Philips GC9315

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC9315 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Noek71 12-12-2016

XL Stoomgenerator met veel kracht

Geschreven voor: Philips GC9315

Heb deze stoomgenerator nu een aantal weken in gebruik en hij bevalt uitstekend. Het XL waterreservoir is makkelijk te vullen en de generator is snel opgewarmd. Het apparaat geeft veel stoom en het is niet nodig om te temperatuur in te stellen, dat gaan automatisch. De strijkbout zelf is ultra licht en gaat soepel over de verschillende stoffen heen. De meeste kreukels verdwijnen na een keer. Strijken is nog steeds niet mijn hobby, maar met deze stoomgenerator gaat het wel een stuk sneller en makkelijker.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Automatische temperatuurregeling
  • Lichtgewicht strijkbout
  • Snel op temperatuur
  • Veel stoom

Minpunten

• Strijkbout kan niet staan

Willie77 08-12-2016

Krachtig fijn apparaat

Geschreven voor: Philips GC9315

Een fijne lichte bout, maar toch een grote reservoir voor uren te strijken. Dat je geen temperatuur hoeft in te stellen is echt ideaal. Blouses en ook tafellakens nog nooit zo snel gestreken. Wel wat zwaar tillen als het reservoir vol is. Maar verder top apparaat

Pluspunten

• Groot reservoir
  • Weinig in te stellen

Minpunten

• Iets wat zwaar apparaat indien vol water

Suusje1986 06-12-2016

Met de Perfect Care Aqua Pro heb je zin om te strijken

Geschreven voor: Philips GC9315

Wat vond ik strijken toch een vervelend karwei, het kost veel tijd en vaak zag je niet eens dat een kledingstuk gestreken was. Totdat we de Philips Perfect Care aqua Pro konden gebruiken. Ik strijk nu zelfs dingen die ik voorheen echt niet zou strijken. met het grootste gemak gaat hij dikke kreukels te lijf en binnen no-time is de inhoud van de wasmand klaar.

Pluspunten

• Strijkt gemakkelijk
  • Geen graden instellen, 1 stand
  • Licht

thea 05-12-2016

Snel strijken

Geschreven voor: Philips GC9315

Een prachtig apparaat, snel opgewarmd en het voordeel niet te hoeven wisselen van temperatuur voor de verschillende kledingstukken. Geluidloos en mooie uitstraling.

Snoopy1975 02-12-2016

Top Stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9315

Ik heb deze nu sinds ander halve week in huis. De Philips Perfectcare Aqua Pro is heeft een mooie modern design, en is een stuk compacter dan mijn vorige stoomstrijk ijzer. Het strijkijzer zelf is erg licht en ook voor mij met mijn handicap makkelijk hanteerbaar. Er gaat maar liefst 2.5 liter water in het reservoir wat goed is voor ca. 4 uur strijken. Het strijkijzer gaat snel en makkelijk over alle stoffen heen. De Temperatuur hoef je ook niet meer in te stellen. Ook kun je met dit strijkijzer verticaal stomen, maar dit heb ik nog niet geprobeerd. Het opwarmen van dit strijk ijzer is ook zeer snel, in nog geen 2 minuten kun je beginnen. Het enigste min punt wat ik op dit moment heb kunnen bedenken is dat de stoomkapel iets wat langer had mogen zijn (of mijn strijkplank is te groot ;) ).

