Philips GC8733 - Reviews

Druk
6 bar
Stoomdruk
120 gr/min.

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8733 op Kieskeurig.nl.

Jeenhaa 04-12-2016

Zelfs strijken is leuk met het juiste toestel ...

Geschreven voor: Philips GC8733

Tot een paar jaren geleden vond ik strijken niet zo leuk ... totdat ik mijn eerste Philips stoomgenerator had. Wow wat een verschil. Helaas heb ik mijn vorige toestel niet meer maar intussen ben ik de trotse eigenaar van een Philips PerfectCare Performer stoomgenerator. Ik ben super tevreden van mijn model GC8733.

Hij werkt niet enkel super maar ziet er ook nog eens leuk uit. Een leuk blauw kleurtje en een mooi design. Tegenover mijn vorige toestel is de stoomkabel gemakkelijker uit de houder te halen en is er een klittebandstrip voorzien om de stroomkabel bij elkaar te houden. Een handig lichtsignaal geeft aan wanneer het toestel klaar is voor gebruik wat bovendien amper 2 minuutjes duurt! Het waterreservoir is ruim genoeg maar moest het toch nodig zijn kan je hem op elk moment bijvullen. Zelfs gewoon kraanwater is geschikt... Er is een handig lampje om aan te geven wanneer je moet ontkalken.

Wat geweldig dat je niet elk kledingstuk afzonderlijk moet checken naar strijkinstructies. Laat alles maar gewoon door elkaar liggen en strijken maar, zelfs delicatere stuks. Zalig he! Het ijzer zelf glijdt vlot over de kledingstukken. Voor stuggere kreuken kan je de stoomstootfunctie gebruiken.
Op zich is het best wel een groot toestel maar je kan de kabeltjes handig opbergen en het strijkijzer vastklemmen in de houder. Wanneer je het water dan uit het reservoir haalt kan je hem gemakkelijk in een kast of zelfs er bovenop zetten.

Verder is er een handige turbo functie voor meer stoom en een eco-stand. Je kan je strijkijzer zelfs gewoon op de plank laten staan zonder risico. En verder valt het toestel vanzelf uit na 5 minuutjes zonder gebruik.

Wat ik verder ook erg belangrijk vind en dit toestel maakt het waar is een rustig toestel zonder vervelend lawaai. Natuurlijk heb je het gebruikelijke geluid maar het stoort niet.

Pluspunten

• leuk design, ontkalklampje, stil in gebruik
  • stoomstootfunctie
  • gemakkelijk op te bergen
  • gemakkelijk bij te vullen, turbo functie
  • niet meer sorteren, snel warm

Vera60 18-03-2019

Fantastische stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8733

Ik heb de stoomgenerator nu een paar weken in bezit. Ik ben enorm tevreden. Hij weet zelfstandig welk kledingstuk (stof) er op de strijkplank ligt en reguleert de stoom. Als je de stoomknop los laat gaat de stoom nog even door. Hier raak je snel aan gewend. Als met al een prachtige “strijkbout”.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Elizabeth 30-05-2017

Strijkt perfect

Geschreven voor: Philips GC8733

Prima strijkgenerator. Erg tevreden met deze
nieuwe aankoop. Zelfs zeer diepe kreukels worden glad gestreken.

M.Barbereaux 20-03-2017

Zwaar strijkbout

Geschreven voor: Philips GC8733

Zwaar om mee te strijken! Moet water oppompen maar dan moet je het te strijken item al weer verschuiven! Strijkbout lekt dan druppels water!
Had hiervoor ook philips die beviel beter

Pluspunten

• Af te nemen water reservoir
  • Ondanks warmte verbrandt t niks

Minpunten

• Zware strijkbout
  • Druppelt veel water

Silke 04-12-2016

Strijkt perfect

Geschreven voor: Philips GC8733

Het reservoir is groot genoeg om heel mijn wekelijkse strijk te doen. Het apparaat warmt snel op waardoor je snel kan beginnen.
Het maakt weinig lawaai en het strijkijzer zelf ligt goed in de hand.
Top !!

