Philips PerfectCare Elite GC9642/60 Stoomgenerator - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Evelyn 19-05-2023

Geen stoom- maar een watergenerator

Na veel lezen op internet kwam ik uit op deze stoomgenerator. In het begin was het echt een fantastisch apparaat. Tot er na een jaar of 1,5 steeds vaker water uit de zool kwam in plaats van stoom. Geen idee waarom. Op de site van Philips lees ik dat het een van de veelgestelde vragen is. Nieuwe strijkplank gekocht die beter geschikt is voor strijken met een stoomgenerator, op de ECO-stand… niets helpt. Heel jammer, want het is een mooi apparaat verder. Ik heb er niets aan zo. Het blijkt dat veel meer mensen deze ervaring hebben. En dat het na de garantieperiode ontstaat. Omdat hij steeds als beste koop uit de test komt, had ik hem gekocht. Ook omdat hij van Philips is, had ik dit niet verwacht.

Pluspunten

• Ontkalken gaat makkelijk

Minpunten

• Spuit water in plaats van stoom
  • Snoer moeilijk op te bergen

Thielsan 05-12-2020

Resultaat valt tegen

Mooi product. Het product staat automatisch op de juiste temperatuur Niets meer in te stellen. Het product is best zwaar. Strijken gaat fantastisch maar dan: het product produceert veel te water in de stoom. Mn strijk is erg nat. De slang wordt erg warm tot onplezierig heet en de onderkant van mijn dure brabantia strijkplank wordt zeiknat. Ik merk dit goed omdat ik zittend strijk en de druppels op knieen en voeten valt.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Strijkt goed
  • Strijkijzer is erg ligt

Minpunten

• Teveel vocht op wasgoed ( tank is heel snel leeg)
  • Veel teveel vocht onderzijde plank
  • De slang wordt erg (te) heet

Saskia Verkerk 03-12-2019

Zeer licht

Ik was zoek naar een stoomgenerator die snel de kreukels eruit strijkt. Deze wordt heel heet en stoomt fantastisch. Verrassend licht met strijken in vergelijking met een stoomstrijkijzer. Heel goed voor als je veel strijkt.

M.L Hartemink 03-07-2019

stoomstrijkijzer GC9622/20/ sn:1650

fijne strijkbout maar 2jaar en twee maanden al stuk ik zag dat er meer mensen dat hadden kan hem laten maken maar weer 85.00 euro ervoor neer tellen hier word je echt niet vrolijk van denk je een dure bout gekocht te hebben is ie al zo gauw stuk heb ook een dure tv gehad 1500 euro ook twee jaar en twee maanden van philips waar worden die aparaten gemaakt in China of zo.nou philips moet zich gaan schamen voor het produkt wat zo gauw naar de knoppen is .

Lida 20-04-2016

Opnieuw een Philips

Na jaren een stoomgenerator te hebben gehad van Philips, nu een nieuwe gekocht. Super zool, zeer fijn voor overhemden! Snelle opwarming.

Sonia 12-04-2016

Een schitterende aankoop!

De vervanging van een stoomstrijkijzer door een stoomgenerator vraagt even een aanpassing.
Alleszins verlicht het het strijken, de duurtijd voor hervulling met water is veel langer, het lawaai is beperkt.

Viv D 23-01-2016

Toen Philips met dit type van stoomgenerator op de markt kwam was ik één van de eersten Om deze te kopen. Geweldig! Gewoon doorstrijken en dit in recordtempo! Toen vorige maand mijn stoomgenerator het na jaren liet afweten heb ik niet getwijfeld om deze onmiddellijk te vervangen door de krachtige nieuwere versie! SUPER!

Ann 05-01-2016

Het strijkijzer is nu een 3-tal weken in gebruik en bezorgt mij tot nu toe een heel positieve strijk ervaring. Het product is handig en licht in gebruik.

MAJA 02-01-2016

Snel warm, meteen klaar zonder lastige instellingen, ligt lekker in de hand, lichtgewicht, zeer handig water bijvullen. Werkt uit de kunst. (net als onze vorige

Ibram 23-12-2015

Het is een hele fijne en sterke stoomgenerator. Vooral in de powermodes is het strijken van kleren een kinderspel. In het waterressevoir kan maximaal 1.8 l water in. Daarmee kun je misschien wel je hele kast strijken en dan nog houd je 1l over. Dus je hoeft maar een klein beetje over de minimum te gaan en je houd nog heel veel water over.

