Philips SpeedCare GC6616/20 - Reviews

Jiyuu 02-12-2016 Product paar weken in bezit

tevreden

Dit strijkijzer is licht, klein/compact & zeer makkellijk in gebruik.
het toestel is zeer snel warm, en door het grote reservoir, verlies je ook geen tijd met het bijvullen...

Pluspunten

• licht
  • compact
  • snel warm
  • makkelijk in gebruik
  • stil

Minpunten

• draad een beetje stroef

Rokje 16-08-2016

Strijken snel gaat super

Strijken gaat erg snel, het aparaat is snel opgeladen en het reservoir is groot zodat ik niet snel hoef bij te vullen. Ook heeft automatisch kalkreinigingsysteem wat erg prettig. verder ergonisch vormgegeven

Pluspunten

• groot reservoir
  • snel op temperatuur
  • snel strijken

Minpunten

• groot apparaat

hertog john 08-08-2016 Product paar weken in bezit

Gebruikersvriendelijk

7,3
Het is een fijn strijkijzer, en ik heb deze mogen proberen voor een schappelijke prijs.
Ik ben zeer tevreden over het gebruiksgemak. Warmt snel op en geeft verdeeld over zijn hele oppervlakte stoom. Krachtig met veel stoom. Ik had altijd eerst een gewoon stoom strijk ijzer maar met deze kan ik in bijna de helft van de tijd strijken. Ideaal.
Ik moet wel wennen aan het gewicht.
Een minpunt is dat hij veel water verbruikt, maar gelukkig is het maag kraanwater.

Miekebe 06-08-2016 Product paar weken in bezit

Goed toestel maar klein aandachtspunt ontdekt

Toestel warmt snel op en dus moet je niet lang wachten om te beginnen. Geeft goed stoom en strijkt dus snel zonder plooien.
Wel aandachtspunt ontdekt!!! Ik liet mijn strijkijzer rechtstaan tussen twee kledingstukken (of net iets langer)langs mijn generator en een stukje van de reservoir is nu een beetje weggesmolten. Dus altijd de strijkijzer terug goed op de generator zetten en niet er langs.
Voor mij een gewoonte van de gewone strijkijzer.

Wat ook handig is, je kan de strijkijzer vergrendelen aan het onderstuk. Dit is handig als je hem opbergt.

Flosken 04-08-2016 Product paar weken in bezit

Doeltreffend en gebruiksvriendelijk.

Het viel meteen op dat hij kleiner en lichter is dan mijn eerste stoomgenerator. In totaal meer dan 2kg verschil, het strijkijzer zelf 200g (wat niet zo veel is, maar het is compacter en dus wel handiger).
Het opwarmen gaat heel snel. Bij het eerste gebruik kwam er niet veel stoom uit. Maar dat verbeterde na enkele kledingstukken. Bij later gebruik was dit meteen beter.
Ik heb hem al eens ontkalkt (super functie trouwens) wat heel gemakkelijk gaat. De doeltreffendheid kan ik hiervan niet beoordelen, het was eigenlijk nog niet nodig...
Strijken zelf gaat heel vlot. Het strijkijzer zelf maakt enkel stoomgeluid als je niet op een kledingstuk stoomt, dus het strijken is zo goed als geluidloos. Maar... de generator zelf maakt duidelijk en vrij pompend geluid wanneer je stoomt. Ik vraag me zelfs af of dit zo hoort te zijn. Ik heb de promotiefilmpjes bekeken maar deze zijn met achtergrondmuziek. Dus kan je jammer genoeg in deze filmpjes niet nagaan hoeveel geluid deze generator maakt, maar dus ook niet of dit geluid normaal is.
Maar omdat hij zijn werk goed doet, en het pompende geluid best meevalt ben ik echt wel tevreden!
Hervulbaarheid tijdens het strijken ben ik reeds gewoon van mijn oude toestel. Dit is echt handig. Het reservoir is ook voldoende groot. Maar ook niet te groot zodat het niet te zwaar wordt als het gevuld is.
Handig dat je het stoomsnoer kan opbergen, maar mis opbergmogelijkheid voor stroomkabel (wel klittendand om hem samen te binden aanwezig).
Nieuw voor mij is de vergrendeling, zodat het strijijzer niet van de generator kan vallen. In het begin moest ik hier wel aan wennen bij het stijken. Onderaan de plaats waar je strijkijzer op de generator rust is ook een vrij grote uitsparing. Ik zet mijn strijkijzer steeds terug tijdens het strijken. En ik bleef hier dus in het begin steeds haken. Maar het went wel en ik heb mijn strijktechniek snel aangepast.
Voor mij is dit dus een heel nuttige en doeltreffende aankoop geweest!