BiZoKo 02-12-2016

helemaal content van mijn nieuw strijkijzer!

Geschreven voor: Philips GC8733

In het begin moest ik even wennen aan het strijkijzer. Ik was het nog niet helemaal gewoon dat ik alles uit handen moest geven kwa temperatuur instellen. Nu na een paar keer gebruiken zou ik het niet meer kunnen missen. Het enige dat ik niet goed snap is het getik wanneer ik op de stoomknop duw. Maar dat ben ik wel helemaal gewoon. Ik ben fan! En zou niet meer willen veranderen!

Bellie 02-12-2016

Easy peasy

Geschreven voor: Philips GC8733

Strijken wordt gemakkelijker met dit toestel. Het gaat behoorlijk snel en het ijzer glijdt vlotjes over alle stoffen. Dat je de temperatuur niet meer moet veranderen, zorgt voor mij persoonlijk minder voor tijdswinst, want zo vaak moest ik dat niet aanpassen bij mijn vorige strijkijzer. Ik denk dat ik daar misschien een minuut winst uit haal. Maar elke minuut gewonnen is mooi meegenomen, toch?

Ben1985 02-12-2016

Prima stoomgenerator!

Geschreven voor: Philips GC8733

Dit is mijn eerste stoomgenerator. Ik ben geen fan van strijken, maar met dit toestel gaat het al veel vlotter en aangenamer. Het toestel heeft een groot waterreservoir dat makkelijk te vullen is onder de kraan en het warmt heel snel op. Je hoeft zelf geen temperatuur meer in te stellen, het toestel past zich automatisch aan aan de stof. Enige minpuntje is dat voor mij de stroomkabel wat langer had mogen zijn en de darm tussen generator en strijkijzer nogal moeilijk terug op te bergen is. Handig, snel en lichtgewicht.

Tasj 01-12-2016

NO PANIC !

Geschreven voor: Philips GC8733

Met dit strijkijzer is mijn wekelijks strijkmomentje in een vingerknip voorbij. Strijken is eindelijk na de komst van dit toestel een plezier geworden! Zelfs wanneer ik mij 's ochtends aan het klaarmaken ben en ineens besef dat die ene broek nog niet gestreken is... zelfs dan is strijken geen stressmoment meer. Nooit meer te laat op het werk komen omdat ik moest staan wachten tot het ijzer warm werd. In een speedtempo is dit strijkijzer klaar om gebruikt te worden en dit is zeker te horen van op een afstand door de geluidsmelding. Ik hoef me met mijn slaaphoofd geen zorgen meer te maken of de temperatuur wel juist staat ingesteld want dit strijkijzer past zich meteen aan de stof aan. Zit er wel voldoende water in het reservoir? Geen stress, dit kan ik snel en voortdurend even bijvullen. Alsook veroorzaak ik geen brandplekken meer als ik even snel een koffie wil gaan zetten en ineens besef dat het ijzer nog op de strijkplank staat. Eens de ochtenddrukte voorbij is en ik op het werk ben aangekomen word ik nooit meer gevangen door een gevoel van enige twijfel. Staat het strijkijzer nog op? NO PANIC, hij schakelt vanzelf uit! In het begin was het even wennen en zoeken naar de juiste methode om met dit toestel om te gaan maar eens dit onder de knie te hebben is het een echt kinderspel. Gemakkelijk op te bergen en mee te nemen door de beveiliging waarmee het strijkijzer aan het waterreservoir hangt! En een iets zwaarder strijkijzer is nu ook weer geen probleem, dit zorgt voor de optimale fitheid van mijn bovenarmen. Ik vind dit alvast een TOP toestel!