Roland 11-12-2015

strijkt heel vlot en ligt goed in de hand,niet te zwaarom mee te strijken.De stoom is heel goed om jeans te strijken.

Jacqueline 07-12-2015

In vergelijking met de eerste generatie Perfect Care is deze een verademing. Hij reageert goed op de verschillende stoffen en wordt goed warm/heet. Ook de mogelijkheid om continu te stomen, twee keer klikken is fijn. Het opbergen van het stoomsnoer gaat lastig. Ik ben bang dat er een vouw in het snoer komt. Al met al het beste stoomstrijkijzer dat ik ooit heb gehad.

René 04-12-2015

De philips stoomgenerator maakt het strijken een stuk plezieriger, T-shirts, spijkerbroeken, satijnen blousjes worden allemaal keurig glad gestreken zonder dat je de temperatuur hoeft in te stellen. Daarnaast is deze strijkijzer heerlijk stil voor een stoomgenerator. Degelijkheid valt nog weinig over te zeggen, maar ziet er m.i. stevig en degelijk uit.

lindavanderleden 19-07-2015

Strijken gaat als de brandweer! Geen temperatuur meer instellen, zelfs over prints heen strijken gaat prima.

sammietje 13-07-2015

Wat een top apparaat! Ik heb nog nooit zo snel mijn wasmand leeg gekregen. Zo wordt strijken leuk! Groot waterreservoir wat tussendoor vullen niet nodig maakt, verder licht in gewicht, snel op temperatuur, je hoeft niet steeds opnieuw in te stellen en te wachten. Wat mindere punten: grootte van het apparaat, de hogere aanschafprijs.

helen8juni 11-07-2015

Snel op temperatuur. Makkelijk in gebruik. Snel klaar met een berg strijkwas.
nu 1x gebruikt.
Doet wat hij moet doen.

estherretje 08-07-2015

Ik had altijd een simpel alles in 1 stoomstrijkijzer. Vond dit altijd van die grote dingen en zag niet echt het voordeel er van in. Nu mag ik hem een tijdje testen en ik moet eerlijk zeggen. Die oude gaat zonder pardon de deur uit. Hij is elke cent waard.

Oké het is even een blok op je strijkplank maar het gemak maakt alles goed. Super licht, super snel en super krachtig.
Je kunt hem met het strijkvlak naar beneden weg zetten want bij dit strijkijzer of je geen temperatuur in te stellen. Dat "voelt" hij automatisch. Ideaal dat je gewoon alles kan pakken en direct strijken. van Spijkerbroek naar synthetisch blousje naar katoen zonder pauze of voorsorteren.
Met de extra stoom die je kan geven of de powerstand strijk je zonder extra druk de scherpste vouwen eruit.

Als ik er 1 minpunt aan moet geven is het dat hij de strijkkralen werkjes van mijn kinderen niet herkend als stof dus die wil hij niet goed smelten ;) hahaha.

nijntje06 08-07-2015

1 juli 2015
Wat een fijne stoomgenerator!
Grote watertank, 1,8 liter. Terwijl ik de strijkwas klaarleg is het apparaat al opgewarmd. De strijkbout zelf is erg licht, vind dat echt een verbetering tov de GC 9245.
Heb geen last van mijn arm, ook niet na 3 manden strijkwas. Heerlijk dat je alle soorten materiaal door elkaar kunt strijken en de bout zichzelf aanpast. Ben wel heel benieuwd naar het antikalksysteem.
Vind het ook prettig dat de stickers zo gemakkelijk erachter gaan, heb een hekel aan stickerresten.