jella 03-08-2016 Product paar dagen in bezit

zeer goed prijs/kwaliteit

Het is een heel licht en comfortabel toestel. Een groot pluspunt is dat het heel snel opwarmt. Ik vind het alleen wat vervelend dat je het waterreservoir niet kan vullen aan de kraan maar dat je steeds een kan nodig hebt. Ook het trillende geluid en gevoel is een beetje lastig. Het is een zeer krachtig strijkijzer en strijkt perfect. Het strijkt zeker even goed als de duurdere varianten

davydesutter 02-08-2016 Product paar weken in bezit

Eenvoudig en licht toestel

Dit is een zeer licht en compact toestel om te gebruiken. Snel in opstart en door het handige reservoir kan je dit verder bijvullen en ondertussen gebruiken.

Zeer veilig toestel ook omdat je dit vooraan kan vergrendelen op het reservoir.

Goede stoomkracht en dit resulteert in mooi gestreken was. Zeer tevreden.

Lies Casseau 02-08-2016 Product paar weken in bezit

Helemaal tevreden!

Gemakkelijk hanteerbaar toestel, vergrendelknop is handig! Snel klaar/warm en perfecte strijkprestatie voor alle stoffen.

chocolaatje 02-08-2016 Product paar weken in bezit

philips speedcare stoomgenerator

Kan er met gemak 18 kledingstukken met continu stoom mee strijken als ik het waterreservoir gevuld heb tot max. Je hebt geen verlengsnoer nodig en de strijkijzer ligt goed in de hand.

elver 01-08-2016 Product paar weken in bezit

handig in gebruik !

supertevreden over dit toestel,licht en handig in gebruik.zelfs de dochter van 14 kan strijken ermee,terwijl ze zich daar vroeger niet aan waagde!ook geschikt voor linkshandigen en bijvullen erg handig.tijdens stomen steeds soort gereutel hoorbaar,dat is enige wat mij een beetje stoort! ontkalking nog niet uitgeprobeerd...

Helscha 01-08-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig snel gladde was!

Het is een geweldige strijkijzer, maar dat mag natuurlijk ook wel voor die prijs!
Ik ben zeer tevreden over het gebruiks gemak. Warmt snel op en geeft goed verdeeld over zijn hele oppervlakte stoom. Veel stoom, en met kracht! Ik had altijd een gewoon stoom strijk ijzer, met deze kan ik in bijna de helft van de tijd strijken. Ideaal. Wel is hij erg zwaar, soms heb ik mijn twijfels of mijn strijkplank al dat gewicht wel aan kan. En hij gebruikt veel water, gelukkig mag er kraan water in.

dgoossens 30-07-2016 Product paar dagen in bezit

prijs/kwaliteit zeer degelijk toestel

In eerste instantie viel ons op dat het toetestel vrij klein was, en zeker in verhouding met ons vorig strijkijzer. (Calor Pro Express total).
Het toestel licht echter heel goed in de hand en het is vrij licht.

Het verschil in bar tov ons vorige (wat 6bar is), is niet echt merkbaar.

Verder is het toestel snel op temperatuur.
Strijken gaat heel vlot, en is inderdaad makkelijk te gebruiken met alle types stof.

Prijs/kwaliteit zeer degelijk toestel.

RB9308 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

Heeft er nog iemand een mand strijk :-)

Zalig om mee te strijken, licht in gewicht, makkelijk hanteerbaar én navulbaar - het is bijna jammer als de strijk op is ...

m. blom 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

lekker makkelijk strijken!

Ik heb dit strijkijzer zaterdag opgehaald en van de week al twee maal mee gestreken. Het viel me in eerste instantie op dat het apparaat zo groot/kolossaal is. Maar door de papieren ff door te nemen was ik na twee minuten al volop aan het strijken. Dit gaat met dit apparaat zeer snel en ook kreukels verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ben echt zeer tevreden.

Wendy 27-07-2016 Product paar weken in bezit

zeer goed toestel

vandaag verschillende hemden gestreken van mijn echtgenoot, vroeger deed ik een kwartier over 1 hemd van hem. Nu met dit toestel deed ik er minder dan vijf minuten over en het was zelfs beter gestreken in vergelijking met mijn oude toestel

MamaMiep 26-07-2016 Product paar dagen in bezit

Superfijn artikel

Het is een super goed en snel apparaat , gemaksvriendelijk en altijd gebruiksklaar binnen 2 minuten ...
Het strijkt hartstikke fijn , de zool vliegt over mijn hemdjes , blouses en jurken !