SDDE 01-12-2016

mamavan3meisjes

Geschreven voor: Philips GC8733

Wat een plezier om te strijken met dit toestel! Ik win heel wat tijd om niet voortdurend te moeten switchen met de temperatuurinstellingen. En wat is ie stil! Toen ik vroeger voor de tv streek, kreeg ik dikwijls de opmerking dat ik wat stiller moest strijken, de stoomfunctie maakte nogal veel lawaai, dat is bij dit toestel dus helemaal niet het geval. Hij ligt ook goed in de hand, weegt niet veel, kortom ook heel handig in gebruik.

Filipvds 29-11-2016

Uitstekend strijkresultaat

Geschreven voor: Philips GC8733

Uitpakken en 5 minuten later staan strijken, zo simpel is het om dit toestel in gebruik te nemen.

Het strijken zelf gaat erg vlot en ik ben nog geen kreuk tegengekomen die ik er niet uit krijg. Het grote reservoir zorgt ervoor dat je erg lang kan strijken zonder bij te vullen (ik doe langer dan 2u met 1 reservoir).

Na het strijken heb ik wel vaak een plasje water onder de strijkplank. Ook onder de reservoir wordt het wel wat vochtig (toestel lekt niet), maar dit komt wellicht doordat ik de bout regelmatig naast de reservoir parkeer tijdens het strijken.

Voor het stoomsnoer terug in het toestel te krijgen moet je wel wat kracht uitoefenen en heb je schrik om iets af te breken, maar na enkele keren heb je de juiste handeling door.

Al bij al een super toestel dat doet wat het moet doen. Sneller strijken met een uitstekend resultaat.

Charlotte12 26-11-2016

Perfecte strijk in een mum van tijd!

Geschreven voor: Philips GC8733

Perfect strijkijzer, compact en toch erg krachtig!
Geen gedoe met het instellen van temperaturen (en het wachten), water bijvullen terwijl je strijkt (en dus opnieuw niet wachten), licht en handig in gebruik! Kortom, de perfecte vriend voor manden strijk!!

Lesa 25-11-2016

Handig Strijkijze

Geschreven voor: Philips GC8733

Het strijken gaat heel gemakkelijk en het is handig dat je geen tijd meer verliest met de temperatuurinstellingen.
Enige 'minpunt' tot nu toe is dat ik betwijfel of de plastic waterbak stevig genoeg is. De plastic lijkt me wat dun te zijn. Het voordeel hiervan is dan weer dat het toestel zelf redelijk licht is en gemakkelijk op te bergen.

Greta76 19-11-2016

Zeer mooi toestel

Geschreven voor: Philips GC8733

Ik vind deze Philips Perfectcare Performer stoomgenerator een zeer mooi toestel. Het ligt heel gemakkelijk in de hand om te strijken. Een mand strijk is in een wip gedaan.
Het is heel gemakkelijk dat ik geen temperatuur hoef in te stellen. Ik stond hier eerst een beetje sceptisch tegenover, maar het is echt zo dat alle stoffen perfect gestreken worden. Dit komt mee door de sterke stoomkracht van 6,5 bar.
Het waterreservoir is gemakkellijk te vullen en je kan er echt lang mee strijken.
Het tikkende geluidje bij het stomen kan in het begin misschien een beetje storend zijn, maar dit went en weegt zeker niet op tegen de voordelen van dit produkt.
Eet top-product waar ik zeker nog lang plezier aan zal hebben!

DorothyVDB 17-11-2016

Top apparaat!

Geschreven voor: Philips GC8733

- De stoomgenerator is heel snel opgewarmd. (2 minuten 6 seconden om precies te zijn)
- Opwarmen gebeurt stil. Vorig strijkijzer maakte heel wat lawaai bij opwarmen. Ook tijdens het strijken niet veel lawaai.
- Ijzer ligt heel gemakkelijk in de hand en weegt niet zo veel.
- Kan krachtig stomen.
- Handig dat temperatuur automatisch aangepast wordt aan de soort stof.
- Groot waterreservoir is ook een voordeel.
- Ontkalken is heel makkelijk door ingebouwd systeem. Zo hoef je geen aparte cassettes te gebruiken. Apparaat geeft hier ook zelf een melding van als het nodig is.