evie57 07-07-2015

Je hoeft geen temperatuur in te stellen, je schakelt moeiteloos over van een jeans naar een zijden blouse, het apparaat regelt direct de temp, dus geen zorgen over brand of schroeiplekken.
Wordt je onverhoeds weggeroepen en loop je weg, geen angst of het strijkijzer wel op het basisstation staat of dat je het op de plank hebt laten staan, ook hier detecteert het apparaat de ondergrond waar het op staat en het schakelt ook nog eens na 10 min zichzelf uit.
Opwarmen na inschakeling duurt slechts 2 min, er zit een 1,8 liter waterreservoir op, dus bijvullen is haast niet nodig, ook niet als je erg veel strijk hebt te doen! Indien wel nodig, het is tussentijds gewoon bij te vullen
Lichtgewicht strijkijzer, soepel en gemakkelijk hanteerbaar, goede stoomuitstoot en via de eco stand stoomt het minder.
Ik vind het design ook iets om voor te zeggen en in combinatie met de kleuren, erg mooi
Er klinkt een geluidssignaal en tevens brandt er een lampje zodra het apparaat ontkalkt dient te worden, simpelweg knop draaien,kopje eronder en klaar!
Snoer en slang gemakkelijk op te bergen in het apparaat!
Ik ben al met al erg tevreden over deze stoomgenerator, ben sneller klaar met strijken dan ik gewend was, alles ziet er kreukvrij uit, het scheelt mij tijd en vind het een uitkomst!

Marjanda 07-07-2015

Wat een top apparaat! Ik heb nog nooit zo snel mijn wasmand leeg gekregen. Zo wordt strijken weer leuk!
Wat mindere punten: grootte van het apparaat, de hogere aanschafprijs.

jean en marina 02-07-2015

heerlijk strijkijzer zeer makkelijk in gebruik en snel klaar voor gebruik door middel van een pieptoon waarschuwing dat je kunt beginnen gemakkelijk een spijkerbroek strijken en zonder te wachten een zijden blouse erna strijken.De strijkbout gewoon op de plank laten staan zonder brandplekken te krijgen! makkelijk water bijvullen met afneembaar waterreservoir.
de prijs zou een beetje kunnen afschrikken maar het gebruikersgemak en de snelheid maken dat de twijfel snel weggenomen wordt!

Marjan151 30-06-2015

Super fijn strijkijzer (of stoomgenerator). Hij is erg snel op temperatuur. Erg fijn is ook dat je geen temperatuur hoeft in te stellen. Hij "weet" zelf welke temperatuur hij mag gebruiken. En al had ik er een hard hoofd in...het werkt echt! Verder is het grote water reservoir erg fijn want zo kun je lekker lang door zonder bij te hoeven vullen.

Alles snel, netjes glad.

Ook opbergen gaat erg makkelijk. Je zet hem vast op het station en kunt hem zo aan het ijzer naar de kast dragen.

Het enige nadeel vind ik het wat stugge snoer wat ik niet zo makkelijk terug in het station krijg. Maar al met al een top apparaat met top prestaties.

Essy83 27-06-2015

Deze stoomgenerator is werkelijk geweldig!!
Nadat ik terugkwam van vakantie gelijk uitgepakt en het is design is alleen al verbluffend! Gauw de wasjes erin en laten drogen en het strijken kon beginnen. Eerlijk het is gewoon een feestje om te strijken voor zover als dat kan;-) ik zie er zowaar niet meer tegenop!
Wat een verschil met een normale strijkbout, als ik dat eerder had geweten was ik al veel eerder overstag gegaan! Het is ideeal! De stoomgenerator is dmv de turboknop snel klaar, groot water reservoir, dus niet steeds bij vullen is ideaal, de strijkgenerator heeft veel stoomkracht waardoor alles perfect glad is en boorden van overhemden zien eruit als nieuw. Hij strijkt perfect en strak, hij past zichzelf aan, aan de stof dus geen lelijke strepen in blauwe of zwarte kleden en geen uitgelopen plaatjes of teksten. Door de kracht en het goede strijken scheelt het zoveel tijd. Op mijn strijken heb ik zeker een tijdswinst van 50-75%. Ik zou niet anders meer willen!! Dus zeker een aanrader voor iedereen!!

Kamertje 24-06-2015

Het is mijn eerste stoomgenerator. In mijn omgeving werd al aangeraden om een dergelijk apparaat te gaan gebruiken en nu ik deze Philips Elite Care heb, geef ik ze gelijk. Het strijkt ontzettend makkelijk. Je hoeft je geen zorgen meer te maken over de soort stof die je strijkt. En ondanks dat ik geen speciale strijkplank heb, gaat het met de tank op tafel prima.
Als brildrager is het wel even wennen, want mijn glazen beslaan soms door de hoeveelheid stoom.