Philips GC8625

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8625 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

restless 11-08-2016

Dit product doet perfect waarvoor het bedoeld is

Geschreven voor: Philips GC8625

Ondanks dat ik niet echt veel lol beleef aan het strijken is het met deze machine een heel stuk makkelijker geworden. Zeker als je een "traditioneel" (stoom)strijkijzer gewent bent is dit een verademing. Ideaal dat je niets in hoeft te stellen en dat je de strijkbout gewoon met de zool op de plank kunt laten staan als je je kledingstuk verplaatst of een nieuw kledingstuk op de strijkplank legt

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snel klaar

Roosenbrand 04-08-2016

Mooi design, heerlijk makkelijk strijken

Geschreven voor: Philips GC8625

Het design viel als eerste op. Nooit gedacht te zeggen dat ik een Strijkijzer mooi zou vinden :-) De kleurencombinatie wit-paars staat ook erg mooi. Groot. Ja groot dat Was ook mijn eerste gedachte. En gevuld met water, overigens ideaal zo'n groot reservoir, is hij ook best zwaar en niet super makkelijk te dragen. Maar het lukt en dat is prima. Aan de slag, met mijn oude strijijzerervairng in mijn achterhoofd. Alles wijzigt zich vanzelf. Handleiding erbij Is voor mij in ieder geval overbodig. Wat ik eerder al aangaf, een heerlijk groot waterreservoir. Mijn partner draagt voor werk overhemden en blouses dus strijkgoed is continu aanwezig. Zo ook nu. Een mooie stapel overhemden en blouses. Het strijkijzer Is zo opgewarmd. Leuk detail is het oplichtende blauwe licht als hij opwarmt. Zodra deze blijft branden Is hij opgewarmd. Bij het pakken van het strijkijzer valt gelijk op hoe licht hij aanvoelt. Eenmaal aan het strijken valt ook op hoe gemakkelijk het gaat. Lekker wendbaar strijken. De knop voor stoom zit op een makkelijke plek, onder je hand. Ik heb wat sneller last van mijn gewrichten in mijn handen maar dit hindert niet. Goed teken dus! Ik heb alles lekker gemakkelijk en snel glad kunnen strijken en ben zeer positief over dit strijkijzer.

An 31-07-2016

topstrijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8625

Ik ben na 2 weken zeer tevreden over dit strijkijzer. Licht in gewicht, snel en nauwkeurig strijkresultaat. Mooi vormgegeven. Direct na uitpakken gebruiksklaar. Fijne grote watertank waardoor je niet steeds hoeft bij te vullen. Lang snoer wat makkelijk is op te bergen. Een minpuntje het kalkstaafje is wat lastig er uit te halen, maar dat maakt het plezier in het strijken niet minder.

kimski80 27-07-2016

Strijken was nog nooit zo leuk!

Geschreven voor: Philips GC8625

Nu vind ik strijken nog steeds niet leuk, maar de Philips GC8625 maakt het wel een stuk beter! Grote voordelen zijn het grote waterreservoir, bijvullen tijdens de strijk is niet meer nodig. Ook vind ik het erg fijn dat het strijkijzer de warmte automatisch aanpast aan de stof. Geen gedoe meer met keuzeprogramma's en het kapot strijken van je was is bijna onmogelijk. Het is wel even wennen dat je je strijkijzer niet meer recht op kan zetten, maar terug in de houder, óf op je strijkplank kan ook (toen ik dat doorhad, was dit minpuntje meteen vergeten). Zijn er dan ook minpunten? Ja, ik ben best kritisch maar voor dit geld verwacht ik wel heel veel. Ik vind het totale apparaat heel lomp/groot. Ook zit er een hele summiere omschrijving/handleiding bij, waardoor je veel zelf moet uitvogelen. Bij mij werkt de stoomknop niet (om deze niet steeds te hoeven indrukken, kun je hem voor langere tijd inschakelen) en ik vind dat er toch aardig wat 'herrie' uit het apparaat komt. Tot slot wordt mijn strijkplank drijfnat. Het is een fijn apparaat, strijkt licht (het ijzer is heel licht) en gaat soepel over de stof heen. Ik ben sneller door de was heen en het is een vriendelijk apparaat, maar voor dit geld had ik toch meer kwaliteit verwacht in het eindresultaat.

Mamonosolb 27-07-2016

Genot om te strijken :)

Geschreven voor: Philips GC8625

Nu ruim een week aan het strijken met die top product. Heerlijk is het! Strijkken gaat veel sneller dan normaal.

Ten eerste ziet het apparaat er al mooi uit. Het staat veel steviger, dan mijn vorige strijkijzer. En schuift niet op de strijkplank.

Ten tweede is het strijken veel eenvoudiger geworden. Je hoeft niets in te stellen, kunt dus gewoon zonder na te denken over alle stoffen strijken. Je kunt ook constant blijven stomen, maar veel is niet nodig om het gewenste resultaat te behalen. Spijkerbroeken die ik normaal lang moet strijken en stomen, zijn nu binnen een mum van tijd klaar.