Tanja85 17-11-2016

Snel en makkelijk

Geschreven voor: Philips GC8733

De perfectcare performer is heel licht dus makkelijk verplaatsbaar. Je kan het waterreservoir vullen tijdens het strijken. Stoomt goed zonder dat er een hele plas onder je strijkplank staat!
Zoekt zelf de gewenste temperatuur voor het kledingstuk wat ook weer wat sorteerwerk bespaard.
Strijkt makkelijk de kreuken weg.
Kortom een heel makkelijk en snel stijkijzer

Lioa 17-11-2016

Perfecte strijijzer

Geschreven voor: Philips GC8733

Mijn ervaring en bevinding over de stoomgenerator Philips perfect care performer, toen ik het uit de doos haalde was ik verwonderd van het mooie design, hij is heel ligt waar ik ook verbaasd over was. Vandaag een berg strijk verzet met alle stoffen, jeans,wol zijde, kant,T shirt met bedrukking enz... Het was even wennen omdat je geen temperatuur hoeft in te stellen en je hem gewoon op de strijkplank mag laten staan. Maar went snel en de strijk gaat heel vlot, je hoeft niet bang te zijn dat de kleren aan je ijzer kleven. Er kan 1,8liter water in de waterreservoir dus je kan er wel 2 uur met strijken. Tijdens een pauze schakelt het ijzer automatisch uit. Op en af zetten gaat makkelijk en is heel snel warm. Wat ook heel fijn is, dat hij echt heel stil is geen geronk geen lawaai heel aangenaam om te strijken. Ik heb na mijn strijkbeurt ook de ontkalkmethode gebruikt die er aan is heel handig geen gedoe met bak omdraaien. Je plaatst het strijkijzer op het toegevoegde bakje en druk 2 seconden op ontkalk knopje en hij doet zijn werk. Tot mijn grote verbazing zat er van de eerste keer gebruik heel veel kalk in het bakje (heb een foto geplaatst in de fotoboek) ze raden aan om dit 1 keer per maand te doen maar ik ga deze toepassen na elke strijkbeurt als je ziet wat er uit dat ijzer komt van kalk. Ik kan maar 1 negatief ding opnoemen en dat is dat de draad naar het stopcontact iets langer had mogen zijn. Het is ook fijn dat je water van de kraan mag gebruiken.Deze stoomgenerator is een plezier en zeker meer dan zijn geld waard! Ben er super blij mee dank u Philips voor de vernieuwde technologie en om ons het leven makkelijker te maken.
(0)

Anoniem 17-11-2016

Heerlijk vlot strijken

Geschreven voor: Philips GC8733

Dit toestel ligt super in de hand, geen krampen halverwege de berg strijk ! Het ijze was bijzonder snel warm en de Perfect Care Performer strijkt vlot de hardnekkigste kreuken uit de kledij die al wat langer in de strijkmand lag. Water bijvullen gebeurt vlot, zonder stoomstoot of spetters. Het is zeker niet het goedkoopste toestel maar het was zeker een goede koop !

ad 01-11-2016

Stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8733

Mooi en goed product. Wij zijn er heel erg blij mee.
Het strijkresultaat is zondermeer verbluffend.
Wij hadden veel eerder een dergelijk apparaat
moeten aanschaffen

Barbara53 31-10-2016

Ideaal strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8733

We hebben goeie ervaringen met de stoomgeneratoren (strijkijzers) van Philips. Handig in gebruik, snel gebruiksklaar en een prima resultaat. Helaas ging het vorige strijkijzer na 3 jaar stuk (pomp defect). De (verwachte) reparatiekosten waren in verhouding te hoog in vergelijking met de aanschaf van een nieuw apparaat (met cash-back korting).

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar
  • Mooi resultaat
  • Altijd de juiste temperatuur

Minpunten

• levensduur?