CecileS 26-07-2016 Product paar dagen in bezit

Snel strijken

Eindelijk een apparaat waardoor ik snel mijn strijk heb weggewerkt.
Het ligt licht in de hand wat ook een groot voordeel is.
Het is makkelijk om tussendoor water bij te vullen.
Kortom een aanrader!

Zoebowie2004 26-07-2016 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijk en gebruiksvriendelijk

Via Insiders mag ik het strijkijzer 3 weken uittesten. En eindelijk een strijkijzer waarbij ik niet beide kanten van shirts hoef te strijken, leg de shirts goed en strak neer strijk er 1x over en het is aan beide zijden gestreken ideaal Aangezien strijken mijn hobby niet is maar noodzaak. Hij is makkelijk in gebruik binnen nog time op temperatuur, tussendoor kan je water bijvullen zonder te verbranden en het ontkalken is ook zo gebeurd zonder poespas dus ja qua gemak en snelheid een prima apparaat voor een redelijke prijs.

Lore3 26-07-2016 Product paar weken in bezit

Vlot strijken met een mooi resultaat

Mooi design. Handige opbergruimte voor het stoomsnoer, en een bandje om de stroomkabel samen te binden. Ook licht om te dragen, en handig dat er een vergrendeling is zodat het strijkijzer er niet kan afvallen bij het uithalen of wegbergen.
De vulopening van het reservoir is groot genoeg, maar een afneembaar reservoir zou ik nog handiger vinden. Het reservoir is ook voldoende groot om een hele mand te strijken, en indien niet, kan je tussendoor gewoon bijvullen. Het minimum waterniveau om te kunnen stomen is wel redelijk hoog, waardoor er altijd nog een redelijke “rest” water in zit als je toch al moet bijvullen.
Het toestel warmt snel op, het ijzer zelf is licht om vlot mee te werken, en het strijkresultaat is zeer goed. Jeansbroek hoef je maar aan één kant te strijken: ook de achterkant ziet er heel glad uit. De uitsparing voor knopen van een hemd zou ik nu niet meteen als een must aangeven, maar het is wel handig.
Om te stomen moet je de knop onderaan het handvat ingedrukt houden. Er kan ook een stoomstoot gegeven worden door te “dubbelklikken” op de knop. Je kan dit wel niet 2 keer kort na elkaar doen, er moet wat tijd tussen zitten. Ik zou het handiger vinden als voor die stroomstoot een aparte knop voorzien zou zijn. Nu gebeurt dit soms per ongeluk, als je even de stoomknop loslaat en te snel weer indrukt.
Het grootste nadeel voor mij heeft te maken met het “lock-systeem”: ik ben met mijn vorige toestel gewoon om het strijkijzer tussenin telkens terug op het toestel te plaatsen, om te vermijden dat het zou omvallen. Maar bij de Philips Speedcare zit de richel van de vergrendeling onderaan in de weg waardoor dit helemaal niet vlot gaat. Je kan het ijzer ook wel wat lager neerzetten, waar ook precies nog een uitsparing is, maar dit vertrouw ik toch niet helemaal. Maar het ijzer is op zich wel stabiel genoeg om rechtop te laten staan i.p.v. plat te zetten op het toestel, dus misschien moet ik enkel mijn gewoonte wat aanpassen.
Dus over het algemeen ben ik zeer tevreden over het strijken met dit toestel: licht en vlot in gebruik, en een snel en mooi strijkresultaat.

henrietta01 25-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi strijkresultaat ...

Ik heb dit apparaat nu 2x keer gebruikt. Het valt mij op dat het zeer licht strijkt en dat het kledingstuk er als nieuw dan uitziet., Echter wel een maar....als je er zelf een vouw instrijkt dan krijg je deze er niet uit met het stoomapparaat. Ik mis dan eigenlijk ,net zo als een gewoon stoomapparaat zonder waterreservoir, een spray knopje waarop je water op de vouw kunt sprayen. (of opletten dat je goed strijkt..haha) Verder moet je goed op de vergrendeling letten dat hij vast zit en je stoomapparaat goed laten afkoelen. Dus niet direct opruimen anders smelten de rubbers waarop hij opgeborgen moet worden.
Verder had ik als minpuntje dat het stoomwater op de grond lag wat door de strijkplank druppelde.(volgende keer dus minder stoom gebruiken...even wennen)