Kijk ook naar mijn reviews :
Unboxing : https://www.youtube.com/watch?v=hHWN9eDw2V0
Review : https://www.youtube.com/watch?v=VFths6driPs&feature=youtu.be

Pluspunten

• Is Snel klaar met opwarmen
  • Mooi strak modern design
  • Instellen van de temperatuur is niet meer nodig
  • 2.5L water reservoir
  • Krachtige verticale stoom

Minpunten

• Stoomsnoer had wat langer gemogen

Moosje1972 01-12-2016

Topapparaat

Geschreven voor: Philips GC9315

Ik heb sinds een week dit apparaat in huis. Eerst had ik een normaal stoomstrijkijzer, dus ik heb geen vergelijk met andere stoomgenerators. Ik moet zeggen dat dit zeer fijn strijkt. De stoom is krachtig en op 3 standen in te stellen. Eco-stand geeft minder stoom maar voor T-shirts en dergelijke prima. Voor bijvoorbeeld spijkerstof en overhemden is de powerstand het beste heb ik gemerkt. Voor alle andere stoffen (ook wol) was de normale stand perfect.

Het apparaat in totaal is best zwaar, maar daarentegen is de strijkbout zeer licht en deze glijdt heel gemakkelijk over alle stoffen. Daardoor strijkt het apparaat snel en doeltreffend. Het puntje is zeer spits, dus gemakkelijk tussen de knoopjes van een blouse of overhemd te strijken. Je kunt bijvoorbeeld shirts dubbel strijken en dan is een kant voldoende voor een goed strijkresultaat. Dus je kunt ook sneller werken.

Ik ervaar het wel als een hele andere manier van strijken wat wel even wennen is. Je moet de stof echt goed strak trekken om geen vouwen erin te strijken. Overigens als je dat overkomt, strijk je ze gemakkelijk ook weer eruit.

Ik heb ook synthetische stoffen gestreken die ik normaal op de laagste stand moet strijken. Deze gaan prima met het apparaat zonder vrees dat je er een gat in brandt. Dat je de bout gewoon op de strijkplank kunt laten staan als je een volgend kledingstuk pakt vond ik even wat eng. Maar ik heb gemerkt dat het geen probleem was dus dan wen je wel aan het idee.

Ik merk dat ie weinig water gebruikt, ondanks dat het meer stoom geeft dan een regulier strijkijzer.

Het reservoir kun je naar mijn idee het beste op een tafel of zoiets plaatsen. Dan staat het stevig. Vooral als je geen brede strijkplank hebt zoals wij. Anders is het instabiel omdat het apparaat vrij groot is.

Af en toe maakt het apparaat een herrie als het de stoom aan het genereren is. Dit is niet constant.

Kortom ik ben zeer tevreden over het apparaat en zou nooit meer voor een regulier stoomstrijkijzer kiezen. Dit is een topapparaat.

Pluspunten

• lichte strijkbout
  • krachtige stoom
  • snel strijken

Minpunten

• af en toe herrie

Maartenkr 01-12-2016

Verademing

Geschreven voor: Philips GC9315

We hadden al een aantal jaar een stoomstrijkijzer van philips thuis staan.
Hier waren wij altijd erg over te spreken. Deze is helaas gevallen en was niet meer te repareren. Goed gezocht op internet wat we nu moesten kopen en al snel viel mijn oog op de Perfect Care Aqua Pro van Philips.
Tot de dag van vandaag heb ik hier geen spijt van. Het waterreservoir is 2,5 liter groot wat gewoon geweldig is als je veel te strijken heb. En mocht je hem vergeten te vullen kan je onder het strijken gewoon water toevoegen.
Was wel een pluspunt is dat je geen temperatuur hoeft in te stellen.

Het strijken ging bij ons thuis al makkelijk maar met de Perfect Care Aqua Pro Stoomgenerator is het hellemaal een fluitje van een cent.
Klein nadeel is dat hij heel af en toe herrie maakt om stoom te maken.

Pluspunten

• Snel
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• soms het geluid

bibiC 30-11-2016

Mooie stoomgenerator, kwalitatief goed.

Design:
Mooi ontworpen, ziet er stevig en solide uit. Mooie ledverlichting.

