M.Barbereaux 20-03-2017

Zwaar strijkbout

Geschreven voor: Philips GC8733

Zwaar om mee te strijken! Moet water oppompen maar dan moet je het te strijken item al weer verschuiven! Strijkbout lekt dan druppels water!
Had hiervoor ook philips die beviel beter

Pluspunten

• Af te nemen water reservoir
  • Ondanks warmte verbrandt t niks

Minpunten

• Zware strijkbout
  • Druppelt veel water

LuckyGirl 15-12-2016

Facilité d'utilisation et résultat parfait!

Geschreven voor: Philips GC8733

Mille merci Philips pour ce magnifique PerfectCare Performer Centrale vapeur! Grace à vous le repassage est transformé en 100% de plaisir et mes vêtements sont heureux de rencontrer leur nouveau ange gardien. ;) J'attends avec l'impatience chaque séance de repassage pour embellir la vie de notre famille. Rapidité, légèreté, silence, facilité d'utilisation et le résultat est parfait. WoW c'est exactement ce qu'il faut pour me rendre heureuse! :)

help87 12-12-2016

Excellent produit!

Geschreven voor: Philips GC8733

J'ai eu l'occasion de tester cette centrale vapeur récemment. Le repassage est nettement plus facile, plus léger. La centrale vapeur ne fait pratiquement aucun bruit. L'appareil est très agréable à utiliser. Il chauffe rapidement. Le fait de ne pas devoir sélectionner la température est très confortable! Merci Philips pour cet excellent produit!

Libi 06-12-2016

Repassage facile

Geschreven voor: Philips GC8733

La taille de cette centrale permet de la poser sans problème sur le support de ma planche (taille un peu plus petite que ses concurrentes): bon point ;)
Avec 1.8l de réservoir, plus besoin de remplir tous les quarts d'heure...le remplissage est même possible à tout moment :) sans devoir éteindre l'appareil.
La centrale chauffe très rapidement, et hop on s'y met.
Il n'est pas nécessaire de trier les vêtements, le fer adapte sa chaleur tout seul.
Gâchette vapeur pour les vêtements bien froissés.
On peut laisser le fer posé à plat sur la planche sans problème, gain de temps assuré et poignets épargnés.
La semelle glisse facilement sur tous les tissus, même si le fer me semble un peu plus lourd que ma dernière centrale vapeur. Livré avec une semelle de détartrage hyper simple à utiliser, ce qui ravira les personnes qui ont une eau dure.
La centrale émet un cliquetis (préparation de la vapeur) auquel on s'habitue assez vite, pas de problème pour repasser en regardant votre série préférée ;) Mon mari ne l'a pas encore testée mais ça ne va pas tarder ;)

yepepette 06-12-2016

satisfaite

Geschreven voor: Philips GC8733

J'ai pu tester ce fer grace à la campagne de test philips insider, et j'en suis satisfaite.
D'un premier coup d'œil il est très beau mais semble un peu lourd, mais ouf cela ne se ressent pas au repassage.
Celui-ci permet un repassage fluide, et pas du tout complique d'utilisation.
J'émet cependant quelques petits bémols, le cliquet qui permet au fer de rester attacher au socle ne se ferme pas facilement a froid il faut s'y reprendre à plusieurs reprise mais ce soucis ne se pose pas a chaud. Ensuite lorsqu'on veux déposer le fer sur son socle le rebord n'est pas très haut et me fait parfois hésiter sur sa bonne position. Et enfin la gestion de la vapeur me pose soucis car lorsqu'on appuie la vapeur mets quelques temps a sortir mais reste encore une fois le bouton lâcher, je suppose que ca va venir avec le temps :-) .

rebi23 06-12-2016

Très bon

Geschreven voor: Philips GC8733

Le temps de chauffe est très rapide. il est très maniable et léger, c'est un plaisir quant à l'utilisation. Pas de réglage de température. Le design n'enlève rien au plaisir également! Appareil au top! Je ne voudrais plus mon ancienne centrale vapeur!

zubial 05-12-2016

Pratique et efficace !

Geschreven voor: Philips GC8733

Très satisfait du résultat obtenu avec cette centrale vapeur.
Design épuré, étonnament léger et silencieux, ce produit a tout pour plaire.
La rapidité du préchauffage et la grande capacité du réservoir sont un gain de temps.
Le passage d'un tissu à un autre sans réglage de chaleur est très pratique.
L'utilisation est très intuitive.
Seul petit bémol, le fer glisse parfois de son encoche lorsqu'on l'y dépose...

Geoffreyc84 05-12-2016

Du gain de temps, encore, et encore !

Geschreven voor: Philips GC8733

C'est devenu pour moi un réel plaisir de repasser, aussi fou que cela puisse paraître oui ...

