Braun Carestyle IS 5042 WH Easy - Reviews

1 liter
Continu navulbaar
Gebruiksklaar in
2 min.

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

ducygne 01-02-2016

Om te beginnen klopt het wat je in veel reviews leest, wat een aanwinst is een stoomgenerator. Ik had er tot op heden geen ervaring mee maar na een kleine (probeer)strijk kan ik al concluderen dat het strijken echt eenvoudiger gaat. En met een beter resultaat! Ik ben nu al helemaal blij met deze aankoop:)

In eerste instantie had ik een Philips of Tefal in gedachten. Waarom dan toch een Braun? Omdat ik het 'basisstation' compacter vind. Philips heeft ook wel compacte modellen maar die werken met een kalkfilter waardoor je geregeld een nieuwe kalkfilter moet kopen. En op deze extra kosten zit ik niet te wachten. De Braun is (relatief) compact en heeft een kalkverzamelaar.

Waarom dan de Braun IS 5042? Omdat je bij de IS 5022 handmatig de temperatuur moet instellen, bij de IS 5042 en IS 5043 gaat dit automatisch. De IS 5043 heeft dezelfde specificaties als de IS 5042, alleen kan bij eerstgenoemde het strijkijzer worden vergrendeld aan het 'basisstation'. Dit, en de paarse kleur, vond ik een meerprijs van 40-50 euro niet waard. Vandaar dat de keuze is gevallen op de IS 5042. Tot nu toe ben ik tevreden met mijn keuze. En mocht de IS 5042 uiteindelijk toch niet bevallen? Dan geldt er momenteel een probeertermijn van 100 dagen en ontvang ik het aankoopbedrag terug.

Wat zijn de eerste ervaringen na een kleine (proef)strijk:
+ compact
+ strijkijzer ligt goed in de hand / licht strijkijzer
+ goed strijkresultaat
+ stand-by modus na ca. 10 minuten
+ strijken doe je nu met een lach
- waterreservoir is vast en heeft een smalle 'brievenbus' als vulopening
- stand-by modus na ca. 10 minuten, veiliger zou het zijn als het apparaat helemaal uitschakelt
- nieuwe strijkplank nodig om de stroomgenerator veilig neer te kunnen zetten (dit ligt uiteraard niet specifiek aan de Braun;))

Het apparaat ziet er solide uit en is 'made in Germany'. Of dit een garantie is voor een duurzame en degelijke relatie zal de tijd moeten leren. Vandaar dat ik de degelijkheid als 'nvt' heb beoordeeld.

Rene 28-12-2017

Lichtgewicht

Fijn en mooi strijkijzer, komt goede sterke stoom uit. Verder is het apparaat niet zwaar en klein om op te bergen.

Pluspunten

• Sterke stoom
  • Snel warm

Minpunten

• Maakt veel geluid bij opwarmen
  • Watertank zit vast, vullen met maatbeker

Bob 05-11-2016

Makkelijk en strak Design.

Makkelijk en mooi apparaat om mee te werken, eerste indruk was het mooie en strakke design. Maar naar een aantal keer strijken kwam ik er achter dat hij naast zijn mooie en strakke design ook nog eens makkelijk strijkt zonder instellingen van temperaturen. Top en voor mannen makkelijk!

Pluspunten

• Geen instellingen nodig
  • voldoende stoomkracht

Minpunten

• waterbak niet uitneembaar

Rob 04-05-2018

Stevig, degelijk strijkijzer, strijkt snel en soepel

Na lang overwegen toch gekozen voor dit strijkijzer vanwege de goeie specificaties. Veel druk (6 Bar), flink vermogen (2400 Watt) en automatische temperatuurkeuze.

Pluspunten

• Hoge druk
  • Automatische temperatuurkeuze

Minpunten

• Materiaalgebruik

Anthonia 18-04-2018

. prima om nog de hardnekkigste plooien glad te krijgen

elegant van model, niet te zwaar in de hand. Vormgeving is mooi ook de kleur van het apparaat is prettig en past overal.

Pluspunten

• ja, ik beveel dit apparaat aan.
  • Ook de extra knop om wat meer stoom te genereren
  • gewoon heel praktisch!

Rob 09-04-2018

Moeite loos

Makkelijk strijkijzer. Licht goed in de hand, door het gebogen ijzer makkelijk me te strijken. Door de iCare tech technologie kan je materialen niet verbranden. Makkelijk! ook voor mannen

Pluspunten

• Kiest zelf z'n instellingen
  • Gebogen onderkant

Minpunten

• Prijzig, maar je hebt wat

Robert 26-03-2018

Licht, handig in gebruik

Strijkt super goed, snel en glad. Is ook makkelijk te reinigen d.m.v. de Calc clean. Prijs kwaliteitverhouding is ook prima. Beveel de Carestyle 5 echt iedereen aan.

Pluspunten

• snel
  • glad

Ni 20-03-2018

Lichte strijkijzer

Na altijd een strijkijzer met ingebouwde waterreservoir te hebben gebruikt, is de overstap naar deze een verademing. Altijd voldoende water in het reservoir, strijkijzer is licht en geen regelknop meer nodig!

Pluspunten

• lichte strijkijzer
  • bediening is ultra simpel

Minpunten

• nog niet ontdekt

ientje 14-03-2018

SUPER FIJN STRIJKIJZER!