Prestaties:
Bijzonder om te ervaren dat er geen temperatuurinstelling nodig is. Het is in het begin even wennen, een vreemd idee, maar voelt toch al snel heel veilig en prettig. Dat het apparaat niet terug op het basisstation gezet hoeft te worden is prettig, dit scheelt tijd en is gemakkelijk. Bovendien is een kreukloos strijkresultaat erg snel en zonder veel moeite verkregen, uiteindelijk toch het belangrijkste.

Praktisch:
Licht in het gebruik, glijdt soepel over de stof. Het grote reservoir is fantastisch. Fijn dat je ook kan zien hoeveel water er nog in het reservoir zit. Het apparaat is gemakkelijk bij te vullen en te ontkalken. De regeling van stoomkracht is erg gemakkelijk. De draagvergrendeling is makkelijk, het maakt het apparaat gemakkelijk - ook heet- te verplaatsen. Voelt ook veilig met kinderen in de buurt. Het geluid valt me erg mee. Handig dat verticaal strijken mogelijk is.

Een van de weinige nadelen is dat het basisstation toch best groot is, ook vanwege de grote tank. Hij past bij ons goed op de strijkplank, maar bij mindere moderne strijkplanken is dit iets om rekening mee te houden.

Conclusie: Fijn apparaat, gemakkelijk in het gebruik, licht qua gewicht en met een goed resultaat. Het grote waterreservoir is prettig. De omvang van het basisstation kan nadelig zijn.

Pluspunten

• Licht in gebruik
  • veilig
  • groot reservoir

Minpunten

• groot basisstation

Mikke 30-11-2016

Veel power, makkelijk strijken kan dus echt

Geschreven voor: Philips GC9315

Erg fijn strijksysteem. Het begint al met het grote reservoir, tussentijds water bijvullen is niet nodig. Sterker nog, ik kan een aantal strijkbeurten doen voordat ik weer bij hoef te vullen.
Geen temperatuur instellen voelt in het begin wat onwennig, maar in praktijk blijkt dat het toch allemaal goed gaat. En zelfs het hete ijzer op de plank laten staan gaan goed, geen ingebrande vlekken inderdaad!
Het strijken zelf gaat erg makkelijk, door de flinke druk/power stomen kan je echt in 1x de stof glad krijgen, ook bij stugge spijkerbroeken.
Het verticale strijken vind ik niet ideaal, en horizontaal met harde ondergrond werkt uiteraard ook een stuk beter.
Het ontkalken is ook super simpel en kost haast geen tijd.
Geen goedkoop systeem, maar al met al kan ik tot nu toe verder alleen maar pluspunten vinden.

Pluspunten

• Veel power
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Flink aan de prijs

Kimmy 30-11-2016

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips GC9315

Een heel fijn strijkijzer. Strijken zou bijna leuk worden. Licht in gewicht en makkelijk in gebruik.

Stefan 30-11-2016

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Philips GC9315

Lichtgewicht, want je zeult het water niet meer mee. Perfect apparaat, heb behoorlijk wat strijkwerk op dagelijkse basis. Absoluut aan te bevelen!!

Pluspunten

• Waterreservoir apart

misty 30-11-2016

stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9315

ik mag de stoomgenerator van the insiders testen en ben er super tevreden over
je kan alles strijken zonder de temeratuur steeds te moeten instellen
ik kan dit product aan iedereen aanraden.

Pluspunten

• geen temperatuur instellen
  • groot waterreservoir

Dennis R 30-11-2016

Gebruiksvriendelijke Stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips GC9315

nu 3 weken deze stoomstrijkijzer. Werkt perfect een opluchting om te strijken! Deze had ik veel eerder moeten hebben.
Super gemakkelijk in gebruik meer hoef je niet te doen.
Vanwege de stoom is deze geschikt voor alle kledingsoorten, dus geen gedoe met temperatuur instellen en per kleding stuk alles aanpassen, gewoon strijken en klaar!
Het grote reservoir is ook ideaal.
Tip voor menig huishouden!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • veel water
  • snel warm

Minpunten

• Prijs?

scs84 30-11-2016

Fijn strijken!

