Tefal Stoomgenerator Fast Heat up - Easycontrol GV7556

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Stoomgenerator Fast Heat up - Easycontrol GV7556 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Plonkie 07-10-2018

Aan/uit knop blijft hangen en lekt vaak water

Product nu een kwartaal en is net weer terug gestuurd voor reparatie. Bij aan doen gaan alle lampjes branden en krijg je het app. ook niet meer uit. Alleen maar als je de stekker eruit haalt. Vervolgens stekker er weer in en ja hoor dat gaat die aan. Dan is het vervolgens ook weer een lange adem hebben alvorens met het indrukken van de stoomknop. Maar eenmaal aan werkt die super, geen gezeur meer met het regelen van graden. Wel jammer is dat er soms halverwege het strijken een hele bulk water uitkomt, waardoor het kleding stuk zeiknat is op die plek.

Pluspunten

• Geen graden meer in te stellen
  • Tussendoor watervullen (vaak niet eens nodig!)
  • Grote watertank

Minpunten

• Aan/uit werkt slecht
  • Lekt water
  • Geeft soms hele stoot water op je kledingstuk
  • Zwaar en groot

Simon 06-08-2018

Storingsgevoelig

Prima apparaat maar helaas met een softwarefout. Volgens Tefal zouden apparaten die na week 32-2017 zijn gemaakt deze fout niet meer hebben. Maar apparaten die je nu bijvoorbeeld bij Coolblue koopt vertonen deze problemen nog steeds.

Pluspunten

• Gebruikersgemak

Minpunten

• Betrouwbaarheid

Annienas 19-06-2018

Makkelijk in gebruik

Heel prettig om te strijken van kledingstuk naar kledingstuk zonder je instellingen tussendoor te hoeven te veranderen of van te voren eerst sorteren op materiaal. Verder is het vullen en dus ook tussentijds vullen erg gebruiksvriendelijk. Er gaat veel water in, dus tussentijds vullen is alleen noodzakelijk als je een mega berg strijkwerk hebt (laten liggen ;-p ).

Pluspunten

• Automatische temperatuurregelaar
  • Water tussendoor bijvullen
  • Watervullen gemakkelijk

Minpunten

• Groot

Claudia 20-04-2018

Strijken wordt een plezier met dit strijkijzer

Strijken is nooit mijn hobby geweest maar met dit strijkijzer vind ik t nu zelfs n plezier. Wat n geweldig strijkijzer! Mijn grootste uitdaging was altijd lange mouwen van een overhemd strijken, nu geen probleem meer omdat je met de extra stoomknop maar aan één kant hoeft te strijken. Je hoeft de mouw dus alleen maar goed neer te leggen , ijzer erover en klaar. Handleiding is wel n beetje onduidelijk: ik had de fout gemaakt om na het strijken meteen de kalkopvanger los te draaien en verbrandde me aan de stoom die vrijkwam: niet doen dus! Eerst laten afkoelen vóórdat je de kalkopvanger losdraait. Kalkopvanger is ook handig zo hoef je geen filters meer te vervangen of t apparaat op zn kop te houden. Ik kan de Tefal zeker aanraden, je zult je afvragen hoe je t ooit zonder hebt kunnen doen!

Pluspunten

• Extra stoomknop dringt diep door
  • Glijdt gemakkelijk over stof
  • Geen temperatuur instellen
  • Kalkopvanger

Wilfried 17-01-2018

Nadat mijn vorige Tefal stoomgenerator steeds in de storing sprong en de garantie inmiddels verlopen was had ik besloten om de GV7556 te kopen. Na ongeveer 3 weken gebruik heb ik bij deze exact dezelfde problemen. Namelijk na enige tijd in gebruik gaan alle lampjes branden en springt hij in de storing. Volgens Tefal zou dit kunnen gebeuren als je de stoomgenerator gebruikt uit een koude toestand en/of omgeving. En dat dit minder of niet zou optreden in de zomer. Ik heb nog nooit zo een kletskoek verhaal gehoord. Mijn stoomgenerator staat bij mij op zolder. En daar vriest het niet of zo. Strijken gaat het hele jaar door. Dit is gewoon een ondeugdelijk product. Ik begrijp dan ook niet hoe andere mensen dit product zo goed beoordelen. Voor mij na 2x een Tefal geen 3e meer. En deze ga ik terug brengen.

Minpunten

• springt steeds in de storing

Naud 09-05-2017

aan/uit knop blijft hangen; lekt water

Mijn vorige Tefal stoomstrijkijzer was goed bevallen, maar helaas na jaren dienst aan vervanging toe. Vanwege goede eerdere ervaringen opnieuw gekozen voor Tefal, maar wat een deceptie. Aan het begin van het strijken, lekt'ie steevast kalkwater, waardoor op mijn witte bloezen direct lelijke kalkvlekken zitten. Work around bedacht door eerst even 'in te strijken' op een oude theedoek, totdat de strijkijzer niet meer lekt, maar ja gedoe natuurlijk waar je eigenlijk niet op zit te wachten.
Als klapper op de vuurpijl, blijft sinds dit weekend de aan/uitknop vastzitten en is het apparaat niet meer aan te krijgen. Slechts 3 maanden oud! Kortom: slecht product.

Pluspunten

• groot reservoir
  • simpel te ontkalken

Minpunten

• kwetsbare aan/uitknop
  • lekt kalkwater aan begin

strijker 12-04-2017

geen instelbare temperatuur

omdat niet alle stoffen dezelfde temperatuur vragen bij het strijken vind ik het lastig dat de temperatuur niet instelbaar is. Ik snap zelfs niet dat er apparaten bestaan zonder regelbare temperatuur

P.v.d.G. 13-12-2016

Prima apparaat

Gebruiks vriendelijk apparaat, ligt goed in de hand. Je behoeft niets in te stellen en in 2 minuten gebruiks klaar.

Minpunten

• Zeer beknopte gebruiks aanwijzing.

groby 09-09-2016

Geweldige stoomgenerator

Dit is een geweldig apparaat, je hoeft je niet meer druk te maken om de temperatuur instelling, hij staat zéér stabiel op zijn kant door de grote achterkant. Strijken is echt een fluitje van een cent geworden, hij is snel, heeft een ruime watertank, kortom: ik ben zéér blij met deze aankoop. Voorheen had ik er eentje van een Duitse discounter, maar het verschil is groot, dat is de prijs natuurlijk ook, maar ben blij dat ik dit keer wat meer heb uitgegeven.

Pluspunten

• geeft veel stoom
  • staat zeer stabiel

Minpunten

• kan niks bedenken

BS 01-05-2016

Perfecte stoomgenerator

Nog nooit zo'n degelijk en handig apparaat gehad, echt een aanrader ! Door de stof "voelt" het strijkijzer, dus de temperatuur hoeft niet meer handmatig geregeld te worden. Ook de stoom is uit veiligheidsoverwegingen niet meer constant, dus minder kans op verbranding.