Ik heb door veel onderzoek op het internet gekozen voor dit product en ook de cash back actie van braun speelde daarbij een rol. Zeker waar voor zijn geld!

h.lubbers 24-12-2017

In ene is strijken mijn hobby geworden!

Prima strijkapparaat, werkt lekker licht en doet absoluut wat het belooft! Kreukels vliegen als het ware uit de kleding.

Pluspunten

• strijkt licht en kreukels zijn snel wel

Minpunten

• nog niet ontdekt

Tadeusz 03-12-2017

Strijkijzer is top

Braun carestyle 5 strijkijzer generator. Top apparaat in gebruik. Geeft goed atoom af. En is niet zwaar. Ik heb voor dit apparaat gekozen omdat onze vorige strijkijzer vlug kapot ging. En die was van een ander merk. Nu benieuwd hoe lang deze mee gaat.

Pluspunten

• Handig
  • Wordt snel warm

• Groot

Yvonne 24-09-2017

Een verademing:

IJzer glijd zeer soepel over al het wasgoed, kreukels zijn er na de eerste ronde uit, Ik heb mijn strijk in de helft van de tijd in wasmand liggen.

Pluspunten

• IJzer glijd vooruit net goed als achteruit
  • veel stoom

Minpunten

• vormgeving

Mazhar 21-09-2017

Strak product

Mooi design! Andere merken hebben maximaal 2 jaar garantie maar braun heefte 4 jaar garantie ! Dus geen tefal of philips voor mij maar Braun.!

melanie 09-09-2017

braun

Ik heb het apparaat gisteren gekocht bij bcc . ik had hiervoor een Philips met dit apparaat bleef ik problemen houden met het anti kalk systeem. Ik mocht deze omruilem
Duitse degelijkheid/ strijkijzer zelf voelt licht/ aan geen poespas /strak design alle functie die voor mij wenselijk zijn/ en 50 euro cash back/ waren de rede tot kopen van dit product.

Elly van der Borgh 07-09-2017

lichtgewicht

Kreeg een uitgebreide demonstratie in de winkel en mocht het zelf ook proberen ook de verder een prettige uitleg is een pluspunt

Pluspunten

• demonstratie
  • uitleg

Minpunten

• nog niet bekend

Ellen 06-09-2017

Braun supercare 3

ik ben helemaal blij met mijn aankoop. Braun supercarewerk werkt snel en strijkt perfect, koersontwikkeling gewoon kopen !

Pluspunten

• Werk snel
  • Goede stoomafgifte.

Minpunten

• Kan de strijkbout niet vergrendelen

Murat 06-09-2017

Krachtige stoom apparaat

Mooie apparaat voor een goede strijk ervaring. Ik voelde prima tijdens het strijken. Heel lichtjes over de kleding en de kleding wordt mooi gestreken.

Corinne 30-07-2017

Mooi apparaat, strijkt prima

Wat een heerlijk fijn apparaat! Ik heb voor dit apparaat gekozen om de reden dat ik een lichte en niet te grote stoomgenerator wilde. Deze is 'klein maar fijn'. Ik vind alle andere stoomgeneratoren vaak zo lomp/groot. Hij moet ook normaal op de houder van mijn strijkplank passen, terwijl ik ook een speciale strijkplank daarvoor heb.

Moderne uitstraling (de strijk moet toch gedaan en dan is het fijn om een mooi ogend apparaat te hebben). Strijkt perfect met stoom, zonder stoom redelijk. Wil je de kreukels er echt uit hebben, moet je echt de stoom gebruiken anders lukt dit niet en strijk je het alleen maar glad. Klein minpuntje vindt ik dat. De temp. is dan niet de top. Wanneer je iets langer stoom wilt dan moet je de stoomknop onder het handvat 2x achter elkaar indrukken dan houdt dit enkele seconden aan.
Bout ligt licht in de hand en strijkt licht.

Klein minpuntje: het waterreservoir is 'maar' 1 liter, dus sneller leeg en is niet afneembaar.
Maar al met al weet ik zeker dat ik met dit apparaat veel plezier ga krijgen!

Pluspunten

• Licht
  • Snel op temperatuur
  • Strijkt prima met stoom
  • Mooi apparaat

Minpunten

• Kleiner waterreservoir
  • Waterreservoir niet afneembaar

Elisa 13-03-2017

Degelijke uitstraling

Drie apparaten getest en na een week retour gestuurd. De Braun Carestyle IS 5042 WH Easy kwam als beste uit de bus.
Degelijk apparaat. Doet wat ze moet doen. In twee minuten op temperatuur en geschikt voor alle textielsoorten. Makkelijk te ontkalken. Kortom een prima apparaat, ook gezien de kwaliteit/prijs.

Pluspunten

• Degelijke
  • Snel op temperatuur
  • Geschikt voor alle textielstoffen

Cuneyt Kocak 17-11-2016

Snel, fijn, mooi en licht

Hiervoor Philips en Tefal gehad. Ik dacht dat Braun minder zou zijn dan die twee maar nee hoor! Deze carestyle strijkt 2 x beter en krachtiger! Ik ben zo blij hiermee. EN deze is vele malen stiller tijdens pompen.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi
  • Snel