Geschreven voor: Philips GC9315

Het belangrijkste voordeel is dat je de temperatuur niet hoeft in te stellen. Het strijkijzer bezit een optimal temp technologie voor alles stoffen en het werkt echt!!
Daarnaast heeft dit product heeft een groot reservoir van 2,5L; goed voor 3u. strijktijd. Nooit meer tussentijds bijvullen dus! Het strijkijzer heeft ook nog eens een ultra licht gewicht.

Pluspunten

• Groot reservoir
  • ultralicht
  • Optimal temp technologie

Martinloz74 30-11-2016

Strijkt uitstekend en snel.

Geschreven voor: Philips GC9315

Sinds een paar weken in het bezit van de Perfect Care Aqua Pro.

Een hele stap vooruit vergeleken met m'n standaard strijkijzer.
Geen temperatuur instellen, dat regelt het apparaat namelijk zelf.
Alleen watertank vullen, die je overigens niet gauw zal moeten bijvullen(2,5 ltr), en je kunt gaan strijken.

Strijkijzer zelf is licht en geeft al zonder stoom uitstekende resultaten.
Ook is deze is zeer snel op temperatuur, dus het is ook makkelijk om snel tussendoor even wat te strijken.

Een absolute aanrader!

Pluspunten

• Grote watertank
  • Strijkijzer is zeer licht
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Watertank moet na gebruik geleegd worden

GerardVeldhuijs 30-11-2016

Een geliefd apparaat!

Geschreven voor: Philips GC9315

Ik ben overgestapt van een ouderwets strijkijzer zonder stoom naar deze stoomgenerator.

Het verschil had niet groter kunnen zijn. De bout van dit apparaat is superlicht en glijd met gemak over alle soorten textiel.

Omdat ik nog in het bezit ben van een smalle strijkplank staat de stoomunit op de grond, dit is echter geen belemmering daar deze niet heet wordt en het snoer naar het ijzer behoorlijk lang is en er daarom sprake is van voldoende bewegingsvrijheid.

Zelf gebruik ik gedemineraliseerd water, na het vullen van het reservoir is de stoomgenerator snel gebruiksklaar. Door het grote waterreservoir kan je met gemak een hele middag strijken zonder deze aan te vullen, vooral wanneer je gebruik maakt van de ECO stand welke prima voldoet. Het ijzer is te gebruiken op alle soorten textiel, het verstellen van de temperatuur is niet langer nodig omdat er geen kans is op inbranding. Door de stoom en het lichte gewicht van het ijzer is strijken niet langer een arbeidsintensieve klus. Dit apparaat is dan ook zeker aan te raden wanneer men last heeft van een zwakke pols/gewrichten.

Tip: Naast het gewone strijkwerk kan je ook bijvoorbeeld een jasje, blouse of vouwgordijnen zonder veel moeite verticaal stomen/ontdoen van kreukels.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • snel gebruiksklaar
  • geen temperatuurinstelling nodig
  • groot reservoir

Minpunten

• geen

Rickk86 30-11-2016

perfecte stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9315

sinds een paar weken heb ik nu deze stoomstrijkijzer. Wat een opluchting om te strijken! Deze had ik veel eerder moeten hebben.
Super gemakkelijk in gebruik (stekker insteken en aan zetten) meer hoef je niet te doen.
Het grote reservoir is ook ideaal om je was in een keer weg te werken, geen gedoe meer met tussendoor afkoelen, bijvullen, opnieuw opwarmen, als het echt nodig is vul je gewoon bij tijdens het strijken.
zeker een aanrader voor menig huishouden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • lange snoeren
  • tussendoor bijvullen
  • weinig lawaai voor stoom generator

Minpunten

• groot apparaat

fans 29-11-2016

Super stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9315

Wat een geweldig en makkelijk te bedienen stoomgenerator. Je kan moeiteloos alle kleding achter elkaar strijken zonder de reservoir bij te vullen met water, dankzij de grote water reservoir.
Strijken is een eitje geworden doordat je zelf niet meer op de temperatuur hoeft te letten, dat regelt het apparaat zelf, ideaal! Kortom een heel gebruiksvriendelijke stoomgenerator waar je veel plezier mee hebt.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Regelt zelf de temperatuur

MauB 27-11-2016

Niet leuker, wel makkelijker!