Je perdais un temps de dingue à passer et repasser, tenter de défroisser, du coup, je peux me mettre tranquilou devant la télé pour tout le temps que j'ai gagné grâce à cette centrale vapeur :)

Silke 04-12-2016

Strijkt perfect

Geschreven voor: Philips GC8733

Het reservoir is groot genoeg om heel mijn wekelijkse strijk te doen. Het apparaat warmt snel op waardoor je snel kan beginnen.
Het maakt weinig lawaai en het strijkijzer zelf ligt goed in de hand.
Top !!

BiZoKo 02-12-2016

helemaal content van mijn nieuw strijkijzer!

Geschreven voor: Philips GC8733

In het begin moest ik even wennen aan het strijkijzer. Ik was het nog niet helemaal gewoon dat ik alles uit handen moest geven kwa temperatuur instellen. Nu na een paar keer gebruiken zou ik het niet meer kunnen missen. Het enige dat ik niet goed snap is het getik wanneer ik op de stoomknop duw. Maar dat ben ik wel helemaal gewoon. Ik ben fan! En zou niet meer willen veranderen!

Bellie 02-12-2016

Easy peasy

Geschreven voor: Philips GC8733

Strijken wordt gemakkelijker met dit toestel. Het gaat behoorlijk snel en het ijzer glijdt vlotjes over alle stoffen. Dat je de temperatuur niet meer moet veranderen, zorgt voor mij persoonlijk minder voor tijdswinst, want zo vaak moest ik dat niet aanpassen bij mijn vorige strijkijzer. Ik denk dat ik daar misschien een minuut winst uit haal. Maar elke minuut gewonnen is mooi meegenomen, toch?

Ben1985 02-12-2016

Prima stoomgenerator!

Geschreven voor: Philips GC8733

Dit is mijn eerste stoomgenerator. Ik ben geen fan van strijken, maar met dit toestel gaat het al veel vlotter en aangenamer. Het toestel heeft een groot waterreservoir dat makkelijk te vullen is onder de kraan en het warmt heel snel op. Je hoeft zelf geen temperatuur meer in te stellen, het toestel past zich automatisch aan aan de stof. Enige minpuntje is dat voor mij de stroomkabel wat langer had mogen zijn en de darm tussen generator en strijkijzer nogal moeilijk terug op te bergen is. Handig, snel en lichtgewicht.

Tasj 01-12-2016

NO PANIC !

Geschreven voor: Philips GC8733

Met dit strijkijzer is mijn wekelijks strijkmomentje in een vingerknip voorbij. Strijken is eindelijk na de komst van dit toestel een plezier geworden! Zelfs wanneer ik mij 's ochtends aan het klaarmaken ben en ineens besef dat die ene broek nog niet gestreken is... zelfs dan is strijken geen stressmoment meer. Nooit meer te laat op het werk komen omdat ik moest staan wachten tot het ijzer warm werd. In een speedtempo is dit strijkijzer klaar om gebruikt te worden en dit is zeker te horen van op een afstand door de geluidsmelding. Ik hoef me met mijn slaaphoofd geen zorgen meer te maken of de temperatuur wel juist staat ingesteld want dit strijkijzer past zich meteen aan de stof aan. Zit er wel voldoende water in het reservoir? Geen stress, dit kan ik snel en voortdurend even bijvullen. Alsook veroorzaak ik geen brandplekken meer als ik even snel een koffie wil gaan zetten en ineens besef dat het ijzer nog op de strijkplank staat. Eens de ochtenddrukte voorbij is en ik op het werk ben aangekomen word ik nooit meer gevangen door een gevoel van enige twijfel. Staat het strijkijzer nog op? NO PANIC, hij schakelt vanzelf uit! In het begin was het even wennen en zoeken naar de juiste methode om met dit toestel om te gaan maar eens dit onder de knie te hebben is het een echt kinderspel. Gemakkelijk op te bergen en mee te nemen door de beveiliging waarmee het strijkijzer aan het waterreservoir hangt! En een iets zwaarder strijkijzer is nu ook weer geen probleem, dit zorgt voor de optimale fitheid van mijn bovenarmen. Ik vind dit alvast een TOP toestel!

SDDE 01-12-2016

mamavan3meisjes

Geschreven voor: Philips GC8733

Wat een plezier om te strijken met dit toestel! Ik win heel wat tijd om niet voortdurend te moeten switchen met de temperatuurinstellingen. En wat is ie stil! Toen ik vroeger voor de tv streek, kreeg ik dikwijls de opmerking dat ik wat stiller moest strijken, de stoomfunctie maakte nogal veel lawaai, dat is bij dit toestel dus helemaal niet het geval. Hij ligt ook goed in de hand, weegt niet veel, kortom ook heel handig in gebruik.

sylvie31 30-11-2016

Super!

Geschreven voor: Philips GC8733

Super appareil! Super pratique de ne pas devoir régler la température et de pouvoir laisser le fer sur la planche à repasser sans risque.