Ten derde was het even wennen het neerzetten van het strijkijzer op het strijkvlak maar het is een genot. Ik was in eerste instantie bang dat er een gat zou branden in de strijkhoes, maar niet dus. Ideaal!

Ten vierde hoef ik niet meer om het kwartier nieuw water te halen. Heerlijk zo'n grote watertank, daar kan ik mijn hele was in één keer mee strijken.

En als laatste topper.....het systeem schakelt vanzelf uit na een tijdje. Dit was bij mijn vorige niet en dan moest ik nog wel eens omkeren of iemand thuis bellen om het uit te zetten.

Dit is dus voor mij het ideale strijkijzer, waardoor ik weer zin krijg in strijken ;)

Naomi83 25-07-2016

Perfecte strijkijkzer

Geschreven voor: Philips GC8625

Er is een wereld voor mij open gegaan. Ik heb nog nooit zo'n goede strijkijzer gebruikt. Ik vind het handig dat ik alles mee kan strijken zonder steeds de temperatuur te hoeven bijstellen.

Martinique1 25-07-2016

Perfecte PerfectCare

Geschreven voor: Philips GC8625

Als gebruiker van het oude model PerfectCare erg nieuwsgierig geworden naar het nieuwe model en het blijkt dat deze toch wel op veel punten verbeterd is. Iets meer Bar dus makkelijker en sneller kreukvrij strijken. De strijkbout is lichter en handzamer. Waar ik erg blij mee ben is de mogelijkheid om een "dubbelklik" te doen op de stoomknop en dan 13 minuten onafgebroken stoom te krijgen, ideaal voor het strijken van beddengoed en/of overhemden.
Zeer makkelijk te ontkalken en ook bij dit model hoeft de temperatuur niet ingesteld te worden. Een zeer groot waterreservoir van 2 1/2 liter. Echter is deze niet afneembaar zoals bij het oude model. Het is niet handig als je het hele apparaat onder de kraan moet houden, ik gebruik voor het vullen een maatbeker.
Geen nadeel, maar wel wennen dat de strijkbout geen "kontje" heeft om hem tussendoor even neer te zetten.

Peanuttie83 24-07-2016

Super Uitvinding

Geschreven voor: Philips GC8625

Met een xxl gezin heb je strijk teveel...4 kids en een man die dagelijks overhemden draagt....
Ik liet het altijd liggen omdat het zoveel werk is...En alleen maar meer werk werd...Nu gaat de strijkijzer bijna iedere ochtend aan en wordt er weer een hoopje weggestreken...Het gaat zo makkelijk..De strijkbout zweeft over de was heen en het is zo gedaan....Tijdbesparend!

idv 22-07-2016

Aangenaam verrast!

Geschreven voor: Philips GC8625

Deze strijkijzer heeft ons aangenaam verrast. We mogen het product test en hadden daarvoor een oude 'gewone' stoomstrijkijzer. Wat een verschil!

De PerfectCare Aqua glijdt zo over elke stof, je hoeft zelf niet veel meer te doen. Het reservoir is groot, maar dat is ook wel handig (bijvullen niet nodig). Het kan bij ons gewoon op de strijkplank staan.

Het apparaat is heel snel klaar voor gebruik. Water vullen, aanzetten, even wachten en klaar! Als de stoomgenerator aan staat maakt het wel geluid, maar dat is zeker niet de hele tijd.

De hendel om de stoom aan te zetten is heel gevoelig, waardoor je de stoom ook wel eens per ongeluk aanzet. Verder is de kabel vrij stug en kan gedraaid zitten.

Wij zijn heel blij met deze strijkijzer, echt een aanrader!

egbert 22-07-2016

Erg groot, niet mijn ding

Geschreven voor: Philips GC8625

Dit is voor mij geen blijvertje. Heb geen idee waar ik het reservoir neer moet zetten tijdens het strijken. Heb hem op een tafeltje staan maar dan komt steeds de warme stoomsslang tegen mijn been. Ook vind ik het onhandig dat als het het strijkijzer van de unit afpakt dat je dan al heel snel de stoomknop indrukt, vind ik wat gevaarlijk.

Wat wel handig is is dat je geen temperatuur meer in hoeft te stellen.

Het apparaat op zich strijkt super.

Suuske1980 21-07-2016

Super in gebruik

Geweldig ding!
Ik heb een hekel aan strijken maar met deze Philips wordt het zeker een hobby.
Makkelijk in gebruik en vlieg over de was heen.
Een genot om mee te strijken

Vonneke2 19-07-2016

Snel strijken maar wel veel herrie

Geschreven voor: Philips GC8625

Super snel strijken, groot water reservoir, snel opgewarmd en niet wisselen van temperatuur bij verschillende stoffen.
Nadeel, maakt erg veel lawaai.
Voor mij echt een blijvertje :)