Geschreven voor: Philips GC9315

Sinds kort gebruiken we dit stoomstrijksysteem en we zijn erg positief! Versus ons oude apparaat glijdt de bout veel makkelijker over alle stoffen en wordt alles sneller glad. De bout is ook wat lichter en ligt makkelijker in de hand. Het grote reservoir van ruim 2 liter zorgt ervoor dat het niet meer nodig is om bij een volle wasmand tussentijds bij te vullen. En heel handig: hij past zich zelf aan de stoffen aan, dus geen risico meer dat de bout te warm is voor de stof.
Als ik dan toch een puntje van verbetering moet noemen is het het feit dat het waterreservoir vast zit; je moet met het hele apparaat naar de gootsteen. Al is dit dus vanwege de grootte nog maar 1x per keer, toch wat omslachtiger dan een losse tank...

Pluspunten

• Automatisch aanpassen temperatuur aan elke stof
  • Grootte watertank 2,2 liter
  • Lichte bout, glijdt soepel over elke stof

Minpunten

• Vaste watertank

Avhj 24-11-2016

Ideale uitkomst

Geschreven voor: Philips GC9315

Wat een verademing, heb nu een paar keer in no time de was weggewerkt. Vooral de bloesjes waar ik vroeger echt tegenop zag zijn nu lekker snel en super netjes gestreken!
Heerlijk grote watertank, zodat je tussendoor niet hoeft bij te vullen!
Ook een pluspunt is dat je de temperatuur niet hoeft te wijzigen, ideaal voor shirts met een print ook!

Pluspunten

• Grote watertank
  • Geen temperatuur wisselingen nodig

Lielie 23-11-2016

Snel en makkelijk door mijn strijkgoed

Geschreven voor: Philips GC9315

Sinds kort ben ik overgestapt van een normaal strijkijzer naar dit stoomstrijkijzer. Simpelweg omdat het mij makkelijker strijken leek.

Nu ik een aantal strijkbeurten achter de rug heb kan ik zeggen dat het strijkwerk inderdaad makkelijker gaat dan met mijn oude apparaat, het kost minder inspanning om het strijkwerk glad te krijgen. Ik ben blij dat ik ben overgestapt!

Wel is het nodig om een kastje te hebben om het apparaat op te zetten, hij past niet op mijn strijkplank. Ik heb er een krukje voor gevonden - die staat naast de plank.

De stoom is erg heet, dus even wennen en uitkijken -de strijkbout is erg licht wat fijn werkt.

Ik heb geprobeerd om verticaal te strijken, dat werkt minder goed - een ondergrond is toch fijner.

Al met al een goede keuze als je sneller door je strijkgoed heen wilt en het toch strak wilt hebben!

Pluspunten

• lichte strijkbout
  • strijken gaat sneller
  • strijkgoed is erg strak

Minpunten

• apparaat past niet op mijn plank

vdbogert 22-11-2016

Gemakkelijk, licht, snel

Geschreven voor: Philips GC9315

Een perfect apparaat om dat ene klusje waar vele een hekel aan hebben te doen. Het apparaat stelt zichzelf in, geen diverse standen om uit te zoeken welke de juiste is, de strijkbout zelf is zeer licht. Het geheel is compact, makkelijk op te bergen. Stoomfunctie is voldoende, aan één kant strijken en de andere kant is meteen mee gestreken. Al met al, voor mij de perfecte machine!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Compact